PDA

Vis full versjon : Oljetrykks bryter (Normally open)



MorSto
08/04/12, 16:39
Jeg skulle hatt en oljetrykks bryter som ikke gir jording når motor er stanset, altså man har kontakt med den når oljetrykket er på plass.
Jeg vet at de vanligste er omvent av det jeg beskriver, så er ikke så enkelt og finne..

Er det noen som vet hvor dette kan kjøpes, og eventuelt hvilke biler som har slike, så jeg kan få tak i fra de?

MorSto
10/04/12, 09:23
Eller om noen vet om ett annet system for å få jording fra motor når den er i gang, og det skal bli brutt når motor stanses?

JonasS
10/04/12, 10:51
Kan du si litt om formålet\tanken rundt dette? For jeg forstår egentlig ikke settinga..:P

MorSto
10/04/12, 11:36
Det forstår jeg ja, viste ikke helt hvordan jeg skulle skrive det så.
Det har seg slik at utgangen på sprutet mitt (bensinpumpe utgangen) funker ikke, så jeg har koblet opp et eget system med to rele og en haug med ledninger, så for å starte pumpene holder jeg inn en trykkbryter som starter pumpa, så kjynner jeg motoren og når jeg da har fått oljetrykk på motoren skal et annet rele ta over systemet og holde inne pumpa, da kan jeg slippe trykkbryteren. Og til det skal jeg ha en oljetrykks bryter som er normally open, altså når motor står stille og ikke har oljetrykk er det ikke kontakt mellom blokka og utgangen på bryteren, men når motor starter og oljetrykket er oppe slår bryteren inn og det er kontakt mellom jord - og utgangen på oljetrykksbryteten. Dette er for at bensinpumpa skal stoppe når jeg feks. kveler motoren..
Den oljebryteren jeg har nå (standard volvo 940, 240) er det jording på utgangen konstant og når motor startes er det ikke jording på utgangen, så en slik en kan jeg ikke bruke.

Nå forstod du situasjonen?

Filtvedt Racing
10/04/12, 20:23
Heisan.

Dette er noe alle løpsbiler må ha. Altså at bensinpumpe stopper ved kvelning.
Ta en tlf til Pedersen Racing i Sarpsborg. Han har egne oljetrykks brytere med denne funksjon. Trur også denne slår ut på 1,5kg istedet for 0,5kg.

Koblingskjema får du sikkert også.

Lykke til.

Filtis

MorSto
10/04/12, 21:47
Heisan.

Dette er noe alle løpsbiler må ha. Altså at bensinpumpe stopper ved kvelning.
Ta en tlf til Pedersen Racing i Sarpsborg. Han har egne oljetrykks brytere med denne funksjon. Trur også denne slår ut på 1,5kg istedet for 0,5kg.

Koblingskjema får du sikkert også.

Lykke til.

Filtis

Takk Takk, men det har jeg allerede gjort og han viste godt hva jeg mente, og han sa han hadde en slik selv på rally bilen sin. men det var ikke å få tak i lenger hos dem, tror det var noe med at leverandøren ikke greide og skaffe lengre. Har du noen andre løsninger da?

850GLTsilver
12/04/12, 21:57
Jeg skulle hatt en oljetrykks bryter som ikke gir jording når motor er stanset, altså man har kontakt med den når oljetrykket er på plass.
Jeg vet at de vanligste er omvent av det jeg beskriver, så er ikke så enkelt og finne..

Er det noen som vet hvor dette kan kjøpes, og eventuelt hvilke biler som har slike, så jeg kan få tak i fra de?

Koble opp et rele da vel.
Vekselkontakt-rele som styres av alminnelig oljetrykksbryter, og som gir deg alle muligheter etterpå.
DETTE (http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Rele/Rele-42134/) for eksempel.

MorSto
12/04/12, 22:35
http://www.ebay.com/itm/260642991127?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649