Vis full versjon : hva tåler 6 syl hvitblokk?
heisann
noen som vet ca hva ei 6syl hvitblokk tåler med turbo bruk?? er selvfølgeli snakk om å bytte stempler for å senke kompen, men tenker på kor lenge org råder, blokk og topp henger med?? eller om det finst ein ok resept på innmat i blokk og topp til ein ok pris???
har aldri vært borti ein sånn motor før....
Mvh Ove!
gull pilen
08/04/12, 11:41
olavxxx har en 3liter twin turbo motor stående som han skal kvitte seg med... hør med han da han har forsket litt på dette...
e den eg lura litt på... men må ha nåke holdbart og med litt potensiale....
gull pilen
08/04/12, 11:56
tror det er greit med potensiale i det.. Han sa vel at turboene som står på nå holder til,350-370 hk og det må vel være en grei begynnelse når man har 180ish hk før man legger til ladetrykk...:p
joda men hørt snakk om at blokkene har ein tendens til å sprekka....?
3.0 blokka sprekker fort med 83mm borr.
2.5 blokka med 81mm borr er og foretrekke.
bruk 3.0 veiv i 2.5 blokk så får du ca 2.8liter, med chims mellom cylindrene så holder dette langt, 800hk+
Samme oppsette sitter i vöx 242'n .
3.0 topp og kammer er d som gjelder.
Lr så kan man sette inn stål foringer i blokka, hvis man skal kjøre større borr og trykk.
Rådene er ikke noe super råder, men holder kansje 400hk, h-råder er og anbefale
Mvh
3.0 blokka sprekker fort med 83mm borr.
2.5 blokka med 81mm borr er og foretrekke.
bruk 3.0 veiv i 2.5 blokk så får du ca 2.8liter, med chims mellom cylindrene så holder dette langt, 800hk+
Samme oppsette sitter i vöx 242'n .
3.0 topp og kammer er d som gjelder.
Lr så kan man sette inn stål foringer i blokka, hvis man skal kjøre større borr og trykk.
Rådene er ikke noe super råder, men holder kansje 400hk, h-råder er og anbefale
Mvh
takker for svar!! veit du ca kor langt 3l blokken holder??
Kommer helt ann på cylinder trykket, laddtrykk før 2000rpm altså små turboer er en dødare, pga enorm fyllingsgrad, får man effekt og trykk lengere opp i registeret holder de lenger.
Men jeg har sett de sprukket som suge motor også, så du får velge selv :)
vil anbefale 2,5 blokk. jeg sjøl har brukt 2,5blokk med orginal innmat, da org komp og stempler og kjørt på 1 bars ladetrykk, brukt topp fra 2,5 1995-> da denne er lik som T6 topper, også lik som t5, i kanaler og forbrenningskammer. , med en turbo som lade fra 2500 og fult trykk fra 3000omdr. må ha trykket sent på dissa da dem igrunn har effekta på topp turtal, og da er motoren veldig kjørbar ellers også. ikke dau før turbotrykk.
vil ikke anbefale 3l blokk. er for tynn etter min mening.
og anbefaler 2,5 topp fra 1995 og nyere med 3l kamaksler
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.