PDA

Vis full versjon : Forstillingskontroll.



iPaal
07/04/12, 23:28
Det er vel ikke nødvendig med forstillingskontroll ved skifte av bærebruene og bærekulene på s60?

Børge Vikebø
07/04/12, 23:33
i utgangspunktet ikke.. på en annen side så kan det være å anbefale å foreta en justering i ny og ne..

Geitung
07/04/12, 23:37
Om man skal følge boken helt og fullstendig skal man vell egentlig det. Men om det er helt nødvendig er vell noe som helt sikkert kan diskuteres langt og lenge :)

MadAss
07/04/12, 23:46
Hvorfor skifte bærebruene? Foringene får jo en løse.
Er en del uoriginale bærebruer som har ene foringen montert feil vei. Dette fører til at man får feil belastning under bremsing og bilen vil drage noe voldsomt til ene siden. Har vært bort i flere tilfeller av dette med bla XC90.

gaupe
08/04/12, 07:40
Ein bør ta forstillingskontroll, har det tidlegare vore justért etter slitne foringar, vil innstillinga verte feil med nye foringar.

iPaal
08/04/12, 08:03
Hvorfor skifte bærebruene? Foringene får jo en løse.
Er en del uoriginale bærebruer som har ene foringen montert feil vei. Dette fører til at man får feil belastning under bremsing og bilen vil drage noe voldsomt til ene siden. Har vært bort i flere tilfeller av dette med bla XC90.

Ja, foringene får man løse, men gidder ikke å skifte dem når hele brua koster 800 kr. Ut med hele og inn med ny. Ikke noe galt med bærekulene, men når jeg først har det ute skifter jeg alt sammen. Liker bedre forebyggende vedlikehold en korrektivt.

gaupe
08/04/12, 09:03
Kostar ikkje 800 på Volvo i det minste :)

iPaal
08/04/12, 18:48
Kostar ikkje 800 på Volvo i det minste :)

Nei, på ingen måte. Handler for det meste hos scstyling. God kvalitet til god pris. Er det bare småting kjøper jeg de lokalt da portoen gjør at det blir dyrere å bestille der.