PDA

Vis full versjon : Vårmønstring Lagunen 2012



Frode740R
06/04/12, 10:18
Hei. Nå nærmer det seg Vårmønstringen på lagunen kjapt. Søndag 20 Mai tar det av. =)

Jeg lurer på om det er noen som vet om noen Volvo klubb skal ha stand der. I fjor var det så vidt jeg husker Volvo Amazon klubb som var der. Men det var ikke så mangen Amazoner på hoved standen, mer 940 og 240, jeg er ikke medlem av noen slik klubb, men jeg kan godt tenke meg å stille ut bilen sammen med de. Årsak? Ja. Da slipper jeg å stå under harry taket, det er alt for mørkt der. For klubben sin del så kan muligens bilen min stå som representant, det er jo ikke helt sikkert da, for jeg vet at det er veldig mangen flott volvo bygg i Bergen.

Får jeg bilen ut i sollys (Drøm) så får bilen mer effekt.

Jeg gleder meg veldig til denne dagen, den er så klart ikke i nærheten av vallåkra. Det som er værst med en god del treff er den uproffe måten arangjørene stiller opp bilene på, de står alt for tett, på lagunen ser det nesten ut som en helt vanlig handle dag med litt spesielle biler, og det er for dårlig. Folk kneker seg mellom bilene, riper og står i, det er rett og slett for trangt. Vallåkra er på et helt annet nivå, alle bilene der blir veiledet på plass, og regelen er enkel, bilen skal stå minst en dør åpning i fra nabo bilen. Tenk om noen kunne fått til det i norge. =)

Mvh Frode. =)

Jeg gleder meg kjempe masse til sommeren, det er en fryd for øyet å se alle de flotte bilene i Bergen, trenger ikke bare være volvo. =)

CID
06/04/12, 11:04
Jeg lurte på å stille ut sammen med Amazonklubben iår. Eller ihvertfall spørre de.

Frode740R
06/04/12, 11:51
Hvordan får jeg tak i de? For jeg vet jo ikke om de skal stille ut. Takk for svar. =)

CID
06/04/12, 12:01
Tror du må sende mail til NVAKs lokalstyre i Bergen: bergen@nvak.no

Apexi94
21/05/12, 08:22
Syns det var lite Volvoer på treffet. Amazon klubben hadde stand, og dei andre volvoene eg såg stod spredt på forskjellige plasser. Eg var sjølv der med min 142 og stod parkert under parkeringshuset. En Renault 5 stod parkert ved siden av og etter der igjen stod den Blåe Amazonen som tilhører "Terjen" her på forumet. Fint at ein såpass strøken Amazon tar turen heilt frå Haugesund.

Er det noen som har bilder fra treffet?

Frode740R
21/05/12, 18:32
Syns det var lite Volvoer på treffet. Amazon klubben hadde stand, og dei andre volvoene eg såg stod spredt på forskjellige plasser. Eg var sjølv der med min 142 og stod parkert under parkeringshuset. En Renault 5 stod parkert ved siden av og etter der igjen stod den Blåe Amazonen som tilhører "Terjen" her på forumet. Fint at ein såpass strøken Amazon tar turen heilt frå Haugesund.

Er det noen som har bilder fra treffet?

Den bilen er nylig solgt, og kjøpt av Oddeee84 her på VCCN. Så den har nok ikke kjørt så langt min venn. =)

Men jeg må si det var mye bra, men igjen også mangen av bilene er de samme. Treffet er for stort til å holdes på Lagunen. Det er også for få pokaler som deles ut, og det er for trangt mellom bilene. Viss man fulgte litt med så kunne man oppdage under pris utdelingen at de 5 nærmeste bilene til stemme kassen tok pris.

Men treffet er bra, men en smule sært, sorry og måtte si det. Det er mangen klubber i bergen som skal samles på en plass, og interesse forskjellene mellom klubbene er store, det er bra miljø, men alikavell er stemningen litt spent. Igjen finnes det ikke et dommerpanel som deler ut en egen pris, så derfor tar en Nesten orginal Nissan 200SX S13 prisen for beste gjeste bil. Det var veldig mye på det treffet som mye før burde ha fortjent den prisen, en bil jeg kan nevne burde tatt en pokal var den deilige Hvite Ford Mark II som stod under tak, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34441861&reference=2012%2F5%2Fvertical-3%2F01%2F1%2F344%2F418%2F61_2065566356.jpg Men, så har det seg slik at pokalene går til det arbeidet som fenger øynene mest og ikke på kvaliteten av arbeidet. Men slik er det no en gang. =)

Uansett, et like bra treff som de andre årene, litt færre biler i år kansje, og en smule mindre harry status under tak. Kvaliteten var satt høyere og solen varmet kjempe bra. Gjevnt over en meget bra dag. =)

Apexi94
21/05/12, 21:19
Det har eg ikkje fått med meg, så eg beklager den ;)
Er enig med deg når du seier at treffet er for stort! Eg veit om ein kompis som er Opel entusiast og han sa at Opel klubben blei plassert bak senteret, og det var ikkje mangen folk som visste at det var biler der og. Pokaler burde det vert fleire av. Kanskje ein pokal til beste bil i merke klassen. Beste Opel, beste Volvo osv. av dei merkene som det er mangen biler av slik at ikkje det er ein Maserati av 2 eller 3 som vinner.
Morro var det uansett. Masse bra og stilige biler, men som sagt, savnet Volvoer.