PDA

Vis full versjon : volvov70 2.0 lt spiser coiler på samme syllinderen ? hva kan dette komme av ?



Simen Leira
05/04/12, 11:30
min volvo v70 2.0 lt spiser coiler på samme syllinderen byttet 2 coiler på den samme å dette begynner bli dyrt ? hva kan dette komme av ? ecu som er dårlig-ødelagt ? overledning eller jording eller noe slik ? har desverre ikke så alt for mye peiling da det kommer til denne saken så litt hjelp hadde verdt supert !

Vatnehol
05/04/12, 13:25
vil ikke kalle to coiler å spise de, hvor lang km mellom byttet? og hvor langt har bilen gått?
det er jo bare viklinger, så det kan vere overledning som kan ta live ta de, eller kortslutning, oljelekk fra pcv systemet kanskje?
aggresiv motorvask?

hvilken sylinder er det snakk om? om du ikke har original plugg så kan de ha en lekkasje strøm som tar live ta de, eller om pluggen ikke er rated varm nok.

Simen Leira
05/04/12, 15:30
da jeg sist hadde motorproblemer byttet jeg en coil på den syllinderen nærmest passasjersiden ! snartenkt som jeg var valgte jeg å sette en gammel coil på den og den nye jeg kjøpte på syllinderen bortafor pga tenkte at det er jo en grunn til at coilen ryker og da heller bytte en gammel til en å ødelegge en ny ! og det skjedde så nå har jeg isolert alle ledninger på nytt osv og finni 2 jordingsbrudd så forhåpentligvis blir det ikke flere problemer på en stund ! kan tenkes at de ikke er byttet siden de var nye selvom forige eier har verdt nøye på å følje servicer osv . plugger osv er nytt ! men nå er den byttet så får se hvor lang tid det tar før det ryker igjen !

Tomden1
11/09/13, 13:33
Hvor fant du de jordingsbruddene? Var det i kablene som går rundt ved coilene? Det har røket 3 coiler for meg på 3 dager nå. Ikke på samme plass, og ikke de samme coilene. men prøver å finne ut hvorfor de ryker.. Kan jo ikke holde på å bytte coiler hver dag heller...:-(