PDA

Vis full versjon : b230et



Lerengern
04/04/12, 22:59
hei, har en b230et som har fått stempler og råder fra FK motor'n! har gått rundt 140k etter overhaling å litt. sitter grønne dyser, org btr, 3" fra turbo og bakover og åpent filter. lurer bare på hvor høyt trykk jeg kan lade på den sikre sida? er usikker på om hjerna er chippa eller ikke, men har lest å hørt litt at org. motornicsprut klarer 200 - 220 en plass uten problem?

og et anna problem, den lader så jævli seint! hva kan det væra? har ikke fult trykk før 3500omdr omtrent :S skal det væra slik, eller er det no som er riv ruskandes galt? fusker ikke eller noe, men lader bare jævli seint.. ryker litt blått før'n blir ordentlig varm å? kan det væra turbo'n som er på tur til å gå?

lurer også på om det er mulig å flytte lmm'n over på andre sida? praktisk ift dump? går jævli ureint på tomgang med dumper'n der'n er. ( er plassert nesten helt ved turbo'n )


blei litt mye, men håper noen med peiling kan gjøra meg litt klokere på detta ! :)

Icekream
05/04/12, 04:05
B230ET motoren er jo 182hk på 0,55 bar orginalt, jeg selv ville kun stilt den opp til 0,8 bar for å unngå å produser mer varme. Selvfølgelig man kan godt stille den på 1.2 bar men trur ikke du får så mye mer effekt økning, bare mer varme. hvor mye effekt du får av den på 0,8 bar vet jeg ikke. Men motronic skal klare 200- 220 hk uten noe problemer mener jeg på.

Det at den lader sent kan være på grunn av stemplene for jeg mener på at FK stemplene er litt mindre størrelse på enn hva ET stemplene så kan gjøre at du har litt dårligere komprison. kan være årsaken men er ikke sikker.
At den ryker litt blått før den blir varm kan være et tegn på at den begynner å bli slakk i turboen.

B230ET motoren burde man kjøre med resirk ventil som den er orginalt levert med, har hørt at man kan få problemer med at den går urent når man kjører med open dump.

Man har 2 typer "LMM" vi har en som måler luftmasser som er på FK/FT motorene men ET motoren er levert med en måler som luftmengde som må stå mellom luft filteret og turboen slik som motoren er levert med.

Håper dette hjelper deg :)