PDA

Vis full versjon : Justering av håndbrekk 2001 S60



iPaal
04/04/12, 19:22
Er det ingen annen justering av håndbrekk enn den 10mm skruen ved håndbrekket? Eller sitter det en noe under bilen? (har ikke giddi og krabba under ennå) Har skiftet skiver, klosser og bremsebånd. Problemet mitt er at håndbrekket tar ikke likt på begge sider.

Børge Vikebø
04/04/12, 21:02
Hei. Sjekket i Vadis, og eneste justering på S60/V70 er oppe ved håndbrekket. kanskje det er heng eller strekk i ene wirene etter 11 år?

iPaal
04/04/12, 21:26
F...! Da er det nok på tide å skifte de også. Prøve å finjustere litt i morgen før jeg kjøper wirere. Gadd ikke mer i dag etter at gradestokken krøp under 0. Takk for info :-)

Dimmur
08/04/12, 10:32
Smurte du opp og leet til hevarmene inni trommlene bak? Ser ofte at disse har satt seg. Sitter en liten hevarm mellom håndbrekkwieren og håndbremseskoa. Har vel fortsatt til gode og skifte brekkwire på en slik, men svært vanlig at hevarmen har satt seg/rustet fast.

cortinaterje
08/04/12, 13:53
Hei. Sjekket i Vadis, og eneste justering på S60/V70 er oppe ved håndbrekket. kanskje det er heng eller strekk i ene wirene etter 11 år?

Ser også i Vadis at det finnes en justeranordning 3546001 og klo 9157213. Jeg har ikke dette i min V70, men det kan se ut som om disse er ment å brukes istedenfor Länk 9173968 (Dette er den flattjernbiten med en split i hver ende)
Kan tenke meg dette er i tilfelle det er mer slitasje på f.eks en trommel innvendig.

iPaal
08/04/12, 18:41
De er smurt opp med SuperLube. Tåler temperatur og salt :-) Håndbrekket ble faktisk bra ser det ut til. Jeg gjorde som det sto i Vadis. Kjørte i 30 km/t og dro i brekket til det stoppet. Heiste opp bilen bak og justerte brekket. Justert det slik at full effekt er på 4 kneppet. På første kneppet er nok den ene siden en liten tanke strammere enn den andre. Men på andre kneppet klarer jeg ikke å kjenne forskjell.