PDA

Vis full versjon : 740 med B230FT går ikkje skikkelig



Sondre93
04/04/12, 16:39
Hei. Kjøpte ein 740 som var ombygd med B230FT motor. Bilen gikk på org hjerne, dyser osv.. Siden den fikk for lite bensin byttet jeg dysene(loddet inn formotstander), skiftet hjernene osv. Men bilen gikk fortsatt for magert(sperra på 4500rpm). Så tilslutt skifta jeg bensinpumpa i tanken, da gjekk den som den skulle, men fekk for mykje bensin.

Etter 30-40minutt dauet bilen ut. Prøvde og starte den etterpå, men da måtte jeg hjelpe den for at den ikkje skulle dø og jeg fikk den ikke over 3000rpm. Bilen døde også kvar gong eg prøvde å løyse den. Så da skiftet eg pluggene siden jeg tenkte di va sota, men einaste forskjellen da var at den såvidt klarte å holde seg på tomgang.

Lydmessigt høres det nesten ut som den går på 3 sylindere. Den høres ut som en gammel snekke.

Prøvde å koble fra dysene mens den gjekk i tilfelle det skulle være noe tull med loddinga mi, men bilen forandret lyd på alle dysene.

Skal sies at rett før den døde justerte jeg turbotrykket opp fra 0,65 til ca 0,8. Fikk såvidt testa med 0,8 i trykk før den døde.

Bilen soter også mye, og sender bensin eller noe sånt ut eksosen. Den blir iallefall fuktigt og svart på veien, samt luktet litt bensin(hadde skifta bensinpumpe, så lukta kan i værste fall være derifra).


På forhånd takk for all hjelp!

s4nd3r
05/04/12, 10:48
oppned register? eller register har hoppa over noen tenner? gåen insugspakkning?

Sondre93
05/04/12, 11:52
Syns det er rart visst den har hoppet på registeret, siden den bare dauet roligt ut. Den starter jo uten problem, sliter bare med at den sovidt går på tomgang og ikke får mer enn 3000rpm på den. Har også null motorkraft, såvidt det går ann å flytte bilen. Visst innsugspakningen er gåan, er det bare til å spraye startgass rundt og se om det er noen forskjell? Det er gått muligt forrige eier har brukt samme pakning når han byttet motor(org F innsug)...

cosse
09/04/12, 13:39
falskluft maybe? ville gått over alle slanger med startgass og sjekka :)

Sondre93
10/04/12, 12:27
Kan det være olje som har fucka til LMMen? Har for kort tid tilbake skiftet turbo, kan det være at det ligger olje i intercooleren som har laga problem med høyere ladetrykk?

Skal ta en runde med vask og startgass til helga, så får vi se om bilen vil oppføre seg igjen:) Var iallefall artigt med turbo di 30-40 minuttene det virka;)