PDA

Vis full versjon : Innvendig motorvask?



hgnubel
13/04/10, 11:52
Erfaringer/tips i forbindelse med QMI innvendig motorvask?

Lurer på å flushe med biltemaolje og qmi når jeg likevel tar veivhusventilasjonen og bytter olje... Hadde vært greit om oljen holdt seg noenlunde klar i en måned etter oljeskift ihvertfall :)

Tenkte å tappe oljen, bytte oljefelle/slanger, fjerne dritt fra oljereturen, bytte oljefilter, fylle på med innvendig motorvask og billigolje, kanskje la motoren gå litt, og så gjøre et vanlig oljebytte med enda et nytt filter såklart.

Om det betyr noe så har jeg 2.0 10V (ingen turbo), gått like over 200.000km nå.

T90
13/04/10, 12:00
Flushe med diesel har jeg hørt at folk bruker å gjøre. Men da må motoren være kald.
pluss at man ikke kan kjøre motoren varm.

Men er det så lurt i det hele tatt å flush motoren?
Men tanke på olje bleggene som har lagt seg på de bevegelige delene å rundt pakninger og lagere .. etc

hgnubel
13/04/10, 12:15
Diesel ville jeg aldri funnet på å prøve ihvertfall, målet er bare å få med ut mest mulig av drit og avleiringer som har lagt seg i kroker og kriker. Ikke at motoren skal bli så ren innvendig at jeg kan koke suppe i den liksom :)

Hvis jeg hadde demontert hele motoren så hadde jeg nok brukt diesel til å legge skitne deler i bløt, husker folk i Amcar-klubben gjorde det da de overhalte motorer... men det blir litt voldsomt...

Morgis
13/04/10, 15:25
finnes diverse midler som er gode å skylle gjennom systemet før man tapper oljen og fyller på ny. Hør med bilrekvisitabutikk.

JørnM_940
13/04/10, 16:24
Brukte qmi-motorvasken sist jeg skiftet olje. Fungerer bra, hadde med seg mye dritt ut..:) Skulle vel stå en god stund på tomgang med dette tilsatt i oljen, husker ikke hvor lenge. Merker også nå i ettertid at fargen holder seg fin på oljen mye lenger enn før, så det er tydelig at den har fått renset.