PDA

Vis full versjon : V70 99/00 automatkasse problemer



kristiaj
02/04/12, 12:59
Girkasse virker som den skal bortsett fra.. Når den girer NED til 3.gir rykker det i bilen. Altså det nøkker i bilen både hvis den girer ned selv og hvis jeg girer manuelt ned i 3.gir. Alle andre girskift er myke og fine.

Bilen har gått 230000 og det er vel ikke uvanlig at girkassa da begynner å bli sliten på disse bilene.

Men er det noen triks jeg bør prøve? Har det noe for seg å prøve å flushe og bytte olje på girkassa?

gswede
02/04/12, 16:12
Flush evnt bytte av olja er aldri feil, ville starta der selv om det nykket du kjenner også kan skyldes utslitte motorfester.

kristiaj
02/04/12, 16:36
Ved utslitte motorfester så vil man vel merke det også når man girer ned til andre gir? Det er kun ned til 3.gir dette skjer, og det er temmelig merkbart. Selv om jeg kjører med bare veldig lett fot på gassen og drar girspaken ned til 3.gir, så nøkker det bra.

850GLTsilver
02/04/12, 16:42
Flush kassa du, så vil du oppleve forbedring fra første øyeblikk.
Men vent for all del ikke med å gjøre det, for lengre du kjører slik jo større er faren for permanent skade.
230000 er ingen lengde å snakke om på disse kassene, faktisk.

kristiaj
02/04/12, 18:10
Ok. Da prøver jeg det. :)

E_S
03/04/12, 07:46
Får disse kassene oljeskift, brukes med vett og motoren ikke trimmes forbi det kassen tåler holder de uten problemer bilens levetid, så det er gode greier. :)