PDA

Vis full versjon : B230ET døde plutselig



Shibbs
01/04/12, 09:55
Heisann.
Var ute å kjørte å etter at jeg hadde gitt bånn gass i ca 10sec merka jeg at den plutselig mista motoreffekt. Så kjentes det ut som den telte ned antall sylindere den gikk på helt til den tilslutt stoppa helt og nå vil den ikke starte igjen.

Åpnet panseret og så at trykkrøret mellom turbo og IC hadde detti av, hjalp ingenting å sette på denne. Det er gnist på pluggene og jeg har hørt på dysene(samt sett på tennplugg at den får bensin). Men det er fortsatt ikke antydning til at den vil fyre.

Prøvde å taue den igang, og da fyra den, men måtte ruses kraftig for at den skulle holde seg igang. Slapp jeg gassen døde den, men hørtes ut som den gikk på alle 4 når jeg rusa, dog litt slappere(virka det som). Prøvde jeg å slippe clutchen og kjøre normalt døde den delvis ut

Prøvde å ta av røret mellom innsug og IC for å se om den starta da, det ville den heller ikke.
Har enda ikke tatt komptest.
ser ikke ut som reima har tanna over heller, men skal uansett bytte reima etterpå å se om det hjelper.

Noen som har tips?

Shibbs
06/04/12, 20:42
Det som hadde skjedd her var at tappen på reimhjulet til kammen hadde knekt av. så da blei ikke kammen med rundt. bytta alle reimhjul samt reim å da startan :)