PDA

Vis full versjon : Hvordan koble opp turteller i 240! haster litt!



Vegardb92
31/03/12, 14:14
Må koble opp turtelleren i min 93 mod og den har 3 tapper som skal til klokka og 2 andre der signalkabelen skal inn. Noen som vet som kan svare fort??? Kommer en kar og skal se på den i mårra så må være i stand til eventuelt salg :P

christoffera
31/03/12, 14:56
Er det orginal turteller av stor type? som du skal ha i stede for den store klokka?
Da skrur du bare inn turtelleren og setter på ledningen fra coilen. Den ligger klar i ledningsnettet bak instrumenthuset. Den er hvit og rød eller gul og rud, husker ikke helt.
Så setter du den på en av de to tappene på turtelleren, husker ikke hvilken bar prøv begge og se hva som funker.

Kan være lettest og ta av rattet. Så tar du av de dekslene på sia instrumenthuset. og da ser du 2 skruer på hver side. Dimme bryteren drar du bare av. Det gjør du og med den andre.
Så ser du bare hvilken skruer klokka sitter i og så tar du ut den, og setter i turtelleren.

Hassel
31/03/12, 15:03
Behold rattet på! Airbag.. Bare lirke speedo ut skrått :)
Av de to tappene så er det ingen forakjell :) de tre er for lys og styring til klokka.

Vegardb92
31/03/12, 16:24
Ok, var bare hvilke av tappene jeg skal bruke, instrumentpanelet går lett av uten å fjerne rattet.

christoffera
01/04/12, 12:10
Hvorfor setter du ikke ledningen på en av dem og ser om det funker? gjør det ikke det prøver du den andre. Er ikke værre enn det...

Vegardb92
01/04/12, 12:27
Hehe, funket visst, men sku koble til klokka og da klipte jeg 2 ledninger og det blinket i dashen :O. Turtelleren funket men når jeg skrudde isammen hele dritten og skulle sjekke om alt funket så funket ikke turtelleren? Kan den ha tatt skade av det tror dere? Klokke kontakta har jo ikke noe med selve telleren å gjøre? eller? Alt er tilkoblet osv.

Hassel
02/04/12, 05:43
Hehe, funket visst, men sku koble til klokka og da klipte jeg 2 ledninger og det blinket i dashen :O. Turtelleren funket men når jeg skrudde isammen hele dritten og skulle sjekke om alt funket så funket ikke turtelleren? Kan den ha tatt skade av det tror dere? Klokke kontakta har jo ikke noe med selve telleren å gjøre? eller? Alt er tilkoblet osv.

Fordi du hr gjort feil :)