PDA

Vis full versjon : 1994 940 m/ b230fk motr fjusker/sliter.trenger hjelp asap!LØST!



Kimbek87
30/03/12, 19:52
Hei. Bilen går noen ganger helt fint med 900o/m på tomgang og drar godt.
Men i dagså har noe skjedd.! Starter bilen, da ligger den helt i bunn på rpm, og begynner og jukse seg opp i 2000 rpm.opp og ned, stopper nesten og drar seg opp igjen.da den er helt i bunn høres det noen ganger ut som turbo suger skikkelig med luft.går fint å kjøre med så lenge gassen ikke slippes helt i feks lyskryss etc.
Hva skjer??setter pris på alle svar.
Ps.kopla fra lmm og da gikk den dårligere/døde.

Jonas Soldal
30/03/12, 20:15
Gammelt bensinfilter på bilen???

Kimbek87
30/03/12, 20:19
Skal være iorden det. Skjedde etter at jeg hadde av luftfilteret i dag tidlig og gjorde rent det.

Tenkte på lmm men hvor følsom er denne? Så at tråen inni ikke var helt rett men litt ujevn.
Kan ha vært uheldig og dunket den i noe når jeg lirka ut filteret( langt filter)

Jonas Soldal
30/03/12, 20:38
den er ganske følsom. men må vel herje litt for at den skal ryke. Og om det er forskjell når du napper den av er den i orden. Noe annet du kan ha dunket bort i når du var under panseret? :P

Kimbek87
30/03/12, 20:58
Ikke såvidt jeg vet:-) men det rare er at den er helt grei å kjøre. Drar godt og ingen ulyder ellers,sett bort i fra den kjedlige volvo tikkinga da..:)
Men så fort gassen slipper er det kaos..
I sta, når den nesten stoppa pga lav rpm begynte lmm og lyse, kun når den sleit, men ga jeg gass ( ca 1000-1500 o/m slokka lampa og holdt seg borte.
Gass hang seg ett par ganger ved siste test også. Så begynte den og jukse, litt opp og ned. Før den en gang datt helt ned uten å stoppe, og andre gang på ca 1000 o/m

Jan turbo
30/03/12, 21:31
Prøv å la bilen gå på tomgang,ta så å spray startgass rundt ved innsugspakning. Kan høres ut som falsk luft ved manifold.

Kimbek87
30/03/12, 22:17
Prøv å la bilen gå på tomgang,ta så å spray startgass rundt ved innsugspakning. Kan høres ut som falsk luft ved manifold.

Skal prøves i morgen:-)

Kimbek87
03/04/12, 22:20
Skal prøves i morgen:-)

Problem løst! var den pokkers msd ignition tullet som var i ulage.
Nullstilte hele greia og nå sviver den som en drøm!