PDA

Vis full versjon : Dårlig kontakt i baklykt.



Mr. Myhre
30/03/12, 11:54
Hei!

Noen som vet om en enkel midlertidig fiks på dårlig kontakt i baklyktene på 1989 240 sedan?
Skal handle meg nye om en mnd ca, men liker ikkje og kjøre rundt uten baklys.

volvo245gl
30/03/12, 14:06
Lodd på en stump ledning på lampeholderen, og monter en kabelsko i andre enden. enkelt og virker.

Mr. Myhre
04/04/12, 16:25
PROBLEMOPPDATERING! :

Loddet på en ledningsstump på lampeholderen, og alt fungerte helt fint. Stakk ut på en kjøretur, og når eg kom hjem lyste INGEN av lampene, hverken på høgre eller venstre side.
Sjekket sikringen, og det er spenning på begge sider av den, men ingen av lampene bak får strøm. Hva har gått galt? Hvor går den ledningen fra sikringen imellom før den kommer til lykta?

volvo245gl
05/04/12, 14:30
Kablene går vel fra sikringholderene, frem til der man har venstrefoten, bak platen der ned under teppet og videre bakover på venstre side av førerstolen
opp forbi baksetet og forbi på høyre side av reservehjulsbrønnen og opp til lyktene.

Høres ut som en dårlig jording du har nå....

Mr. Myhre
06/04/12, 16:06
Kablene går vel fra sikringholderene, frem til der man har venstrefoten, bak platen der ned under teppet og videre bakover på venstre side av førerstolen
opp forbi baksetet og forbi på høyre side av reservehjulsbrønnen og opp til lyktene.

Høres ut som en dårlig jording du har nå....

Jordingen virker bra, også virker bremselys, blinklys og ryggelys. Kun baklysene mine som ikkje virker.
Og ja, har sjekket at pærene er hele, haha :)

volvo245gl
07/04/12, 17:07
Det er en kobling/kontakt oppunder dashbordet. Høyre side av rattstammen. Sjekk om du klarer å følge strømmen fra sikringene og opp igjennom den.
Hadde problemer der med blinklysene der en gang.
Ellers kan du jo og sjekke pærevarsleren om den har begynt å fuske.