PDA

Vis full versjon : 740 TIC walbro



oddmann
29/03/12, 22:46
har ein 740 tic b230ft med Lh2,4 sprut og de såkalte 300" oppsettet som innebærer
: 968r dyser,3"LMM,BTR,Walbro tank pumpe,ecomax chip,3"eksos,3"IC, og større turbo, og jacobs electronics coil.

pilen starter greit men går litt rufsete på tomgang... jeg stillte btr`n til 3,8bar som dysene skal ha, men de holderseg ikke stabilt det går oppp og ned, hva kan dette være??

lurer på om eg skal kjøpe breibåndslamda og stille den inn med den så er jeg på sikresiden?!

takker og bukker for svar!! :)

metrakit
29/03/12, 23:28
hvilken btr har du? mange dårlige av desse som ikke holder stabilt trykk:P

Dimmern
29/03/12, 23:32
ecomax chip? den er vel egentlig ikke "beregna" på noe mer en husmor trim :)

oddmann
30/03/12, 16:06
hmmm kjøpte ett BTR "kit" aeromotive kopi? på ksr.no og den er kopla etter den orginale 3bars btr`en å ja er klar over att ecomax chipen ikke er optimal til dette oppsetet... (tror dere de vil løyse seg med chiper og "bedre" BTR?..

oddmann
02/04/12, 01:36
er de Malpassi 403 Volvo/Saab linjær 1:1 som anbefales?... ( men lurer på om det er feil å kople den justerbare BTR`n etter den orginal BTR`n? har hørt att dette er "lurt siden da kan trykke aldri gå lavere en 3bar som den orginale BTR`n er instillt på! stemmer dette??

påforhond takk!

oddmann
02/04/12, 01:48
og ett spørsmål til når jeg kjører walbro tankpumpe skal pumpa underbilen fjernes?

oddmann
03/04/12, 11:46
noen ???

Jan-Einar Jenssen
03/04/12, 11:50
skal være nok med kun walbroen ja. vil tro det er pga at du enda har den orginale pumpa at den fjusker. da den levere my mindre enn walbroen :)

etter som jeg har skjønt det vertfall :rolleyes:

metrakit
03/04/12, 11:55
walbro køyrest kun alene ja

oddmann
03/04/12, 12:39
ok fint med rask tilbakemelding! men hvordan har dere som har walbrotankpumpe gjort de underbilen??... jeg skrudde av pumpa under bilen igår, og slangen inn til pumpa er rimeligtjukk,,, så går den fra pumpa og inn i filtere og kommer ut ijen som ein tynn slange hvordan har dere kopla de isamen? ( vurderer og bytte slange fra underbilen og helt frem?!

metrakit
03/04/12, 13:28
bytte slange er en fin måte men litt knot med fester og på min bil er der rør også så eg tok et rustfri rør 8mm bøyde det som en S så monterte eg 7.5 nippel(mulig det var større eller mindre ) og på den andresiden med overganger til nippel størrelse (husker ikke størrelsen) monterte dette hvor pumen sto så flyttet eg filter til motorrom

en annen måte er og monter filter under og lage til noe der som passer.
har du tess i nærheten kan du høre der :P

oddmann
03/04/12, 18:11
ok ja har tess i nærheten så skal høre om de har det eg trenger?!...

men klarte å kople de sammen med noe deler eg fant i garasjen (da uten bensinfilter bare for å prøve) men da eg starta bilen gikk den såvidt hosta å herka jeg skrudde ut ein tennplugg og den var klissvåt... (og får liksom ikke til å stille bensintrykket?! noen som har vert borti liknende?? HJELP!!

oddmann
03/04/12, 18:30
mistenker aeromotiv kopi BTR`en

Jan-Einar Jenssen
03/04/12, 18:33
prøv å plukk den av, og sett på den orginale.

oddmann
03/04/12, 18:48
ja kan prøve det men er ikke det litt " halvfarligt" siden den ikke får nokk bensintrykk den orginale leverer bare 3 og den skal ha 3,8 ??

Jan-Einar Jenssen
03/04/12, 18:51
mjo, mulig. er du sikker på at den justerbare levere 3,8 da?

oddmann
03/04/12, 19:01
er ganske sikker på det ja men eg gar kopla den justerbare btr`n via den orginale altså bensinen går først gjenom den orginale så gjenom den justerbare... og her er en link til den btr`n eg bruker : http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_26&products_id=464

Jan-Einar Jenssen
03/04/12, 19:17
koble bort den orginale da :) blir som med bensinpumpa det ;)

Evolve_88
04/04/12, 00:13
prøvd å sette i org LMM? mulig den suger falsk luft å..

oddmann
15/04/12, 23:48
er nokk ikke de som er problemet har nå montert ny btr men problemet er helt likt:

den starter vis jeg drar ut vakumet på btr`n og lukker de! men den går og humper sviver ikke jevnt i det hele.... men fant ut att den bare tenner på 3 sylindere sån uten videre..?! prøvde å bytte plugg og pluggkabel uten hell, får vell prøve å bytte fordeler , plugger, tenningskabler, og eventuelt coil??? noen ide`er??!!

oddmann
18/04/12, 16:19
noen?.....