PDA

Vis full versjon : Stor slitasje indre endeledd



J4n1z
29/03/12, 21:36
Har hatt volvo'n på PKK og fått 2'er feil på styringa selvfølgelig.. :(
Har fått tak i indre endeledd til begge sider, noen som har noen tips og triks i forbindelse med bytte av disse?
Lurer vel på om det kanskje kan være like greit å bytte ut de ytre med det samme man holder på også..? Skal ha bilen på firehjulskontroll i etterkant mtp spissinga foran og feil camber vinkel bak, så om jeg ikke bytter de ytre endeledda nå så ryker dem sikkert i løpet av kort tid med min flaks..

Et annet generelt spørsmål også: Bør en holde seg til volvo original deler eller finnes det like bra men billigere deler andre steder? Mekonomen? BCB?

På forhånd takk for tilbakemelding!

Snart påske! Have a good one :cool:

locked
29/03/12, 21:42
Trur du kan kjøpe endeledda akkurat der du vil egentlig, sjølv om eg utvilsomt er tryggast på dei orginale.

Men skift både ytre og indre på begge side!

Be også om grundig sjekk av foringar og bærekuler, kan fort bli lønnsomt å ta dei med om dei ikkje vert rekna for å halde levetida på hjulstillingskontrollen. :-)

J4n1z
29/03/12, 21:51
Da blir det bytte av indre og ytre da gitt.. må vel uansett ta av de ytre for å få bytta de indre, så da er jo liksom halve jobben allerede gjort mtp bytte av de ytre.. så en tusenlapp +/- ekstra for ytre endeledd må vel være mulig å overleve.. hehe..
Fikk også beskjed om at det var dårlig innfestninger foring, foraksel, nede, fremre, venstre - som det så informativt står på "smørbrødlista" etter kontrollen..
Regner med dette er bærebrua så har kjøpt inn den også...
Takk for tipset! Skal be dem være grundig ved firehjulskontrollen! :)

J4n1z
26/04/12, 16:43
HJELP!
Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få byttet det indre endeleddet.. finner ingen forklaring i Haynes boka heller, så er helt in the dark on this one... :confused:

cortinaterje
26/04/12, 17:28
Har byttet de indre leddene på min 02 V70.
Kurant jobb. Brukte deler fra Mekonomen. Har kjørt 100.000 etterpå og bilen ble nylig godkjent for to nye år uten anm.

Måtte sette meg foran bilen med bena under den og ta spenntak for å få løsnet det indre leddet. Brukte en kraftig rørtang.