PDA

Vis full versjon : volvo 2.0 turbo motor fjusker og rister etter det øvre motorfeste røk !



Simen Leira
29/03/12, 20:20
som titlen sier så har min volvo 2.0 turbo motor fjusker og rister etter det øvre motorfeste røk ! kan registrerreima ha hoppet over et hakk da feste røyk o lignende ? var selve gummien inni feste som røk men da jeg blid å fornøyd fikk presset inn en ny og montert merket jeg at motoren gikk strengt tatt som ei snekke og fjusket ved pådrag

Simen Leira
29/03/12, 21:50
ingen som har noen formeninger eller tips ? : )

Vatnehol
30/03/12, 12:03
skal i grunn ikke gå an at den hopper av, men det har skjedd på bilene våre flere før. du må nesten av med kamreim dekselet å se etter punktene på veia, og kammene er rett iht kvarandre.

du får sikkert en bråte med feilkoder om det har skjedd, så kan du no få lest av feilkoder.

sikker på den ikke er i nødmodus?

Simen Leira
30/03/12, 13:20
hmm ja begynt å skru opp deksla rundt kamreima osv men hvordan skal man klare å se inn der å finne punkta ? må jeg av med hjulet og det dekslet som sitter inni hjulbua ?
den motorlampa gikk å blinka fra motorfeste røk til jeg kom hjem ! :o å nå har jeg fått abs feil stc feil og motorlampa lyser -.- og kjørecomputeren låser seg da jeg starter på bremsfeil service erfordras ! kan hende den er i nødmodus ja men hvordan ordner jeg dette da? virker nesten som den går på halv marskin og høres ut som den går på 2 syllindre eller noe slik med den putringa det er i den nå

Simen Leira
30/03/12, 15:18
http://www.youtube.com/watch?v=1hNDr0WgVQM&feature=related farlig lik lyd fra eksosanlegget iallefall men den tikkinga han har i sin motor har jeg heldigvis ikke i min ;) hvis jeg fjerner luftrøret fra turboen og skrur især den blanke klompen dyser osv sitter på kommer jeg til den boksen med det spjeldet osv ?? eller er det en lettere måte å gjøre det på ?

Mr. Crepsley
30/03/12, 15:47
Tipper du rett og slett har rykka av en vakumslange, og fått mye falskluft. :)

Simen Leira
30/03/12, 16:15
finner ingen slange som er løs eller har sprekker i seg heller !

iPaal
30/03/12, 18:54
Det kan være litt "vrient" å se det. Kontroller alle tilkoblingene nøye.

GMV
31/03/12, 09:17
Siden det lyser og blinker i lamper og diverse vil jeg tro at det er elektrisk relatert. Du har ikke røkket av så enkelt som en jording da, eller en kontakt ett sted i nærheten av motor?

Vatnehol
31/03/12, 12:47
får ikke se videonen siden jeg er på havet desverre. men det er ikke mye motoren beveger seg med utslitt øvre motorfeste, husk å bytte foringer på momenstaget på girkassen og når du lot det øvre gå så langt.

er batteriet ditt gammelt?

bare søk på register reim bytte på youtube så skal der ligge guide på en volvo s60.