PDA

Vis full versjon : Spm angående kjøp bil 1997 mod V70 2.0Turbo



Volvonikko
28/03/12, 22:07
Jeg og fruen var i Tønsberg å handlet oss en 1997 mod Volvo V70 2.0Turbo
med automat,lyst skinn og ac osv.

Fikk beskjed om at AC var defekt da vi var på vei bort, så mørkt på det da jeg hørte med "Daniel V" at det kostet mellom 8-9 tusen for ny AC pumpe.. om dette var tilfelle..

Men jeg har fremdeles en tro på AC pumpa.. Fordi anlegget kommer og går i hytt å pine. Men når det kommer, så er det ikke så veldig kraftig.. Høres mer ut som om det har samlet seg masse dritt i viften i anlegget.
For hver gang jeg setter på tenningen, så lager pumpa lyd og viser tegn til at den virker!
Men pleier å ende med at jeg skrur på full hastighet. og ingenting skjer..

Noen som har opplevd samme tilfelle ?
Mulig det sitter masse dritt der i og med den funker av og til.



Så var det et spm til..
Hvor mye lader egentlig 2.0turboen med 180hk ?
Noen som vet ?


Takker for svar.

Volvonikko
29/03/12, 20:50
Bump!!!

Revell
29/03/12, 20:56
Høres ut som samme problem madammen har på Focusen:p Der er Vifta gåen.

Volvonikko
29/03/12, 21:36
Ja var det jeg også tenkte.. Men det funker av og til.. Men vifta lager litt knirke og skrapelyder :S
Høres mindre trivelig ut :/

E_S
30/03/12, 11:51
Kupévifte er enkelt og forholdsvis rimelig å skifte. Om AC-anlegget ikke virker er det mest sannsynlig en lekkasje, men det kan være alt fra en O-ring til noen få kroner til relativt kostbare komponenter. Om kompressoren er gåen får man en ny fra utlandet til under 1/4 av prisen i Norge.

Volvonikko
30/03/12, 12:14
Aha! Ja det sviver hver gang jeg er ute å kjører.. Men den slår seg av og på i hytt å pine.. Så er nok ikke pumpa eller lekkasje.. Men heller dårlig kontakt eller at vifta streiker :S

Nilsebu
30/03/12, 12:40
Turboen lader vel ikke mer enn 0,3 - 0,4 originalt. Vertfall det folk har kommet fram til i lignende poster.

Erlend
30/03/12, 18:16
Hvis han slår seg av innimellom så kan det være lite gass igjen i systemet:)

Det er ikke kupevifta som kutter?

Volvonikko
31/03/12, 09:21
Turboen lader vel ikke mer enn 0,3 - 0,4 originalt. Vertfall det folk har kommet fram til i lignende poster.


Jo er vel det dem sier :)

Takker for svar :) Får vel stille det opp litt etterhvert..

Volvonikko
31/03/12, 09:22
Hvis han slår seg av innimellom så kan det være lite gass igjen i systemet:)

Det er ikke kupevifta som kutter?

Ja mye mulig det er dårlig med gass.. Men tror heller mer på det siste du sier :) Vifta kommer og går hele tiden, når den først kommer så funker det bra.. Men det kommer en slik typisk lyd at det høres ut som om noe er tett.. Bråker veldig og kommer merkelige lyder :S

GMV
05/04/12, 18:15
Regner med du har klimaanlegg? Ikke manuell AC? Har opplevd at armene mellom motor og spjeld har vært knekt, da vil det ikke blåse selv om vifta jobber for fullt. Vil selvfølgelig blåse noen steder, men ikke alle. Det med at AC kompressoren kobler ut og inn uregelmessig er somregel mangel på gass ja, kan være lenge siden det er sjekket og etterfylt.