PDA

Vis full versjon : V70 2011 Lekkasje i bakrute?



Mr. RAH
28/03/12, 21:00
Var ute på luftetur med bilen idag, det har vært greit med nedbør her jeg bor, og det er vann på innsiden av bakluke ruten som renner nedover ca midt på ruten. Under søkte litt nermere og ser at det er litt vann i bremselyset i bakruten så det er noe som definitivt lekker en plass.

Er det noen som vet om dette er ett kjent problem på disse bilene med lekasjer i bakluke deltaljer, rute, spylerdyse?

Pakning - kabel gjenomføringen til el. i bakluke ser ok ut. Bilen er jo bare gått 40000km så jeg synst det er litt rart at det skal lekke baki der, vil ikke rote så mye med dette selv da det fortsatt er garanti på bilen, bare lurer på om dette er quick fix eller om det er mere omfattende.

ragge1
30/03/12, 12:00
reklamasjon sak , skall ikke vara så

Texascom
30/03/12, 20:08
Vært borti et par tilfeller der ruten ikke er fullstendig limt inn.. Kurant sak å reparere.

Mr. RAH
31/03/12, 04:57
Vært borti et par tilfeller der ruten ikke er fullstendig limt inn.. Kurant sak å reparere.

Sikkert det som er her, at ruten ikke er helt 100% limt, vil helst ikke rote så mye med det selv, så får ta en tur innom Volvo på mandag og få en time så det blir fikset.

Mr-Piano
01/05/12, 14:43
Hmmm, interessant.
Har opplevd det samme selv. Dette må reklameres (sammen med en del andre ting). Er ikke akkurat feilfrie disse bilene...

Oppdatering:
Lekkasjen på min bil kom via "haifinne". Se egen tråd

Mr. RAH
04/05/12, 07:42
Hmmm, interessant.
Har opplevd det samme selv. Dette må reklameres (sammen med en del andre ting). Er ikke akkurat feilfrie disse bilene...

Min skal inn 11 mai, for sjekk av dette med bakruten, har hatt bilen snart ett år nå, jeg har vert heldig med min, dette er første gang jeg er inne med bilen for noe som har med garantien. Ruten i fører døren lever litt sitt eget liv også, litt knaking i ene bakdøren når det er kald, ellers så har den vært ok.

Holern
25/09/12, 23:10
Jeg erfarte at det, av en eller annen merkelig grunn, kom inn vann via hengslene, og inn under taktrekket....er hull rett inn der hos meg.....:rolleyes:
Tilfeldigheter kanskje....har bare lagt merke til det den ene gangen.

SagaPer
26/09/12, 10:43
Jeg erfarte at det, av en eller annen merkelig grunn, kom inn vann via hengslene, og inn under taktrekket....er hull rett inn der hos meg.....:rolleyes:
Tilfeldigheter kanskje....har bare lagt merke til det den ene gangen.

Les mitt tidligere innlegg om dette problemet (og løsningen): http://forum.vccn.no/showthread.php?36087-Vannlekkasje-bakluke-(V70-2008)&p=619293&viewfull=1#post619293

Mr. RAH
26/09/12, 19:59
Har fått slik list på min V70 også, men det renner fortsatt vann på selve bakruten hos meg når det er regn, ikke under bilvask men litt sånn duskregn og litt vind så kommer det inn sånn ca med bremselyset. Var inne med min fars V70 også og fikk montert slik list pga lekkasje og den ble iorden etter på, men tror jeg må innom til volvo igjen så de får se på bakruten igjen.