PDA

Vis full versjon : Servo på B20



Erlend Dystland
28/03/12, 17:36
Heisann! Fikk ei nesten ny servotannstang her om dagen, og luftet tanken om å montere den på 242n min.

Da var spørsmålet:

Skal jeg prøve å få montert servo på denne bilen? Jeg skal jo trossalt ha R-sport ratt, og muskelservo er ikke å foretrekke her.
Pratet med "Jan turbo" her på forumet (som forøvrig har veldig mye kunnskap, samtidig som at det er en veldig trivelig kar ) og han nevnte at det kom servo til B20n, men da i 140-serien.
Derfor så foreslo han å montere en elektrisk servopumpe. Han fortalte at det satt originalt elektrisk servopumpe på Volvo 440/460 (tror jeg det var?)
Så jeg lurer rett og slett på om jeg skal prøve å montere nettopp dette på bilen. Braketter skal jeg fint kunne lage selv uten at det vil virke for amatørmessig.
Hva tror dere om den ideen?

Eller finnes det noen alternative servopumper som passer på B20n? Braketter skal jeg til en viss grad kunne sveise meg selv :)

skistav
29/03/12, 19:36
Elektrisk er tingen... Enkelt og greit arbe

Erlend Dystland
29/03/12, 21:32
Sitter og vurderer det her og nå, men har ei servopumpe fra ei B23 blokk liggende, pluss dobbelt reimhjul, så får se om jeg prøver meg litt fram :)
Går det ikke som planlagt, blir det elektrisk :)

Jan turbo
29/03/12, 22:00
Hallo ja! Kom til å tenke litt på det der vi snakka om, det er jo sevo på 164`n da. Den pumpa er den samme som den på 140 serien mener jeg.
Er bare litt forskjell på snekka. Men pumpa kan du jo bruke. Det er jo litt enklere å få tak i til 164.

Erlend Dystland
29/03/12, 22:04
Ja, er jo det, men da kommer det jo ann på hvor lett det er å få tak i servopumpe fra 164 da :/
Skal som sagt prøve meg på ei servopumpe fra B23 først :)

mamolv
30/03/12, 20:25
har liggende en hjemmelaget brakett for å sette vanlig servopumpe fra b21 og fler på b20.har forresten flere pumper liggende også.