PDA

Vis full versjon : passer denne felgen på volvo 740 ?



robols
28/03/12, 15:59
Nokon som veit om denne felgen passer volvo 740 ? http://www.tevodekk.no/nettbutikk/browse?width=8.5&dimension=18&pitch=5&search=&category=felger

Sondre93
28/03/12, 17:29
Nei. Innpresset er for høgt. Med så brei felg tipper eg du må ned på rundt 0. Men du kan jo alltids kjøpe spacere:)

volvoRsport
28/03/12, 17:36
Med så brei felg tipper eg du må ned på rundt 0.

Med ET0 og grei senk så må du til med relativt "drastiske" tiltak for at det ikke skal subbe, dvs. kappe bort indre hjulbuekanten.

robols
28/03/12, 17:53
Ocean 18 felgen er vell også 8,5 brei ? men da var det for høgt ja.

nokon forslag til felg da ? noko ana enn ocean, eiker osv .. alt for mange som har det :P

volvoRsport
28/03/12, 18:26
Ocean 18 felgen er vell også 8,5 brei ? men da var det for høgt ja.

nokon forslag til felg da ? noko ana enn ocean, eiker osv .. alt for mange som har det :P

Du må jo ikke kjøre med ET0 som "Sondre93" foreslår, isåfall måtte du kjørt med 45mm spacere. Du kan velge noen tynnere spacere (så lenge felgen går klar av fjørbeinet). Ocean MK18 har forresten ET6, for å komme ned i dette innpresset måtte du kjørt med 39mm spacere.

robols
28/03/12, 18:30
okei, takk for hjelpen :)

Sondre93
28/03/12, 20:37
Du må jo ikke kjøre med ET0 som "Sondre93" foreslår, isåfall måtte du kjørt med 45mm spacere. Du kan velge noen tynnere spacere (så lenge felgen går klar av fjørbeinet). Ocean MK18 har forresten ET6, for å komme ned i dette innpresset måtte du kjørt med 39mm spacere.

Hmm, muligt jeg husker feil fra når jeg holdt på med det. Men er ikke lavere innpress lenger ut fra bilen? Ved senking blir det muligens problem med skjermkanten, men jeg syns det er tøft når det går kant i kant eller felgene går bitte litt utenfor og dekka nett innenfor:) Det var riktig nok ikke en volvo jeg holdt på med, men med breiere felg må du ofte lengre ut fra bilen for å få plass.