PDA

Vis full versjon : luftmengdemåler b230ET - hjelp



tottelott2
28/03/12, 09:59
har luftmengdemåler på b230ET'n min. står før turbo, og lurer på om det er vanskelig å sette på luftmassemåler på trykksiden, etter IC? hvordan er det med kontakter, osv?
har dumpventil og temperaturmåler(ikke sikker???) mellom IC og innsug. har lest at luftmengdemåler vil gi for lite suppe når den står på trykksiden?

håper på tips/hjelp:)

Team Tynner
28/03/12, 10:20
trenger ikke flytte lmm`n viss du har motronic som er orginal på 230et:)bare viss du har lh 2.4 det

tottelott2
28/03/12, 10:27
så en luftmassemåler på ledningsnettet mitt er uaktuelt?

kimove
28/03/12, 10:41
så en luftmassemåler på ledningsnettet mitt er uaktuelt?

Stemmer det :p
Motorstyringen vil ikke klare å tolke signalene en luftmassemåler vil gi :p

Lerengern
12/04/12, 01:57
Stemmer det :p
Motorstyringen vil ikke klare å tolke signalene en luftmassemåler vil gi :p

så vi med et motor og motronic-sprut trenger ikke den klumpen som sitter foran turbo'n originalt da?

R.G
12/04/12, 04:49
jo du må ha den klumpen. det er en luftMENGDEmåler. den hører til b230et motronic.

mens lh2,4 har luftMASSEmåler. helt anna sprut. er på lh 2,4 dem flytter luftmassemåler til trykksiden, noe som IKKE trengs med b230et som har luftMENGDEmåler.

luftmassemåler passer ikke på motronic som har luftmengdemåler.

skjønner? mengdemåler må være på b230et med motronic sprut som er org hvis ikke får ikke bilen din det den skal ha av bensin

Lerengern
12/04/12, 15:52
jo du må ha den klumpen. det er en luftMENGDEmåler. den hører til b230et motronic.

mens lh2,4 har luftMASSEmåler. helt anna sprut. er på lh 2,4 dem flytter luftmassemåler til trykksiden, noe som IKKE trengs med b230et som har luftMENGDEmåler.

luftmassemåler passer ikke på motronic som har luftmengdemåler.

skjønner? mengdemåler må være på b230et med motronic sprut som er org hvis ikke får ikke bilen din det den skal ha av bensin

ja veit at lh nettet har massemåler med oppvarma wolframtråd som måler massetetthet i lufta. men bilen min ( b230et og motronic ) klarer ikke å gå på tomgang ordentlig med dump :S men når jeg stenger dumpen å blender'n helt så gårn som bare det? folk sier at å flytte mengdemålern over på andre sida hjelper på? for mengdemålern er jo bare ett spjeld som går på en føler som registrerer hvor mye åpning det er på det? for er det ikke like høyt trykk på innsugsida av turbo, som etter? eller er jeg helt på jordet nå?

R.G
12/04/12, 15:55
du må stramme fjøra i dumpen. den er for slapp hvis den suger seg opp på tomgang og suger falskluft da.

aldri vært borti folk som flytter luftmengde måler over på innsug sida. er dem med luftmasse som må det. motronic takler åpen dump bra. det du må gjøre er å stramme fjøra.
går det ikke å stramme fjøra så skaff en anna skikkelig dump