PDA

Vis full versjon : Garanti tid turbo???



anders85
27/03/12, 20:44
Da var det påan igjen..:mad: min Volvo V50 2008 mod reg 2007 1.6d etter først å ha påkostet bilen en formue på 120 000km service med partikkelfilter og katalysator bytte ++ så røyk gasspjeldet. om ikke det var nok havarerer turboen nå!! Har levert bilen på volvo og de presenterte en pris på 20 000 kr :eek:
de var ikke interisert i a dekke 1 kr. ringte så Naf advokaten å de mente at forbrukerkjøpsloven står meg i ryggen på det her, men at kravet må stilles til butikken jeg kjøpte bilen av. noe jeg gjorde for 4 år siden... noen som har gått denne veien med en sak??
Tips og erfaringer mottas med STOR takk.

Mvh Anders

gromførti
06/04/12, 18:39
Vet du om forhandleren din har søkt til Volvo om dekning?

Stig-Arne
08/04/12, 10:17
Jeg vil nå påstå at det er en soleklar reklamasjonssak.
Er du innenfor 5 år reklamasjon så skal volvo dekke deler av kostnadene.

Uansett, send en mail til Volvo Norge og forklar dem hele historien med bilen i det siste, så skal du se at det ordner seg på ett vis

anders85
09/04/12, 02:06
Hei og takk for svar. Det ble søkt til Volvo men ble avslag. Skal søke Volvo Norge, takk for tips;-). Fikk beskjed av NAF og sende kravet til butikken jeg kjøpte bilen av. Grunnen til at Volvo ikke ville dekke kravet var at forrige eier ( butikken jeg kjøpte bilen av) hadde slurva med andre service og bilen fikk gå 30000 km før neste service. Kjipt... Prisen ble forøvrig mer også. 26000 kr for bytte av turbo pluss rens av systemet. Heldigvis hadde jeg akkurat tegna ny Volvia forsikring og de dekka alt med en egenandel på 6 lapper. Tenker å gå videre med det her. Takk for posetivt tilbakemeldinger. Mvh Anders