PDA

Vis full versjon : Tankpumpe durer



roarrr
12/04/10, 20:05
På min 940 LT 1996, så durer pumpen i tanken ganske markant, kan høre den svakt når jeg kjører i normal hastighet, og det er vel ikke normalt ?
For et par uker siden, så fikk jeg ikke start etter et besøk hos noen, og etter å ha spekulert en stund, så tok vi av dekselet over tankpumpen, og kakket forsiktig, og vips, så gikk den igjen. Nå gikk den stille og fint, men forrige dagen så knurret den igjen, det er vel muligens på høy tid å skifte pumpe kanskje, kanskje den gir tegn til meg om at den er trøtt....

jonass
12/04/10, 20:24
Om pumpa lager lyd så du hører det godt er det nok på tide og bytte.

TurboHansen
12/04/10, 20:33
Har alltid bromma litt i alle mine volvoer, litt lyd skal dem vel lage ;)

Madice
12/04/10, 20:38
Jeg hadde samme feilen, tok utav pumpa og koblet rett på batteri, så gikk den en stund, og stoppet, ventet litt, koblet til igjen, så gikk den litt igjen, og stoppet. Så jeg kjøpte en ny en da, spørs hvor lenge den gamle hadde vart:p

jonass
12/04/10, 21:27
Man bør helst ikke være grådig ang bensin tilførsel, begynner pumpa og lage lyd den ikke har gjort før så bytt om man har råd.
Fort gjort og ta stempel og verre til hvis pumpa ikke klarer og levere nok bensin.

roarrr
13/04/10, 07:44
Har en pumpe liggende, så det blir nok bytte snart.
Byttet til ny pumpe, ble perfekt.

Robinsp
27/04/10, 21:52
Noen som gidder å forklare meg hvor den tankpumpe er?:)

jonass
27/04/10, 21:53
Den er i tanken, bensintanken.

Robinsp
27/04/10, 22:38
Den er i tanken, bensintanken.

Har sett litt på det.. under den svarte plata? også skru av alle slanger å og skru av det låket?:P

T90
27/04/10, 22:54
Har sett litt på det.. under den svarte plata? også skru av alle slanger å og skru av det låket?:P

Jepps så trekker du bare pumpen ut!

Robinsp
27/04/10, 22:59
Okej.. Takk for hjelpa:)

ChrML
28/04/10, 05:51
Jeg hadde samme feilen, tok utav pumpa og koblet rett på batteri, så gikk den en stund, og stoppet, ventet litt, koblet til igjen, så gikk den litt igjen, og stoppet. Så jeg kjøpte en ny en da, spørs hvor lenge den gamle hadde vart:p
Det er somregel ikke så lurt å gjøre. Tar somregel fyr hele driten pga bensin og bensingassene som er igjen når du står et sted fullt av oksygen (som ute av bensintanken) og kjører en pumpe som børstene gnistrer som bare det av.

Tore
28/04/10, 08:28
Har en V70 AWD. Fikk byttet bensinpumpa i 2004 - både den som ble tatt ut og den nye som ble satt inn lager hørbar dur i bilen. Nevnte dette da bilen var på service etter bytte men de mente dette var helt normalt (samme merkeverksted som tidligere hadde byttet pumpa). Høres kun når bilen går på tomgang og man skrur ned hastigheten på vifta. Lyden "drukner" i andre lyder når jeg kjører men irriterende lell.

Med bakgrunn i dette trenger det ikke bety at det er noe galt med bilen din.

Dersom bensintrykket er for lavt slik at den går for magert vil vel det gi seg utslag i feilmelding fra bankesensorer slik at du får opp ei varsellampe?

roarrr
30/04/10, 19:04
Jepps så trekker du bare pumpen ut!

Vel...trekker bare pumpen ut, er vel litt optimistisk, måtte vri og bende en bra stund, da kom den ut omsider. Det er ikke så lett som det høres ut, men i EN stilling, så går det. Vri den en kvart omdreining, motsols, vipp den litt opp, så går det.
Pumpen høres ikke i det hele tatt lenger nå, etter byttet, bilen går jevnere, og drar merkbart bedre.

volvoRsport
30/04/10, 19:58
Har en V70 AWD. Fikk byttet bensinpumpa i 2004 - både den som ble tatt ut og den nye som ble satt inn lager hørbar dur i bilen. Nevnte dette da bilen var på service etter bytte men de mente dette var helt normalt (samme merkeverksted som tidligere hadde byttet pumpa). Høres kun når bilen går på tomgang og man skrur ned hastigheten på vifta. Lyden "drukner" i andre lyder når jeg kjører men irriterende lell.

Med bakgrunn i dette trenger det ikke bety at det er noe galt med bilen din.

Dersom bensintrykket er for lavt slik at den går for magert vil vel det gi seg utslag i feilmelding fra bankesensorer slik at du får opp ei varsellampe?

Bensinpumpa på V70 AWD'en til brodern lager også en ganske markant ule/durelyd. Er nok ganske normalt på disse.

Tore
02/05/10, 16:54
Bensinpumpa på V70 AWD'en til brodern lager også en ganske markant ule/durelyd. Er nok ganske normalt på disse.

Jippi :) Den gamle pumpen som ble tatt ut ulte - den nye som ble satt inn uler... Orginal ny pumpe, satt inn av merkeverksted - så da skal det nok være slik... Verkstedet sier det er normal lyd...