PDA

Vis full versjon : Hvor kan man kjøpe Prickbort i Halden?



everlong
27/03/12, 13:43
Har fått en del asfalt-flekker på min Volvo, som ikke går av med vanlig vask. Fikk tips om parafin av min far, men er litt skeptisk. Søkte på nettet og der tipset de om Prickbort, så da tenkte jeg at jeg kunne prøve det før jeg event prøver parafin. Men noen som vet hvor i Halden man kan få kjøpt det?

Revell
27/03/12, 14:13
Parafin er ikke farlig på lakken;) har brukt det til og fjerne det samme selv;)

everlong
27/03/12, 14:38
Men tror jeg vil prøve Prickbort først om det selges her i Halden:-)

THolandsli
27/03/12, 14:40
Prickbort er et knallprodukt. Et tips kan være å sjekke på Statoilstasjoner. Eventuelt kan du bestille billig fra www.bilnerden.no

Bård
27/03/12, 14:45
Bilextra er et alternativ

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

johnarne
31/03/12, 00:15
bilxtra foretninger skal ha. for jeg har jobben på bilxtra. så det er ett produkt som de skal lagerføre. jeg kan også anbefale og ta en aoto glym aplikatoren og.

bruker selv pric bort. jeg er kjempe fornøyd med produkter.

apex_s2k
31/03/12, 14:20
Parafin er ikke farlig på lakken;) har brukt det til og fjerne det samme selv;)

Parafin er ikke farlig for lakken. Men... Om du bruker parafin, så fjerner du også evt. voks som ligger på lakken, og etterlater lakken uten noe beskyttelse. Så parafin bør bare brukes når man skal polere og vokse bilen etterpå.
Prickbort (petroleumsbasert) er ikke så hard mot voksen, så denne kan brukes uten problem. Bruker den selv ved hver vask. Anbefales. Og bruker du den samtidig med f.eks. Surfex HD (som er alkalisk), så har du knallbra avfetting.

volvoRsport
31/03/12, 14:43
Parafin er ikke farlig for lakken. Men... Om du bruker parafin, så fjerner du også evt. voks som ligger på lakken, og etterlater lakken uten noe beskyttelse. Så parafin bør bare brukes når man skal polere og vokse bilen etterpå.
Prickbort (petroleumsbasert) er ikke så hard mot voksen, så denne kan brukes uten problem. Bruker den selv ved hver vask. Anbefales. Og bruker du den samtidig med f.eks. Surfex HD (som er alkalisk), så har du knallbra avfetting.

Til opplysning så er Prickbort basert på Kerosin (parafin)..

apex_s2k
31/03/12, 14:53
Til opplysning så er Prickbort basert på Kerosin (parafin)..

Ja. Og parafin er et petroleumsprodukt. Altså er prickbort petroleumsbasert. ;)
Og prickbort er ikke fullt så sterkt som ren parafin. Og kan derfor brukes uten å tenke på at voksen forsvinner.

Revell
31/03/12, 15:25
Trenger ikke og tenke på Voks jeg da;) har vel ikke vært Voks på den bilen siden ny trur jeg XD annet enn den billig voksen jeg handla på jula nå:p

apex_s2k
31/03/12, 20:55
Trenger ikke og tenke på Voks jeg da;) har vel ikke vært Voks på den bilen siden ny trur jeg XD annet enn den billig voksen jeg handla på jula nå:p

For din del da, så er det jo bare å gønne på. Vi som liker blanke biler bruker ikke ren parafin. ;)