PDA

Vis full versjon : trimming av amazon med b20



Jonas_Martinsen
26/03/12, 22:45
Morn !

Tenkte jeg skulle høre litt her inne om trimming av amazon med b20, har ikke så mye erfaring med volvo så ikke bli for sure for tette spørsmål :rolleyes:Har ikke bilen enda men håper å kjøpe i løpet av sommer'n og i den sammenheng tenkte jeg å skaffe litt info om et bra oppsett.
Har tittet litt rundt om på pedersen racing og kg- trimming og funnet en del deler som jeg lurer litt på om er bra i sammen.

Er dette jeg har kommet frem til :
Dobble 45 weber gassere.
pipercross filter til gasserne.
Facet Red top bensinpumpe.
Kg6 kamaksel.
1-2-3 ignition
Type 3 headers
2" simons effektanlegg.
Letta svinghjul.
Muligens smidde stempler og forsterket topppakning.
Trenger en en steg 3 topp for at dette skal gå bra sammen eller går det å bruke orginal (bare plane den og slipe ventiler)
Hvordan tror dere dette ville blitt sammen?

Eller går det med bare dobble webere, annen kam og grenrør+ simons anlegget?

Kom gjerne med forslag til andre oppsett som går bra :cool:
Har litt lite penger så kom gjerne med et oppsett som går bra og ikke er for dyrt.

På forhånd takk for svar.

Jan turbo
27/03/12, 16:53
Det du har satt opp her hadde sikkert fungert brukbart det ja. På B20 er det veldig viktig med så bra topp som mulig.
En kamerat her i bygda har bygd en lignende versjon av det du har satt opp(har litt bedre topp mener jeg). Den har foreløbig
bremset 172 hk mener jeg å huske. og det med bare stifttenning og ikke perfekte forgassere.

gleid
27/03/12, 19:25
Drev sjøl og planla trimming av min B20, men etter å ha summert hva bare delene kostet (50.000++), så begynte jeg å se meg om etter en ferdig bygd. Var veldig heldig og fikk en motor til veldig god pris! Du skriver at du er på et budskjett, IKKE spar penger når du skal bygge motor. Da bare angrer du siden når noe ryker. Kvalitetsdeler koster og det er en grunn til det, mange her på forumet som kan skrive under på det.. :p

I mine øyne er det da bedre å ta seg god tid og spare slik at man får råd til skikkelig varer med en gang.