PDA

Vis full versjon : Volvo Vida Dice



iPaal
26/03/12, 18:09
Er Volvo Vida lett å bruke? Kan man slukke servicelamper osv med den? Vurderer å kjøpe fra Aliexpress.

FroBe
26/03/12, 20:37
Tja. Ja.

Enklest å få til å virke hvis man har PC med Windows XP.

iPaal
26/03/12, 21:35
Tja. Ja.

Enklest å få til å virke hvis man har PC med Windows XP.

Det er akkurat der jeg sliter litt. Har en gammel pc med windows XP (som jeg ikke gidder å oppgradere) som ikke har nok plass på harddisken. Tenkte å prøve å kjøre XP kompatibel mode i windows 7 for å se om det funker. Uansett...PC ordner seg. Er mest ute etter om det er enkelt å bruke og om jeg kan slette service lamper osv. Noe jeg regner med at går, men vil bare spørre før jeg kjøper. Har et instrument som fungere veldig bra til å lese feilkoder, men det kan ikke slukke sercivelampa og airbagen.

Vatnehol
26/03/12, 21:41
fungerer steike fint med win 7, det du må passe på er at du har 32 bit versjon da vida ikke fungerer på 64 bit, jeg har win 7 64 bit på min laptop, så jeg bruker wmware med win7 32 bit versjon, det fungerer fint, men wmware kan bli tungdrevet på laptoper.

vida er absolutt flott, men det krever litt leting til å begynne med til du har vendt deg til programmet, da går alt veldig fort :)
absolutt er must for volvo folket synes jeg :)

locked
27/03/12, 19:51
Hatt vida ganske lenge, veldig bra å ha.

Er mest stabilt på Windows XP 32bit. Brukar Virtualbox på laptopen for å ha tilgang over alt (delefilm og feilsøkinfo) og så har eg en litt eldre pc kun til bruk med Dice.

Sveinung
03/11/12, 01:03
Jeg ser det selges Vida Dice på eBay. Er dette plug and play? Hva kan jeg gjøre med denne? (Ja jeg er en som kjøper ting for gøy). :)

traktor_power
07/11/12, 17:47
du kan og laste ned dice programet på the piratebay. men du må brenne ut programet etter på få for å det innstalert.
eg prøvde wmvare, men det funka ikkje på mi maskin ihvertfall

brukernavn
17/03/14, 14:15
Hvor går det Ann å få tak i kabel.



Sent from my iPad using Tapatalk

Robert H.
17/03/14, 20:59
du kan og laste ned dice programet på the piratebay. men du må brenne ut programet etter på få for å det innstalert.
eg prøvde wmvare, men det funka ikkje på mi maskin ihvertfall

Skal pc'en finne Dice bare ved å koble til usb kabelen?
Kjøpte 2013a men fikk ikke det til å virke, så da skaffet jeg meg 2010a og der virker iallefall Vida men fremdeles ingen Dice..
Har fått en link til 2012d som skulle fungere med Dice'n, men burde ikke pc funnet den uansett?

Tor-Erik
17/03/14, 23:17
Eg kjører Windows 8.1 64 bit med VMware Workstation installert der har eg installert WinXp 32 bit og det fungere kanon

Jimmen
18/03/14, 20:44
Skal pc'en finne Dice bare ved å koble til usb kabelen?
Kjøpte 2013a men fikk ikke det til å virke, så da skaffet jeg meg 2010a og der virker iallefall Vida men fremdeles ingen Dice..
Har fått en link til 2012d som skulle fungere med Dice'n, men burde ikke pc funnet den uansett?

Er det mulig og høre hvilket problem du har med DICE?

Sliter med akkurat samme selv nemlig.

Robert H.
19/03/14, 09:03
Er det mulig og høre hvilket problem du har med DICE?

Sliter med akkurat samme selv nemlig.

Det er som jeg skriver ikke mulig å finne Dice'n når jeg kobler den til pc.
Driveren ligger etter det jeg kan se i C: under programfiler men jeg finner den ikke i enhetsbehandling når Dice er koblet til.
Må Dice være koblet til bilen for at den skal dukke opp på pc'en når den blir koblet til?

C.Erstad
19/03/14, 09:37
Det er som jeg skriver ikke mulig å finne Dice'n når jeg kobler den til pc.
Driveren ligger etter det jeg kan se i C: under programfiler men jeg finner den ikke i enhetsbehandling når Dice er koblet til.
Må Dice være koblet til bilen for at den skal dukke opp på pc'en når den blir koblet til?

Den må ha strøm tilkoblet. Så ja den må stå i bil.

Anders Dybvadsskog
19/03/14, 11:34
Evnt bruke en ladder inne. Det gjorde jeg. Å da lagra den inn alle driverne.

Jimmen
21/03/14, 10:59
Evnt bruke en ladder inne. Det gjorde jeg. Å da lagra den inn alle driverne.

Ladder, hvilken bruker du? fulgte ikke med noe til meg.
Har PC med svært dårlig batteri nemlig så får max sitte i bilen 20 min jeg.

Det jeg sliter med er at når jeg kobler DICE til bilen, og i PC skjer det absolutt ingen verdens ting.
Normalt hører man ett lite pling i PC når man kobler til USB, men ikke når jeg plugger i DICE.

Har prøvd og reinstallere software flere ganger, prøvd både VIDA 2011 og 2013 uten bedring.

mrstfu
21/03/14, 11:14
Meg bekjent bør man ha en maskin med Internet Exploderer, ikke høyere enn versjon 9, altså IE9.. Stemmer dette?

Rent teknisk, noen som har peil på hva som krever av hardware, software eller virtualmachines for å kjøre en vilkårlig VIDA/DICE på W8.1?

mrstfu
21/03/14, 13:53
Såvudt jeg har fått med meg fra familie og kamerater som har det, fungerer VIDA/DiCE best og mest problemfritt på en XP-maskin med IE9 eller lavere. VIDA bruker vel IE som displayvindu, såvidt jeg har skjønt.

Robert H.
21/03/14, 20:48
Jeg har installert alt på Windows virtual pc med XP og IE8.
Får prøve å koble Dice'n i bilen og se om det skjer noe da.
Har forøvrig en Autel feilkodeleser som fungerer bra på Volvoen.
Denne tar både motor, ABS og SRS feilkoder og har mulighet for livedata+++.http://auteltech.com/autelcms/Code%20Readers&Code%20Scanners/361.jhtml

mrstfu
22/03/14, 17:24
Jeg har installert alt på Windows virtual pc med XP og IE8.
Får prøve å koble Dice'n i bilen og se om det skjer noe da.
Har forøvrig en Autel feilkodeleser som fungerer bra på Volvoen.
Denne tar både motor, ABS og SRS feilkoder og har mulighet for livedata+++.http://auteltech.com/autelcms/Code%20Readers&Code%20Scanners/361.jhtml

Hvilket OS kjører du Virtual PCen i? Liker min egen W8 selv, men har hørt mye klaging på hvor umulig det er å få Vida og Dice til å samarbeide med eet.

locked
22/03/14, 21:19
Eg har en Acer Travelmate 290 med fungerande VIDA på, eg brukar den ikkje lenger så den kan eg selge til nokon som treng den :)

IKKJE noko råtass av en PC, men til hobbybruk og sletting av feilkodar gjere den jobben sin. OK batteri, held en time eller to.

Jimmen
23/03/14, 00:00
Eg har en Acer Travelmate 290 med fungerande VIDA på, eg brukar den ikkje lenger så den kan eg selge til nokon som treng den :)

IKKJE noko råtass av en PC, men til hobbybruk og sletting av feilkodar gjere den jobben sin. OK batteri, held en time eller to.

Pris da? :)

hassekanon
23/03/14, 01:15
Jeg tar'n for 1000,-?


Eg har en Acer Travelmate 290 med fungerande VIDA på, eg brukar den ikkje lenger så den kan eg selge til nokon som treng den :)

IKKJE noko råtass av en PC, men til hobbybruk og sletting av feilkodar gjere den jobben sin. OK batteri, held en time eller to.

Robert H.
23/03/14, 07:12
Hvilket OS kjører du Virtual PCen i? Liker min egen W8 selv, men har hørt mye klaging på hvor umulig det er å få Vida og Dice til å samarbeide med eet.
Min maskin kjører Windows 7 Pro.

mrstfu
23/03/14, 14:09
aldri hatt problemer med at vida ikke finner Dice?
Har selv brukt win7 starter, men etter win oppdateringer er det blitt problemer.

Fordi updateren tar for seg IE og, regner jeg med?

locked
23/03/14, 19:30
Pris da? :)Bud, du får sjansen viss ikkje går den til hassekanon for en tusenlapp.


Jeg tar'n for 1000,-?

Anders Dybvadsskog
25/03/14, 11:02
Ladder, hvilken bruker du? fulgte ikke med noe til meg.
Har PC med svært dårlig batteri nemlig så får max sitte i bilen 20 min jeg.

Det jeg sliter med er at når jeg kobler DICE til bilen, og i PC skjer det absolutt ingen verdens ting.
Normalt hører man ett lite pling i PC når man kobler til USB, men ikke når jeg plugger i DICE.

Har prøvd og reinstallere software flere ganger, prøvd både VIDA 2011 og 2013 uten bedring.

Fant en ladder med lite strømutgang liggende hjemme som jeg prøvde med. Var til en ekstern hardisk. Fungerte greit til meg. Bruker en 7 år gammel pc som jeg la inn windows på nytt på. La inn vida før alle oppdateringene kom inn på pcen. Funker knirkefritt. Kjøpte nytt batteri på ebay så den holder i 1,5 til 2 timer:)

Sotengel
07/04/14, 19:45
"Gammel tråd" men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer med Vida og Windows7... har prøvd å innstalere Vida med windows7 pro 64 bit dette fungerte en stud helt til det kom en oppdatering.. da fikk jeg ikke kontakt med dice etter dette, Vida virker heller ikke helt som det skal da jeg ikke får logget meg ut der ifra, har dette på kontor pc'n enda. Løsningen er å legg inn WM Ware å kjøre xp virituelt, man setter jo opp hvordan den virituelle pc'n blir specet hvor mye ram hvor mange cpu kjærner/cores den skal ha. så hvis man har en laptop som ikke er helt utdatert (min 6gb ram) så setter man av ca 3,5GB ram til den virituelle pc'n i WM. har kjørt vida på en 5 år gammel Acer time line med en 1,4Ghz dual cpu og 8 gb ram å det gikk helt fint helt til den takket for seg her i vinter. (forvennt ingen racer men det går). har nå satt opp vida på en hp pc til 4k som gjør jobben uten å mukke. så det trenger ikke koste buksa,skjorta og det hvite ut av øye for å få dette opp å gå å få det til å fungere. OBS! SKYPE MÅ VÆRE DEAKTIVERT vida tryner hvis skype surrer og går i bakrunden...

eab
07/04/14, 20:14
Jeg bruker vida 2012d, med win7 x64 enterprise. Trikset er å ikke oppgradere IE (ikke høyere enn ie9), samt bruke java og all sql-dritten som installeres av vida. Fikk selv problemer med at dice ikke ble gjenkjent av vida hvis jeg oppgraderte java til nyeste versjon FØR jeg installerte vida. Etter at vida var installert (med javaversjonen som hører med) kunne jeg legge inn nyere java uten problemer.

*Edit; Sotengel, jeg tror du støtte på samme problem som meg, og det var java som var problemet. Du fikk bare et rødt kryss der hvor dice-rullegardinen skal komme i vida ja?

Sotengel
09/04/14, 17:02
Dice vinduet er gråa ut (i mangel på et bedre ord) har formatert kontor pc'n så der er det ikke lengere,men har det liggende på en pc til,skal jeg bare slitte all java og legge inn vida på nytt? i8 er inne (bruker ikke ie til noe annet alikevel så den saken er biff) men har WM Ware og xp pro fil liggende ferdig oppsatt med vida så hvis det tryner bruker jeg bare den igjen ;)

Svirre
17/01/16, 00:31
Denne tråden stenges pga at det strider mot paragraf §6, kap.3:


§6 Innlegg inneholder/oppfordrer til brudd på Norsk lov skal ikke forekomme. Dette omfatter såvel streetracing og lignende som diskusjoner som angår piratkopiering av programvare o.l.
Tiltak ved brudd på denne regel er at emne/tråden slettes/ryddes/låses, og i grove tilfeller kan bruker motta advarsel

http://forum.vccn.no/showthread.php?72255-Diskusjon-av-VIDA-p%C3%A5-forumet