PDA

Vis full versjon : Hjelp olje lekkasje i tannstang rør



nordan27
26/03/12, 17:19
på tannstangen sitter det 2 hydraulikk rør som , det ene røret lekker ved styrkrona der rattaksel sitter ned på , har skiftet o ringer på begge røra
men det lekker forsatt på det nedre røret ,jeg mistenker at røret er defekt (sprekt) , da er spørsmålet jeg trenger et nytt rør fra en defekt tannstang
eller noen annet forslag?? røret er ikke å få kjøpt nytt ,da må hele tannstangen kjøpes :-(
bilen er ikke kjørbar da dette er akutt og krise.... kan noen hjelpe?
kan jeg skaffe en defekt brukt tannstang og ta røret fra hadde det vært fint

iPaal
26/03/12, 18:07
Skru av røret og stikk innom nærmeste Tess butikk eller en rørlegger :-) De lager nytt rør til deg.

cortinaterje
26/03/12, 18:19
Jeg har ikke selv hatt problemer med dette, men jobber med hydraulikk. Jeg vet at før jeg hadde gitt opp hadde jeg tatt med meg det sprukne røret og koplinger med gjenger og tetninger til et hydraulikk leverandør. Da mener jeg TESS, Parker, GS-Hydro, Hydroscan el.tilsv.

Om du finner en brukt tannstang bør det også gå som du sier å ta røret fra den. Men jeg mener å ha hørt det finnes to produsenter av tannstang på disse bilene, så du må ha den rette typen.

nordan27
26/03/12, 21:10
Det er en mulighet å lage nytt , men kan alikevell være å få kjøpt løse rør? på volvo? det er jo å få kjøpt til tidligere modeller!
noen som vet? :-)

Vatnehol
26/03/12, 21:24
der er å få kjøpt service kit(rørkit) hos volvo.

http://forum.vccn.no/showthread.php?39663-Lekkasje-fra-tannstang&p=549152#post549152

Robert_AWD
26/03/12, 22:39
På min var det bare og bytte rørsats:
Vet ikke om dette er delenr, men det står ivertfall på kvitteringa :
Rørsats VO30776289 pris 367.-
Arbeid 7354.-

nordan27
27/03/12, 21:51
Da er rørene skiftet og lekkasjen borte :-) 1000 takk til dere og spesielt til deg Robert_AWD , delenr som du kom med stemte hos volvo ! dem var ikke klar over at det
var kommet en reperasjonsats , det sto ikke noe på delefilmen , men når dem slo inn delenr lå satsen på lager hos dem ! slå den a kult!!!!

Tom B

Robert_AWD
29/03/12, 14:04
Toppers Tom.


Om du gjorde dette selv, kan du ta deg en sydentur til regnfrie strøk for 8652kr. :)
Hvor lang tid brukte du?

locked
29/03/12, 21:45
Da er rørene skiftet og lekkasjen borte :-) 1000 takk til dere og spesielt til deg Robert_AWD , delenr som du kom med stemte hos volvo ! dem var ikke klar over at det
var kommet en reperasjonsats , det sto ikke noe på delefilmen , men når dem slo inn delenr lå satsen på lager hos dem ! slå den a kult!!!!

Tom B

Haha tidenes inkompetanse :-)

nordan27
30/03/12, 22:15
Jeg skiftet dem selv (er mekanikker av yrke) det var trangt , måtte løsne og heve tannstangen litt for å få røra ut eller gikk det ganske greit , brukte ca 3 timer på jobben ;-)

Mr. RAH
31/03/12, 05:06
Da er rørene skiftet og lekkasjen borte :-) 1000 takk til dere og spesielt til deg Robert_AWD , delenr som du kom med stemte hos volvo ! dem var ikke klar over at det
var kommet en reperasjonsats , det sto ikke noe på delefilmen , men når dem slo inn delenr lå satsen på lager hos dem ! slå den a kult!!!!

Tom B

Rett og slett fantastisk at de ikke vet slikt på ett orginal verksted, handler aldri noe på volvo uten og ha med delenummer etter ett par feil leveringer.

borges
12/08/13, 10:09
Etter motorvask og monitorering av servo-tank tror jeg at synderen er funnet. Det svetter fra overgangen mellom den øverste slangen og beholderen. Denne slangen byttet jeg ikke.

Hva annet kan man gjøre enn å skru til hardt? Er det lurt å klippe av litt av slangen og så tre den inn på igjen?

Børge