PDA

Vis full versjon : b230f får ikke nok bensin. startvansker osv...



SkjenneM
26/03/12, 15:12
har et problem med 740'n min. ekstremt tungstartet når den er sånn någenlunde varm..

har bytta:

plugger
kabler
luftfilter
rensa tomgangs regulator
kraftig batteri satt inn...

problemet kom etter den var på service, med reg. reim og justering av tenning..
er også komp testet osv..

kan det være bensinpumpe eller temp. giver?

begynner å bli jævlig irriterende å måtte ha startgass liggende i bilen...

SkjenneM
05/04/12, 23:52
noen med noen ideer?

Jan turbo
06/04/12, 12:00
Sjekk timinga på regreima. Disse får man ikke justert tenninga på.

Svirre
06/04/12, 13:15
Høres ut som om det kan være en temp.giver. Lukter det bensin når du kinner den når den er varm?

SkjenneM
10/04/12, 02:34
lukter bensin ja.. timinga på reima skulle jo være ok da med tanke på at den er bytta hos volvo..
mistenker tempsensoren ja -.-

Svirre
10/04/12, 19:44
lukter bensin ja.. timinga på reima skulle jo være ok da med tanke på at den er bytta hos volvo..
mistenker tempsensoren ja -.-

Er nok temp sensor da ja. Hvis det hadde vært reg.reima så hadde ikke bilen gått bra for å si det sånn...

SkjenneM
11/04/12, 00:03
vanntempsensoren du tenker på ikkesant? må få bytta den til helgen da -.-

Svirre
11/04/12, 18:40
Trur mest det kan være blokksensoren. Men du kan OHM'e sensorene hver for seg AVKOBLET, for da ser du om det er en som skiller seg ut. Ohm begge to kalde og varme, så ser du hvem som har streika. Trur mest på at det er blokk sensoren, men veit jo aldri.

SkjenneM
07/05/12, 20:42
da har problemet eskalert :P nå startern ikke på annet enn gass noen ganger. bytta btr. i dag uten hell.. virker som om den ikke får bensin alikevel..

går helt fint på alle fire når den først har startet. men noe ustabil tomgang.

hva er det nå? kan det være en av pumpene?

SkjenneM
07/05/12, 20:56
tennpluggene var helt tørre etter forsøk på starting uten start-gass. luktet heller ikke bensin....

Jan turbo
07/05/12, 21:17
Du skal ha ett sort rele på en av innerskjermene dine som har nr:899931 og 1323592-1 12v 40amp.
Hvis dette kutter ut så åpner ikke dysene dine. Sjekk dette.

SkjenneM
07/05/12, 21:53
Fant dette. Satt på kjølevæske tanken :) skal se litt nærmere på saken. Men åpner det når den går igjen da tror du?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jan turbo
07/05/12, 22:42
Den erfaringen jeg har med disse er at det er loddepunkter som kryper fra hverandre ved varmegang,hadde samme problem på 740 turboen min. 90 mod FT.
Den startet og gikk men etter noen min så var den umulig å få liv i hvis vi stoppet den. Alt så ut til å være iorden. til slutt stoppet den under kjøring også,og da startet den kun når den ble kald nok. Har i ettertid hatt ett par sånne releer med feil på.Har også hatt relleer som ikke har åpnet dysene i det hele tatt,sånn som din. Det er iallefall verdt ett forsøk.