Logg inn

Vis full versjon : Lightyear: 855 R '96

Sider : 1 2 [3] 4

mrstfu
23/05/11, 19:37
har ikke peiling, dvs, den originale syntes for meg å være bare en helt vanlig flensmutter, samme som VADIS sier... anyways, så synes jeg det er på høy tid at Lightyear får fløyta igang og avslører her, før jeg gjør det!

Joakim-G_R
23/05/11, 19:41
Jeg kan tenke meg hva det er..

mrstfu
23/05/11, 19:44
Jeg kan tenke meg hvor du bor og hvor balltreet mitt passer..

Joakim-G_R
23/05/11, 20:02
I have lubricant.

Lightyear
23/05/11, 21:53
Og jeg kan tenke meg at mac'en min tok en crash and burn idag :(

Så denne idioten krysser fingre og tær for at innholdet på disken i det minste kan hentes ut, er alt for lenge siden jeg tok noe backup :o

like greit å bare innrømme det med en gang
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2594.jpg

Jeg har noen bilder fra igår så vi får se hva jeg får til nå..

A

Joakim-G_R
23/05/11, 21:56
Bac---hva? backup? Søstra til FuckUp?

850freak
23/05/11, 22:29
Dæsken for en fin bil det der var, et speilbilde av min jo :D
Et bra prosjekt det der.

Men stussa litt over listverket ditt, har du lakkert det svart ?
Det så så tydlig ut på fangeren din forran. Liker veldig godt rødt og svart men etter at jeg så din nå så er jeg litt i tvil, ikke for at du har gjort en dårlig jobb eller noe men sammensettningen liksom.

Grillen din blei kjempefin men noe overdrevet, tror det hadde gjort seg med en crom list rundt den og muligens et annet type emblem. vet ikke helt, er så vanskelig å vite når man ikke ser eksempler på det, blir liksom å prøve seg fram :)

Vindaviserne dine ville jeg vel kanskje ha gjort litt mere diskre, siden du ikke får dem helt bak (noe som er bortkastet) så ser det liksom litt rart ut
det bryter liksom for brått hvis du skjønner hva jeg mener. Men er er hver sin smak sånn sett da :)

Joakim-G_R
23/05/11, 23:01
Polytrol ... Bla etpar sider tilbake.

Lightyear
23/05/11, 23:13
Å lakkere lister på en 850 er FY! :D

Jeg som har krom-allergi vil heller si at krom er overdrevent. Og etter min mening er det vel ingenting som passer bedre enn "R" på en original volvo R ;) Vindavvisere på baggasjeromsvinduene blir jo som du sier bortkastet og fullstendig uten funksjon.. Vi kjører da volvo så funksjon fremfor design :p

A

Lightyear
23/05/11, 23:17
Jadda.. Var ingen akseptable bilder iblandt de får jeg har igjen fra den siste tiden... Hiver opp et av de som det faktisk gikk an å se på :o
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2603.jpg

Møkkete bil og sliten fotograf, får vel prøve å knipse noen bilder iløpet av morgendagen...
Og er det noen som ser resultatet av all skruingen de siste dagene? :p

850freak
24/05/11, 06:21
Se der ja, blei litt annen farge på vindaviserne nå ja, de så svarte ut på det andre bilde se hehe
og det kan virke ut som fargen på listene blei litt mattere nå og, de så lakkerte ut på bilde jeg så men var jo seffers bilde som var feilen der da :)

virket ut som et bra middel det der, er synd det blir vasket vekk etter ei stund da, legger jo ganske mye job i det liksom.

Som sagt en nydelig bil.

hgnubel
24/05/11, 06:41
Aha! Dere har laget sånn mobilholder som henger i vinduet! ;)

850freak
24/05/11, 06:42
For meg så kan det se ut som en Gps som henger der :D

hgnubel
24/05/11, 07:01
Tenkte mobil var litt mer jordnært, men det kan vel være Gps også ja..

850freak
24/05/11, 07:16
nei ikke vet jeg, tok bare det som falt meg inn jeg hehe
er jo ikke så lett å se akkurat :)

Jan-Einar Jenssen
24/05/11, 07:50
syns jeg ser antydning til at den har kommet noe nermere bakken ?:D

hgnubel
24/05/11, 08:30
Kan jo være bildet er tatt et sted bakken er litt høy? ;)

The Sven
24/05/11, 10:22
Hm... Nye vindavvisere?

Pen bil, men du burde ha senket den :)

850freak
24/05/11, 12:34
Ah! så du har bytta de ut ja :D

Lightyear
24/05/11, 15:31
Tillat meg å illustrere litt bedre ;)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/859.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2661.jpg

:D

mrstfu
24/05/11, 15:32
Har du lakkert lista over fangeren?

:p

hgnubel
24/05/11, 15:52
Du har snudd nav-koppene!

Aashome
24/05/11, 15:53
Blei pent ja! :)

Lightyear
24/05/11, 16:00
Du har snudd nav-koppene!

Må passe på å rotere de hver 3.uke så de ikke skal sette seg vettu ;)

850freak
24/05/11, 16:11
Får du den noe lavere eller :) blei bra men hvordan er det med fartsdumper a?

hgnubel
24/05/11, 16:19
Må passe på å rotere de hver 3.uke så de ikke skal sette seg vettu ;)

Ja, viktig med forebyggende vedlikehold. Men det ble veldig pent da.

Du må legge ut flere solskinnsbilder av bilen din, elsker den rødfargen. Hadde en nypolert T-rød 854 som bakgrunnsbilde ganske lenge... Rimelig erotisk! :D

Lightyear
24/05/11, 16:30
Det kommer flere bilder, er bare i litt krisemodus nå siden mac'en min bestemte seg for å legge seg ned og dø. Håper bare at den ikke tar med seg alle de bildene jeg ikke hadde kopiert ut fra den ennå :o:(

Den kan bli lavere enn dette, bak er den på høyeste innstilling ennå, så det skal stilles litt mer her ja, første omgang var å få bilen ned fra skyene også må jeg få det godkjent før vi skal begynne å eksperimentere (tror jeg :D)

Skal komme med litt mer info etterhvert og jeg tipper mekanikeren som utførte byttet gjerne vil avlegge en liten teknisk rapport om noe faenskap og ting som Murphy som vanlig tar med seg når han først kommer :rolleyes:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2684.jpg

Førsteinntrykket av understellet er som følger; Oisann! Detta var stivt ja.. Men allikevel så tar den unna veien utrolig godt, og så behagelig som jeg ikke trodde denne stivheten kunne klare. Kort sagt imponerende :D

A

850freak
24/05/11, 16:37
Må jo inrømme at bilen blei nokså sprek med senkingen, utrolig pen bil du har fått deg. Jeg har hatt en senka bil en gang tidligere og vet ikke om jeg har lyst igjenn, det blei så mye problemer ut av det, spes om vinteren.

Var det slik at dine er justerbare forran og bak ?

Lightyear
24/05/11, 16:45
Må jo inrømme at bilen blei nokså sprek med senkingen, utrolig pen bil du har fått deg. Jeg har hatt en senka bil en gang tidligere og vet ikke om jeg har lyst igjenn, det blei så mye problemer ut av det, spes om vinteren.

Derav regulerbart understell ja :D Har ikke møtt på noen problemer som ikke var der fra før ennå, med andre ord det norske veinettet.
Bilen var jo ganske stiv (og originalsenket) med det originale R-understellet, så overgangen her har ikke vært brutal. Men jeg kan garantere at en som er kaptein på en amerikaner eller en tysk flytebrygge (VAG, MB) ville følt det som å kjøre på felger uten gummi :cool:

A

850freak
24/05/11, 17:00
Okay. nei kan se ut til at min er noe høyere enn din før du senkan, er kanskje forskjell på R og vanlig ?

mrstfu
24/05/11, 21:35

Husk at det er STOR forskjell på en 850 med senkefjærer, og en original R, eller DENNE Ren med dette coiloversettet. Som Lightyear sier, understellet er veldig stivt, men det føles veldig "riktig", det tar fartsdumper og takler det norske veinettet uten å klage, og uten å gjøre ferden mer ubehagelig.

En liten visuell bremsetest kan tyde på at HARD nedbremsing på flat bakke fra ca 50kmt, gir rett i underkant av en centimeter vandring på demperene foran (kun visuelt, som sagt). En bil med senkefjærer og originale dempere vil jo ikke ha noe særlig stivere understell, og å senke en bil 60mm uten å tenke på dempere har sikkert tatt med seg en god porsjon innerskjermer i løpet av åra. :D

Okay. nei kan se ut til at min er noe høyere enn din før du senkan, er kanskje forskjell på R og vanlig ?

De fleste 850er uten nivomat vil jo etterhvert oppleve å "titte litt oppover", da bakfjærene blir signe, og slipper bilen lengre ned (se første side i prosjektloggen min), og det er jo ofte det første man kan skille en "vanlig" 850 og en R på. i tillegg til dette, kommer R med et stivere understell, fabrikksenket ca 25mm. Tenk også på det at bilen kan oppleves lavere når rulleomkretsen økes, da avstanden fra gummi til hjulbue blir mindre, selv om bilen faktisk blir høyere. Ta en titt på bilen til Lightyear med Momofelgene han har på vinter, rulleomkretsen er noe større på disse, og bilen kan oppfattes lavere ved å se på klaringen mellom dekk og skjerm.

Skal komme med litt mer info etterhvert og jeg tipper mekanikeren som utførte byttet gjerne vil avlegge en liten teknisk rapport om noe faenskap og ting som Murphy som vanlig tar med seg når han først kommer :rolleyes:
A

Where to begin.... Here wo go:D:

Hva kvalitet, komfort og kjøreopplevelse angår er jeg VELDIG imponert, det føles som sagt VELDIG riktig. That said, jeg har et par ting jeg gjerne skulle hatt gjort annerledes:

1: Diameter på fjærene fremme, gjør bruk av "vanlige" fjærklemmer noe vanskelig. Hvorfor de har valgt å lage fjærer med mindre diameter enn originalt vet jeg ikke, kan kanskje tippe på at det hjelper dem med å opprettholde en viss stivhet, i løs tilstand er FK-fjærene ca 7 cm kortere enn originalfjærene. Problemet kommer nå man skal ha på fjærsete, som på originaldemper må fjæra strammes før fjærsetet kan tres på demperen og strammes, og med så liten dia på fjæra, butter fjærklemma i justeringsgjengene på fjærbeinet. Selv om metallet i fjærbeinet er hardt som JULING, liker jeg ikke å legge press på gjenger, spesielt noe som dette. Tok derfor en del tid, og tålmodighet som jeg IKKE hadde grunnet mangel på luftverktøy. Fjørklemmer med 3/8"skralle er et SLIT.

2: For de som er kjent med fjørbeinsløsningen på 850/x70, består innfestningen av tre bolter i toppen, en mutter ca midt på som fester stabstagslenken, og to bolter i bunn, som fester fjørbeinet til navet, kort fortalt. De sistnevnte er originalt kun to runde hull, som ikke gir rom til feilmontering, boltene går i bilens lengderetning gjennom fjørbein og nav. På FKdemperen er det nederste hullet helt rundt, men det øverste hullet er ovalt, ca to centimeter "langt". Dette tillater en viss justering av camber, uten at det finnes markeringer eller "steg" for å justere en viss grad på begge sider. For enkelhetsskyld satte vi camberen så negativ som mulig, uten at det var noe ekstremt banepreg over det. Planen var å justere oss inn i forhold til hvordan vi opplevde kjøreopplevelsen, og i forhold til en eventuell slitebaneendring i dekkene. Det dette førte til, var ved første prøvekjøring noen ulyder som kan bli avskrevet som håndbrekkstull, ved for slakke vaiere eller lignende. Det som faktisk skjedde var at etter at bilen hadde "satt seg", altså sunket noen millimeter til på fjærene, med tilhørende økning i negativ camber, tok innerkanten av felgene borti fjørbeinet. Ikke noe som kan låse dekket, men da Lightyear sendte meg en melding med "LÅST HØYRE FORHJUL", kom kaldsvetten for krypende. Har til dags dato ikke ødelagt noe annet enn en firmabil (:D), og jeg har definitivt ikke ambisjoner om å fucke opp en original R. Forhjulet var ikke låst, men da jeg prøvekjørte bilen for å finne ut hva det var snakk om, skjønte jeg hvorfor Lightyear hadde mild panikk i øyeblikket han oppdaget dette, kraftige ulyder og noe "napping" i rattet mot høyre ga deg inntrykket av at man ØDELEGGER bilen. Jeg fryktet plutselig hjullagerras, drivakselknekk eller hva verre var, men det løste seg med en gang jeg fikk av dekket og så slitemerker på fjørbein og innerkanten på felgen. Ikke noe som ikke kan løses med sandpapir på felgene, så no harm done. Justerte den ut igjen ved å legge en stålbit mellom fjørbein og festebrakett til denne, slik at camberen ble ca 5mm mer positiv. Ulydene ble borte med en gang, og Lightyear var i godt humør igjen. For ordens skyld kan det legges til at han ikke turte være med på hverken prøvekjøring eller feilsøking, mistenker at kjærligheten til bilen har noe med dette å gjøre:D
Skal og sies at dette har mest å gjøre med det at bilen står på Nebulafelger, med ET49 og 8"bredde, altså en tomme bredere enn originalt. Dette fører til at felgen bygger mer innover i hjulbuen enn originalt, men det falt oss ikke inn i monteringsøyeblikket. Ved siden av å gjøre jobben skikkelig, var det prøvekjøring som sto fremst i prioriteringa, og dette med felgbredde unnslapp oss.
Konklusjon: Det at felgen tok i, har ingenting med coiloversettet å gjøre, kun med felg å gjøre, men jeg hadde ønsket noe mer tydelig markering av camberinnstilling, slik at det blir lettere å justere likt på begge sider.

3: Jeg synes leverandør kunne vært litt mer spesifikk av hva du trenger av materialer i tillegg til dette settet, nærmere bestemt fjørsete og fjærbeinslager. Bildet hos leverandør er et eksempelbilde, med løsninger til forskjellige biler, og det er vanskelig å se som det leveres en egen patent på demperinnfestning eller ikke. Dette har dog lite med settet som sådan å gjøre.

4: Med nivomat på 850, hører forsterket demperinnfestning bak med i pakka, da vekten av bilen blir liggende på demperen under kjøring, og ikke på fjæra. Dette fører jo til mye mer stress på demperinnfestninga, og behovet for et forsterket innfestning melder seg fort. Den faktiske fysiske forskjellen mellom forsterket og vanlig demperinnfestning er jeg ikke sikker på, men jeg mistenket at det forsterkede er tykkere i området rundt festemutteren til demperen. Litt kryptisk snakk tidligere i tråden, indikerte tull med en låsemutter, dette gjelder da denne festemutteren i toppen av demperen. Ettersom denne på det forsterkede demperinnfestningen antageligvis sitter dypere nede i innfestningen, blir det vanskelig å skru til med annet enn ei skralle. Problemet kommer når man innser at låsemutteren (vanlig mutter med gummiinnlegg i ene enden) drar med seg stempelet i demperen rundt i demperen. Problemet forværres når man innser at mutteren har kommet så langt inn på gjengen at det kan kalles point of no return, dvs at mutteren drar med seg stempelet i demperen rundt både på stramming og løsning, følgelig sitter mutteren helt fast, og lar seg ikke skrus av med det første. Løsningen her ble å løsne demperinnfestningen, montere denne på demperen utenfor bilen, slippe demperen ned i bilen innenfra og da feste innfestningen. Dette førte med seg enda flere problemer da en av boltene til innfestningen knakk, med tilhørende ynk og fortapelseuttrykkelse fra Lightyear. Bolten knakk uansett såpass kort ute at vi etter å ha borret ut det som satt i gjengene, fint fikk gjenger i hele bolten. Liten digresjon: Noen som vet om dette er strekkbolter? Minnet meg veldig om topplokksbolter i måten de gikk i gjengene på.

5: Siste og mest irriterende feil med dette settet... DET FØLGER IKKE MED MONTERINGSANVISNINGER I DET HELE TATT!
Klok av skade, uansett hvor enkelt noe kan se ut til å være, liker jeg å lese gjennom monteringsanvisninger en tur før jeg skrur noe som helst, for å oppdage eventuelle hemmeligheter i god tid før det er for sent. Å bytte dempere og fjører har jeg gjort opptil flere ganger før på 850, og føler meg veldig komfortabel med jobben, men coilovere har jeg ikke montert før, så all informasjon man kan tilegne seg på forhånd er alltid velkomment. Jeg er mann nok til å vite når jeg BURDE spørre om veibeskrivelsen og, i tilfelle noen lurte. Dette kan jo fort samkjøres med en sjekkereplikk eller tre, så choose your target WELL....:D Veit aldri hvem som er morra til dine fremtidige uekte barn, selv om jeg oppfordrer til bruk av prevensjonsmidler i aller høyeste grad. Anyways, jeg sporer tilbake til bilen, før Per Turbo kommer og sletter hele innlegget:D (no offence, Per:D)

Disse fem punktene kan virke irriterende som juling, hvilket de er, men tro meg... Alt var glemt i det bilen kom på veien, og man kjente at bilen var AKKURAT der du plasserte den, uten nevneverdig sideveis vandring i det hele tatt. Krenging er det fremdeles en del av, merkbart mindre riktignok, men dette løses på et seinere tidspunkt med et fjærbeinsstag, possibly litt IPDprodukter om ånden kommer over Lightyear. Målet har jo hele tiden vært å gjøre bilen mer banevennlig sånnsett, uten å ofre langturkomforten, og en bil kan jo bli for stiv til bruk på Det Kongelige Norske Veinettet (http://www.vg.no/protokoll/bilder/large/bd9f1fb0636d9060175a8e1ff10511a4.jpg). Prisen er ikke for gæli, og selv om det før montering ble uttrykt litt misnøye fordi settet ikke er stivhetsjusterbart som vi tidligere hadde inntrykket av, med mindre ryggraden din er skeivere enn Jan Thomas, er ikke dette noe problem for noe.

Justeringsmulighetene er og enkelt å fint, man kan justere ned ca 30mm ekstra (settet er minimum 30mm lavere uansett) uten å ta av dekket, så nå ville jeg sagt at bilen er mellom 50 og 60mm lavere foran enn originalt. De resterende millimeterene er veldig enkle å hente inn, av med dekket, og bruk medfølgende nøkler til å slippe opp mutterene i bunn av demperen (bilde av nøkler, Lightyear?), som tjener som nedre demperskål. En låsemutter i underkant av mutteren fjæra hviler på, dette er vel ikke en original coiloverløsning sånnsett, både nettsiden og minnet mitt tilsier at de bruker akkurat samme høydejusteringsløsning som KW, dog er det ingen kontrafjær på underside av justeringsmutter, det KAN bli interessant til vinteren når bilen skal noen centimeter opp igjen. Det har man uansett fjærklemmer til, selv om jeg ikke gleder meg. Bak erstatter justeringspatenten den lille kaka som holde fjæra fast i fjærskåla nede, og kan justeres kun ved å jekke opp bilen i bakkant.

Kort sagt, veldig fornøyd, og det merkes STOR forskjell fra det originale R-understellet. Total tid uten hastverk eller snarveier lå på ca 6 timer totalt, om det skulle gjøres igjen hadde jeg nok brukt under halvparten, mye av dette skyldes bolter i for,- og bakstilling som antageligvis ikke har blitt rørt siden 1996. Når jeg byttet dempere på min 93 GLE, gikk demontering av dempere mye fortere, så det kan jo kanskje tyde på at det er brukt Locktite på det meste av forstillingsdeler, vi sleit med dette under bremseskivebyttet tidligere i våres, varmepistol måtte til her og, men vi tok oss som sagt GOD tid, da bilen måtte være kjørbar påfølgende dag, med mindre undertegnede var interessert i å donere bilen sin til henting av unger, noe han ikke var:D

Og god kveld!

Joakim-G_R
24/05/11, 22:16
Skrivekrampe, raymond?

mrstfu
24/05/11, 22:21
akkurat nå ja:D

The Sven
24/05/11, 23:12
Ble iallfall meget pen høyde :) Ser det står noe om FK og sånt der, men hva slags sett er det og hvor ble det handlet ? Og kanskje tilogmed pris? Det er jo ikke utenkelig at jeg kjøper en 850 en gang, så greit å vite ;) Nå vet jeg iallfall hvem jeg kan ringe for å spørre både hvordan man skal montere det, og hvordan man ikke skal gjøre det (hvis det skulle være nyttig en gang) :D

850freak
24/05/11, 23:22
mrstfu: ja skjønner hva du mener, ser den np.
Det er slik min er bak nå det, henger liksom litt og er utrolig myk, det er ikke mye lasten jeg skal ha bak i der før den synker. Sikkert noen dempere som er slitte og. Blir byttet men er litt usikker på hva jeg skal bytte til ennå, vil gjerne stive den opp litt uten at det ødelegger kjøre egenskapene og uten å senke den, vet rett og slett ikke hva jeg skal finne på ennå. sprekt med senking og men.

mrstfu
24/05/11, 23:24
Dette: FK Silverline (http://www.partsandretards.no/justerbare-senkesett/volvo/850-s70/fk-silverline)

Veldig pen høyde, virket veldig stødig. Uten at vi skal plassere skyld sånn utelukket og definitivt, var ikke Parts&Retards helt de vi forventet av en leverandør, litt merkelige unnskyldninger i forbindelse med leveringstid... men no matter, vi fikk det. RBTuning virket noe mer imøtekommende, men da var allerede settet på vei.

Og det er selvfølgelig bare å ringe, Sven, jeg blir ofte ensom på fredagskvelden. :D

mrstfu
24/05/11, 23:25
mrstfu: ja skjønner hva du mener, ser den np.
Det er slik min er bak nå det, henger liksom litt og er utrolig myk, det er ikke mye lasten jeg skal ha bak i der før den synker. Sikkert noen dempere som er slitte og. Blir byttet men er litt usikker på hva jeg skal bytte til ennå, vil gjerne stive den opp litt uten at det ødelegger kjøre egenskapene og uten å senke den, vet rett og slett ikke hva jeg skal finne på ennå. sprekt med senking og men.

anbefaler nivomatdempere, om du vet hva det er. dukker opp i kjøp/salgseksjonen her med jevne mellomrom, til rundt et par lapper og oppover, avhengig av tilstand.

Nilsebu
24/05/11, 23:48
Jadda.. Var ingen akseptable bilder iblandt de får jeg har igjen fra den siste tiden... Hiver opp et av de som det faktisk gikk an å se på :o
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2603.jpg

Møkkete bil og sliten fotograf, får vel prøve å knipse noen bilder iløpet av morgendagen...
Og er det noen som ser resultatet av all skruingen de siste dagene? :p

Er det på samme plass som vi møttes? :)

Så vertfall veldig bra ut på de siste bildene :) Ser fram til flere bilder!

Si ifra hvis jeg skal fjerne bildet.

Daniel V
25/05/11, 00:12
virket ut som et bra middel det der, er synd det blir vasket vekk etter ei stund da, legger jo ganske mye job i det liksom.

Polytrol er vel nesten det billigste og beste du får tak i tror jeg. Holbarheten er helt rå, og jobben er så liten av den snakker vi ikke om en gang. 2 min med maskeringstape, 2 min med pensel og middel og 2 min med microfiberklut. There you go ;)

Uansett gutta: (Ja, jeg hinter spesielt til deg Raymond:p) så er det lenge siden jeg har lest så mye svada, før jeg har funnet ut hva som faktisk har skjedd med bilen :p

Og det i vinduet kan ikke være annet enn en miniTv :D Som kun får inn NRK1, så Lightyear kan se på lokalnyheter HELE dagen! :D

Lightyear
25/05/11, 00:32
Polytrol er vel nesten det billigste og beste du får tak i tror jeg. Holbarheten er helt rå, og jobben er så liten av den snakker vi ikke om en gang. 2 min med maskeringstape, 2 min med pensel og middel og 2 min med microfiberklut. There you go ;)

Som sagt; foreløpig status som vidundermiddel, uten tvil et bra produkt som alle burde ha i garasjen :D

Og det i vinduet kan ikke være annet enn en miniTv :D Som kun får inn NRK1, så Lightyear kan se på lokalnyheter HELE dagen! :D

Jeg har ikke TV, verken i bilen eller hjemme ;) Og har heller ingen ønsker om det :p Den er forøvrig fjernet fra vinduet nå... Og ja! Det er en GPS, irriterende dårlig garmin, men med en meget snedig speedometer-mode.

A

Lightyear
25/05/11, 00:35
Er det på samme plass som vi møttes? :)

Så vertfall veldig bra ut på de siste bildene :) Ser fram til flere bilder!

Si ifra hvis jeg skal fjerne bildet.

Det er nesten nøyaktig samme stedet jeg parkerte da ja :D

Blir litt flere bilder etterhvert.. Må få begynt på vårpuss også nå, eneste jeg fikk gjort idag var å ta dashbordet, med innhold :rolleyes:

A

850freak
25/05/11, 07:52
Ja etter å ha lest litt om det så vet jeg nå hva det er mrstfu :)
Men hvor mere jeg ser på bilen til Lightyear jo mere får jeg lyst til å kjøpe det sette han har ass. huff, dyrt med drit stiligt. hvordan er det med godkjenning på disse ?

Daniel V: ok da blir det til å prøve det når tiden kommer :) ser jo drit bra ut da.

850freak
25/05/11, 08:04
Fant forøvrig det settet her og, til en rimligere pris, 4000 med frakt.
Og blei prisen litt mere normal igjenn hehe.

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_results.mhtml?category=fksilverlinecoilov erkits;car=volvo850;manufacturer=fksuspension;sub_ category=1

hgnubel
25/05/11, 09:14
Fant forøvrig det settet her og, til en rimligere pris, 4000 med frakt.
Og blei prisen litt mere normal igjenn hehe.

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_results.mhtml?category=fksilverlinecoilov erkits;car=volvo850;manufacturer=fksuspension;sub_ category=1

Nå har ikke jeg regnet på det, men hvis det er UK pris uten VAT så blir det jo en tusenlapp til i mva her hjemme med mindre du klarer å lure deg unna det. Fortsatt billigere, men det er gjerne kjøpsloven du betaler for :)

850freak
25/05/11, 09:46
Nå har ikke jeg regnet på det, men hvis det er UK pris uten VAT så blir det jo en tusenlapp til i mva her hjemme med mindre du klarer å lure deg unna det. Fortsatt billigere, men det er gjerne kjøpsloven du betaler for :)

Det er inkludert VAT :)

hgnubel
25/05/11, 09:50
Det er inkludert VAT :)

668.95 GBP = 6,027.36 NOK ... du har vel ikke brukt dollarkursen på pundene? ;)

850freak
25/05/11, 13:31
668.95 GBP = 6,027.36 NOK ... du har vel ikke brukt dollarkursen på pundene? ;)

Fuck! seffers gjorde jeg det, dustehue meg å da haha, er så vana med å bruker dollar så tenkte ikke på det i farta. jaja da blei det ikke så mye billigere alikevel da:rolleyes:

Lightyear
25/05/11, 17:59
Fikk lyst på rød bil igjen jeg :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2803.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2804.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2805.jpg

hgnubel
25/05/11, 18:56
Åh! Ja! Mer! Mer! :D

...hva bruker du, og går du over med maskin eller tar du det for hånd?

Lightyear
25/05/11, 23:28
Det kommer mer men idag rakk jeg bare grunnarbeidet på vingen. Den har blitt så dårlig i lakken at den må lakkes opp igjen, så jeg tenkte at faen heller den skal lakkes så nå skal jeg virkelig se hva som kan gjøres her og nå.
Det ble 1200 våtslipepapir på en dårlig lakkfiks fra en tidligere eier, var bare noen små kladder men de irriterte meg mye og luringen har også brukt 601 til reparasjoner :mad: Det fungerte overraskende bra med våtsliping, men det er veeeldig tynt lag med lakk igjen på vingen så omlakkering er eneste utvei etterhvert. Etter dette gikk jeg på med dødsforakt og brukte en halv tube med Autosol :D Vil kanskje si at Autosol også er et vidundermiddel, har prøvd det på vingen tidligere. Men har nå skjønt at man må ikke være redd og bruke rikelig for å få fargen tilbake.
Imorgen skal jeg gå på med polish og til slutt noen lag med voks, tenker at jeg skal ta av vingen før jeg gjør dette.
Ganske lærerikt og jeg kommer til å prøve noe av det samme på panseret mitt, det er fullt av 601 vorter etter utallig steinsprut. Dette er også så slitent at det er tid for litt mere ekstreme tiltak, planen er nytt panser men kanskje dette kan utsette bytte litt?
Som vanlig så kommer vårpussen til å ta lang tid og hvis jeg skal prøve å gjøre noe med steinsprut og slikt så tar det ennå lenger tid :o
Men da er jeg endelig i gang med bilpleie og når det står så dårlig til med bilen ser man resultatene ennå bedre. De tålmodige får følge med for videre fremgang :p

A

Lightyear
26/05/11, 00:10
Et lite stemningsbilde fra dagens utflukt med FuckUp ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2963.jpg

Også fikk jeg meg overdel til frontfangeren fra en delebil idag :D

A

Nilsebu
26/05/11, 00:57
Ser veldig bra ut :)

Angående lakken. Søskenbarnet mitt hadde en V70 som var så som så med lakken. Han rubbet ned hele bilen og polerte opp igjen. Bilen så ny ut etterpå. Og når det kommer til riper å steinsprut så skal det fungere bra med å fylle de med en lakkpensel, søler du litt så tar du litt terpentin og vasker det forsiktig av. Så polere :)

Lightyear
26/05/11, 01:55
Litt av problemet er at steinsprut er reparert av en tidligere eier med 601 Classic Red, men bilen min er jo 609 Flame/Turbo ;) Så panseret er fullt av mørkerøde "vorter".

Skal se hva jeg kan gjøre med panseret, blir nok litt rubbing ja :D Skal ta litt bilder underveis også..

A

Nilsebu
26/05/11, 11:57
Bare for å henge ut enkeltmennesker, men den forrige eieren på bilen din må ha vært en KOMPLETT idiot! Skal du fikse steinsprut så gjør du det med rett lakk hvertfall. Og hvertfall på en R! Koster ca 80 kr hos Volvo for en lakkstift :)

hgnubel
26/05/11, 12:11
98kr fra frydenbø her i bergen.. har du rabatter Nilsebu? :eek:

Lightyear
26/05/11, 13:55
Tror jeg har nevnt det tidligere i tråden et sted, men det var et kvinnemenneske som eide denne bilen i fem år, hun var andre eier, fra 98 til 2003. Har en sterk mistanke om at det var henne som fikk ordnet alle de småskadene rundt om på bilen, inkludert ukvemsord skrevet i lakken på panseret!! :eek: Knust og byttet høyre baklykt og vraka alle fem Volans felgene. Han jeg kjøpte bilen av tror jeg brukte noen andre felger og dekk..

Hmmm :rolleyes: Det regner idag. Dårlig med polering da, hvis jeg ikke skal utnytte vannet til våtsliping :p
Har forresten både lakkstift og spraybokser med originalfarge, men det hjelper jo fint lite på vorter i feil farge uten å evt slipe først...

A

gaupe
26/05/11, 14:29
Tror jeg har nevnt det tidligere i tråden et sted, men det var et kvinnemenneske som eide denne bilen i fem år, hun var andre eier, fra 98 til 2003. Har en sterk mistanke om at det var henne som fikk ordnet alle de småskadene rundt om på bilen, inkludert ukvemsord skrevet i lakken på panseret!! :eek: Knust og byttet høyre baklykt og vraka alle fem Volans felgene. Han jeg kjøpte bilen av tror jeg brukte noen andre felger og dekk..

Er ikkje du ganske urettferdig no? Min bil har vore eigd av menn, er 8 mishandla felgar på den også. Det er litt slik med desse bilane, det var dyre statusbilar, og vart ofte kjøpt av folk som ikkje nødvendigvis brydde seg så mykje, og vart behandla deretter.

Du kan takke dei tidlegare eigarane på bilen, som har tatt eit verditap som er ganske voldsomt, som gjer at du kan eige bilen i dag.

Edit: hadde eg vore dei tidlegare eigarane, hadde eg vorte ganske grinete av å sjå kva grill som står på bilen i dag ;)

The Sven
26/05/11, 15:03
Hvis jeg ikke husker helt feil var vel prisen også deretter og vel så det, nesten så du kan få igjen omtrent det samme for bilen i dag? :) Er vel slik at skal en finne en såpass gammel bil som har vært pent behandlet på alle måter, så må en som regel vente så lenge at en blir til stein til slutt :( Pluss at du mest sannsynlig må betale så mye at alle i vennekretsen din tror du er helt gal og glemmer å invitere deg neste gang de har grillfest (been there, done that ;) ).

Lightyear
26/05/11, 15:10
Er ikkje du ganske urettferdig no? Min bil har vore eigd av menn, er 8 mishandla felgar på den også. Det er litt slik med desse bilane, det var dyre statusbilar, og vart ofte kjøpt av folk som ikkje nødvendigvis brydde seg så mykje, og vart behandla deretter.

Du kan takke dei tidlegare eigarane på bilen, som har tatt eit verditap som er ganske voldsomt, som gjer at du kan eige bilen i dag.

Edit: hadde eg vore dei tidlegare eigarane, hadde eg vorte ganske grinete av å sjå kva grill som står på bilen i dag ;)

Hahaha! Jeg setter det litt på spissen her da, ser ikke bort i fra at første eller tredje eier har stått for endel av skadene også.. Jeg beklager hvis noen føler seg truffet men man blir jo også litt frustrert over sånne skader, og at de er "reparert" på en slik måte som gjør det vanskelig å gjenopprette originalfarge gjør det bare ennå litt verre ;)

Og du må ikke tvile på at jeg er takknemlig for at jeg eier denne bilen idag, jeg kunne som jeg kanskje ha nevnt tidligere kjøpt meg en liten flåte av litt nyere Ford Mondeo'er eller en langt nyere V70 med "fornuftig" motor..
Og jeg tror du hadde blitt ganske grinete av hvordan originalgrillen så ut når jeg overtok bilen også, men du kan jo glede deg til høsten/vintern når kromgrillen min kommer på igjen :p

A

Edit: Når det gjelder de ufine tingene som er skrevet i lakken på panseret er det forresten ingen tvil om at de er skrevet til hun som eide bilen ;) Med mindre han jeg kjøpte bilen av hadde sære tilbøyeligheter da :p

Lightyear
26/05/11, 15:14
Hvis jeg ikke husker helt feil var vel prisen også deretter og vel så det, nesten så du kan få igjen omtrent det samme for bilen i dag? :) Er vel slik at skal en finne en såpass gammel bil som har vært pent behandlet på alle måter, så må en som regel vente så lenge at en blir til stein til slutt :( Pluss at du mest sannsynlig må betale så mye at alle i vennekretsen din tror du er helt gal og glemmer å invitere deg neste gang de har grillfest (been there, done that ;) ).

Stemmer bra dette ja, prisen var meget bra så derfor er det ikke noe krise at det følger med litt feil... Men det må da være lov å sutre litt over dårlig bilhold fra tidligere eiere uansett :D
Og jeg hadde blitt totalt nervevrak om jeg hadde kjørt rundt i en lavkm og 100% strøken original R.. Er nervevrak nok som det er idag med denne bilen :p

Grillfest? Alle som inviterer meg til grillfest vet at jeg er gal eller så er de like gale selv :cool:

A

mrstfu
26/05/11, 17:56
Med mindre han jeg kjøpte bilen av hadde sære tilbøyeligheter da :p

Hadde inntrykk av at de fulgte med bilen jeg?

The Sven
26/05/11, 17:58
Hva var det egentlig som sto på panseret...? :p

mrstfu
26/05/11, 18:00
jegvetjegvetjegvet! men skal la Lightyear ta den. levner dog liten tvil om at det var rettet til et hunkjønn:D

Lightyear
26/05/11, 19:53
Hva var det egentlig som sto på panseret...? :p

Det står der ennå gitt, men skal se om vår venn Autosol kan gjøre noe med det :D Skal se om jeg får tatt noen bilder når jeg begynner på panseret, så du få leve i spenning enn så lenge... :D

FuckUp: Hvis jeg hadde fått tilbøyeligheter som passer til teksten måtte jeg begynne å spille på det andre laget og skifte profesjon :eek:

A

Nilsebu
27/05/11, 00:22
98kr fra frydenbø her i bergen.. har du rabatter Nilsebu? :eek:

Rabatten mellon 98 kr og 80 kr er da ikke så mye spart :p

Hvis jeg hadde fått tilbøyeligheter som passer til teksten måtte jeg begynne å spille på det andre laget og skifte profesjon :eek:

A

NEI!

Lightyear
27/05/11, 00:26
NEI!

Helt riktig :D Ingen planer om å bytte side... Men jeg trenger jobb for tiden.... meeenh nei, velger noe annet gitt ;)

A

Lightyear
27/05/11, 01:21
Yess! Bildene fra mac'en som døde burde være mulig å redde..
Selv om jeg mistet noen T-røde bilder så var det ikke så mye interessant annet enn noen målebilder ;)

Men jeg slutter jo ikke å ta bilder bare på grunn av en liten kræsj
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3068.jpg

Nei, ikke noe mere vårpuss ennå, regna jevnt i hele dag her :(

A

Joakim-G_R
28/05/11, 00:28
Autosol på lakk? Hmm?

Lightyear
28/05/11, 08:49
Autosol på lakk? Hmm?

Når alt håp er ute så tyr vi til Autosol, ville ikke hatt slipemiddel på lakken hvis det ikke står veldig dårlig til med den.. Og som sagt så må vingen lakkeres uansett, men nå har jeg utsatt det en liten stund ihvertfall ;) Fin måte å teste ut "førstehjelp" for utslitt lakk.
Og kommer til å gjøre det samme med panseret, men det blir ikke før tidligst tirsdag når ungene skal hjem til mor igjen..

A

hgnubel
28/05/11, 08:56
Er slipemiddel i f.eks. Ultimate Compound fra Meguiars også, den er nok mer egnet for lakk. Utrolig hva som kan reddes egentlig, ta en kikk på detailersclub.no hvis du ikke allerede har vært der :)

Men sånn som panseret er beskrevet så høres det ikke ut som det kan bli mye verre av litt grovt slipemiddel :)

Joakim-G_R
28/05/11, 09:06
Kom til høland en dag, så tar vi panseret ditt med ordentlige saker. :)

Lightyear
28/05/11, 09:34
Er slipemiddel i f.eks. Ultimate Compound fra Meguiars også, den er nok mer egnet for lakk. Utrolig hva som kan reddes egentlig, ta en kikk på detailersclub.no hvis du ikke allerede har vært der :)

Men sånn som panseret er beskrevet så høres det ikke ut som det kan bli mye verre av litt grovt slipemiddel :)

Ja, planen er jo å gå over vingen med deep crystal shine fra megiuars, men siden jeg har ungene denne helga så skrur jeg av vingen etterpå og setter meg på kjøkkenet og polerer etter at de har lagt seg.. Alle poleringsmidler er vel slipende i mer eller mindre grad?
Og Autosol er ikke så grov som jeg trodde, derfor jeg var så forsiktig ifjor når jeg prøvde å ta vingen med det ;)

A

Lightyear
28/05/11, 09:36

Tar gjerne en tur jeg, men det kan ikke bli før til uka eller neste helg ;) Men tenker at de mørkerøde vortene må pusses ned? Er litt fristet til å ta dem med dremel for å legge på ny riktig farge etterpå..

A

Joakim-G_R
28/05/11, 09:47
Helgen neste uke passer sikkert bra, håpe på godt vær. :)

Lightyear
28/05/11, 09:50
Det blir sommer nå snart tror jeg, så da får vi svimlende 20varmegrader i noen uker ihvertfall :p

Ta med grill og pølser også kanskje? Og FuckUp, hvis han er ferdig med interiørskifte jobben han har fått da :D

A

Joakim-G_R
28/05/11, 10:50
Jeg har gassgrill på verandaen jeg, så det løser vi. :)
Ta med FuckedUp og du!

850freak
28/05/11, 12:36
Hver gang jeg ser den bilen din så gleder jeg meg enormt til min blir ferdig ja.
utrolig pen den bilen din.

Skal jeg sette fingeren på noe der så må det vel være det gule merket på skjærmen hehe. Også er det et eller annet med fronten som jeg ikke helt får
plasert i hue mitt. pen altså men...Tror det er grillen din som plager meg litt.
Får prøve meg fram litt når jeg kommer så langt. Men hoved lykter beholder
jeg , hadde egentlig tenkt til å sette på angel eyes men når jeg ser din nå
så velger jeg å drite i det. Er ganske så pent med orginalt også.
Baklykter vet jeg ikke ennå, hadde vært gøy å sett en rød volvo med styling
baklykter. Men nok om det. sprek bil ja de thar du :)

Lightyear
28/05/11, 21:17
Skulle skru av vingen istad. I teorien trenger man bare å skru ut 2 av de fire skruene og løsne de 2 siste. MEN etter å ha skrudd ut alle sammen sitter vingen like fordømt godt fast :mad:
Noen som vet om det var praksis å lime disse i tillegg til skruene? Skruene satt forresten rimelig godt ;)

A

Lightyear
28/05/11, 21:29
Hver gang jeg ser den bilen din så gleder jeg meg enormt til min blir ferdig ja.
utrolig pen den bilen din.

Skal jeg sette fingeren på noe der så må det vel være det gule merket på skjærmen hehe. Også er det et eller annet med fronten som jeg ikke helt får
plasert i hue mitt. pen altså men...Tror det er grillen din som plager meg litt.
Får prøve meg fram litt når jeg kommer så langt. Men hoved lykter beholder
jeg , hadde egentlig tenkt til å sette på angel eyes men når jeg ser din nå
så velger jeg å drite i det. Er ganske så pent med orginalt også.
Baklykter vet jeg ikke ennå, hadde vært gøy å sett en rød volvo med styling
baklykter. Men nok om det. sprek bil ja de thar du :)
Har lest i tråden din og det er en formidabel jobb du har gitt deg i kast med på bilen din, står respekt av jobben så langt og meget informativ logg :)

Jeg vurderte også one-block lykter en liten stund men det ble forkastet fordi originallamper ser bra ut de :D Jeg må dog bytte et blinklys pga mose innvendig :rolleyes:

Grillen ser helt annerledes ut i virkeligheten enn på de litt mørke bildene, se på bildet av grillene som ligger på bordet i sola så skjønner du hva jeg mener :rolleyes: Og den tar seg veldig godt ut i kunstig lys i mørket, bilder kommer sikkert etterhvert..
Jeg er ikke i tvil om at en svart grill på rød bil gjør seg meget godt.

Og det kan være at fingern din skulle vært på R-fangeren? Fargen? Bilen min er litt lysere enn din ;) Ellers er det ikke så mye karosseri-messig som skiller bilene våre.. Og Elgen kødder man ikke med :p Den er stoor morro, var seinest noen nedi veien her idag som glana som faen med et fårete smil :D :D :D

A

850freak
28/05/11, 21:40
no no no, R fangeren er fin den :) har det selv og hehe, men må byttes da.

Okay, trekker tilbake det jeg sa om grillen din, var fin alikevel men gleder meg til å
se flere bilder :) Ja er enig i at det er sprekt med svart grill men vet ikke om det
hadde blitt sprekere med brytning i krom der, rundt feks.
sa du litt lysere ? vil heller si klarere hehe, min ser jo helt for J.... ut.

Elg = fun ? hehe

Ps. takk for komplimentet :)

mrstfu
28/05/11, 22:10
din er 601 Classic Red, ikke sant, 850freak?

min og, og selv om man ikke ser sånn umiddelbar forskjell på bilder, er Lightyear sin lysere, hans heter 609 Bright Red/Flame Red, satt ved siden av hverandre ser du stor forskjell.

850freak
29/05/11, 08:32
din er 601 Classic Red, ikke sant, 850freak?

min og, og selv om man ikke ser sånn umiddelbar forskjell på bilder, er Lightyear sin lysere, hans heter 609 Bright Red/Flame Red, satt ved siden av hverandre ser du stor forskjell.

Ja stemmer, skjekka plata nå og der står det 601-21.
er det du har da mrstfu ?

mrstfu
29/05/11, 20:42
Riktig, jeg har 601 Classic Red.

Jeg så du nevnte i tråden min at du sleit litt med å finne bilder av en T-Rød 855... Hvis du går helt øverst på denne siden, trykker på linken øverst til høyre som heter "First", så har du et bøttelass fordelt på flere sider.

850freak
29/05/11, 21:32
Okay thanx :)

Lightyear
04/06/11, 02:43
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/568.jpg

Lightyear
04/06/11, 03:14
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/569.jpg

Joakim-G_R
04/06/11, 09:14
Det her er bare helt:

VLnWf1sQkjY

850freak
04/06/11, 09:56
Gjørs du på el di..din sniiiik :D Bare vent sier jeg bare hehe

Lightyear
04/06/11, 14:40
Det her er bare helt:

Hehehe! Kommer flere bilder snart, har funnet en bra spot å ta bilder på nå tror jeg..

Gjørs du på el di..din sniiiik :D Bare vent sier jeg bare hehe
Meguiars Deep Crystal Shine 3 stegs, fra lister og opp. Litt hastverksarbeid så det blir nok bedre etterhvert. Har kjøpt Meg Quick clay for å ta panseret litt bedre og all dritten fra lister og ned.. Blir vel bare panseret idag tenker jeg, så pirkete som jeg er så tar det fort resten av dagen :rolleyes:

A

Lightyear
04/06/11, 14:43

Skulle ikke vi grille og polere idag, ennå lenger ut på landet enn jeg er nå? Men du er vel alenefar og har nok å følge med på tenker jeg :D

A

Joakim-G_R
04/06/11, 14:51
Jo, det var vel meninga - men så endte jeg opp med å sende kjærringa vekk, så jeg og kidden har fri i helga. Men er jo flere muligheter f.eks neste helg? Er jo tilogmed langhelg da og :D

Om du ikke har mye å gjøre på ettermiddagene da, jeg er hjemme stortsett i 16-tiden.

Slettmyr
04/06/11, 14:51
Rett og slett nydelig biln din! ;)
Får himla lyst på en R av å se på bildene her :cool:

Lightyear
04/06/11, 15:08
Jo, det var vel meninga - men så endte jeg opp med å sende kjærringa vekk, så jeg og kidden har fri i helga. Men er jo flere muligheter f.eks neste helg? Er jo tilogmed langhelg da og :D

Om du ikke har mye å gjøre på ettermiddagene da, jeg er hjemme stortsett i 16-tiden.

Deilig med litt fri da? :D
Jeg har stort sett aldri noe viktig å gjøre for tiden så en hverdag kan la seg gjøre, eller neste helg kanskje, vet ikke om gutta boys skal være hos meg, tror hun moren deres (med kommunikasjonsproblemer) sa noe om feriegreier.. :rolleyes:

Rett og slett nydelig biln din! ;)
Får himla lyst på en R av å se på bildene her :cool:

Skal vi bytte? :p Bildene mine lyver ganske mye, er desverre ganske deprimerende å se tilstanden på lakken min... Men alt blir bedre med litt sminke og riktig lys :D ehh! :o
Og vogna di er ikke langt unna R standard nå snart den.. Jeg får ufattelig lyst til å lakke opp hele bilen når jeg ser bilder av din, men det MÅ gjøres skikkelig og det skal ikke klarlakk på siden det ikke er det originalt på disse bilene, oi! Er jeg iferd med å bli litt Gaupe nå? ;)

A

Joakim-G_R
04/06/11, 16:00
Mumlet noe om ferie, tenker jeg. :p

Vi får ta det som det kommer, greit at det er litt fint vær og. :)

Luigi
04/06/11, 16:03
deilig bil du har :)

Slettmyr
04/06/11, 21:54
Skal vi bytte? :p Bildene mine lyver ganske mye, er desverre ganske deprimerende å se tilstanden på lakken min... Men alt blir bedre med litt sminke og riktig lys :D ehh! :o
Og vogna di er ikke langt unna R standard nå snart den.. Jeg får ufattelig lyst til å lakke opp hele bilen når jeg ser bilder av din, men det MÅ gjøres skikkelig og det skal ikke klarlakk på siden det ikke er det originalt på disse bilene, oi! Er jeg iferd med å bli litt Gaupe nå? ;)

A

Har ikke hjerte til og kvitte meg med denne så må nok pent takke nei :p
Kan ligne så mye R så bare det, fortsatt er det ingen R... :)
Litt kresen må man være! lakk er verdt vær en krone ;)

Lightyear
04/06/11, 22:55
Da stiller vi ganske likt, for jeg klarer nok ikke å kvitte meg med denne bilen igjen :D Og nei det blir ikke en R selv om man bytter og oppgraderer alt, men din kommer til å ende opp helt på nivå med en R ;)
Skal lakkere opp bilen igjen en vakker dag, men inntil videre får jeg gjøre det beste ut av det og stoppe det som har kommet av rust :eek:

A

Jan-Einar Jenssen
05/06/11, 01:02
likte det siste bildet der :) ser jækli bra ut :)

Lightyear
05/06/11, 02:19
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/695.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/696.jpg

850freak
05/06/11, 07:21
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/695.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/696.jpg
Faderullan, har du sett på makan a gett! Den er rett og slett
nydelig Lightyear! sjekk det siste bilde der a, der traff du
søren meg kamera knapen rett i blinken ass. nei fader heller
bøyer meg i støvet :) Jaja vet at bilder er bilder men alikevel. :)

Ps. greit at jeg låner bildet ditt til desktoppen min Lightyear ?
:)

TomRK
05/06/11, 13:13
Rett og slett perfekt:D Synes 850 kler Nebula så bra:)

Lightyear
06/06/11, 00:59
Faderullan, har du sett på makan a gett! Den er rett og slett
nydelig Lightyear! sjekk det siste bilde der a, der traff du
søren meg kamera knapen rett i blinken ass. nei fader heller
bøyer meg i støvet :) Jaja vet at bilder er bilder men alikevel. :)

Ps. greit at jeg låner bildet ditt til desktoppen min Lightyear ?
:)

Takk :)

Jeg traff nok utløserknappen tre ganger for å få det bildet der, en under, en over og en midt i blinken ;) hehe!
Bare å låne det, kult å kunne inspirere andre litt... :p

A

Lightyear
06/06/11, 01:01
Rett og slett perfekt:D Synes 850 kler Nebula så bra:)

Det er din skyld at det er Nebula på bilen min!! :D hehe!

Nilsebu
06/06/11, 01:12
ohhh... legger vekk pornoen og tar fram det siste bilde du la ut neste gang jeg har litt <meg tid> :D

Lightyear
06/06/11, 01:14
ohhh... legger vekk pornoen og tar fram det siste bilde du la ut neste gang jeg har litt <meg tid> :D

*too much information*
Og husk at bilen min er ikke noe kjerring sånn som dere triller rundt i :p

Alternativt kan du bla litt tilbake i bildekrigen og kose deg med svært lettkledd Loverboy der :eek:

A

TomRK
06/06/11, 12:41
Det er din skyld at det er Nebula på bilen min!! :D hehe!

Da får vi skylde på en svenske på tpc forumet som bygget en 850R replica for noen år siden med Nebulaer, DET skulle jeg ha:D

Lightyear
06/06/11, 14:20
Da får vi skylde på en svenske på tpc forumet som bygget en 850R replica for noen år siden med Nebulaer, DET skulle jeg ha:D

Høyst smittsomt dette tydeligvis, men jeg skal ikke ha noe medisin eller vaksine :D
Men har veldig lyst på "overgangshjul", billige piggfrie på de gamle 18" til tidlig vår og høstkjøring.. Mest for å spare de skikkelige vinterdekkene som er dyre, og slites alarmerende fort i litt høyere temperaturer.. :eek:

850freak
06/06/11, 17:49
nå har jeg verdens sprekeste pc :D
Inspirasjon ? å ja å ja :)

Kenneth D
07/06/11, 21:58
De felgene du har på 855R`n din passer utrolig godt. Tror jeg må ha slike selv etterhvert på min 855R;)

Lightyear
07/06/11, 22:08
De felgene du har på 855R`n din passer utrolig godt. Tror jeg må ha slike selv etterhvert på min 855R;)

Originale BBS Nebula (oem Volvo) 8x18" felger dette, syns de er et naturlig valg på en så fin bil :D

Hvor er workloggen på din R? Er ikke så mange 850R ute på veiene egentlig ;)

Daniel V
07/06/11, 23:38
Nebula er fine greier det :D

Lightyear
07/06/11, 23:56
Nebula er fine greier det :D

Dine er originale volvo de? Første gangen jeg så Nebula 17" (på XC90) så tenkte jeg at det hadde vært fint på vinterhjula det :D Samme sommer som vinter bare med litt mer fornuftig gummi hadde vært konge.. Men får se å fikse Volans til vinter isteden..

Daniel V
08/06/11, 00:00
Ifølge det selger har fått oppgitt er de originale. De satt på bilen da den kom fra Tyskland i 2001.

Fine felger er det i alle fall :)

Lightyear
08/06/11, 00:10
Ifølge det selger har fått oppgitt er de originale. De satt på bilen da den kom fra Tyskland i 2001.

Fine felger er det i alle fall :)

Det er helt sikkert :D

Står Volvo på innsiden av felgen? Vet ikke hvordan det er på 17" men på 18" så er det BBS logo på motsatt "side" av hjulet for luftpåfylling.. Har sjekket men BBS har desverre ingen senterkopp til disse felgene :(

Daniel V
08/06/11, 08:22
Meget mulig det. Skal titte etterpå. Hvis det skulle vise seg å være en kopi, så er det i alle fall en veldig bra kopi. Naboen har Nebula, riktignok 18", men de så jo helt like ut som mine :p

Lightyear
08/06/11, 11:05
Som sagt så er det fort gjort å finne ut som de er originale. Det finnes noen kopier som er veldig like, IPD sine feks er ganske like i formen men de er ikke 2 delte, bare pynteskruer. Også finnes det endel som ikke har skruer i det hele tatt. BBS er jo verdens mest kopierte felgdesign, var derfor tyske BBS gikk konkurs ;)
Men jeg skjønner godt at BBS designet kopieres for pent er det, men det var jo en periode (mens du gikk i barnehagen) hvor det ble litt vel mange som hadde det :eek: Også er det ekstra kult å ha originale BBS når det er så mange kopier :D

Lightyear
10/06/11, 23:29
Var med en kamerat som kjøpte seg ny bil på mandag :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1253.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1254.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1255.jpg

Per Turbo
10/06/11, 23:32
Herlig :) :)

Daniel V
11/06/11, 00:46
Dette var kult :) Skal ringe deg en dag så du får sett på nybilen :D Må bare få den nogenlunde akseptabel stand :p

Lightyear
12/06/11, 19:40
Dette var kult :) Skal ringe deg en dag så du får sett på nybilen :D Må bare få den nogenlunde akseptabel stand :p

Jaja, jeg har syndet så mye på vårpussen selv så det er ingenting å bekymre seg for :o
Men skal vel bli litt mere pleie nå som det tørre været er tilbake, skal gjøre litt innsats for å så mulighet til å vaske bil hjemme snart også ;)

Lightyear
12/06/11, 19:46
Nytt kamera!! :D Bildene frem til nå er stort sett tatt med en god gammel dinosaur (Canon EOS 300D), men nå har jeg fått låne nytt kamera av fattern, Nikon D80 med Nikkor AF-S 18-200mm VR optikk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1356.jpg

Ikke helt kjent med mulighetene dette kamera gir ennå, merker at jeg er litt inngrodd i Canon funksjoner. Men syns Nikon gir gode bilder og det er nok lettere å ta gode bilder med dette... Må bare lære meg mer Nikon først :rolleyes:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1357.jpg

Disse tre bildene er tatt med svært dårlige lysforhol (som dere kanskje ser?).

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1358.jpg

Friksen
12/06/11, 21:38
MAGISK :-) Blir flotte bilder med bra kamera ! står på ønskelista mi(gjort leenge :( )

The Sven
12/06/11, 22:09
Utrolig fete motiver og bildene ble knallbra! :) :)

Lightyear
13/06/11, 00:46
Et godt kamera er gull verdt :) Mye gode kjøp på finn.no, men husk at kit-linsene er ganske ubrukelige. Man MÅ ha skikkelig optikk til speilrefleks..
Og et stativ eller kreativitet dersom man skal ta bilder med litt lukkertid ;) Jeg kjøpte meg akkurat Gorilla-Pod til speilrefleks og det gir rom for mye lek og morro :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1399.jpg

Jeg sliter med den samme lyskontrollen som Canon ga meg, men det er nok bare mine evner og ikke kamera som er årsaken til dette..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1400.jpg

Også føler jeg at fargene er litt annerledes med Nikon kamera.
Dere får si fra om det blir for mye bilder her, kommer nok til å knipse mye fremover nå. Foreløpig må jeg slette minst 70% av bildene jeg tar med dette kamera :(

volvoRsport
13/06/11, 18:11
Meget mulig det. Skal titte etterpå. Hvis det skulle vise seg å være en kopi, så er det i alle fall en veldig bra kopi. Naboen har Nebula, riktignok 18", men de så jo helt like ut som mine :p

Dine er kopier, så på dem på treffet. De originale er forresten 2-delte.

Lightyear
13/06/11, 18:19
Men får man Nebula i 17" også? Fikk ikke sett nærmere på de jeg så på en xc90 i vinter, men så at det stor R17 på gummien :)

Lightyear
15/06/11, 01:02
Da er'n endelig montert :D Baggasjeromstrekk, Rollo, Innsynsvern, kjært barn mange navn :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1956.jpg

En veldig stor takk til hgnubel for maler til å borre hull til festene :D Gikk som en lek med malene, hvis andre har behov for maler så sender jeg de gjerne videre, de blir liggende i garasjen fremfor å gå i søpla uansett ;)
men selv om rollo'n sitter helt som den skal i sidelistene så er det en ganske stor glippe mellom huset til rollo'n og bakseteryggen, skal vel ikke være det? :eek:

Daniel V
15/06/11, 01:14
Hva er ganske stor da? :p Snakker vi 1cm, 10 cm, 50cm? :p

Lightyear
15/06/11, 01:23
Ganske stor er 4-5cm, stor nok til at jeg kunne se ting og tang under trekket :(
En løsning kan jo være ny sub som tetter igjen der da :D

Lightyear
15/06/11, 01:28
Har begynt å tette steinsprut på panser, skjermer og speilhus. Det er et trist trist syn og jeg overdriver ikke når jeg sier at det er tusenvis av dem :eek:

Et lite utdrag fra panseret, vanskelig å ta bilde av sånt
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1957.jpg

hgnubel
15/06/11, 06:01
men selv om rollo'n sitter helt som den skal i sidelistene så er det en ganske stor glippe mellom huset til rollo'n og bakseteryggen, skal vel ikke være det? :eek:

Ikke lagt merke til på min V70 ihvertfall, men skal kikke etter neste gang jeg går forbi :)

Per Turbo
15/06/11, 14:00
Blir hønnstrøken denne bilen din nå lynet mækviiin :)

Joakim-G_R
15/06/11, 14:46
Pirkearbeid, men ned godvilja til så blir det bra :)

Lightyear
15/06/11, 17:39
Ikke lagt merke til på min V70 ihvertfall, men skal kikke etter neste gang jeg går forbi :)
Fikk litt følelsen av at bakseteryggen ikke sitter helt der den skal når jeg så på det igår, men skjønner ikke at den kan det heller. Rollo'en sitter helt tight i bua på listene der den skal og hullene ble perfekte med malen :D

Blir hønnstrøken denne bilen din nå lynet mækviiin :)
Tja, det er som sagt deprimerende å pirke med steinsprut og småskader. Syns bare jeg finner mer for hver gang jeg går over panseret :eek: Får lyst til å sette bort alt arbeidet, for jeg blir aldri ferdig... Men så har jeg lyst til å gjøre alt selv også :rolleyes:

Pirkearbeid, men ned godvilja til så blir det bra :)
Godvilja er litt ned nå ja ;) Men det regner så kanskje jeg skal kjøre bilen ut i regnet og våtslipe alle "kvisene" på panseret :)

Erlend Dystland
16/06/11, 10:34
Kjente jeg selv ble litt nysgjerrig med den "gleppa" det var snakk om, så jeg gikk ut for å se hvordan dette var på min egen.
Tror den ikke er like stor som din gleppe?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2056.jpg

hgnubel
16/06/11, 10:47
Målte sprekken mellom baksete og rollo på min V70 med øyemål i går og det er 4,75 mm..

Lightyear
16/06/11, 17:18
Min er litt større enn din Erlend, det ser jeg med et halvt øye ;)

Tenker jeg har omtrent 4.75cm slik som deg Nubel, litt mindre på 40% delen av bakseteryggen, denne går litt lenger bak enn 60% delen. Skal ta å måle etterpå, takk for hjelpen. Er ikke unormalt med litt glippe der tror jeg.
Bygge ny sub tetter den glippa er nok den beste løsningen :D

Lurte litt på å kle kassa til rollo'n med noe stoff, den er litt bulkete og stygg og det plast-belegget som ligger på den er vel umulig å reparere?
Kjørte på litt svart sprittusj der metallet syns igjennom men det ble ikke pent, bare litt bedre :o

hgnubel
16/06/11, 18:45
Nå var det vel millimeter og ikke centimeter jeg mente ;)

Erlend Dystland
16/06/11, 19:11

Tenker jeg har omtrent 4.75cm slik som deg Nubel, litt mindre på 40% delen av bakseteryggen, denne går litt lenger bak enn 60% delen. Skal ta å måle etterpå, takk for hjelpen. Er ikke unormalt med litt glippe der tror jeg.
Bygge ny sub tetter den glippa er nok den beste løsningen :D

Lurte litt på å kle kassa til rollo'n med noe stoff, den er litt bulkete og stygg og det plast-belegget som ligger på den er vel umulig å reparere?
Kjørte på litt svart sprittusj der metallet syns igjennom men det ble ikke pent, bare litt bedre :o

Å? Finnes det flere typer rollo til 855?:)
Trodde det kun var en standard størrelse på dem?

hgnubel
16/06/11, 19:57

Tenker jeg har omtrent 4.75cm slik som deg Nubel

Det der er vel ikke lov å si heller... :(

Lightyear
16/06/11, 20:31
Å? Finnes det flere typer rollo til 855?:)
Trodde det kun var en standard størrelse på dem?

Det finnes to forskjellige, en som har en slags hattehylle og den lille varianten som er vanligst ;)

Nå var det vel millimeter og ikke centimeter jeg mente ;)

Å faen, glemte å måle når jeg var ute i bilen men det er vel en rundt 4cm etter øyemål... Det er jo ikke mulig å få flytta rollo'n lenger forover så jeg får se på seteryggen isteden. Går vel an å få tetta mellomrommet, i verste fall med en ny basskasse :D

Det der er vel ikke lov å si heller... :(

Nei, kom ut litt feil det der gitt :o Men min er ihvertfall størst :cool::D

Daniel V
17/06/11, 15:35
Dine er kopier, så på dem på treffet. De originale er forresten 2-delte.

Nå vet jeg at det er det ja. Men jeg skrev dette samme dagen som jeg hentet bilen, og det var ikke så lett å se i nattemørket :p Vet at de finnes i 17" ja. Naboen hadde det før han oppgraderte til 18" Nebula. De stod det Volvo på.

Men det blir R-felger på denne etterhvert uansett, så ingen fare :p

HelgeS
19/06/11, 16:44
Nytt kamera!! :D Bildene frem til nå er stort sett tatt med en god gammel dinosaur (Canon EOS 300D), men nå har jeg fått låne nytt kamera av fattern, Nikon D80 med Nikkor AF-S 18-200mm VR optikk.

Ikke helt kjent med mulighetene dette kamera gir ennå, merker at jeg er litt inngrodd i Canon funksjoner. Men syns Nikon gir gode bilder og det er nok lettere å ta gode bilder med dette... Må bare lære meg mer Nikon først :rolleyes:

Rå bilder :) Canon og Nikon er ikke så ulike, eneste er menyene, blender er blender osv samma åssen kamera det er, nikon menyen lærer du fort :)

Meget fin bil du har! :)

Mvh H.S

Lightyear
22/06/11, 01:13
Rå bilder :) Canon og Nikon er ikke så ulike, eneste er menyene, blender er blender osv samma åssen kamera det er, nikon menyen lærer du fort :)

Meget fin bil du har! :)

Mvh H.S

Men jeg syns fortsatt ikke Nikon gir like gode resultater på mørkere settinger, det er noe med fargene canon gir med lite lys som jeg savner :p
Til snapshots gir Nikon uten tvil bedre bilder, men det er litt urettferdig å sammenlikne 300D med 80D siden de er litt forskjellige klasser. Så jeg savner 20D fortsatt :(

Og NÅ er jeg lei av regn! :mad:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/2665.jpg

Daniel V
22/06/11, 09:56
"Are hadde sittet å ventet på de store guttene i mange timer nå, men det var ingen som ville vaske bilen sin med Are i kveld heller"

hgnubel
22/06/11, 11:41
Jeg synes kunstneren fanger ensomhetens forgjengelighet og forventning om sosialiserende renselse veldig bra i dette verket.

Lightyear
23/06/11, 21:47
Bare sånn til allmenn informasjon så liker jeg å vaske bilen seint på kvelden når det er lite trøkk og man kan bruke så lang tid man vil på å vaske :D Ikke noe problem å bruke en time eller to på bilvask pluss litt stell ;)

Joakim-G_R
24/06/11, 15:40
Tida går fort når man begynner ja. Tilogmed naboen piner bilen sin en time-halvannen med den turtle-svampen fra bilen var ny.. :P

Lightyear
24/06/11, 20:03
Tida går fort når man begynner ja. Tilogmed naboen piner bilen sin en time-halvannen med den turtle-svampen fra bilen var ny.. :P

Håper det er en 2011 modell da? :p:rolleyes:

Joakim-G_R
24/06/11, 20:44
Næ, er vel "bare" en 07-08.. :p

Lightyear
24/06/11, 21:01
Næ, er vel "bare" en 07-08.. :p

Ser vel omtrent ut som min i sola da tenker jeg... swirly :D

Joakim-G_R
24/06/11, 21:10
Blir nesten sjøsjuk av å se på bilen, ja... :p

Lightyear
07/07/11, 17:28
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/810.jpg

Kjetil Krømcke
20/07/11, 00:14
Nå må du få hivd inn det gitteret snart! :)

Daniel V
20/07/11, 01:11
Tøft bilde! Er vindaviserne fra BCB, Lightyear? :D

Lightyear
20/07/11, 01:22
Gitteret er forsåvidt skrudd fast i bilen nå, er i et slags.. mellomstadie kan vi kalle det :D

Vindaviserene er fra da bilen var ny :p

Kjetil Krømcke
20/07/11, 17:38
Er i et slags.. mellomstadie kan vi kalle det :D

hehe, så det er det det kalles, halvferdig heter det:p Men så lenge du er fornøyd, er jeg fornøyd:)

Lightyear
20/07/11, 20:36
Det er ikke i funksjon ennå, det er endel andre baller i lufta som måtte få litt oppmerksomhet. Byttet begge de justeringskruene til enkle svarte skruer så det var ikke noe problem men tror jeg må snu festene igjen gitt for det vil verken ligge opp mot taket eller seteryggen slike det er nå :o

Kjetil Krømcke
24/07/11, 13:11
Det er ikke i funksjon ennå, det er endel andre baller i lufta som måtte få litt oppmerksomhet. Byttet begge de justeringskruene til enkle svarte skruer så det var ikke noe problem men tror jeg må snu festene igjen gitt for det vil verken ligge opp mot taket eller seteryggen slike det er nå :o

Da kan det være lurt å snu festene ja:)

Daniel V
10/08/11, 23:26
Nå har jeg faktisk tittet gjennom hele tråden :D

Fikk lyst til å lakke bilen min rød jeg nå :p

Men det beste i hele tråden her må være når mrstfu's novelle om bensinpumpe byttet. Lo godt av den. ;)

Lightyear
11/08/11, 00:16
Gratulerer! Og du ble klokere? :p

mrstfu
11/08/11, 00:19
Nå har jeg faktisk tittet gjennom hele tråden :D

Fikk lyst til å lakke bilen min rød jeg nå :p

Men det beste i hele tråden her må være når mrstfu's novelle om bensinpumpe byttet. Lo godt av den. ;)

Jeg gjør mitt beste, vettu:D Skal jo være litt gøy å skrive, og jeg legger mye stolthet i evnen til å overdrive til det latterlige.

Daniel V
11/08/11, 00:45
Det kan du trygt si. Du burde vel nesten skrive en hel bok om Turid. Lover at jeg kjøper!

mrstfu
11/08/11, 00:47
Det kan du trygt si. Du burde vel nesten skrive en hel bok om Turid. Lover at jeg kjøper!

Hmm..... nytt marked her? Dedikere en hel bok kun til en enkelt bil, dens drift og dens personlighet?

Hvis du kjøper, skal jeg skrive.

Kan forsåvidt hende jeg skriver en Biografi, uansett. På pur faen:D

Scania143
23/08/11, 06:46
Regner med det var deg på Esso Nittedal i går? Ikke mange med lik bil som deg:p

Lightyear
23/08/11, 09:27
Hadde en liten telefonstopp der i går kveld ja ;) Hva kjørte du?

mrstfu
23/08/11, 13:20
Etter at du vekte meg, det?:D

Scania143
23/08/11, 20:16
Kjørte lettsykkel, Husqvarna 125 supermotard, jeg tok opp tommelen men vet ikke om du så det? :p

Angra på at jeg ikke så det var bilen din før, skulle gjerne sett den på nært hold:)

Lightyear
23/08/11, 23:57
Etter at du vekte meg, det?:D

så det var derfor du oppførte deg som en kaktus med PMS? :p
og det var før jeg var borte hos deg..

Kjørte lettsykkel, Husqvarna 125 supermotard, jeg tok opp tommelen men vet ikke om du så det? :p

Angra på at jeg ikke så det var bilen din før, skulle gjerne sett den på nært hold:)

Fikk ikke med meg tommelen, men det skyldes nok noe man kan kalle en distraherende telefonsamtale.. Er en grunn til at jeg stopper og parkerer når jeg må snakke med eks'n :rolleyes:
Hvis du tilhører i nærområdet så blir det vel kanskje flere muligheter for 'streetmeet' :D

Scania143
24/08/11, 05:54
Hehe, så du prata i tlf;)

Bor på Jessheim, men dama bor i nittedal, så hender jeg kjører hu hjem eller er hos henne;)

mrstfu
24/08/11, 09:55
Hehe, så du prata i tlf;)

Bor på Jessheim, men dama bor i nittedal, så hender jeg kjører hu hjem eller er hos henne;)

Noen jeg kjenner? Dama di altså?:D

Lightyear
24/08/11, 11:46
Jessheim er jo praktisk talt samme nabolag :p Er det noen volvo vi burde se etter også kanskje?

Scania143
24/08/11, 12:17
mrstfu hehe, er bare 17 jeg da, så det tror jeg vel egentlig ikke. Hu bor på gamleveien ved askkroken:)

Lightyear
Akkuratt kjøpt 850 96 modell, har enda ikke fått henta den:) Greit og ha en bil og fikse litt på frem til jeg får lappen selv:)

Men veldig inspirerende og se på fine prosjektene som er her inne, mye bra:)

mrstfu
24/08/11, 12:43
mrstfu hehe, er bare 17 jeg da, så det tror jeg vel egentlig ikke. Hu bor på gamleveien ved askkroken:)

Jeg er "bare" 24, og bor en kilometer nord for askkroken på gamleveien:D

Scania143
24/08/11, 16:40
Aha, hu bor nærmere bestemt Rusveien, Mari Nygård er navnet:p

Da veit jeg hvor jeg skal dra når jeg skal ha hjelp til og skru nå da? hahah :D

Men skal ikke "spamme" tråden mere jeg..:p

mrstfu
24/08/11, 19:03
Jeg skjønner at du ikke vil spamme tråden til Lightyear. Jeg har dog IKKE det problemet:D

Kjør nordover på gamleveien, i stedet for å ta av til Askkroken, kjører du rett frem, ned i dumpa, opp på flata, der bor jeg:D Skruing er alltid gøy:D

Siden du bor i området, har du lagt merke til en jævli pen første generasjon rød V70, med mørke felger, stylinglykter og Volvoforum eller Felgimport-streamer i frontruta? Jeg og Lightyear lurer på å rekruttere han til VCCN, jeg møter han støtt og stadig, men han virker ikke interessert i å prate. Veit ikke hvem det er? Trur han bor oppe på Rauerskauveien.

Anyways, nok OT, back on topic:D

Lightyear
18/09/11, 00:18
Kanskje på tide å skrive litt her igjen..

Igår morges bestemte venstre forhjul å legge seg ned og dø :mad: All luft forsvant under en 15min stopp, jeg var ikke borte fra bilen og det er rundt ventilen det lekker. Ikke mulig å få trykk i dekket igjen.. Prøvde sånn dekkstopp, men det var slik jeg fant ut at det er rundt ventilen det lekker ut :D Så etter å ha fått felg, dekk, hender og gulvet i parkeringshuset grundig marinert i skum begynte situasjonen å bli litt lei. Fikk heldigvis noen til å hente meg og etter en kjapp tur hjem for å hente jekk og to vinterhjul skulle det være fort gjort å få bilen til å rulle igjen :p
Men nå viser det seg at jekken min har vandret heden og kan ikke tjenestegjøre lenger. Originaljekken omkom under semidramatiske omstendigheter for ett år siden så da hadde jeg to nye hjul men ingen mulighet til å bytte til de. Da ringer man en venn, stor takk til Mr. FU som fikk lånt en skikkelig jekk. Og tok turen de urbane forstadene til Oslo :eek:
Og bare minutter senere kunne bilen igjen rulle :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1411.jpg
I kveld når jeg var på vei hjemover fikk jeg slått av en liten prat med en veldig høflig offentlig tjenestemann. Hvis bare alle offentlige instanser kunne vært like hyggelige og greie å prate med ;) Han kunne opplyse meg om at jeg hadde glemt å tilpasse farten på vei inn i 80 sonen og at dette innebærer et aldri så lite gebyr. Og ved å skrive meg ned 1kmt så sparte han meg også kroner som jeg trenger til andre ting. Som takk sparte jeg de for ekstra papirarbeid, igjen noe andre offentlige etater kan lære av. En enkel måte å løse problemer på er ikke noe jeg er vant med i kontakt med det offentlige.
Dette var min første kontakt med politiet som fører av motorvogn, og jeg syns de gjør en fantastisk jobb :D Trodde egentlig de hadde hendene fulle med Helvetes Engler som har en liten festlighet gående litt øst for Oslo sentrum. Men det er godt å se at de er ute og passer på oss på tross av dette.
Keep up the good job :)

Og bilen er ganske så utrolig behagelig på vinterdekk, null veistøy og den krigssonen vi kaller veier kan forseres med største letthet. Dette var nok også
noe av årsaken til overtredelsen min. Er absolutt ikke feil med 17" på en 850.
Men siden vinterhjula har litt større rulleomkrets så fikk jeg såvidt kontakt mellom gummi og skjermkanten. Men det var absolutt minimalt og bare ved ekstreme kompresjoner, det er ingen umulighet å kjøre med bilen slik.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1412.jpg

Men siden vinterføre kommer ganske snart så kommer jeg til å justere understellet littegrann opp :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1413.jpg

Kjetil Krømcke
18/09/11, 09:56
Så heldig du var da, men nedskriving og greier hadde spart noen kroner jeg også om han hadde skrivd ned 1 km/t. eller jeg hadde spart veldig mye med kamera i bilen min.

mrstfu
18/09/11, 19:04
Kanskje på tide å skrive litt her igjen..

Igår morges bestemte venstre forhjul å legge seg ned og dø :mad: All luft forsvant under en 15min stopp, jeg var ikke borte fra bilen og det er rundt ventilen det lekker. Ikke mulig å få trykk i dekket igjen.. Prøvde sånn dekkstopp, men det var slik jeg fant ut at det er rundt ventilen det lekker ut :D Så etter å ha fått felg, dekk, hender og gulvet i parkeringshuset grundig marinert i skum begynte situasjonen å bli litt lei. Fikk heldigvis noen til å hente meg og etter en kjapp tur hjem for å hente jekk og to vinterhjul skulle det være fort gjort å få bilen til å rulle igjen :p
Men nå viser det seg at jekken min har vandret heden og kan ikke tjenestegjøre lenger. Originaljekken omkom under semidramatiske omstendigheter for ett år siden så da hadde jeg to nye hjul men ingen mulighet til å bytte til de. Da ringer man en venn, stor takk til Mr. FU som fikk lånt en skikkelig jekk. Og tok turen de urbane forstadene til Oslo :eek:
Og bare minutter senere kunne bilen igjen rulle :D

I kveld når jeg var på vei hjemover fikk jeg slått av en liten prat med en veldig høflig offentlig tjenestemann. Hvis bare alle offentlige instanser kunne vært like hyggelige og greie å prate med ;) Han kunne opplyse meg om at jeg hadde glemt å tilpasse farten på vei inn i 80 sonen og at dette innebærer et aldri så lite gebyr. Og ved å skrive meg ned 1kmt så sparte han meg også kroner som jeg trenger til andre ting. Som takk sparte jeg de for ekstra papirarbeid, igjen noe andre offentlige etater kan lære av. En enkel måte å løse problemer på er ikke noe jeg er vant med i kontakt med det offentlige.
Dette var min første kontakt med politiet som fører av motorvogn, og jeg syns de gjør en fantastisk jobb :D Trodde egentlig de hadde hendene fulle med Helvetes Engler som har en liten festlighet gående litt øst for Oslo sentrum. Men det er godt å se at de er ute og passer på oss på tross av dette.
Keep up the good job :)

Og bilen er ganske så utrolig behagelig på vinterdekk, null veistøy og den krigssonen vi kaller veier kan forseres med største letthet. Dette var nok også
noe av årsaken til overtredelsen min. Er absolutt ikke feil med 17" på en 850.
Men siden vinterhjula har litt større rulleomkrets så fikk jeg såvidt kontakt mellom gummi og skjermkanten. Men det var absolutt minimalt og bare ved ekstreme kompresjoner, det er ingen umulighet å kjøre med bilen slik.

Men siden vinterføre kommer ganske snart så kommer jeg til å justere understellet littegrann opp :D

Hva kan jeg si...:D

Dette kan vel kalles en Trang Fødsel, hva angår kontakt med Det Kongelige Norske Politivesen?:D

Igjen, å ikke tilpasse hastigheten til redusert fartssone er jo ikke noe uhørt, vil påstå at de fleste bryter akkurat den ganske ofte, meg selv inkludert. Sånnsett kan det jo kalles satans uflaks å faktisk bli tatt, ikke at jeg forsvarer handlingen eller noe, men det er kjipt uansett:D

Uansett, som du sier, andre instanser kan lære av hvordan de fleste politibetjenter oppfører seg. Med unntak av et par tilfeller, har 90% av mine møter med politiet vært kjempehyggelig. De er som regel nesten sjenert høflige, og blir nesten pinlig berørt når de ber om vognkort og førerkort. (Ved ettertanke, så har to av tre uhyggelige episoder vært med ei politidame, så mulig maktkåtheten ligger nærmere overflaten hos kvinnekjønnet?)

Anyways, velkommen i gjengen (og et lite virtuelt glis siden du fikk rulleblad før meg, noe jeg IKKE hadde regna med:D)

Og som alltid, bare morsomt å hjelpe til ved punkteringer og slikt. Det begynner å bli noen anledninger hvor jeg og Turid dukker opp i horisonten med glorie og reddende kunnskap?:D:D:D

Agrostar
24/09/11, 16:47
Oppdaga at eg ikkje har skreve i denne tråden her, sjøl om det er over 1 år sidan eg såg bilen live! Og eg kan gledeleg innrømme at det er ein nydeleg bil du har, du gjer akkuratt dei rette tingene, nesten. Du har ikkje fiksa parkeringsfeilen din på bakfangeren :p Men den bilen her er seriøst nydeleg.

mrstfu
25/09/11, 10:43
Oppdaga at eg ikkje har skreve i denne tråden her, sjøl om det er over 1 år sidan eg såg bilen live! Og eg kan gledeleg innrømme at det er ein nydeleg bil du har, du gjer akkuratt dei rette tingene, nesten. Du har ikkje fiksa parkeringsfeilen din på bakfangeren :p Men den bilen her er seriøst nydeleg.

Flameout! GO!

Lightyear
26/09/11, 21:31

Takk for det. Jeg har desverre ikke fått gjort halvparten av det som skulle bli gjort med bilen i år. MEN jeg skal fikse hjørnet bak før siste treff på Tyrigrava :D Kommer du? :p
Eller så blir det forhåpentlig flere treff på meg neste sesong, dette året har gått litt i dass på mange måter ;)

Agrostar
27/09/11, 06:08
Det er godt kva som er gjort! Dessutan er ein unnskyld når det kjem andre ting i vegen ;) Kan nok garantere at eg ikkje kjem, måtte tatt fri ifra jobben for å komme fram i tide da.

Steelseries850
14/10/11, 12:32
Bra saker :) Bor i nesten samma dahl :) jeg bor nesten ved lunner grensa :) :P Jeg ser bilen din ganske ofte :P på shellen der :D

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=30792

mrstfu
14/10/11, 13:15
Shell lunner? Det er ikke akkurat hjemtraktene til Lightyear;-)

han er forøvrig noe redusert om dagen, har blitt utsatt for en uspesifisert styggedom, så jeg gjør dette herved til den offisielle ''god bedring, lightyear'' tråden.

Steelseries850
14/10/11, 13:56
neinei :) jeg mente på kjul da XD haha :)

Steelseries850
18/10/11, 15:43
ossen blir det 36 mm senk på denna a :D

850Design
18/10/11, 15:56
Strøken R dette her!

Misunner deg denne :)

Sjakalen
18/10/11, 16:04
Et flott møte med onkel ja :)

mrstfu
19/10/11, 12:01
ossen blir det 36 mm senk på denna a :D

den er allerede senket ca 70, så.... ;-)

Lightyear
05/12/11, 23:52
Da kan jeg oppdatere tråden litt, bilen har det etter bra! Trenger en vask men det blir gjort snart. Ellers er jeg blitt dårlig og kommer ikke til å kjøre stort den første tiden og det er jo litt trist :( Men heldigvis er jeg på bedringens vei og kommer tilbake for fullt snart, inntill da er det bare å ta det med ro og slappe av bilen får litt fri :)

The Sven
05/12/11, 23:56
Da kan jeg oppdatere tråden litt, bilen har det etter bra! Trenger en vask men det blir gjort snart. Ellers er jeg blitt dårlig og kommer ikke til å kjøre stort den første tiden og det er jo litt trist :( Men heldigvis er jeg på bedringens vei og kommer tilbake for fullt snart, inntill da er det bare å ta det med ro og slappe av bilen får litt fri :)

Ønsker deg god bedring Are :) Vet ikke hva det dreier seg om, men jeg vet at det er i motbakke det går oppover! :)

Lightyear
06/12/11, 00:07
Takk! Det betyr endel for meg nå :)

V70wangen
06/12/11, 00:55
God bedring, håper ting går riktig vei :D

hgnubel
06/12/11, 07:33
God bedring, håper ting går riktig vei :D

Støtter den :)

Hassel
06/12/11, 10:36
God bedring :)
La merke til at fuckup'n svarte på et par innlegg for litt siden hvor han nevte du var dårlig.
Bra det går fremover da! :)

Støtter Sven; er i motbakke det går oppover!!

gaupe
06/12/11, 10:39
Godt å sjå du kviknar til, er ikkje så lenge til det blir ny pakking av kalenderar og då må du vere frisk :p

Erlend Dystland
06/12/11, 12:36
Savner å se bilder og fine oppdateringer av denne bilen, og synes det er leit å høre at du ikke er frisk.
Fint at du er på bedringens vei :)
Ser frem til flere koselige oppdateringer i denne tråden, god bedring! :)

mrstfu
06/12/11, 23:04
Det klør vel mer i mine fingre enn Lightyear sine, når det kommer til oppdatering/oppgradering av bilen hans. Savner å skru på en bil, vel vitende om at jeg kjører derfra, uansett hva som skjer...

Lightyear
06/12/11, 23:19
Det klør vel mer i mine fingre enn Lightyear sine, når det kommer til oppdatering/oppgradering av bilen hans. Savner å skru på en bil, vel vitende om at jeg kjører derfra, uansett hva som skjer...

Uansett hva som skjer ja, vi får se hva som skjer etterhvert :)

Nilsebu
06/12/11, 23:38
God bedring Mr Lightyear :)

thune
06/12/11, 23:48
flott bil du har..
god bedring til deg og

Lightyear
08/12/11, 00:21
Mr Lightyear er på bedringens vei :)

Lightyear
11/12/11, 12:49
Takker for alle svar her, det er godt å se at folk ønsker meg det beste. Har ikke vært helt meg selv i det siste, men nå begynner det å likne noe :) Kanskje det kan bli bra etterhvert, det gjenstår å se. Jeg håper å kunne være 100% igjen iløpet av året, vi får se om jeg klarer det.

Jeg har fått en litt kjedelig diagnose, har fått hjernesvulst. Men er på bedringens vei nå, men det tar tid.. Så jeg ber alle om å være tålmodige med meg, det ser ikke ut til å være noe problem. Alle har vært helt supre og jeg håper alle kan fortsette med det!

Nero
11/12/11, 14:36
Synes det var merkelig stille fra deg i høst, men at noe slik lå i gjære ante jeg ikke. God bedring videre:)

Daniel V
11/12/11, 15:01
Dette fikser du Are! Hvis det er noe du skulle ha gjort med bilen stiller jeg og mrstfu opp vet du ;)

Dan Bay-Johansen
11/12/11, 15:47
God bedring =)

Agrostar
11/12/11, 16:26
Du får sjå det positive i det! Det at du har fått hjernesvulst betyr no at du har hjerne!

Lightyear
11/12/11, 19:28
Takk for alle gode ønsker, jeg klarer meg greit nok foreløpig :) Det er begrenset hvor mye som skal kobles opp nå.

jba002
11/12/11, 20:35
God bedring lightyear :) meget flott bil, hva er lakk koden på bilen ? :)

Lightyear
12/12/11, 22:20
Lakkoden er 609, må ikke forveksles med 601 som er på alle røde 850 :)

mrstfu
13/12/11, 15:30
Lakkoden er 609, må ikke forveksles med 601 som er på alle røde 850 :)

Så 601 er liksom ikke verdt penga da?;-);-)

hehe, svinger oppom en tur etterpå, drekker opp kaffen, som vanlig.

Lightyear
13/12/11, 18:52
Så 601 er liksom ikke verdt penga da?;-);-)

hehe, svinger oppom en tur etterpå, drekker opp kaffen, som vanlig.

Jaja, den er verdt pengene sine den men den blir liksom litt mer fattig :)

Du er velkommen, men må parkere langt inn for å gi plass til flere biler!

Kjetil Krømcke
13/12/11, 20:40
God bedring Are, godt å se at du skriver her igjen, Jeg ble veldig engstelig når du ringte fra sykesenga, Som sagt så ønsker jeg deg god bedring, vi sees nok på et treff;)

Scania143
15/12/11, 22:00
Har ikke fått med meg at det var noe før nå..
Må bare ønske deg god bedring, og håpe på og få sett bilen din ordentlig "live" engang på nært hold!

men viktigste er at du kommer deg på beina of blir i ordentlig form!

Lightyear
15/12/11, 22:19
Jessheim er jo ikke langt unna så det kan jo la seg gjøre. Men foreløpig får jeg ikke lov til å kjøre bilen min :(

Men det blir vel en endring på det ganske snart :) Da skal jeg kjøre en hel del veit jeg! Blir å se på treff etterhvert, må bare få tilbake lappen først...

Kjetil Krømcke
18/12/11, 13:47
Blir å se på treff etterhvert, må bare få tilbake lappen først...

Det blir trivelig, satser på masse treff i 2012:)

hgnubel
18/12/11, 20:57
Fortsatt god bedring! :)

må bare få tilbake lappen først...

Det er ihvertfall ikke noe stort problem... Fattern fikk den etter min mening tilbake alt for lett etter han hadde hjerneslag, så jeg har ikke mye tillit til det systemet som liksom skal holde folk som er for "syke" borte fra veiene :p

Nå sier jeg ikke at alle som mister førerkort av medisinske årsaker har samme problemene, men gjør deg selv den tjenesten å spørre folk som har kjørt med deg før om de merker noen forskjell på kjøringen din. Fort gjort at ting som var innprogrammert og gikk automatisk før går i glemmeboken :( Ikke fordi det glemmes på vanlig vis, men fordi alt som skjer i og rundt hjernen kan påvirke mer enn man hadde trodd.

Var et par episoder etter fattern fikk lappen tilbake som jeg fremdeles tenker på som "glad jeg overlevde". Legge seg rett over i venstre felt på motorvei i 70 når det kommer semitrailer dundrende i 90-100 i blindsonen, f.eks. Den er jo fin.

mrstfu
18/12/11, 21:32
Fortsatt god bedring! :)

Det er ihvertfall ikke noe stort problem... Fattern fikk den etter min mening tilbake alt for lett etter han hadde hjerneslag, så jeg har ikke mye tillit til det systemet som liksom skal holde folk som er for "syke" borte fra veiene :p

Nå sier jeg ikke at alle som mister førerkort av medisinske årsaker har samme problemene, men gjør deg selv den tjenesten å spørre folk som har kjørt med deg før om de merker noen forskjell på kjøringen din. Fort gjort at ting som var innprogrammert og gikk automatisk før går i glemmeboken :( Ikke fordi det glemmes på vanlig vis, men fordi alt som skjer i og rundt hjernen kan påvirke mer enn man hadde trodd.

Var et par episoder etter fattern fikk lappen tilbake som jeg fremdeles tenker på som "glad jeg overlevde". Legge seg rett over i venstre felt på motorvei i 70 når det kommer semitrailer dundrende i 90-100 i blindsonen, f.eks. Den er jo fin.

For å si det sånn: Ren står i garasjen, med ubetydelige mengder snø foran, og nøkkelen har han... Det at han VELGER å ikke kjøre er et godt nok tegn som noe annet, på at han er skikket til å kjøre.

Joakim
19/12/11, 08:23
God bedring Lightyear! :D

Lightyear
19/12/11, 12:32
Takk for alle gode ønsker! Håper jeg bare får igjen lappen ganske snart jeg....

Anders Dybvadsskog
19/12/11, 13:20
God bedring:)

Lightyear
10/01/12, 17:51
Bare for å gi litt tilbakemelding på tilstanden min; jeg er bedre nå nesten tilbake til slik jeg var før jeg gikk inn. Og jeg skal til legen imorgen og på sjukehuset på torsdag. Så vi får se hva de kloke hoder sier om min evne til å kjøre..... :)

The Sven
10/01/12, 20:42
Bra å høre :)

gaupe
10/01/12, 22:04
Bare for å gi litt tilbakemelding på tilstanden min; jeg er bedre nå nesten tilbake til slik jeg var før jeg gikk inn. Og jeg skal til legen imorgen og på sjukehuset på torsdag. Så vi får se hva de kloke hoder sier om min evne til å kjøre..... :)

Du får fortelle det at den var ganske svekka før også ;)

Lykke til :D

mrstfu
11/01/12, 15:22
Du får fortelle det at den var ganske svekka før også ;)

Lykke til :D

Han er flink til å unngå hull i veien, det skal han ha. Utover det er det ikke stort å prate om;-)

Lightyear
11/01/12, 16:33
Han er flink til å unngå hull i veien, det skal han ha. Utover det er det ikke stort å prate om;-)
Hva er ikke noe vits å prate om? ;)

mrstfu
11/01/12, 17:05
Aner ikke hva du snakker om;-)

Ole B.
12/03/12, 09:45
Utrolig fin bil:D liker fargen utrolig godt :D

Lightyear
12/03/12, 22:39
Utrolig fin bil:D liker fargen utrolig godt :D
Tusen takk! Bilen lider desverre under mitt sykeleie... Det kommer et nytt strøk med lakk også, men er litt nazi så det skal bli uten klarlakk ;)

Steelseries850
17/04/12, 22:29
Møtte jeg deg her om dagen :) kjørte ikke med grøfte lysa :)

mrstfu
18/04/12, 22:23

Da trur jeg ikke det var Lightyear, han kjører ALLTID med grøftelysa:D

Lightyear
20/04/12, 23:17

Hva kjørte du og hvor var det hen? Ruller ikke for mye om dagen....

Kjetil Krømcke
26/04/12, 15:01
Hvordan går det med deg om dagen,blir du å se på noe treff i år? :)

Per Turbo
26/04/12, 15:04
Satt å tenkte på det samme for litt siden..

Hadde vært hyggelig å sett deg, enten i Halden eller på Tyrigrava neste torsdag :)

Lightyear
28/04/12, 12:39
blir ikke noe tur på meg idag ihvertfall, synd for jeg skulle gjerne vært med :(

Steelseries850
12/07/12, 23:24
Er det manuel på R``en ? :) :P

Lightyear
11/10/12, 16:33
Er det manuel på R``en ? :) :P

Nei, det er desverre en automat; og inntill det skjer noe forsetter den med det...

Ser at det er veeeeldig lenge siden jeg har skrevet noe her og kan benytte anledningen til å si at jeg er blitt mye bedre. Nesten som før, mangler bare litt styrke.
Har desverre ikke gjort noe med bilen, den står ute og bare forfaller, skulle hatt litt omsorg før vintern.. Har ikke engang fått lagt om til sommerdekk, ikke at det gjør noe nå akkurat... :p

gaupe
11/10/12, 17:43
Godt å høyre :)

The Sven
11/10/12, 17:59
Hyggelig lesning at du er blitt så mye bedre :)

mrstfu
11/10/12, 20:11
Kan bekrefte dette. Kjapp i både kjeften og huet, så det kravler tilbake til samme gamle petimetrien:-)

Lightyear
12/10/12, 12:39
Kan bekrefte dette. Kjapp i både kjeften og huet, så det kravler tilbake til samme gamle petimetrien:-)

og det skal bety??! ;)

mrstfu
12/10/12, 15:31
og det skal bety??! ;)

Godt å ha deg tilbake:-)

Lightyear
12/10/12, 17:46

tenkte meg det. det er godt å være tilbake også, litt annet syn på livet etter dette :D

hgnubel
12/10/12, 20:49

Henger meg på den :)

Anders E
12/10/12, 21:16
Hei. Jeg er fersking på forumet, men har lest endel i denne tråden bl.a da jeg har en ganske lik bil.
Det er hvertfall bra du har blitt frisk igjen...........eller mye bedre. Lykke til :)

Mvh

mrstfu
12/10/12, 21:36
Hei. Jeg er fersking på forumet, men har lest endel i denne tråden bl.a da jeg har en ganske lik bil.
Det er hvertfall bra du har blitt frisk igjen...........eller mye bedre. Lykke til :)

Mvh

Prosjekttråd, min gode mann. Obligatorisk.

Anders E
12/10/12, 21:51
Prosjekttråd, min gode mann. Obligatorisk.

Ja............jeg har en liten en, men den ligger i feil forum. Ligger under bilder/video da jeg egentlig bare skulle vise bilder av den. Men det ble visst mere enn det.

hgnubel
13/10/12, 07:10
Ja............jeg har en liten en, men den ligger i feil forum. Ligger under bilder/video da jeg egentlig bare skulle vise bilder av den. Men det ble visst mere enn det.

En velvillig admin kan helt sikkert flytte tråden for deg, så slipper du styre med å skrive alt en gang til... :)

Kjetil Krømcke
20/10/12, 13:14
Godt å høre at du er på god vei tilbake Are! :)