PDA

Vis full versjon : Lightyear: 855 R '96



Sider : 1 [2] 3 4

mrstfu
22/03/11, 23:48
Holdt på å si PENT!!! men det er kanskje ikke lov å si?

Lightyear
23/03/11, 16:00
Nei, det er egentlig ikke lov å si. Bilen ble jo spylt ned etter disse bildene men er snart like ille igjen :mad:

A

Joakim-G_R
24/03/11, 16:59
Mm.. Det var en skitten liten pike..

Kodja
24/03/11, 17:02
rart at bildevinkler kan få skitten vogn til å se litt nice ut :p hehe

Lightyear
24/03/11, 19:22
Mm.. Det var en skitten liten pike..

And you like`em dirty? :p


rart at bildevinkler kan få skitten vogn til å se litt nice ut :p hehe

Bildene ble litt bra selv om motivet egentlig ikke er så bra, har lekt endel med kamera i det siste og syns jeg begynner å få tak på det nå :) Gleder meg veeeldig til bilen skal poleres opp nå merker jeg...

Idag rant det ut gammel olje, inn ny olje, nytt oljefilter og nye plugger (takk til FuckUp). Og baksetet er delvis demontert, det skal inn et mørkegrått delskinn baksete med integrert barnesete der. Da blir det fritt frem for ungene å tråkke inn og ut og de kan få spise i bilen også... Integrert barnesete har jeg ikke originalt og det tror jeg blir en befriende følelse for eldstemann :D

A

mrstfu
26/03/11, 21:37
Må jobbe ned skyldt arbeid:D

mrstfu
27/03/11, 23:51
Jobba noe i bakrommet idet siste?:D

Lightyear
28/03/11, 00:01
Jo, det ble vel litt slossing med baksetet? ;)

Og for de som ikke var tilstede, baksetet er nå byttet til et mindre vakkert mørkegrått delskinn, med noen trivelige små fargeklatter på stoffdelen :mad::(
Dette er gjort som et ledd i barnesikringen, sikre bilen mot barn :D

A

mrstfu
28/03/11, 02:13
tok en litt mer bilvennlig versjon av jobben, kontra den visstnok effektive øksa og spettet, pakket vi inn et brekkjern i et fint, fluffy barneteppe. fremdeles en jobb som er UTROLIG FANTASTISK mye lettere på forrige patent på baksetet, men mulig. takk for holdehjelp til lommelykt:D

The Sven
28/03/11, 08:04
Den jobben kan beskrives med ETT ord: utrolig fantastisk :D

mrstfu
29/03/11, 20:14
Du Sven:

Jeg innser at jeg trår i et minefelt her, med tanke på at jeg retter innleggene til en moderator...

...men utolig fantastisk er TO ord:D

Og jobben er vel ikke så fantastisk? Dvs, det var ganske fantastisk å endelig få skvist opp den satans skamdriten som sitter på baksetene, men ellers var det ganske bæsj, og resultatet er jo labert, i forhold til R-setene.:D

Lightyear
29/03/11, 20:27
og resultatet er jo labert, i forhold til R-setene.:D

Ja, dette er definitivt ikke en oppgradering. MEN det er en ganske befriende følelse å ha et baksete som det ikke er så farlig med, og eldstemann gliste ganske rått når han fikk lov til å gå inn i baksetet rett fra sandkassa i barnehagen "OGSÅ ET SETE MAN KAN TRÅKKE I!" :D
Var visst ikke så verst å sitte i det integrerte barnesetet heller ;)

A

Lightyear
29/03/11, 22:13
Overmotivert servicemann fra Lysaker Sportseksos og Fjøsmekk..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/3022.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/3023.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/3024.jpg

mrstfu
29/03/11, 22:32
gud å bra man ser ut med møkk på fingra!:D

deiligste med alt var å tråkke bremsen i bunn etterpå og ikke merke antydning til kast eller vibrasjoner. og 302skivene biter GODT, kan man si:D

et lite råd fra ansvarsfraskrivende fjøsmekaniker: boltene som fester calipere til braketter er rimelig enkle å få ut, fjern gummipluggen og skru ut bolter med 7mm umbrakohode. boltene som fester braketten til resten av bilen (15mm sekskantpipe) derimot er et PUR HELVETTE, ofte er det festet med Locktite, og skrudd til med SOLID moment. varmepistol er tingen her, men det er lite poeng i å varme på bolthodet, som jeg fant ut, ettersom gjengene på bolten sitter ganske langt inne, og er skrudd i braketten. varm heller rett på braketten der hvor bolten sitter, men regn med noen bortslitte kalorier på å løsne boltene uansett.

takker Lightyear for publisering, lettere avkledde bilder kan ordnes mot en symbolsk sum.

Lightyear
29/03/11, 22:34
lettere avkledde bilder kan ordnes mot en symbolsk sum.

Gursli, dere tar dette på PM eller annet egnet fora ;)

mrstfu
29/03/11, 22:36
Uansett hvor fristende det høres ut, jeg sier det før Per kommer på banen:

Nok Off-Topic nå, gutter.

Lightyear
29/03/11, 22:42
On-Topic: Bremsene er utrolig gode nå, og håper at originale Volvoskiver er langt mer holdbare enn biltemaskiver :rolleyes: Helt fantastisk å ha stødige bremser uten noe vibrasjoner igjen :D
Skivene som nå går i søpla ble skeive som Jan Thomas på godt under ett år, aner ikke årsaken men akkurat som Jan Thomas er det ufattelig irriterende...

The Sven
30/03/11, 00:40
Du Sven:

Jeg innser at jeg trår i et minefelt her, med tanke på at jeg retter innleggene til en moderator...

...men utolig fantastisk er TO ord:D

Med tanke på ordvalget ditt regna jeg med du hadde sett på "Rikingen", men hvis ikke virka det kanskje litt dustete ja :D

mrstfu
30/03/11, 00:49
hverken jeg eller Lightyear aner hva du snakker om, Sven, så det klassifiseres som en dårlig unnskyldning.

:D

The Sven
30/03/11, 00:51
I will enlighten you :D

http://www.vgtv.no/#id=29938

Men det var "rimelig fantastisk" da ;)

mrstfu
30/03/11, 00:59
beklager, smalbåndet oppi skogen her tillater ikke levende bilder, så inntil videre er det en dårlig unnskyldning:D

The Sven
30/03/11, 01:03
Da har du iallfall noe å se fram til :D

mrstfu
30/03/11, 02:10
men faen da! her prøver jeg å provosere som et uvær, men du er bare helt eksemplarisk og slikt kjedelig drit....


men nok OT:D

Lightyear
30/03/11, 02:13
Og det er ikke tull, hvis noen har peil på om adsl eller liknende kan funke med 4.5km avstand til telesentralen så mottas tips. Telenor gidder ikke å vurdere å gi meg adsl engang, nextgentel kan tilby såkalt langdistanse med 12mnd binding uansett hvor dårlig linje jeg får :rolleyes:
Så det er trådløst bredbånd her, som forøvrig går ut av bindingstiden i disse dager ;)

gaupe
30/03/11, 07:22
På slike avstandar funkar ikkje adsl noko særleg, du må i såfall ha heilt ny infrastruktur, SHDSL brukar å fungere mykje bedre, men prisen er ikkje like hyggeleg. Kva alternativ har du i dag?

Lightyear
30/03/11, 12:49
Har ICE trådløst (bred)bånd idag, det funker greit nok til småsurfing men ikke stort mer. Praktisk på ferie ja men vil ha noe uten begrensninger og mer båndbredde :D
Hvem kan levere SHDSL? Hvis noen har startet med det da...

Nå skal det ryddes i litt bilstereo i godværet!!! :cool:

A

gaupe
30/03/11, 13:16
Har ICE trådløst (bred)bånd idag, det funker greit nok til småsurfing men ikke stort mer. Praktisk på ferie ja men vil ha noe uten begrensninger og mer båndbredde :D
Hvem kan levere SHDSL? Hvis noen har startet med det da...

Nå skal det ryddes i litt bilstereo i godværet!!! :cool:

A

Dei fleste kan vel levere SHDSL, men det er vel meir begrensa til privatbruk i dag. Men det skal seiast, at du kan kome til å få ei heilt stabil og fin linje på 4,5 km, men ikkje forvent dei heilt store hastigheitene. Lurer på om eg ikkje hadde ganske så lang avstand i leiligheita mi før, frå Tåsen til Bjølsen, og fekk fortsatt bra hastigheiter, på 6 Mbit/s.

Lightyear
30/03/11, 20:09
6Mbit stabil linje med fri bruk og jeg hadde vært en happy camper :)
Nå er det opptil 3mbit og maks 6Gb i mnd :eek: i praksis har jeg ca 1mbit når det er medvind og klart vær...

A

Morgis
30/03/11, 20:12
fiberkabelen er hengt på husveggen vår nå.
Minstealternativ på 10/10mbps ;)
Da med parabolløsning via fiberen med største programpakke i 2 etasjer.
Det ser jeg virkelig fram til. ;)

Lightyear
30/03/11, 20:22
fiberkabelen er hengt på husveggen vår nå.
Minstealternativ på 10/10mbps ;)
Da med parabolløsning via fiberen med største programpakke i 2 etasjer.
Det ser jeg virkelig fram til. ;)

Tar nok noen år før jeg ser noe fiber i skogen her :( TV har jeg ikke og savner det heller ikke :D

A

gaupe
30/03/11, 20:37
Fiberen heng i stolpane utanfor huset her, hjelp ikkje det heller :-(

mrstfu
30/03/11, 20:44
den fiberen kommer vel da vi tilbyr oss å grave den ned:D men linja er jo ikke så dårlig da? på en god dag lastes youtube opp på under et minutt. hovedsida, altså.

Lightyear
03/04/11, 17:41
Originalgrill anyone!? :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/403.jpg

Takk til hgnubel for et pent eksemplar :) Den svarte er tatt inn i varmen for å lakkeres om. Det er pent med en originalgrill men det blir nok svart grill igjen. Uansett så er det fint å kunne få bilen til å se original ut på 5minutter, hadde det bare gått an å ta av braketten til tusenmeterene uten å få gapende sår i fanger nå så kunne den sett helt original ut.. Og ja, tusenmeterene skal av når sommerhjul kommer på :cool:

A

hgnubel
03/04/11, 18:35
Det der er lett den peneste bilen den grillen der har sittet på ;)

Godt å se at den kommer til nytte :)

Lightyear
03/04/11, 19:35
Fikk lyst til å ta av tusenmeterene for å se hvordan den ser ut, jeg lakka den gamle (fort og gæli) i samme operasjon som jeg fjernet tusenmeterene for et par år siden. Meeeeen nå bor jeg i svarte skauen og de ekstralysene er fine å ha en liten stund til :rolleyes:

A

gaupe
04/04/11, 11:55
Behold orginalgrillen! Kor ofte ser du ein orginal 850R? Er jo vel ikkje så om å gjere å ha ein bil, som ser ut som ein ungdomsbil som har vore innsom sal på Realcar? Uansett, skal du ha den svarte grillen, så må du ha volvostripa der :)

The Sven
04/04/11, 12:49
Er jo ikke noe problem å bytte ut øvre del av fangeren, denne er jo lik på alle 850 95- :) Enig med gaupe om originalgrillen, det ble penere!

Per Turbo
04/04/11, 12:55
Originalgrill skal bevares, det er vedtatt av styret sånn fort og gæli her nå :)

Jan-Einar Jenssen
04/04/11, 13:00
hiver meg med på den :) syns 850 kler den cromegrillen :) får et lite preg av luksus da:)

Lightyear
04/04/11, 22:12
Jeg skal beholde kromgrillen ja, men den kommer ikke til å sitte på bilen hele tiden :D

A

mrstfu
04/04/11, 22:15
ikke for å gå imot strømmen av prinsipp, men svart grill på rød bil er pent!

greit nok at 850 R er en sleeper, men et lite løft i fronten i form av svart grill er definitivt ikke dumt. og som eieren har jeg kromallergi:D

Lightyear
04/04/11, 22:26
Jeg har veldig lyst til å bytte den grå delen av fanger foran og bak, men kosmetikk og sminke er ikke det jeg prioriterer først akkurat nå. men litt polytrol skal jeg teste på plasten snart.
Vet du hvor mye dette koster nytt Per? Bare overdel foran og bak... ehh? Dèt er det egentlig ikke lov å si :p

Og ja det er ikke noe hemmlighet at jeg har kromallergi, og jeg syns bilen min ser en god del mer gubbete ut med originalgrill også.

A

hgnubel
05/04/11, 06:51
Jeg har veldig lyst til å bytte den grå delen av fanger foran og bak, men kosmetikk og sminke er ikke det jeg prioriterer først akkurat nå. men litt polytrol skal jeg teste på plasten snart.

Polytrol gjør selvsagt ikke så mye for gnagsårene foran, men ellers er den ganske suveren. Bare husk å maskere godt (dette tar ca 90% av tiden), og tynne lag. Den er grei å påføre, men blir det for mye til at alt trekker inn, eller det kommer på lakk (eller chrome ;) ) så er det noe forbanna kliss å få bort.

Tok skvettlappene mine i går, kommer snart bilder i tråden min hvis du trenger inspirasjon :)

Lightyear
05/04/11, 11:04
Polytrol gjør selvsagt ikke så mye for gnagsårene foran, men ellers er den ganske suveren. Bare husk å maskere godt (dette tar ca 90% av tiden), og tynne lag. Den er grei å påføre, men blir det for mye til at alt trekker inn, eller det kommer på lakk (eller chrome ;) ) så er det noe forbanna kliss å få bort.

Tok skvettlappene mine i går, kommer snart bilder i tråden min hvis du trenger inspirasjon :)

Det er ikke bare gnagsår gitt, for å montere original ekstralys brakett så må man sage ut noen cm i den grå plasten på fangeren :eek: Så hvis jeg tar den bort så blir det ennå styggere enn å la det svarte jernet stikke ut under grillen. Håpløst patent egentlig..

A

Nero
05/04/11, 14:51
Lærte for ei stund sida at den grå overdelen bak, egentlig ikke er noe overdel... Hele støtfangeren bak er støpt i en del:o Øvre del til frontfangeren er derimot til å ta av:)

mrstfu
05/04/11, 15:28
Lærte for ei stund sida at den grå overdelen bak, egentlig ikke er noe overdel... Hele støtfangeren bak er støpt i en del:o Øvre del til frontfangeren er derimot til å ta av:)

Ingen fare, vi skal ha på noe seriøst med japanpimp på denne bilen. ALT SKAL AV!


:D

Lightyear
05/04/11, 15:47
Ingen fare, vi skal ha på noe seriøst med japanpimp på denne bilen. ALT SKAL AV!


:D

Klart det, blir jo ikke noe fett med 20" crome uten litt sinna fangere også :D
I`m faster than furious!!

Nero
05/04/11, 15:53
Hehe, skurrer litt i øra mine de planene deres:D

mrstfu
05/04/11, 15:54
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/552.jpg

litt små felger på denne, men det er noe slikt vi går etter?

Lightyear
05/04/11, 15:58
Ja, altfor små felger, men den fangeren var fiiiiin den :D Burde også vært "spiderman-styling" over hele bilen..

Nero
05/04/11, 15:59
Ikke verst, tydelige designlinjer fra ChopShop London gutta. Dere satser vel kanskje på å bli norges svar på Bernie og Leepu:D

mrstfu
05/04/11, 16:04
Som Lightyear sier, spiderman over hele bilen og LANGT mer handlevogntendenser over hekkvingen, så er vi i mål. Bilen i seg selv er litt høy og, så en choptop er nok også i anmarsj.

Lightyear
05/04/11, 16:10
Hehe! Chop-shop bilene er jo bare sminke og make up, utrolig at de klarer å tilbakelegge opptil flere km i slengen :eek: Noen som fikk med seg spacerne på den bmw de prøvde å bygge i London? De var vel på 10" tror jeg, man MÅ bytte bakaksel... Nei, gi de gutta lego isteden sier jeg :D

Spøk til side, det er noe nytt på gang... kommer mer om det snart ;)

A

mrstfu
05/04/11, 16:14
Jeg vet hva det er!!!:D:D:D

The Sven
05/04/11, 16:16
ikke for å gå imot strømmen av prinsipp, men svart grill på rød bil er pent!

greit nok at 850 R er en sleeper, men et lite løft i fronten i form av svart grill er definitivt ikke dumt. og som eieren har jeg kromallergi:D

Ja det man gjør med en sprayboks til 79,90 løfter alltid helhetsinntrykket på noe produsenten har brukt millioner på å designe :)

(neida, en svart grill tåler vi :) )

mrstfu
05/04/11, 16:22
Ja det man gjør med en sprayboks til 79,90 løfter alltid helhetsinntrykket på noe produsenten har brukt millioner på å designe :)

(neida, en svart grill tåler vi :) )

jeg tviler litt på om akkurat grillen i 850 har millionbudsjett. er ikke mer enn litt retusjering i forhold til 240grillen:D

akkurat grillen er jo en smakssak, og alle er berettiget en mening. men på en bil med grå lister og rød lakk, blir det "kræsj" med EN detalj i krom, synes det blir mer stilrent med kun to hovedfarger på bilen.


edit: svart er ikke grå, men you get the picture:D

The Sven
05/04/11, 16:31
Mente hele bilen :) Alle bitene er jo designet for å passe sammen! Men jeg skal nok tåle det ;) Har lakkert grillen på S70en til dama svart jeg og så :p

Lightyear
05/04/11, 16:38
Det er også noe med antallet forskjellige finisher/farger på et produkt. Og jeg tviler på at 850 blir veldig pen med kromma lister og rails http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1.gif

A

mrstfu
05/04/11, 16:39
Mente hele bilen :) Alle bitene er jo designet for å passe sammen! Men jeg skal nok tåle det ;) Har lakkert grillen på S70en til dama svart jeg og så :p

og du klager?:D

grillen passer jo like fint selv om den er lakkert, festene er jo helt like:D

men det er akkurat det jeg snakker om, å ha EN kromdetalj virker så.... kasta på i siste liten, liksom, evt at de absolutt MÅ holde seg trofaste til 240tradisjonen med kromgrill.

skal vi være enige om å være uenige, Sven? FØR det blir for mye fo rmye OT, og FØR jeg blir kasta ut for å kverulere unødvendig med en moderator?:D

The Sven
05/04/11, 16:55
Det er også noe med antallet forskjellige finisher/farger på et produkt. Og jeg tviler på at 850 blir veldig pen med kromma lister og rails http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1.gif

A

Hehe, man får jo kjøpt sånne fleksible kromstriper man kan lime på på Torshov etc så det er jo bare å prøve ;)


og du klager?:D

grillen passer jo like fint selv om den er lakkert, festene er jo helt like:D

men det er akkurat det jeg snakker om, å ha EN kromdetalj virker så.... kasta på i siste liten, liksom, evt at de absolutt MÅ holde seg trofaste til 240tradisjonen med kromgrill.

skal vi være enige om å være uenige, Sven? FØR det blir for mye fo rmye OT, og FØR jeg blir kasta ut for å kverulere unødvendig med en moderator?:D

Diskusjonen vår om grillen er jo mer ontopic enn mye annet her ;)

mrstfu
05/04/11, 17:02
Hehe, man får jo kjøpt sånne fleksible kromstriper man kan lime på på Torshov etc så det er jo bare å prøve ;)



Diskusjonen vår om grillen er jo mer ontopic enn mye annet her ;)

lurer på hvor verbalt voldtatt man blir om man executive-pimper en 855?

Lightyear
05/04/11, 17:07
Hehe, man får jo kjøpt sånne fleksible kromstriper man kan lime på på Torshov etc så det er jo bare å prøve ;)


Har sett en sånn "slow and not so furious" golf som demonstrerte hvor mye kromteip det er plass til på en bil. Priceless! Den stod på Etterstad tidligere men uvisst hvor den er nå.. Syns alltid det er morsomt med sånne biler, spesielt når det ikke finnes ytelser som står i stil til alle kronene brukt på stylingfangere osv.
Nevnte golf var selvfølgelig den minste dieselmotoren uten turbo :cool:

A

mrstfu
05/04/11, 20:28
skal ikke kødde med dieselsugis! min gamle 98 nonturbo HiAce var lett i rompa og skrensevillig den:D

men det blir litt på samma linja som Evolve kittet... greit, det er et pent kit, uten den helt F&F feelingen, men å kline det på en ellers original bil, blir litt sært... samtidig er jeg ikke helt mot det, så lenge det ikke er en

SE PÅ MEG!!! type fanger:D

Lightyear
05/04/11, 23:27
Jo, man er faktisk programforpliktet til å kødde med dieselsugis... meeen...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2.gif

gaupe
06/04/11, 09:03
Ja, altfor små felger, men den fangeren var fiiiiin den :D Burde også vært "spiderman-styling" over hele bilen..

Du heng med feil folk!

gaupe
06/04/11, 09:06
men det er akkurat det jeg snakker om, å ha EN kromdetalj virker så.... kasta på i siste liten, liksom, evt at de absolutt MÅ holde seg trofaste til 240tradisjonen med kromgrill.


Er ikkje mykje 240 tradisjon med chrome-grill, 200en hadde alt den, både chrome og svarte grillar. Dei dyre modellane hadde chromegrill, men då gjerne med offset-volvomerke. Og dei sportslege modellane hadde svart grill med ruter med svart rame. Så enkelt sagt.

hgnubel
06/04/11, 10:14
litt små felger på denne, men det er noe slikt vi går etter?

Likte at det var egen platform som panserpiken(e) kan stå på...

Ser ut som leppen på den frontspoileren er fra en kanibalisert R-fanger :(

Lightyear
08/04/11, 21:03
Da fikk jeg endelig montert kondensator på bilstereoen :D
Litt bedre bass ble det og litt mindre dimming av lys ved pådrag... ikke noe voldsom oppgradering men godt å få på plass. Benyttet også anledningen til å få bedre jordingspunkt og større kvadrat overalt.
Fikk bare tatt en kjapp test på tomgang så kanskje jeg merker mere forskjell etter å ha hørt litt mere på anlegget.

A

mrstfu
08/04/11, 21:06
Definitivt en oppgradering, tatt i betraktning hvor lett og problemfritt det var.



:eek:

Lightyear
08/04/11, 21:09
Lett var det egentlig ikke, må ikke undervurdere 50mm2 kabler. LITT mere knot enn jeg trodde. Men videre pelling på bilstereoen skal gjøres når det har blitt varmere i været, irriterende vind idag!! :rolleyes:

A

mrstfu
08/04/11, 21:11
Bekrefter den, vilt vær når vårbrisen tar med seg en meter med 50mm2.

Lightyear
09/04/11, 02:07
Bekrefter den, vilt vær når vårbrisen tar med seg en meter med 50mm2.

Eller ca to meter M-optikk catkiller :cool:
Nei, her er det ikke riktig vår ennå desverre..

A

Lightyear
11/04/11, 04:09
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1033.jpg

hgnubel
11/04/11, 06:15
Det var en ukristelig tid å poste på en mandags morgen, men veldig bra bilde :)

Lightyear
11/04/11, 14:21
Enda godt jeg ikke er spesielt kristelig av meg :D

A

Lightyear
15/04/11, 18:09
Igår ble det sommersåler på vogna, deeeeeilig. Bilder kommer etterhvert :p

A

mrstfu
15/04/11, 23:17
5tegn

KvarminJ
16/04/11, 00:12
Fin vogn du har :) :)

Lightyear
16/04/11, 00:47
Da fikk jeg endelig montert kondensator på bilstereoen :D
Litt bedre bass ble det og litt mindre dimming av lys ved pådrag... ikke noe voldsom oppgradering men godt å få på plass. Benyttet også anledningen til å få bedre jordingspunkt og større kvadrat overalt.
Fikk bare tatt en kjapp test på tomgang så kanskje jeg merker mere forskjell etter å ha hørt litt mere på anlegget.


Etter å ha hørt mye på anlegget nå så er det ingen tvil om at kondensator har mye å si for lyden :eek: Bedre bass ja, men minst like viktig mye bedre i mellomtone og diskant.
Frister veldig å gjøre mer med strømmen til anlegget nå :cool:

Bilder fra prosessen
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1507.jpg
Her skimtes også mønsteret på det lekre baksetet som er satt inn :rolleyes: Noen som har en god forklaring på hvorfor så mange originale stofftrekk MÅ ha ett eller annet teit mønster og/eller farger??!

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1508.jpg

Kablene er såpass lange fordi jeg på ingen måte er ferdig med dette her ;)

A

The Sven
16/04/11, 13:19
Har det vært varebil?

Lightyear
16/04/11, 16:31
Nei, jeg har tatt ut originalsetet sånn at ungene kan få lov til å tråkke i setet og spise feks tyggis når de er i bilen. Originalsetene er pakket inn i en tørr og varm kjellerbod hos muttern.
Veldig deilig å slippe bekymringer for interiøret og når de har grodd til litt mer så kommer originalsetene inn igjen selvfølgelig :D

Eller var det en annen grunn til at du lurte på om det hadde vært varebil?

A

Nero
16/04/11, 16:56
Kunne ikke knipsa et bilde av styrhuset da? Siden det er en ordentlig R og greier:)
Mener jeg har spørt deg om det tidligere i tråden, men kan da ikke se noe bilder jeg:p

Lightyear
16/04/11, 17:22
Skal se om jeg ikke får gjort det en av dagene nå, må bare rydde en hel masse først :rolleyes: Tørka støv og rydda i litt kabelkaos også :o PDA`en som jeg kjører tomtom på er ikke koblet på permanent strøm lenger etter at jeg byttet spiller, så hylla under spilleren har jeg ikke satt tilbake pga kablene, men dette må jeg bare få gjort ferdig nå..

A

mrstfu
16/04/11, 18:07
Selv om jeg er kritisk til det aller meste, på pur faen, må jeg si jeg liker kasseløsninga di. Smidig, liten, og etter min mening nok trøkk;-)

angående setemønsteret... På lik linje med de siste 5års bildesignere hos VAG, har det sikkert vært en blind setedesigner hos volvo;-) gjelder jo mange andre ting og, selv om det alltid vil være folk som setter pris på det 'abstrakte', er det jo en kjent sak at mørkt og stilrent er en tidløs vinner.

Lightyear
16/04/11, 18:46
VAG stiller jo i en klasse for seg selv hva stoffseter angår :rolleyes: Og det er ikke bare de siste 5 årene bilindustrien har hatt stoffproblemer :p Stort sett alt fra 1987 frem til idag lider av stygge mønstre og/eller farger..

Joda kassa funker som faen den, er ikke mange elementer som klarer den dybden og trøkket med så liten kasse, men den vil nok spille penere og dypere med litt flere liter. Den er jo på 19 liter minus plassen elementene stjeler, og de er oppgitt til å skulle ha mellom 9 og 21 liter lukket kasse pr element..

A

mrstfu
16/04/11, 19:19
Hev gulvet opp til høyde med bakseteryggen, og inn med en 15 og to 12tommere. Kassa skal du få lov til å bygge selv, jeg stiller med campingstol og termos;-)

hgnubel
16/04/11, 21:05
500 liters basskasse? :)

The Sven
16/04/11, 21:31
Nei, jeg har tatt ut originalsetet sånn at ungene kan få lov til å tråkke i setet og spise feks tyggis når de er i bilen. Originalsetene er pakket inn i en tørr og varm kjellerbod hos muttern.
Veldig deilig å slippe bekymringer for interiøret og når de har grodd til litt mer så kommer originalsetene inn igjen selvfølgelig :D

Eller var det en annen grunn til at du lurte på om det hadde vært varebil?

A

Var igrunn bare baksetene og den snikversjon-bagasjeromsmatta di jeg tenkte på;)

Lightyear
16/04/11, 22:11
Det er biltema-matte som er formskjært, men desverre gjorde jeg det før jeg fjernet cd-veksler rommet på venstresiden av baggasjen så den er litt liten på den siden ;) Blir vel en ny en etterhvert, veldig bra den matta fra biltema i motsetning til den originale matta som er glatt som en olja skjøytebane :(

A

The Sven
16/04/11, 22:44
Aha :) Jo sant det, den originale er litt glatt! Men til gjengjeld har den jo kanter på sidene så om man søler noe væske på den (som er sannsynlig siden den er så glatt) så slipper man at det renner utenfor matta. Men jeg kjører så pent så har igrunn ikke sett på den originale matta som noe problem. Hender seg jeg tar den ut om vi skal på tur og bare har med ren bagasje :)

Lightyear
16/04/11, 23:09
Jeg holdt på å bli sprø av at ikke engang en barnevogn ble stående stille bak der, men den temamatta er veldig god til å holde ting på plass. Jeg lurte på å lime gummimatte oppi den originale skålmatta, men så er det så praktisk å kunne rulle opp matta når man skal innunder gulvet og fikle stadig vekk :D
Ble litt inspirert til å bygge om gulvet når jeg holdt på med kondensatoren, det er hevet 2cm allerede for å få plass nok til forsterkeren.

A

hgnubel
17/04/11, 07:26
Jeg synes faktisk den originale stoffmatten er genial, etter hele en måneds bruk eller hvor lenge det er :)

Gummi under, så sølevann renner ikke rett igjennom, og så kan den plukkes ut og høytrykkspyles/renses litt enklere enn gulvet i bagasjerommet.

Hadde den originale plastmatten i 850en, og det var nesten en plage til alt annet enn de gangene jeg kjørte ved. Og kjører man vedsekker så hjelper ikke den lille kanten så mye mot å få flis og drit oppover sidene, men det skåner jo det faste teppegulvet og 90% av sølet forsvinner bare ved å "tømme" matten ut av bilen...

Lightyear
17/04/11, 08:58
Det var smart å bruke den når man kjører ved, er vel lite som gir mere flis og drit bak der enn det :mad: Jeg pleide å bruke jobb-bilen når jeg har hentet ved men det har jo blitt noen turer med volvoen også, og det meste forsvinner når man tar ut og rister billigtemamatta men blir alltid litt igjen.

A

hgnubel
17/04/11, 09:35
Vet ikke hvor velforsynt nabolaget ditt er på Statoilstasjoner, men med vaskekortet deres mener jeg det koster ett øre for å bruke støvsugeren der... :)

Lightyear
17/04/11, 11:18
Vasking tar jeg på U-wash og støvsuging tar jeg hjemme. Høyttrykk står høyt på ønskelista, vaske hjemme hver eneste gang jeg har brukt bilen :D hehe

A

Lightyear
19/04/11, 17:41
Da begynner den gamle grillen å ta form :rolleyes:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1878.jpg

hgnubel
19/04/11, 18:32
En rødfarge som har helt feil rødtone, eller er resten virkelig så falmet? ;)

Ser forresten ut som du mangler gummiringene rundt tåkelysene?

Lightyear
19/04/11, 18:34
Den er litt mere oransj den på grillen, men det er jo bare tøft? :D

Vet ikke om jeg mangler noe rundt tåkelysene jeg, men jeg vet at det høyre (venstre på bildet) sitter litt for langt inn. Det skal rettes på snart tror jeg ;)

A

mrstfu
19/04/11, 18:51
Nydelig, lightyear, det var akkurat den rødtonen jeg mente du skulla ha! Har du tenkt noe mer på det jeg sa om overdelen av frontfanger og listene? Trur det hadde sett killer ut I samme farge!

Nero
19/04/11, 19:10
Håper det er rød grunning du har lagt på grillen før videre lakkering:p??

The Sven
19/04/11, 19:26
Det ble dritbra :)

Lightyear
19/04/11, 19:35
Håper det er rød grunning du har lagt på grillen før videre lakkering:p??

neeeeheei :rolleyes:

mrstfu
19/04/11, 20:50
grunninga er den du fikk av meg, ikke sant? den grå plastgrunninga fra Torshov? gi meg tilbakemelding på hvor godt den sitter på krom a, vurderer å kjøpe meg en originalgrill og gjøre samme jeg.

men hva med listene og fangerene?

The Sven
19/04/11, 22:14
På krom bør man bruke syregrunning.

mrstfu
20/04/11, 21:36
får se hvor godt den oransje sportslakken sitter, har ganske god erfaring med den primeren.

Joakim-G_R
21/04/11, 01:38
På krom bør man bruke syregrunning.

Og en god arbeidskveld med pussemaskin..

Lightyear
21/04/11, 03:19
Det jeg har gjort med grillen er å skrape av all gammel lakk, pusse den godt med 120 papir før jeg hadde på den 3komponent primer/akryl/lakken med fargen fra helvette :p
Krommen er forresten veldig solid på selve grillen, klarte ikke å pusse meg igjennom med hard pussing, kryssemblemet derimot har tynt lag krom :)
Selve grillen kan friskes opp med pussing hvis den er matt tror jeg.

A

Lightyear
25/04/11, 00:37
Da var påskeferien overstått, og jeg må si jeg er overrasket over et så lavt forbruk som 1,03liter per mil på de vel 670km jeg tilbakela i påsken. Har ikke kjørt med økonomi i tankene men lett kø hjemover idag bidro nok til å få forbruket såpass langt ned ;)
Turen var nesten 30mil hver vei og med litt småkjøring imellom. Uansett ganske digg å se så lavt tall når det koster tett opp mot 15 spenn for en liter med 98 :mad:

A

The Sven
25/04/11, 17:51
Og en god arbeidskveld med pussemaskin..

?

Er bare å matte ned kromen og bruke syregrunning oppå..

Fint å se at folk jubler for et forbruk rundt litern også i disse diesel-tider..;)

Lightyear
25/04/11, 18:04
Diesel suger.. Ihvertfall uten turbo :p hehe!

Richard N
25/04/11, 18:14
må igrunn si att det er mye finere å ha den orginal eller sort. siden du ikke får rød fargen lik som panseret. så jalla ut. men vi er alle forskjellige. bilen ellers var veldig fin

Lightyear
26/04/11, 00:11
Da har jeg så smått begynt med neste steg på den andre grillen :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2684.jpg

Og for å oppklare litt, nei nei nei, det skal ikke være rød grill på min bil mer enn de 5 minuttene den primer-røde satt der :cool:

Kommer flere bilder av den svarte etterhvert som den blir ferdig.

I mellomtiden viser dette stemningsbildet fra påskeferien hvordan bilen ser ut idag, det er den gamle utslitte "R"en som har havnet på kromnesa :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2685.jpg

A

mrstfu
26/04/11, 23:12
selv med Ren i grillen er gubbepreget sterkt tilstede. på med svart grill, unge mann.

Nilsebu
26/04/11, 23:37
selv med Ren i grillen er gubbepreget sterkt tilstede. på med svart grill, unge mann.

er det ikke en gammel gretten gubbe som kjører bilen da? Kjører vertfall som en :D


Neida... siden det er en
R så er det jo kjekt å holde det originalt, men samtidig fint med svart grill :)

mrstfu
27/04/11, 01:01
Er nok en gretten gammal gubbe ja, skal se glosene flyr om macen hans ikke gjør som han vil (som den aldri gjør).

Lightyear
27/04/11, 01:03
Er nok en gretten gammal gubbe ja, skal se glosene flyr om macen hans ikke gjør som han vil (som den aldri gjør).
FU

Hvordan kjører en gammel gretten gubbe forresten? :D

A

mrstfu
27/04/11, 01:38
Fantastisk sakte uansett hindring, som ved et smått antall sigarettstumper, moderate ansamlinger løv og lignende.

gaupe
27/04/11, 13:38
selv med Ren i grillen er gubbepreget sterkt tilstede. på med svart grill, unge mann.

Ta aldri designråd frå den mannen her, man ser jo kva han er i stand til å gjere med eigen bil ;)

gaupe
27/04/11, 13:39
Da var påskeferien overstått, og jeg må si jeg er overrasket over et så lavt forbruk som 1,03liter per mil på de vel 670km jeg tilbakela i påsken. Har ikke kjørt med økonomi i tankene men lett kø hjemover idag bidro nok til å få forbruket såpass langt ned ;)
Turen var nesten 30mil hver vei og med litt småkjøring imellom. Uansett ganske digg å se så lavt tall når det koster tett opp mot 15 spenn for en liter med 98 :mad:

A

Du må nok oppgradere for å spare pengar ;) Min gjekk vel på 0,9l/mila med maks oppakning og takboks, fire vaksne, ein liten baby og ein stor saluki, på dei 60 mila til Ørsta.

mrstfu
27/04/11, 14:09
Ta aldri designråd frå den mannen her, man ser jo kva han er i stand til å gjere med eigen bil ;)

akkurat dette punktet tror jeg Lightyear holder med meg på, Gaupe. Vi deler nemlig syn hva både grill og Atacama angår:D

gaupe
27/04/11, 14:14
akkurat dette punktet tror jeg Lightyear holder med meg på, Gaupe. Vi deler nemlig syn hva både grill og Atacama angår:D

Ein mann om er oppvakst med saluki har vel litt meir sans for eleganse enn som så, sjølv om han røykar vel og merke ;)

mrstfu
27/04/11, 14:55
Mulig jeg har gått glipp av noe her, men før vi tar livet av OTen må jeg spørre hva saluki er for noe...

gaupe
27/04/11, 15:02
Mulig jeg har gått glipp av noe her, men før vi tar livet av OTen må jeg spørre hva saluki er for noe...

Google veit :)

mrstfu
27/04/11, 23:40
Google visste. med mindre det er snakk om en rottweiler, bulldog eller annen mandig bikkje, melder jeg meg ut.


Ja, Lightyear.... Vaska bilen i det siste?:D

Lightyear
27/04/11, 23:46
Jeg velger å ikke ta del i denne OT`en her.

MEN av nytt så står bilen min nå med en defekt bensinpumpe, denne valgte å si takk for seg rett før kl 19 på U-wash idag. Akkurat midt i rushet med ettermiddagsvasking ble jeg stående pent i båsen min helt til vi vel fire timer senere fikk den med hjem :(
Men det kunne vært så mye verre, det kunne vært i rushen på E6 midt på vintern med 20 minus :rolleyes:
Blir jakt på ny pumpe imorgen.

Og en stor takk til mrstfu for feilsøking langt utover hva jeg er i stand til :D

A

mrstfu
28/04/11, 00:06
Og en stor takk til mrstfu for feilsøking langt utover hva jeg er i stand til :D

A

Dont mention it, synes det er gøy jeg. Og når jeg bytta min, kunne jeg ikke mer om det enn du kan, og brukte MYE lenger tid på å få ut pumpa enn hva vi gjorde på din.

Hyggelig å hjelpe til, føler at bensin, røyk, cola og pizza er MER enn lønn nok:D

Nilsebu
28/04/11, 00:08
føler at bensin, røyk, cola og pizza er MER enn lønn nok:D

Velferd i Oslo / Nittedal. Får et klapp på skulderen jeg :eek:

mrstfu
28/04/11, 00:13
Jeg har bidratt kraftig til den velferdsutvekslingen, Nilsebu. grattis med kroppsdeler til Miriam:D

Per Turbo
28/04/11, 10:34
On topicen lever i beste velgående ser jeg :)

Lightyear
28/04/11, 10:40
Her burde eneste topic være bensinpumpe akkurat nå :(
Må få kjøpt en ny pumpe idag, mekonomen har visst en pumpe til drøye tusenlappen. Men da må den opereres inn i det originale pumpehuset selv.
Noen som har erfaringer med mekonomen sin kontra original fra volvo til fire ganger prisen?
Har mest lyst til å kjøpe en ny fra volvo for å slippe en ny stopp igjen etter noen tusen km :eek:

A

Christian
28/04/11, 10:59
Rett i overkant av 2000,- for en ny Bosch på Mekonomen, den er bolt on.

Per Turbo
28/04/11, 11:01
9480152 - Pumpenhet

3555,- VCCN pris

hgnubel
28/04/11, 11:04
Takk for påminnelsen om å (prøve å) ha en bufferkonto for sånne ting liggende...

Tror vel ikke mekonomen sin er noe dårligere, men deler lysten på å holde seg til originaldeler når det gjelder slikt. Som kriseløsning til lønning, eller oppsparing til ny originalpumpe har man jo huggere som egentlig ikke burde ta noe særlig for slikt som dette. Og billig mekanikerhjelp ser jeg jo at du har ordnet deg med, så om pumpen må ut og inn et par ganger er vel ikke det et problem? ;)

Lightyear
28/04/11, 11:05
Blir mekonomen ja. Nå kommer det en slik en på døra her om noen timer, har akkurat avtalt med samboern til muttern at han skal dra å kjøpe en for meg og komme opp med den.. Skulle bestille opp et nytt bensinfilter også, for det har de neppe på lager.
Akkurat nå er det litt kjedelig å bo øde til, ikke har jeg sykkel engang nå, den står i kjellern til eksen. Hvorfor blir man så rastløs når man ikke kan dra noen steder?! :p

A

Lightyear
28/04/11, 11:12
Oi, det er ganske bra rabatt det, Per? Er vel ca 4500,- til vanlig?

Jo, det er litt pes å måtte ha pumpa ut og inn fordi det er en hel del stereo som må demonteres for å komme til pumpa.

A

gaupe
28/04/11, 11:31
Takk for påminnelsen om å (prøve å) ha en bufferkonto for sånne ting liggende...

Tror vel ikke mekonomen sin er noe dårligere, men deler lysten på å holde seg til originaldeler når det gjelder slikt. Som kriseløsning til lønning, eller oppsparing til ny originalpumpe har man jo huggere som egentlig ikke burde ta noe særlig for slikt som dette. Og billig mekanikerhjelp ser jeg jo at du har ordnet deg med, så om pumpen må ut og inn et par ganger er vel ikke det et problem? ;)

Volvo sine pumper er jo Bosch, så det er ingen grunn til å handle slikt på Volvo. Veit jo at slikt som dyser og pumper, alltid er billigare andre plassar. Andre Bosch-delar er beskytta delar, som du kun kan handle på Volvo.

Nybakken
28/04/11, 11:51
Jeg bare undrer... siden det står det er R, 95 modell? Er denne CE registrert? Sendte inn reg nummeret til gamle R'en som pappa bygde for noen år siden, og den står litt uttafor oslo en plass... Noen nye oversiktsbilder av kjærra?

gaupe
28/04/11, 12:18
Jeg bare undrer... siden det står det er R, 95 modell? Er denne CE registrert? Sendte inn reg nummeret til gamle R'en som pappa bygde for noen år siden, og den står litt uttafor oslo en plass... Noen nye oversiktsbilder av kjærra?

Denne er Oslo-registrert.

mrstfu
28/04/11, 13:03
Jeg bare undrer... siden det står det er R, 95 modell? Er denne CE registrert? Sendte inn reg nummeret til gamle R'en som pappa bygde for noen år siden, og den står litt uttafor oslo en plass... Noen nye oversiktsbilder av kjærra?

Og bilen er 96modell. Bare ungdommen denne:D

Christian
28/04/11, 13:43
Skulle bestille opp et nytt bensinfilter også, for det har de neppe på lager.

Nå vet ikke jeg hvilken Mekonomen butikk som er tilknyttet "Nesten Oslo", men jeg ser det kun er Mo i Rana, Bergen, og Jessheim som ikke har dette på lager.. Har du vært på Jessheim å handla kanskje? ;)

mrstfu
28/04/11, 13:49
Ringte på det for en stund siden, både på mekonomen og torshov... på torshov ville de først at jeg skulle kjøpe et sånt unoversalfilter, når jeg ettertrykkelig ba om et filter tilpasset 850, fikk jeg beskjed om en drøy uke i leveringstid.

Christian
28/04/11, 13:57
Sjekka en gang til, Jessheim har på lager, men det er et Bosch filter, istedet for Mahle som vi ellers har. Mekonomen har varelevering hver dag.

Nybakken
28/04/11, 14:05
Og bilen er 96modell. Bare ungdommen denne:D
Hmmmm, overligger da eller? R modellen ble vel bare produsert en liten periode i 95? Og hadde 5hk mer orginalt enn T5-R? :P
Jaja. det var hvertfall ikke mange av R typen når fattern bygde sin (krasja, bygd opp med taxi frontparti) :P

Men deilig bil! Trur nok det blir en T5-R eller R på meg neste gang!

Christian
28/04/11, 14:07
T5-R bytta navn (ikke så enkelt, men ja) i 1996 til R.
96/97 heter R, før det T5-R

The Sven
28/04/11, 14:18
850R kom vel bare som 96 og 97 modell. Samme motoreffekt som T-5R med automat, 10 hk mer med manuell.

Per Turbo
28/04/11, 14:31
NM i off topic i dag eller? :)

Lightyear
28/04/11, 17:31
Diskutere R er ikke helt off topic egentlig, men ja bilen min er Oslo regga og en 96 modell, og denne rødfargen er signaturfargen på `96 R, akkurat som gul er signaturfargen på `95 T5-R. Og grønn metallic på `97 R er vel kanskje signaturfarge det også? Ser at svenskene kaller disse T-grønn.
Den har heller ikke vært kræsja, men litt småsår rundt om har jo den kvinnen (!!) som eide bilen i fem år lagt igjen rundt det hele :(

A

Nybakken
28/04/11, 18:00
Diskutere R er ikke helt off topic egentlig, men ja bilen min er Oslo regga og en 96 modell, og denne rødfargen er signaturfargen på `96 R, akkurat som gul er signaturfargen på `95 T5-R. Og grønn metallic på `97 R er vel kanskje signaturfarge det også? Ser at svenskene kaller disse T-grønn.
Den har heller ikke vært kræsja, men litt småsår rundt om har jo den kvinnen (!!) som eide bilen i fem år lagt igjen rundt det hele :(

A
Ah, jeg som huska feil mtp årstalla da :rolleyes:
Er visst veldig spesiell farge, såvidt jeg husker måtte fattern ha bevis på at han eide en R med den fargen for å få fargekoden fra Volvo Sverige på den tida.... Tror det var omkring tusen års skiftet... :P

mrstfu
29/04/11, 15:39
NM i off topic i dag eller? :)

Føles det uvant?

Lightyear
01/05/11, 12:45
Nå er det en liten mulighet for at bilen begynner å gå for egen maskin igjen idag. Drar og kjøper en pumpe med alle slangene idag, og da får jeg erstattet den som koblingen knakk på :(
Da blir jeg sittende med to reservepumper i tillegg til den splitter nye som skal inn i bilen :D

A

mrstfu
01/05/11, 14:23
Nå er det en liten mulighet for at bilen begynner å gå for egen maskin igjen idag. Drar og kjøper en pumpe med alle slangene idag, og da får jeg erstattet den som koblingen knakk på :(

A

Bank i dashbordet.

mrstfu
01/05/11, 20:54
Nok en Volvo går som den skal; Lysaker Fjøsmekk & Sportseksos slår til igjen!

Nero
01/05/11, 20:57
Nok en Volvo går som den skal; Lysaker Fjøsmekk & Sportseksos slår til igjen!

På sjølveste 1.mai, da snakker vi service:D

mrstfu
01/05/11, 21:02
På sjølveste 1.mai, da snakker vi service:D

Vi har en løpende avtale, penger skal ikke skifte eier oss imellom, kun bytte tjenester og lignende. Føler da at arbeid på 1 mai er akseptert.:D

Lightyear
02/05/11, 00:09
Det var utrolig deilig å endelig kjøre bilen igjen :D Har vært tungt å ha bilen stående uten å kunne bruke den, måtte det aldri skje igjen.. Og jeg innser at en bil pr mann blir for lite :p

A

Nilsebu
02/05/11, 00:12
Godt å høre at gliset er back :D

Lightyear
02/05/11, 00:16
Humøret har vært litt svart de siste dagene, og siden Murphy ville være med så har man lært noe, originale bensinslanger er dyrt hos volvo og ting tar alltid lengre tid enn man tror ;)

A

mrstfu
02/05/11, 01:47
Da har jeg blitt tildelegert oppgaven med å forfatte beretningen om bensinpumpedøden som ble nevnt tidligere i tråden. Har både ledd og grått i løpet av dette, så formatet blir novelle/short story. Fyll opp rødvingsglasset, sett deg i godstolen under teppet, og nyt:

(Kort sammendrag lengre ned på siden:D)

Det begynte på onsdag 27april, Lightyear vaska bilen på U-wash på Østre Aker i Oslo, i den midterste av de tre båsene som står for seg selv (grunnen til at jeg sier hvilken bås det er, er fordi denne brukes ikke lenger, overtro:D).

Dette førte til motorstopp, og en noe opphisset samtale til Lysaker Fjøsmekk & Sportseksos, som stilite med overmotivert servicemann, kun for å konstatere at det ikke var noe som kunne gjøres der og da. Bensinpumpa var død. Skjekka bensinpumperelé, prøvde et fungerende relé, skjekka sikring, og til slutt målte spenning på kontakt til bensinpumpe, uten å få bensintrykk på fuelrail. Døden var kjapp, brutal og uventet, og vi minnes den falne.

Taua bilen hjem, med nesten-stopp av politiet. Vi kom tilogmed med opp bakken til Lightyear, med 10-15% stigning uten nevneverdige problemer, så Turid jobba uten å klage. Skal sies, 2.5 10v er ikke lagd for å dra en 1800kg tung stasjonsvign opp de bakkene, så fartsressursene var ikke ubegrensede, men vi kom oss fram, og Lightyear klaga over stiv og støl høyrelegg. 2 mil tauing uten bremseservo er altså god trening, visstnok.

Da visste vi at bensinpumpa var grunnen, og vi vurderte flere ting. Original Volvopumpe blei raskt forkasta, 4500 for noe man får brukt for en tidel, er i overkant dyrt. Etter å ha titta litt på finn.no, fant vi ut at ei Mekonomenpumpe, som opereres inn i det gamle pumpehuset, var greit, og denne innfant seg dagen etter.

Og da kom Murphy. Når den gamle pumpa skulle ut, satt koblinga på tur-slangen så skamgodt at hverken rørtang eller baksida på en hammer klarte å dra den av. Selv om vi ikke vinner noen priser i kroppsbygging, er ingen av oss direkte svake, selv om vi ikke forstår hvorfor den satt så jævlig. Det er ingenting inne i koblinga som burde kunne holde igjen såpass mye, siden den i utgangspunktet skal kunne dras av uten å ryke noen leddbånd. Kan hende at en av O-ringene intern i koblinga hadde lagt seg mellom pumperøret og koblingsveggen, men fremdeles. Uansett, Lightyear dro det han makta, og etterfulgt av banning og gloser som ikke burde ytres blant folk, fikk jeg høre at han hadde knekt pumpekoblingen. Vi tenkte som så at en sånn kobling fås sikkert tak i på Biltema på Skjetten, så vi dro dit. På delelageret fortalte de at de har ikke bensinkoblinger i det hele tatt, men bensinslanger fikk vi tak i nede i båtavdelingen i kjelleren. Bensinslanger var og det eneste de hadde. Like langt.

Etter å ha saumfart finn.no et lite stykke til, fant vi en pumpe til salgs til en VELDIG bra pris, med avklipte slanger, men med koblinger. Dro og kjøpte denne, hos en kar på Harestua som heter Per, absolutt verdt å høre med om du skal ha noe. Dette er en skrotnisse som samler på skrotnisser, han har MYE deler og drit. Henta pumpa, jugde litt, og dro hjem visse om at bilen ville gå om en halvtime. Vel hjemme hos Lightyear, fant vi ut at koblinga slett ikke er en løs kobling, men en del av innerslangen i bensinslangen, og ikke til å ta av. Vurderte flere ting, men alt annet enn skikkelig trykkfast på bensinslanger med litt trykk på, føltes ikke helt "kjørbart", så vi måtte ha ny bensinslange. Dette var kl 23 på fredag kveld.

Påfølgende morgen (i totida:D) dro vi til Bilia på Åråsen, og jo da, de har bensinslanger, tre stykker tilogmed. Problemer er at de ligger på lager i Sverige, kommer ikke før tirsdag, og koster 581 riksdaler. For en halvmeter med gummi og plast, visse ting er uhorvelig dyrt på Volvo. Tusla rundt i området, på Torshov Bilrekvisita, Bilekstra og Mekonomen, og dette er noe kun Volvo har. (Halvmeter slange, med vinkelkobling i ene enden og et T-stykke med tappeventil i ene enden.) Finn.no, trykke litt, og vi fant en kar i Oslo som selger en hel V70 R AWD i deler, blant annet en pumpe med måler og bensinslange til bensinfilteret. Han kunne ikke møte oss før på søndag, så Lightyear satt med nervøse sammebrudd og depresjoner i hele går kveld, bilen hans har ikke stått rolig så lenge på flere år. Uansett hvor mye medfølelse jeg hadde med han, hindret ikke det meg i å sette meg inn i min egen bil, tenkte litt over hvor jævlig han hadde det, og så kjenne gliset bre seg over trynet i det min egen starta på bortimot første tenning.:D

Søndag litt utpå dagen blei vi sittende i påvente av han med delebilen skulle bli ferdig med 1.mai toget sitt, møtte han etterhvert, penger bytta eier, og vi blei stående å prate litt. Hyggelig kar, virka seriøs og visste hva han drev med. Heter Daniel, selger en blå V70 R AWD på finn.no, bor i Oslo og anbefales å handle med. Vi freser hjem, tenker at dette går kjempefint, og jekker opp og står i. Neida, tanken må senkes for å bytte bensinslange, men vi klarer å rote oss frem til det og. Tanken sitter i utgangspunktet ikke festet i noe, men blir presset opp av to metallbånd som er festet med tre bolter rundt om tanken. Kasta under jekken med en plankebit på, senka tanken og alt gikk fint. Bytta slangen, skrudde opp igjen, kun for å finne ut at siden vi IKKE hadde løsnet påfyllingsrøret til tanken, ble hele tanken dratt mot høyre side av bilen. Satt overraskende godt, så etter å ha tatt spenntak mellom tanken og bukken bilen sto på, fikk vi skrudd den skikkelig opptil. Slangene sitter i ei klemme opp ved pumpa, en klemme akkurat i det den kommer ned under bilen og i bensinfilteret. Sistnevnte er samme type kobling som på pumpa, årsaken til at det på beskrivelsen til filterskifte er bilde av en fastnøkkel, er fordi det antageligvis lønner seg å ha en fastnøkkel i passe størrelse til å dra/bende opp koblinga.

GO TIME! Lightyear, med sine nervøse sammenbrudd, turte ikke vri om nøkkelen, så han tok seg av å holde på bilen og fortelle den hvor pen den er, og at den slettes ikke ser ut til å være så gammel som den faktisk er. Halvveis til veteran er ingen alder å kimse av, tross alt. Jeg setter meg inn, vrir om til hakk 2 og lar pumpa jobbe litt, vrir om , og etter å ha gått på starteren i noe som føltes ut som en halvtime (1.5 sekunder:D) starter bilen, og purrer som kattepusen den egentlig er. Med unntak av litt varierende turtall et minutt etter oppstart, gikk den som den skal, alt funka og interiør ble skrudd sammen igjen. Kjørte oss en tur og skjekket at alt funka i lengden, og begge to merka faktisk at bilen føltes litt sprekere. Kan en sliten pumpe føre til tap av krefter, tap av bensintrykk eller lignende? Lightyear har ikke merket noe til at pumpe skulle vært sliten før den døde, men om den blir bittelitt slitt over lang tid, merker man vel ikke noe som skurrer der. Uansett, den føles umidddelbart litt sprekere enn før, og alt går bra.

FORKORTET VERSJON:

vaske bil, død pumpe, skru sammen, taue, handle pumpe, skru, banne litt, fikle, knekke slangekobling, banne mer, bomtur til Biltema, handle pumpe, fikle, banne enda mer, handle pumpe, fikle litt, senke tanken, bytte pumpe og bensinslange, skru sammen, vri om nøkkelen, halleluja.


Konklusjon: Man lærer så lenge man lever, og selv om Lightyear helt sikkert hadde klart denne jobben selv, er det som regel greit å være to stykker når man gjør noe større enn å bytte lyspærer. Jeg har bytta pumpe før, men å senke tanken og bytte bensinledninger var nytt, og ganske grei jobb så lenge man holder tunga rett i kjeften.

Det har lenge vært en kjennssak at bensinpumpe, bensinpumperelé og kamakselgiver er svake ting på 850. Klok av skade kommer Lightyear snart til å kjøre rundt med dette i bilen til alle tider, har tross alt to bensinpumper til overs.:D



Historien tilhører Lysaker Fjøsmekk & Sportseksos, og er beskyttet av Åndsverkloven.

©Copyright 2011

hgnubel
02/05/11, 05:45
Gratulerer med vellykket operasjon og hittil lengste innlegg på forumet ;)

Per på Harestua har jeg faktisk vært innom og handlet med selv om jeg er vestlending. Trivelig kar som har det meste :)

The Sven
02/05/11, 11:08
Bra det ikke er timespris hos Lysaker Fjøsmekk & Sporteksos tror jeg :D

mrstfu
02/05/11, 22:23
Bra det ikke er timespris hos Lysaker Fjøsmekk & Sporteksos tror jeg :D

Som sagt, penger oss imellom er ikke noe tema, men en kaffekopp og en sjelden melkesjokolade har da skiftet eier:D

Lightyear
02/05/11, 22:42
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/346.jpg

Idag har polytrert den grå plasten på fangerne både foran og bak. Holdt på helt til det ble mørkt og mistet telling på hvor mange strøk det ble, men det er ihvertfall åtte eller ni strøk nå. Skal ta et par-tre til imorgen.

Her er et bilde etter et par nye strøk på fronten idag, la på to strøk foran for noen dager siden også..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/347.jpg

Lister, håndtak og rails skal også polytreres. Også er det jo lov å håpe at en polering kan gjennomføres på onsdag :rolleyes:

A

mrstfu
02/05/11, 22:49
Lister, håndtak og rails skal også polytreres. Også er det jo lov å håpe at en polering kan gjennomføres på onsdag :rolleyes:

A

Jada, masa. Vi får til det.


Sett på kaffen du;)

Nilsebu
03/05/11, 00:43
Frustrerte fruer ble utsatt pga det lange innlegget ditt. Må si jeg savner noen som dere her borte :/ Godt arbeidsmot er godt å se / lese :D

mrstfu
03/05/11, 01:13
Frustrerte fruer ble utsatt pga det lange innlegget ditt. Må si jeg savner noen som dere her borte :/ Godt arbeidsmot er godt å se / lese :D

Det var det veldig bra du sa. Jeg har vært redd for å tenke på det eller nevne det, men i det siste har jeg våknet opp midt på natta, kaldsvettende og med en dragning mot yngre vestlandsgutter uten skjeggvekst.

Det var godt å høre det, gir meg selvtilliten tilbake.

Nilsebu
03/05/11, 01:18
I det siste har jeg våknet opp midt på natta, kaldsvettende og med en dragning mot yngre vestlandsgutter uten skjeggvekst.

Spesifiser hvor på kroppen du snakker om :D

mrstfu
03/05/11, 01:24
Skjeggvekst er som regel i trynet og halsen, dragningen var mer mot personligheten og fremtidsutsiktene til et romantisk forhold.

Uansett, Lightyear sier du kan sette opp telt i bakhagen hans, dvs norsk furuskog. Kjenner jeg han rett driter han i hvor du sover ut bakfylla di, så lenge det ikke er på han.

Nå banner han godt her, Macen hans døde:D

Lightyear
03/05/11, 01:30
Masse fin skog å telte i rundt her ja, bilen kan du få parkere trygt uttafor her :rolleyes:

Nilsebu
03/05/11, 01:31
Skjeggvekst er som regel i trynet og halsen, dragningen var mer mot personligheten og fremtidsutsiktene til et romantisk forhold.

Uansett, Lightyear sier du kan sette opp telt i bakhagen hans, dvs norsk furuskog. Kjenner jeg han rett driter han i hvor du sover ut bakfylla di, så lenge det ikke er på han.

Nå banner han godt her, Macen hans døde:D

hahaha!! Men jeg kjører klasse.. campingvogn her i gården :D

Nok OT for en natt nå! :)

Lightyear
03/05/11, 01:32
for å illustrere flekktyfusen på den grå plasten
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/353.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/354.jpg

A

Nilsebu
03/05/11, 02:04
Bra resultat :) Vil dette fungere på takrails? Mine har mistet en del farge.

mrstfu
03/05/11, 02:44
burde funke like greit det, har bare hørt Polytrol på gummi ikke er noe særlig. trekker jo på en måte inn i plasten, har jeg skjønt.

Letteste er vel å demontere railsa, på 850 sitter de vel med 2 bolter innvendig.

hgnubel
03/05/11, 06:09
Ikke glem å polytrere (flott ord...) de tre små plastfnuttene: To som lyktepusserene hviler på og den du drar i for å åpne panseret. Gjør seg å få de litt mørkere også :)

Flekktyfusen forsvant helt, eller kom den tilbake etter polytrolen hadde trekt helt inn?

Hassel
03/05/11, 07:48
Stakkars volvo hadde (forhåpentligvis ikke har ) flekktyfus :'(

Per Turbo
03/05/11, 09:16
burde funke like greit det, har bare hørt Polytrol på gummi ikke er noe særlig. trekker jo på en måte inn i plasten, har jeg skjønt.

Letteste er vel å demontere railsa, på 850 sitter de vel med 2 bolter innvendig.

Sitter vel på samme måte som V70, 1 skrue i hver fot :)

Lightyear
03/05/11, 13:11
Tyfusen har holdt seg vekk på frontfangeren, men de aller verste hvite flekkene begynte å skinne litt igjennom etter vask. Men det var etter 2 strøk, nå er det langt flere strøk og ser ut til å holde bedre foreløpig ihvertfall.

Lykteviskerene har jeg lyst til å få fjernet, men de kan jo seff få en dråpe polytrol de også :D

Rails hadde jeg tenkt til å demontere for å behandle, men idag får jeg ikke gjort stort, og ikke er det vær til bilpleie idag heller :(

A

Lightyear
03/05/11, 20:01
Jess, da klarte jeg å knekke venstre lyktevisker littegrann :eek: Prøvde å få den til å hvile på stopperen sin sånn som den høyre, ser det på bildet av tyfusen. Den ville ikke det etter litt lett justering, så ble det litt hardere justering. Men nå ligger den der den skal :D
Viskerene skal uansett vekk så det er vel på tide å gjøre noe med det nå tror jeg...

A

Lightyear
03/05/11, 20:44
Da sier jeg meg ferdig med polytrol i denne omgangen, brukte vel bortimot en halv boks. Det ble rundt 15 strøk pr fanger, pluss to strøk på håndtakene.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/452.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/453.jpg

Veldig spent på holdbarheten, de to første strøkene på fronten var igjennom en vask og mye møkk under den store bensinpumpekrisa. Og det ser ut til at holdbarheten er god, men tipper at de verste flekkene vil dukke opp igjen ganske snart. Men det er uansett langt bedre enn før :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/454.jpg

A

The Sven
03/05/11, 20:46
Blir en helt annen bil med en sånn behandling :)

Lightyear
03/05/11, 21:23
Tenkte litt på det mens jeg koste med fangerene mine faktisk. Og tilstanden på plasten har veldig mye å si for hvordan bilen ser ut. Fresh plast gjør underverker for inntrykket :D

Skal komme med litt oppdateringer på holdbarheten til polytrolen etterhvert også, foreløpig har den fått status som vidundermiddel ;)

A

Lightyear
03/05/11, 21:29
Jeg tok også litt polytrol under panseret mens jeg holdt på med fangerene. Det ble litt sånn halvhjertet, skal prøve å få gjort litt mer under panseret etterhvert. Blant annet bytte en million originalslanger som har gjort jobben sin nå :rolleyes:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/469.jpg

A

Aashome
03/05/11, 21:38
Pent! :)

Joakim-G_R
03/05/11, 21:39
Jasså, så du har drevet å polytrollet.. :p

Lightyear
03/05/11, 21:55
Jasså, så du har drevet å polytrollet.. :p

Polytrert høres mer grisete ut :p Og grisete er det jo :eek:

mrstfu
03/05/11, 22:12
Sitter vel på samme måte som V70, 1 skrue i hver fot :)

VADIS sier en bolt utenfra til en mutt på innsiden, i hver fot, ja. Men hvordan var det med å tette disse hullene? Var det pakninger, eller holdt det med gjengefett eller lignende?

Hassel
04/05/11, 09:34
Aaahh :D Lekker! Tror jeg skal se litt på de bildene før jeg legger meg om nettene fremover, drømme litt om polytrollet :O

Slettmyr
04/05/11, 19:35
Haha, virkelig gått amok med Polytrol du også nå :D

Sveinung
05/05/11, 12:34
Rå lekker bil du har. Fåt lyst på 850 R!

Lightyear
05/05/11, 14:11
Haha, virkelig gått amok med Polytrol du også nå :D

Ja, og er litt lei av den nå for å være ærlig, gikk noen timer på fangerne :) Listene tar jeg når jeg skal polere bilen.
Håper innsatsen med polytrol gjør dette holdbart nå, men jeg kan allerede si at det er langt bedre enn andre midler jeg har prøvd.

A

Per Turbo
05/05/11, 14:17
Hvor bra blir det, altså over tid? Sitter dette i god tid eller er det 2 vask og vekk me'n?

Lightyear
05/05/11, 14:42
Holder minst to vask ihvertfall.. noe mer kan jeg ikke si ennå. Men har prøvd andre midler tidligere og de funker ikke gjennom første regnskyll engang :(

A

Per Turbo
05/05/11, 14:44
Som plastfornyere ellers da altså.. :)

Joakim-G_R
05/05/11, 16:26
Absolutt ikke som plastfornyere. Sett polytrol holde over ett år. den største effekten avtar etter en stund, men det holder seg godt lenge.

VolvoJenta86
05/05/11, 22:28
Det ble jo riktig bra :D Slik må nok jeg bruke og :eek:

Lightyear
05/05/11, 23:08
Absolutt ikke som plastfornyere. Sett polytrol holde over ett år. den største effekten avtar etter en stund, men det holder seg godt lenge.

Planen er jevnlig vedlikehold gjennom hele den lange varme sommersesongen :rolleyes:


Det ble jo riktig bra :D Slik må nok jeg bruke og :eek:

Som sagt; foreløpig status som vidundermiddel :D Håper de ekstra strøkene mine gjør det mer holdbart også..

A

Lightyear
10/05/11, 00:00
Satte på den svarte grillen igjen..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1136.jpg

Litt vanskelig å få frem svart på bilder :rolleyes:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1137.jpg
Kanten og krysset er high gloss, mens rektangelene midten er matt svart og senter er børstet ;) Skal ta noen flere bilder når jeg blir frisk igjen :(

Sommer og vintergrill
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1138.jpg
Kommer til å bytte etter årstid fremover nå :cool:

A

mrstfu
10/05/11, 01:07
Ser ut som en FANTASTISK matt lakk du har i senter der:D Men vi må få høgd ut de brakettene til bøttisene dine snart.

mrstfu
20/05/11, 00:32
Er ikke hver dag motivatoren motiverer uten hell, og uten lov til å hjelpe...


Dra frem rubbing og voks, pretty please! Om jeg ikke får hjelpe til, er jeg en jævel på kaffe:D

mrstfu
20/05/11, 15:35
he's got a secret...:D

The Sven
20/05/11, 16:35
Monolog?

Lightyear
20/05/11, 17:15
Kom pakke idag :D :D :D
Så nå håper vi bare at måneder med venting ikke var forgjeves ;)

A

Joakim-G_R
20/05/11, 18:37
Hva da, hva da?? :D

hgnubel
20/05/11, 19:36
Lurer på om Lightyear leker med drill nå...

mrstfu
20/05/11, 20:01
Hva da, hva da?? :D

Har fått munnkurv av Lightyear her.... men jegvetjegvetjegvetjegvet:D

Erlend Dystland
20/05/11, 20:48
.. og jeg vet hvor du bor mrstfu...
HVA HAR HAN KJØPT!!???:D

Kjenner at jeg ble litt spent selv nå:D

mrstfu
20/05/11, 22:20
Lite fråga... hvordan vet du hvor jeg bor?

Lightyear
20/05/11, 22:20
.. og jeg vet hvor du bor mrstfu...
HVA HAR HAN KJØPT!!???:D

Kjenner at jeg ble litt spent selv nå:D

FuckUp er hos meg nå, "resident mechanic" ;)

mrstfu
20/05/11, 22:50
Ja... vi (jeg) skal ikke jobbe litt da?



har lyst på kaffe...

Aashome
20/05/11, 23:21
Gravitasjon er fin ting;)

Lightyear
21/05/11, 00:03
Gravitasjon er fin ting;)
indeed :D

mrstfu
21/05/11, 06:17
jegvetjegvetjegvetjegvetjegvet!!!

hgnubel
21/05/11, 10:25
Nå som helgen har senket seg synes jeg vi fortjener en update etterhvert ;)

Lightyear
21/05/11, 11:57
Det kommer ganske snart.. etterhvert.. ;)

Har litt logistikkproblemer lokalt så det er ikke plass til å tømme kamera :eek:
Skal jobbe litt med det i ettermiddag/kveld..

Og forresten, pakka er åpnet og tatt i bruk med stooor suksess :D:D

A

Joakim-G_R
21/05/11, 12:03
Start - kjør - command - Format C:/

Lightyear
21/05/11, 14:44
Start - kjør - command - Format C:/

Æ`kke helt sånn det fungerer på mac, og forsåvidt ikke PC lenger ;)
Men den så nesten ut til å gjøre dette på egenhånd istad, kom tilbake til en skjerm med kryptiske feilmeldinger. De ga ingen umiddelbar mening men forstod nok til at alle bilder skal kopieres ut så fort som mulig :eek: Disken syns sikkert det er litt kjedelig å bare ha noen hundre mb ledig...

Kommer tilbake med mere senere i kveld...

A

Lightyear
21/05/11, 14:45
Nå som helgen har senket seg synes jeg vi fortjener en update etterhvert ;)

Du har ikke unger nei?! Ingenting som senker seg når helgen kommer i så tilfelle ;)

A

Nilsebu
21/05/11, 15:44
bilder bilder bilder bilder bilder jegvilsebildernåførdeterforsent :)

Lightyear
21/05/11, 15:57
Hva er det som kan gjøre det for sent?

Har funnet fram en helt ny spindel med dvd-r og skal brenne ut litt bilder og annen shit.. men ting tar tid når man må lage middag til to små gutter samtidig ;)

A

Aashome
21/05/11, 16:55
Hva er det som kan gjøre det for sent?

A

Sikkert detta han tenker på:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10093960

:D

hgnubel
21/05/11, 18:40
Du har ikke unger nei?! Ingenting som senker seg når helgen kommer i så tilfelle ;)

A

Ikke enda, men førstemann kommer nå i sommer :)

Jeg mente vel bare at det var på høy tid med avsløringer ;)

Lightyear
21/05/11, 20:55
Aashome: å faen, glemte at det er verdens ende.. shit, enda en ting jeg går glipp av :p

Nubel: Gratulerer, vet du om det er gutt eller jente a? Nå har jeg bare gutter men har merket godt på de stakkarene som har fått jenter at de er mye roligere ;) Så kanskje du kan klare et par fredlige helger iløpet av de neste 15-20 åra :D:D

A

hgnubel
21/05/11, 20:59
Det blir en gutt... så her blir det ikke fred på mange år nei :D

Lightyear
21/05/11, 21:08
Bra jobba mann! :D hehe!

For å holde meg litt på topic: jeg driver å rydder plass på maskinen til nye bilder nå :cool:

A

Joakim-G_R
21/05/11, 21:08
Da har du bare én pikk å passe på, og ikke en million. ;)

mrstfu
21/05/11, 21:15
bilder bilder bilder bilder bilder jegvilsebildernåførdeterforsent :)

fåkkefåkkefåkkefåkkefåkkefåkkefåkkefåkkese .


:D

Lightyear
21/05/11, 23:44
Da er harddisken rydda og over 500 nye bilder hentet fra kamera :rolleyes:

Og her er et fra søttende Mai er vi så glad.... :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2288.jpg

mrstfu
21/05/11, 23:51
pent^^!

Lightyear
22/05/11, 00:36
Vil rette en takk til Lysaker Fjøsmekk og Sportseksos som bidrar godt med mekaniker-evner langt utover hva jeg besitter :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2289.jpg

Og da er det kvelden.. god natt :)

mrstfu
22/05/11, 00:42
hmm.... dårlig med kjølevannsrør i denne hjulbuen.

Nilsebu
22/05/11, 00:55
polytrol du har på skvettlappen? De var jo mer shiny enn sånn som de er nye :)

mrstfu
22/05/11, 01:03
polytrol du har på skvettlappen? De var jo mer shiny enn sånn som de er nye :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2290.jpg

Nilsebu, nok en gang.... how do I put this gently...

Han har polytrert like mye skvettlapper som jeg har polert dør under list!



Mener ikke å levere en konstant strøm med degraderende bæsj, men...


Du legger liksom opp til det.

Nilsebu
22/05/11, 01:14
haha!! (prøver å ro meg i land) hvis vi går tilbake en side så har han brukt polytrol på mye av plastikken..

Så ser jo skvettelappene ganske bra ut på bildet.. la bare 2 og 2 sammen jeg. Mattekarakteren min er noe vi ikke trenger å diskutere :p

mrstfu
22/05/11, 01:16
haha!! (prøver å ro meg i land) hvis vi går tilbake en side så har han brukt polytrol på mye av plastikken..

Så ser jo skvettelappene ganske bra ut på bildet.. la bare 2 og 2 sammen jeg. Mattekarakteren min er noe vi ikke trenger å diskutere :p

Nei, føler du har fått nok bank nå, for ikke å snakke om Miriam:D

Lightyear
22/05/11, 15:01
Her er den tidligere omtalte pakka.. Resten av innholdet blir forhåpentligvis slengt på bilen i ettermiddag en gang, og resultatet kan sees her etterhvert :p

http://i432.photobucket.com/albums/qq41/VolvoLightyear/Random/IMG_9679_pakka.jpg

Og de som har fulgt godt med vet jo hva som var i denne ;)

Nilsebu
22/05/11, 22:37
Jeg vet jeg vet!!

Ps: Godt å se at cetus felger kan brukes til noe :)

mrstfu
22/05/11, 23:11
jeg vet jeg vet!!



hysssssssssssssssssssj!

Lightyear
22/05/11, 23:11
Do you now... :D

Som vanlig så har vi møtt på noen små utfordringer men nå er den (siste) løst og testing kan sikkert iverksettes iløpet av kort tid :cool:

A

The Sven
22/05/11, 23:14
På tide å mette bildehungrige forumhorer snart nå vel!

mrstfu
22/05/11, 23:26
På tide å mette bildehungrige forumhorer snart nå vel!

Nå kan det sies at første "teaser" kom litt tidligere enn hva den egentlig burde ha gjort, men vi er farlig nærme slutten her... Så som resident mechanic, kan jeg på vegne av Stålfjæra Bilstereo love en detaljert oppdatering i løpet av ikke senere enn imorgen kveld.

Lightyear
22/05/11, 23:55
Jeg er avhengig av bilen min og MÅ ha den imorgen.... så vi satser på at han uteliggern i hjørnet der ikke må ligge der hele natta :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/2465.jpg

Nilsebu
23/05/11, 00:14
Han må jo ha en plass å sove, like greit å sove under en R :)

Hva er problemet? Hadde problemer selv med at enkelte gjenger var rustet (det som var på bilen fra før) når jeg skulle skifte de delene jeg kjøpte av deg.

Lightyear
23/05/11, 00:16
What`s the officer, problem? :p

mrstfu
23/05/11, 00:23
Han må jo ha en plass å sove, like greit å sove under en R :)

Hva er problemet? Hadde problemer selv med at enkelte gjenger var rustet (det som var på bilen fra før) når jeg skulle skifte de delene jeg kjøpte av deg.

Joda, har ikke problemer med å sove der. Forutsatt at det ikke er eksoslekkasjer, kan man jo starte motoren og, så man ikke fryser ihjel:D

Problemet er, uten å avsløre.... du vet slike muttere med gummiinnlegg, altså låsemuttere? tenk deg en slik en, rundt om i det området som jeg tegnet en mal på når du var her og handlet de nevnte deler... den sitter veldig godt fast, for å si det sånn... om du ikke skjønner, kan det PMes..:D

Nilsebu
23/05/11, 00:35
hmm.. merkelig.. Var ikke noe problem når jeg skulle gjøre det. Gikk an å holde igjen problemet med en torx på toppen.

mrstfu
23/05/11, 04:11
til de innvidde, og de som ikke har peiling på hva vi har holdt på med, kan jeg nå meddele at operasjonen led under ENORM SUKSESS! etter et par metaforiske speedbumps, en del kverning av tanker og uvisse mengder banning, er vi i mål, delvis i det minste. jeg, som resident mechanic, kan informere om stor tilfredstillelse. Lightyear, som eier av bilen, er nå ute og gjør opp sin mening, og vil være tilbake om ikke lenge, da med sin bedømmelse av prosjektet, og endelig avsløring av HVA det faktisk dreier seg om.


:D

hgnubel
23/05/11, 06:13
Bra dere ikke holdt på HELE natten da ;)

Ang. muttere som sitter godt har jeg hørt mye bra om en crc(?) sprayboks som heter freeze & release eller noe slikt...

mrstfu
23/05/11, 06:17
det funker ikke helt her, cluet var en låsemutter, sånn med gummiinnlegg som dro rundt en bolt vi ikke hadde muligheten til å holde igjen med verktøy, så det var presset fra gummien, og ikke rust eller slikt som holdt igjen mutteren.

Lightyear
23/05/11, 07:29
Bra dere ikke holdt på HELE natten da ;)


Goooood morning VCCN..!

Nei, fikk jo gjort litt annet også iløpet av natten.. Jeg måtte ta en utvidet cowboystrekk pga forpliktelser idag ;) Takk til Lysaker Sportsmekk og Fjøseksos som holdt det gående på tross av uforutsette utfordringer... Og vi har også lært at ting tar ikke bare lenger tid enn man tror, noen ganger tar det all tilgjengelig tid også :D

Og nå er det snart tid for litt testing, og kanskje ta med noen bilder hjem :p

A

mrstfu
23/05/11, 07:34
Takk til Lysaker Fjøsmekk, Sportseksos & GynoService som holdt det gående på tross av uforutsette utfordringer... Og vi har også lært at ting tar ikke bare lenger tid enn man tror, noen ganger tar det all tilgjengelig tid også :D

A

Aint that the goddamn truth...:D

Nei... skal vi skaffe litt resultater, oppfatninger og avsløringer?:D

gaupe
23/05/11, 10:05
det funker ikke helt her, cluet var en låsemutter, sånn med gummiinnlegg som dro rundt en bolt vi ikke hadde muligheten til å holde igjen med verktøy, så det var presset fra gummien, og ikke rust eller slikt som holdt igjen mutteren.

Orginalt på ein Volvo, brukar vel berre å vere klemmutterar der?