PDA

Vis full versjon : Skifte av traversforinger



E_S
26/03/12, 11:44
Har kjøpt nye traversforinger (4 stk.) til bilen min, da de gamle var fulle av sprekker og så heller slitne ut. Er det noen som har skiftet disse som har noen gode tips og råd? Spesialverktøyet har jeg naturlig nok ikke tilgang til. Det er jo kurant nok å ta ned hele traversen og presse ut/inn, men er det noe som kan forenkle eller som er verdt å merke seg?

Assi
26/03/12, 20:26
Har kjøpt nye traversforinger (4 stk.) til bilen min, da de gamle var fulle av sprekker og så heller slitne ut. Er det noen som har skiftet disse som har noen gode tips og råd? Spesialverktøyet har jeg naturlig nok ikke tilgang til. Det er jo kurant nok å ta ned hele traversen og presse ut/inn, men er det noe som kan forenkle eller som er verdt å merke seg?


Hei. De som går på tvers trenger du ikke spesialverktøy til, men de store som går opp i gulvet kan det være greit å kjøpe det trekkverktøyet hos Volvo. Det koster ca 450,- Det, i tillegg til varme og å slå de ut gjør at det slepper.

850GLTsilver
26/03/12, 20:39
Går fint med kun varme og et par velrettede slag.

Assi
27/03/12, 17:16
jeg er glad jeg hadde verktøyet fra Volvo......Det var et sant hel...uten å ta ned hele traversen