PDA

Vis full versjon : Kjøpe 850 - Tips og råd?



Volvotore
26/03/12, 08:56
Hei

Vurderer å kjøpe meg en 850 stasjonsvogn. Trenger en bli som har lav innkjøpsverdi, relativt moderne med tanke på sikkerhet og rust, samt har god plass (derfor; stasjonsvogn). Bilen skal brukes til å frakte voksne og barn.

Jeg har tenkt å se etter en 850 mellom 20k og 40k.

Noen spesielle ting man bør se etter?
-Svakheter i karosseri?
-Spesielle ting som pleier å slites kjappere på 850 enn andre biler?

Noe man bør unngå?
-Spesielle motortyper som er ugunstige?
-Spesielle årsmodeller som man bør velge?

Alle tips tas imot med stor takk! :)

Aashome
26/03/12, 09:30
Les litt her, så får du svar på det meste: http://forum.vccn.no/showthread.php?16760-Kjøpsguide-til-850-X70

Marius Skau
26/03/12, 09:33
Hei.

Ang karosseri vil jeg si dem er veldi grei. Eneste plassen jeg veit dem ruster i i bagasjelokk og muligens litt i hjulbuer bak.
Velger du og gå før manuell eller automat?

Har hørt at 2.5 10v er billigere i drift en 2.5 20v.
Også hørt at 2.0 er en "bedre" motor?

Ellers kan jeg si, gled deg til 850. Er mere lettskrudde en 2-700 serien til Volvo. Går godt og ikke minst har en veldi go komfor :) Godt med utstyr finnes det og :)

Motstand
26/03/12, 10:49
Noen spesielle ting man bør se etter?
-Svakheter i karosseri?: Bakluke som ruster, rust i nedre hjulbue bak, rust i dørkarmer bak.
-Spesielle ting som pleier å slites kjappere på 850 enn andre biler?: kupèvifte, bensinpumperelè, eksosanlegg, baklykter.

Noe man bør unngå?
-Spesielle motortyper som er ugunstige?: Hold deg unna 2 literen. Slapp som en Hilux og bruker bøtter med bensin.
-Spesielle årsmodeller som man bør velge?: Ny som mulig. Prøv vartfall å finn en med facelift (95+?). Er en del "forbedringer" med facelift

Dette er i vartfall det JEG snappet med meg når jeg lurte på det samme og var rundt å så på 850. Angrer ikke på kjøpet mitt:)

Volvotore
27/03/12, 10:23
Takk for gode svar!

Skal sjekke Kjøpsguiden her på forumet. Ellers blir det nok da en 2.5 liter med manuellt gir, også skal jeg sjekke ekstra nøye rundt bakluken, hjulbuer bak og dørkarmer bak :)

850GLTsilver
27/03/12, 15:41
Noen spesielle ting man bør se etter?
-Svakheter i karosseri?: Bakluke som ruster, rust i nedre hjulbue bak, rust i dørkarmer bak.
-Spesielle ting som pleier å slites kjappere på 850 enn andre biler?: kupèvifte, bensinpumperelè, eksosanlegg, baklykter.



Eksos?
Nei gi deg.;)
Selv måtte jeg riktignok bytte bakre del allerede etter 19 år og 550000Km på fruas bil.
Vil nesten påstå at akkurat det er noe i overkant lang levetid jeg da.
Og på min egen, så synger det på 17. året.

Motstand
27/03/12, 16:14
Hmm rare greier:p. 850`n min har gått 180.000km nå, og den eksosen er rein kjeks. Resten av bilen er rustfri. Var vel kanskje forskjellige leverandører?

Edit: Men nå er vel 180.000km på samme eksosanlegg rimelig bra:p

locked
27/03/12, 19:58
Har alltid vore i mot 2.0 126hk men den fungerar faktisk heilt greit!

Bilar med den motoren er ofte svært billege :-)