Vis full versjon : Ventildekselpaking fra Biltema?
Ja, jeg vet det ikke er mye av kvalitet når det kommer til reservedeler fra Biltema. De selger toppdekselpakning til 49kr og mekonomen selger til 150kr. Noen som har prøvd en av delene?
har prøvd 2 stk derfra, den ene var tett, den andre svetta etter et par uker..
Peise tett min iallefall..
spitfire74
29/03/12, 19:27
Satt på Biltema toppdekselpakning for et par uker siden, og den svetter som en hest... Så den blir nok bytta en av dagene med no bedre.
HarryVolvo
29/03/12, 19:33
Mye har med rengjøring før man monterer pakningen å gjøre.. Har biltemapakning på 3 motorer, og ingen lekker.. Pakningene fra mekonomen jeg har kjørt med før, blei lekk etter et halvt års tid ca..
sjøl brukt biltema sin på en volvo jeg hadde for mange år sida. og den var tett di to åra jeg brukte den.
som sagt, det må gjøres rent, ikke bare klemme alt sammen og tro det er tett.
god rengjøring og riktig moment er en god ting:) har brukt komplette paknings sett fra biltema på b23 og b230 a motor og det funket helt fint.
Bare brukt den om jeg ikke har kjøpt paknings sett for hele toppen og den funker som faen. Skal alltid vaske reint når man demonterer.
Som sagt over, god rengjøring og korrekt tiltrekking = tett.
spitfire74
30/03/12, 17:39
Har brukt biltema-pakning før, for en haug av år siden på en B21E motor, og den holdt potte tett den tida jeg hadde bilen ihvertfall. Og jeg er fullstendig klar over at anleggsflater må renses og rengjøres før pakningene slenges på plass, om man ikke gjør så, så ber man om lekkasjer. Men, min svetter som en hest denne gangen som nevnt over, så jeg regner med jeg var uheldig denne gangen og fikk en som ikke var god nok, eller at det sneik seg inn noen urenheter under montering... Men med både Biltema og Thorsov Bilrekvisita mindre enn 500 meter unna, så tror jeg at sjansene for å få tak i en ny en som holder tett, absolutt er tilstede ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.