PDA

Vis full versjon : Garanti på lakkering?



Hovlaand
23/03/12, 15:39
Hei, lakkerte bilen min i sein sommer i fjord og nå har klarlakken begynt og flasse, det er jo front fangeren og det blir jo steinsprut men det har jo begynt og flasse der jeg ikke har fått steinsprut, er dette en garanti sak? : p

todleif
23/03/12, 16:16
Spørs om du har garanti på arbeidet. Du gir jo ingen opplysninger om dette.

Hovlaand
23/03/12, 16:19
ja var jo hos en som lakkerer og oppretter biler, og betalte 7000 for jobben og fikk kvittering, gjorde det heller ikke svart så : p

todleif
23/03/12, 16:24
Da får du klage og høyre kva han har å sei.

christer
23/03/12, 21:33
Jeg mener det er en garanti sak:) uten å si det 100% sikkert.
Men er lakkern en real fyr så fikser han det. For det skal IKKE begynne å flasse.

Sjakalen
24/03/12, 00:48
Hadde akkurat samme som deg på forrige bilen. Klagde og den ble lakket på nytt. Sjefen der ville ikke først, men lakkerer ymtet frempå om at det nok var spart litt for mye på lakken.

Hovlaand
24/03/12, 13:59
det er ikke hele fangern det er snakk om heller så, den ene lista forran så kan da ikke koste dem så mye uansett : p

buster83
09/04/12, 20:47
såfremt klarlakken flasser så er det en garantisak. da har lakkereren gjort en for dårlig jobb. hvis du prøver å skrape med neglen der det har begynt å flasse eller du setter på en tape og drar av, og du drar vekk mer klarlakk så er ikke jobben god nok.
Jobber som billakkerer selv, og jeg hadde gjort det opp igjenn. :)

testen for å se om lakken sitter på div underlag er å lage et rute mønster med en kniv, tape over og dra av. lakken skal sitte.

Hovlaand
08/05/12, 20:07
Hei, ville bare si at jeg fikk de til og lakkere om igjen, men skjønner ikke helt, han som lakkerte skyldte på lakkprodusenten skjønte ikke helt hvorfor det men : p

850GLTsilver
09/05/12, 18:27
Hei, ville bare si at jeg fikk de til og lakkere om igjen, men skjønner ikke helt, han som lakkerte skyldte på lakkprodusenten skjønte ikke helt hvorfor det men : p

Er jo strengt tatt noe mellom lakkereren og leverandøren av lakken det da.

Du som kunde har dine rettigheter uansett om lakkereren din får dårlige varer.

Godt det løser seg for deg uansett.