PDA

Vis full versjon : volvo v70n t5 ruser seg ved start.



Runis
22/03/12, 21:59
hei,har en v70n t5 2002mod som er litt merklig når denn starter.Da ruser denn seg opp ,før denn roer seg ned på vanlig turtall.noen ganger får jeg også mislykket start forsøk.turtelleren går da opp til maks før denn detter ned igjen.Sitter forøvrig bosch spjell på bilen.Ingen feilkoder registert.Noen som har tips her.Bosch spjellet ble renset for ca 1år siden

Vatnehol
22/03/12, 23:11
bytt lamda i front, & lmm.

Runis
23/03/12, 12:09
takk for tips.Vansklig å bytte lamdaen,lønner det seg å kjøpe orginalt på volvo.

Vatnehol
23/03/12, 12:42
nei det er ikke så vanskelig, du har ett varmeskjold over turboen så må skrues vekk, 3-4 bolter, bruk MYE wd40 på de, og slå verktøyet til de løsner istedet for å ta i til du sliter av bolten, de boltene er utsatt for mye varme, så de er veldig enkle å slite av, men kakker du på nøklene helt på enden med god kraft flere ganger, så vil du gi de en sjokkbehandling som gjør at rusten løsner. og så kommer du til lamda sonden.
nei, hos volvo ligger både lmm og lamda på flere tusen kr, jeg anbefaler å handle på www.fcpgroton.com da de har fantastiske priser og sender kjapt.

hvor langt har bilen gått?

Runis
23/03/12, 12:56
Bilen har gått 190 tusen ca.var på volvo for ett år siden å fikk oppgradert software for spjellhuset.Bilen drev da å gikk over i nødprogram.etter oppgraderingen har ikke bilen gått i nødprogram,men oppført seg slik som beskrevet over.Har de evt spjellhus der du annbefaler å handle fra også.Annbefaler du å bytte lmm å lambda først før evt spjell.
Hilsen Rune

Vatnehol
23/03/12, 19:42
lmm, og lamda i front bør bytter hver 120 000km, dette er slitedeler! bosch sier selv 80 000km på lamdaen i front for 100% avlesing.

jeg vil ha gjort det.