PDA

Vis full versjon : Instrumet feil 03 mod Volvo V70



Martin.S
21/03/12, 22:16
Vurderer kjøp av V70 om dagen og var å så på en 03 modell i dag. Men det ligger en feil i infodisplayet som sier det er noe galt med airbagen (SRS). Det selger kunne fortelle var at det var en feil med selve displayet som gjorde at SRS lampa lyste. Han mente det kunne være en kortslutting. Fordi han hadde hatt den på verksted for å prøve å slette denne feilkoden, men det fikk de ikke til og ga han den forklaringa.

Har jo lest tidligere at det hender det er feil med disse instrumentene.

Noen som har en formening om dette kan stemme? Eller om det er en kjent feil med SRS på disse bilene?

Vatnehol
21/03/12, 22:36
stemmer det med at det er feil på display som kan føre til srs feil, men vil da også etterhvert kommer meir feil med display,
hadde du sett litt lengre ned på siden før du opprettet en tråd så hadde du sett denne:
http://forum.vccn.no/showthread.php?14177-Volvo-01-og-nyere-med-DIM-feil

men en feil som begynner å bli vanlig er feilkode på airbag i førerstolen. dårlig kontakt i kontaktene vanligvis, eller feil på styre enhet.

Martin.S
22/03/12, 16:00
Se der ja, den tråden har jeg ikke sett. Ble jo litt klokere, men greit å være sikker på at det er noe feil med instrumentet før man prøver å reparere det.

locked
22/03/12, 16:27
Dersom feilen ligg lagra i airbag styreenheten så er det nok ein reell feil, dersom instrumentet viser feil som ikkje ligg i airbag styreenheten så må det vere instrumentet som er feil på.

apollo
22/03/12, 17:31
Hei , hadde samme fei på min v70 03 mod i fjor , dro til Karlstad i Sverige og fikk reparert instrumentpanelet , , kostet svk. 2500.- var ferdig på et par timer , , kunne få låne instrumentpanel mens de loddet mitt

apollo
22/03/12, 17:39
http://www.obdtuning.se/ Her kan du se hva de gjør ,

Martin.S
22/03/12, 17:47
Hei , hadde samme fei på min v70 03 mod i fjor , dro til Karlstad i Sverige og fikk reparert instrumentpanelet , , kostet svk. 2500.- var ferdig på et par timer , , kunne få låne instrumentpanel mens de loddet mitt

Lyste motorfeillampa de også da? Den sa selger at begynte å lyse samtidig som SRS feilen kom.

apollo
22/03/12, 17:58
Husker ikke at motorlampa lyste , men SRS feilen lyste , kjørte sikkert et år med det , men til slutt ble alt helt svart , var da jeg fikk tips om Obtuning , og bestilte time der , har ikke vært noe feil etterpå , , og får 1 års garanti , som du kan lese på siden deres , jeg ringte og bestilte time , og fikk ganske fort tid for rep