PDA

Vis full versjon : lampe i dashbordet lyser volvo v70 2ltr turbo 2001



Simen Leira
21/03/12, 18:32
hei har ei lampe i dashbordet som lyser den med bilde av motor og ei vifte på toppen , bilen går slik som den skal og ingen problemer med oljeforbruk osv , men bensinforbruket kunne værdt mindre bruker ca 1,3 i gjennomsnitt med varierende kjøring

Vatnehol
21/03/12, 18:45
http://bildr.no/

gått langt?

få lest ut feilkoder.

jeg vil umiddelbart si bytt lmm(luftmengemåler) og lamda(oksygensensor) i front med en gang sånn uten videre:p

fåes billig på www.fcpgroton.com

Simen Leira
21/03/12, 19:35
http://bildr.no/

gått langt?

få lest ut feilkoder.

jeg vil umiddelbart si bytt lmm(luftmengemåler) og lamda(oksygensensor) i front med en gang sånn uten videre:p

fåes billig på www.fcpgroton.com

gått 330 men totaloverhalt på 300 . 000 . kom en gang før jul også men da var det eksoslekasje på det midterste røret etter katalysatoren og som går bak til den store klumpen ! og etter jeg byttet dette ble det borte men nå er det da altså tilbake ! har lest av feilmeldinger med slik du setter på uttaket ved førerdøra , hadde ingen feilkoder !

btw gikk ikke laste opp bilde der heller -.-

Vatnehol
21/03/12, 22:17
total overhalt hva?
kat er som regel ganske oppbrukt/redusert på 300 000km. lmm og lamda bør bytter hver 120 000km, dette er også slitedeler noe som mange synder på.
klumpen heter resonator.

ingen feilkoder med motorlampe som lyser? da må du bruker en slik universal feilkode leser sak, og de fungerer utrulig dårlig på disse bilene.
anbefaler deg å få en en f.eks bsr feilkodeleser www.bsr-tuning.no
eller kjøp deg volvo dice fra www.aliexpress.com blir samme prisen på begge.

prøv www.tinypic.com , www.photobucket.com www.postimage.com
eller google image hosting

Simen Leira
22/03/12, 17:00
total overhalt hva?
kat er som regel ganske oppbrukt/redusert på 300 000km. lmm og lamda bør bytter hver 120 000km, dette er også slitedeler noe som mange synder på.
klumpen heter resonator.

ingen feilkoder med motorlampe som lyser? da må du bruker en slik universal feilkode leser sak, og de fungerer utrulig dårlig på disse bilene.
anbefaler deg å få en en f.eks bsr feilkodeleser www.bsr-tuning.no
eller kjøp deg volvo dice fra www.aliexpress.com blir samme prisen på begge.

prøv www.tinypic.com , www.photobucket.com www.postimage.com
eller google image hosting

motoren iallefall og eksosen så bra ut utenom det miderste røret som jeg akkuratt har byttet men kan jo være som du sier at kat begynner å bli temmelig redusert :) hmm skal få sjekket dette ! nei var en men den slettet jeg uten at lampa ble borte ! og siden har jeg ikke fått opp noen feilkoder :P er en slik feilkodeleser jeg har brukt på bilen og nå er det ingen feilkoder ! her er foresten bildehttp://i1217.photobucket.com/albums/dd386/Simen_Leira/IMG_0543.jpg

Simen Leira
22/03/12, 17:01
og srs airbag er pga fattern tok ut cd spilleren osv for og bytte pærer bak uten å ta ut batteripolene -.- men dette skulle de fikse på volvo å slette

Vatnehol
23/03/12, 19:44
klart der må ligge en feilkode inne for at motorlampa skal lyse :)
så jeg anbefaler å få tak i skikkelig feilkode leser til bilen.

Sjakalen
24/03/12, 00:57
SRS feilen også her ses jo. Hva med instrumentet? Klassisk DIM feil?

Simen Leira
24/03/12, 16:02
klart der må ligge en feilkode inne for at motorlampa skal lyse :)
så jeg anbefaler å få tak i skikkelig feilkode leser til bilen.
sier bare biltema feilkodeleseren jeg ! lånte den av en kamerat for å prøve for morro skyld å sammenligne med den jeg har og tror dere ikke at den fra biltema leste problemet uten noen problem fikk opp feilkode p0036->1 som er lambdasonden slik jeg forsto det ! tok opp den som sitter på eksosen å rengjorde og satt den påplass og slettet feilen så nå er alt i skjønneste orden ! utenom airbag failen som jeg måtte til volvo for å få sletta !

Simen Leira
24/03/12, 16:03
SRS feilen også her ses jo. Hva med instrumentet? Klassisk DIM feil?
neida ikke noe dim feil her gitt (enda ? ) bare fattern som tok opp cd spilleren mens batteri var tilkoblet og ble fortalt på volvo at vis man ikke tar av batteripola får man denne feilen !