PDA

Vis full versjon : [LØST] Tomgangsproblemer 850 sedan 93



Svartedal
21/03/12, 08:17
Hei, jeg har en 850 93 sedan (2.5 10v) som jager VELDIG på tomgang.

Jeg har gjort følgende:
1: Rengjort tomgangsventil (tomgangsmotor) - (da gikk den reinere på tomgang når den var kald, så begynte den å jage når motoren ble varm).
2: Rengjort lambdasonde - (hjalp mer eller mindre ingenting).
3: Rengjort gasspjeld + det rundt - (etter dette går den på 2000-2500rpm i ca. 20sek, så begynner den å jage VELDIG og kjapt på 1000-1500rpm).
4: Byttet tomgangsventil (tomgangsmotor) - Verksmesteren på Volvo sa det garantert er tomgangsventilen siden jeg hadde den plast ventilen i svart. Det var vist byttet haugevis av disse, byttet den med ny utgave i aluminium. Hjalp egentlig ikke noe, gikk vell litt ned på turtallet.
Her fulgte det med ny topp til luftfilter med ny luftmassemåler (hvis det var navnet på den)?

5: Skal se om jeg kan få lånt en feilkode leser.

Jeg holder på med heloppussing av huset også, da er det ikke mange kronene igjen til 850'n akkurat nå.

Hvis noen har ideer, sleng dem ut.

ola normann
21/03/12, 12:37
Du trenger ikke noen feilkodeleser, du har en diagnose "boks" bak høyre hovedlykt (tror det er der den er), se på howto delen av forumet for instruksjoner.

Svartedal
21/03/12, 13:45
Ok, da skal jeg ta en titt på den når jeg kommer hjem fra jobb. Takker for svaret!

Svartedal
22/03/12, 19:58
Da har jeg vært på volvo med bilen.. De fant ut at det trekker falsk luft ved manifoldpakningen, slo også ut på lambdasonde og TPS. Får se om jeg får roa ned bilen i helgen, nå står den bare å brøler ;)

ola normann
22/03/12, 20:29
Siden du skal av med manufolden så lønner det seg å gå over/rense veivhusventilasjonen i samtidig.

Svartedal
22/03/12, 21:58
ok, takker for tipset. Ser ut som det kommer en travel helg i møte ;)

Svartedal
28/03/12, 07:03
Da var endelig problemet løst, gjorde også rent alt under innsugsmanifolden ;)
Now, there's your problem:
1191