PDA

Vis full versjon : Rister i rattet.



L4ss3
21/03/12, 00:12
Hei, jeg har netopp satt på sommerfelga. Men det rister fælt i rattet også drar den til siden når jeg slepper rattet. Hadde ikke det problemet med stål felga.

Svirre
21/03/12, 00:18
Mulig det er kast i en av felga foran. Prøvd å bytte om foran og bak? Mulig det hjelper, men det tyder jo på ubalanse i hjula og da må du få balansert de opp igjen. Kan ha detti av lodd under oppgringa.

L4ss3
21/03/12, 07:33
Da prøver jeg å bytte om. Takk :)

Dan Bay-Johansen
21/03/12, 21:12
Er alt i orden i forstillinga di, vært utfor veien i vinter ? Hvordan er bredda på dekk vinter vs sommer ?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke har vært borti at en bil som drar til høyre/venstre ved dårlig avballansering... ?

L4ss3
21/03/12, 23:55
Virker litt merkelig ja, kan sjekke størrelsene i morra, er litt forskjell i bredde. men burde ikke ha noe med forstillinga å gjøre, for da ville den vell dratt til siden med vinterdekk også.

spitfire74
22/03/12, 11:38
For trekkinga til sida, ville det første jeg sjekka være lufttrykk i dekka. Er ikke helt uvanlig at dekk som har ligget over vinteren har lekket litt luft. Risting kan være så enkelt at du har mista balanseringslodd, opp til i verste fall separering i dekkene, noe som også kan føre til at bilen drar til sida. Håper det ordner seg på enkleste og billigste måte :)

Vegardb92
22/03/12, 12:10
Sikker på at du ikke innbiller deg at den drar til sidene pga sporete veg eller noe da? Hvor bred er hjula/dekka? Var de slik sist sesong?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Dan Bay-Johansen
22/03/12, 15:59
Sikker på at du ikke innbiller deg at den drar til sidene pga sporete veg eller noe da? Hvor bred er hjula/dekka? Var de slik sist sesong?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Det var litt i den retninga jeg også tenkte...men TS sier ikke om det er 14" ballong eller 17/18" lavprofil. På veiene i Norge har det mye å si på sporing...

L4ss3
23/03/12, 00:12
Første gangen jeg kjører bilen med disse dekkene, kjøpte den vinter. Har ikke noe med veiene siden den er sånn hele tiden, det er 16'' felger.

Svirre
23/03/12, 00:23
Og profilen er? Kjekt å vite, mtp at at hvis du har 50/55 profil så kan den styre litt. Men regner med at det er snakk om 205/55 R16 dekk, for det er typisk for denne biltypen. Skal ikke styre som sagt, men profilen kan være lav nok til å kunne ta i et tak.