PDA

Vis full versjon : Leselamper i bakdører lyse når dører åpnes? - flytte lampene!!



93_volvo960
20/03/12, 01:06
ER det noen som har forsøkt seg på dette og har en grei know how?

Kunne godt tenke meg litt mer lyst for de som setter seg inn.

Råd mottas med TAKK!!!


Så forresten på en svensk nettside at en påsa hadde tatt de leselampene som sitter over bakdørene og felt dem inn i nedre del av dørpanelet, innstigsbelysning! :eek:

Noen som har prøvd det????

850GLTsilver
20/03/12, 02:15
Kjenner ikke 960 spesielt, men jeg ville undret meg sterkt om det ikke skulle være som på 850.
Og da skal leselampene tennes når døren åpnes.
Vipp ut lampa og rens den rundt den rulla som glir over kontaktene der under bryteren. Var mye dritt på mine i alle fall.
Skal normalt være slik at leselampa tennes når bryteren er i den ene posisjonen, uavhengig av døra, mens i den andre posisjonen så skal den tennes når døra er åpen. Er vel kun enkel bryter på bakdørene. Fremdørene har ofte dobbel dørbryter.

hmh
25/03/12, 13:59
er konstantstrøm til lampene! må legge nye kabler fra taklampa så dørfunksjonen kommer til leselampeme ;)

850GLTsilver
27/03/12, 05:28
er konstantstrøm til lampene! må legge nye kabler fra taklampa så dørfunksjonen kommer til leselampeme ;)
Stemmer.
I tillegg så bør man gjøre visse endringer i lampa. Enten montere ei som er beregnet for å fungere på begge eller legge inn et par dioder i den eksisterende.