PDA

Vis full versjon : Min v70 tdi



OVLOV
19/03/12, 23:57
ja så min v70 tdi fikk trøbbel... motoren stoppet under kjøring .. uten noe form for forvarsel så røk drivstøff reima mi
så da lurer jeg da på om noen har da peil på om dette er farlig ? hva er konsekvensen av dette annet en at motorn bare mistet drivstoff tilførselen.
det er det jeg lurer på da...

sikkert ikke ofte en hører om sånt noe.. men er vel sikkert fordi den blir som regel byttet ved reg reim bytte...
men aner en misstanke den ikke ble gjort da reg reim var bytta sist..

sjekka strammer hjul å løper hjulte om antydning for lyd i hjulagret å slark.. det var det ikke noe av så håper vel at dette skulle gå smertefritt med en ekel fiks å sette på ny drivstoff reim..

noen som har noe innvendinger på dette så gjærne kom med løsninger :)

Sagen
20/03/12, 13:07
Hei. Om det bare er pumpereima som har røket, så skal ikke det ha noen betydning. Hadde uansett satt på nye stramme-/løpehjul om jeg ikke visste når de var byttet sist. Også smart med en dynamisk pumpejustering etterpå. Reimene på disse skal også etterstrammes hver 30K kilometer.

OVLOV
24/03/12, 23:56
gikk heldighvis smertefritt.. bytta reima å fikk lina alt etter timinga med reg reima og.. starter lettere hvirker det sånn men må prøve en kald start ..
merket at lambda lamp lyser betraktlig etter å fikset dette..

men den glimter til litt enda..mest når den står stille...

ett annet spørsmål jeg har da.. er om cruise control slutter å fungere pga når lambda lampa lyser selv om det er noen minutter bare..

den har funger tidligere men når fort lamper som lambda å tracc abs lamp kommer på funker ikke cruise controllen.. jeg får en forbindelse på detta da.. men er jeg på riktig tankegang da `? eller er cruise controllen helt uavhenging av disse tinga ?..

har bytta tracc å abs modul å det lyser ikke lengre heller .. er kun lambda nå da...

Sagen
25/03/12, 18:48
Lambda vs cruise har neppe en sammenheng. Heller ABS modul vs cruise, men er ikke sikker. Kan hende at det er en ABS føler som tøyser..

OVLOV
29/03/12, 20:33
har bytta abs trac modulen å den funker.. har ikke sett lampe på det siden ..

så nå er det bare lambda lampa igjen..