Logg inn

Vis full versjon : Daihatsu93`s 93 Volvo 240 B230FT. oljelekasjer og eksoslekk..

Sider : 1 2 3 4 [5] 6

Riff
24/03/14, 10:59
Det er det nok ja :) Får håpe den går som den skal fremover da :D

daihatsu93
24/03/14, 11:08
får håpe det :) er ikke helt fornøyd med trykkrører på innsugssiden, masse slangeklemmer og tull :P

daihatsu93
27/03/14, 09:56
Denne bilen overrasker stadig vekk, i går så skulle jeg ut og kjøre, og kjenner med en gang at det er noe galt(igjen) prøver en annen LMM igjen. på innsugsside, merket at den dro inn falskluft ved skruefeste hullet, noen som har vært borti det før? blendet så det ble tett. hjalp ikke så mye. flyttet så den andre LMM jeg har FØR turbo, da ble den plutselig noe bedre, men av og til fjusk/lugging. kjørte hjem. prøvde og burne, da gikk den som pokker(uten fjusk) og bare parkerte bilen.. Hva i allverden kan dette være? Nå står det en 945 turbo her som jeg skal prøvelåne deler av,og den vet jeg fungerer...

daihatsu93
28/03/14, 11:26
Fremdeles overraskelser, i går bytta jeg tomgangsregulator, uten noe forskjell. Prøvd 3 stykk LMM før turbo og innsugsside, ødelagt 2 stk, montert dumplokk og dumpventil på turbo side, og LMM før innsug. byttet også plugger(igjen) da virket bilen, i et par timer, så starta den og fjuske igjen. turboen blir også jævlig varm, rødglødene ved rimelig vanlig kjøring.. I allverden er galt :(

Riff
28/03/14, 11:37
Sjekka tenninga og at registeret står helt hundre?
Tenker i de baner at det som vanligvis gjør at det blir så varmt der, er jo feiltenning eller at eksos åpner for tidlig så den slipper ut delvis brennende blanding..?

daihatsu93
28/03/14, 11:41
timing og tenning er riktig :) nesten umulig og få tenning feil på f motor, men noe er galt med luft og tenning, for plugga er veldig hvite, og det er ikke mangel på bensin heller. :S Tenkte kanskje kondens i tanken, men det virker heller lite sannsynlig.

Riff
28/03/14, 11:44
Vet ikke om jeg har postet denne her før.. men kanskje den kan hjelpe litt?
http://mail.linuxportalen.net/public/Volvo/LH2.4%20Manual%20Complete.pdf

Håper det blir ordnings snart iallfall.

daihatsu93
28/03/14, 11:47
Håper det løser seg snart, men er så merkelig at den funker av og til, og er skikkelig tullete, av og til, så prøver jeg med LMM og plugger blandt annet. så virker det en liten stund. 13c turboen synger på siste verset uansett, den uler, og det ryker litt hvitt/blått av eksosen.

Riff
28/03/14, 13:25
Kanskje den som er problemet da? Får kanskje feilavlesning på lambdan?
Periodiske feil er noe dritt å finne og.

daihatsu93
28/03/14, 13:32
Skal prøve med litt kondensfjerner, rart det ikke har blitt borte. fylte på 56 liter fersk 98 her om dagen, da var den nesten helt tom.

Voolvoo
28/03/14, 23:06
alt du skriver om her er akkurat som om vi har amme bilen :P min også ble helt rød ved helt vanlig kjøring... nå drukner den nå. :P ''volvoåret 2014'' :P

HansOla
28/03/14, 23:12
Min har vært ganske lik i noen dager også.. Dør ut ved turbotrykk og blir ei stor svart sky bak meg.. Heldige vi er som har gamle volvoer ;-)

Sendt fra tællefon, derfor skriveleif

daihatsu93
30/03/14, 11:49
LH 2.4 er ikke min sterke side værtfall. Er vel ikke noe mer nytt her, den går fortsatt dritt, avhengi av humøret. Plugga sier meg at bilen ikke får nok bensin. det er jævlig rart, for før jeg tok motoren ut så fikk den for MYE bensin. så jeg er nesten 100% sikker på at dette ikke har noe med bensin pumpe/ tilførsel og gjøre, jeg tror at det er noe som sier til styreenheten at det skal være sånn, men hva vet jeg virkelig ikke..

Voolvoo
30/03/14, 12:13
Hmmm... min også er akkurat lik... Først rødglødende turbo og for mager blanding. så gikk den fint på tomgang og druknet når den ble varm... Nå vil den faktisk ikke starte pga sot... Pøvd 240Lh 2.4 og org 940 2.4 ingen forskjell på elnetta, så må være en enkelt del som kødder. Testet annen LMM, koblet vekk kaldstartdyse osv. prøvd med og uten lambda uten bedring.
Rart at ingen av oss finner feila... :P

Hassel
30/03/14, 14:06
Kan ikke være bug i chipen da?

daihatsu93
30/03/14, 21:16
Det kan være, men den var helt lik med orginal hjerne, og vikingchip hjerne. Høres ut som detta er umulig og finne ut av :/

E.Winjum
30/03/14, 21:21
Bare å kjøre på med ett datasprut tenker jeg ;) Dra det helt ut siden du nå skal ha grom aksling snart og en BMW kasse i framtida ;)

daihatsu93
30/03/14, 21:23
Sant nok det. men meg og ledninger kommer ikke over ens :P Men det skal da ikke være håpløst detta, men virker slik..

Riff
30/03/14, 21:26
Plutslig så finner du feilen ;) Men å bygge lednigsnett til datasprut er ikke så vanskelig. Det er å ta seg god tid til å få det til å se bra ut som er arbeidet ;)

daihatsu93
30/03/14, 21:31
Hadde vært godt og funnet feilen, jeg tror det er en sensor eller LMM, men har prøvd 3-4 stykk, og det hjelper ikke. byttet jo alt av temp sensorer før det, uten hjelp. får ikke vært så mye, jeg tenker kanskje ledningsnett,men da skulle det vel ikke funka i det hele tatt hvis det var brudd et sted, og jeg sjekka over det før jeg satte det inn igjen.

kimove
30/03/14, 21:32
Har du brukt sensorer fra biltema/annen 3dje parts produsent eller har du brukt Bosch sine sensorer ?

Har du gått over begge bensinpumpene og vet at begge funker ?

daihatsu93
30/03/14, 21:37
Bosch produkter alt sammen. denso/ngk plugger, bytter av og til etter div prøveturer. nye også.. føler det er det samme som før jeg ble lei av motoren, men da sa pluggene til meg at bilen fikk for mye bensin. det problemet var nok lambda sonden. den byttet jeg når F motor sto i, og den gikk fint. fk med ladetrykk, det går den magert nå virker det som. Skal måle bensintrykket og montere justerbar btr igjen. Hva mer enn LMM og lambda er det som kan si til hjernen åssen blandingsforholda skal være?

kimove
30/03/14, 21:45
Bosch produkter alt sammen. denso/ngk plugger, bytter av og til etter div prøveturer. nye også.. føler det er det samme som før jeg ble lei av motoren, men da sa pluggene til meg at bilen fikk for mye bensin. det problemet var nok lambda sonden. den byttet jeg når F motor sto i, og den gikk fint. fk med ladetrykk, det går den magert nå virker det som. Skal måle bensintrykket og montere justerbar btr igjen. Hva mer enn LMM og lambda er det som kan si til hjernen åssen blandingsforholda skal være?

Du kan ta å prøve å ta a slangen som går mellom tank å pumpe å få noen til å kinne slik at du ser om tankpumpa leverer bensin, mener på den skal levere 130l (tror det var i timen, eller så var det minuttet :p)

hvordan er det med TPS, hører du et klikk i den når du beveger gasspjellet?

daihatsu93
01/04/14, 10:58
Det klikker i gasspjeldet. Målte bensintrykket i går, og det er riktig, byttet til den justerbare btr`en, og justerte litt ekstra bensin, på tomgang er det fint, og når jeg ruser motoren mens jeg står stille, men når jeg kjører og ladetrykket kommer, får den for lite bensin, fortsatt, hvite plugger.

kimove
01/04/14, 13:40
Det klikker i gasspjeldet. Målte bensintrykket i går, og det er riktig, byttet til den justerbare btr`en, og justerte litt ekstra bensin, på tomgang er det fint, og når jeg ruser motoren mens jeg står stille, men når jeg kjører og ladetrykket kommer, får den for lite bensin, fortsatt, hvite plugger.

Trykket er bra ja, men hva med mengden ? hvis pumpa under må bruke en god del av energien sin til å hente bensin fra tanken bør det ha noe å si på mengden bensin som kommer fram til dysene (var en tanke som slo meg)

daihatsu93
01/04/14, 18:43
Før jeg tok fk motoren ut, da var problemet at den fikk alt for mye bensin plutselig :P Har prøvd litt flere ting i dag, byttet bankesensor, koblet ut tomgangsregulatoren, koblet ut lambda, og byttet tennings styreenhet, bilen fjusker nesten ikke, men plugga er fortsatt kritt hvite. Med tanke på at turboen er veldig dårlig( mye olje ut i eksos) så koblet jeg ut lambda, for da blir denne helt bløt, og i teorien så tror lambda at bilen får for mye,skal prøve og kjøre mere uten lambda, bilen fjusker faktisk ikke uten denne nå.. fyllte tanken opp med 98 bensin igjen. problemet er nok ikke løst, men at den fjusker mindre gjør den. Kan høre anntdning til tenningbank i full gass i 4 gir.

Zeeker
01/04/14, 19:36
Før jeg tok fk motoren ut, da var problemet at den fikk alt for mye bensin plutselig :P Har prøvd litt flere ting i dag, byttet bankesensor, koblet ut tomgangsregulatoren, koblet ut lambda, og byttet tennings styreenhet, bilen fjusker nesten ikke, men plugga er fortsatt kritt hvite. Med tanke på at turboen er veldig dårlig( mye olje ut i eksos) så koblet jeg ut lambda, for da blir denne helt bløt, og i teorien så tror lambda at bilen får for mye,skal prøve og kjøre mere uten lambda, bilen fjusker faktisk ikke uten denne nå.. fyllte tanken opp med 98 bensin igjen. problemet er nok ikke løst, men at den fjusker mindre gjør den. Kan høre anntdning til tenningbank i full gass i 4 gir.

Og du er helt sikker på at begge pumpene virker som de skal og at registeret står helt riktig?
Du burde egentlig ha kosta på deg ei Walbro 255 pumpe slik du bruker bilen :D Jeg har kjørt i 2 år uten problemer med slik pumpe i tanken nå.

daihatsu93
01/04/14, 20:48
tankpumpa er ikke garantert nei, men tror ikke den har funka på ei god stund, har jo funka :P bilen går fint nå, men fortsatt magert. kjører uten lambda og tomgangsreulator kobla til.

Zeeker
01/04/14, 21:03
Hvis den løftepumpa di ikke virker er det ikke rart den går magert når du får litt turtall og trykk.
Pumpa under bilen klarer ikke å suge til seg nok bensin. I enkelte tilfeller klarer ikke tankpumpa å fore høyttrykkspumpa med nok suppe heller.
Men sjekk om den virker før du bytter mætti mere deler. Kan spare deg for mye skruing.

ellingsøyern
01/04/14, 21:05
har kjørt uten tankpumpe på f motor i 1,5 år og ett halvt år med turbo nå, funka fint det..

daihatsu93
01/04/14, 21:08
jeg må ut og se på tankarmaturet jeg bytter, for det viser full tank selv om det er tomt, så får sjekke det.

daihatsu93
02/04/14, 08:54
Over til et helt annet problemt, som er mye viktigere kanskje! Bremser er det dårlig med på denne. har alle 4 kalipere nye, fra biltema vel og merke? alle går lett og sånt, har alltid hatt problem med høyden på bremsepedalen på denne bilen. nå sliter jeg med og stoppe bilen, og den drar voldsomt til høyre når jeg bremser. og helt uten forvarsel så blir bremsepedalen( som ligger lavt) plutselig veldig høy, så høy at bremsene faktisk nesten henger seg på.. Noen som har tips til dette? har luftet x antall ganger, men siden det er 3 lufte nipler på kaliperne foran, er det noen spesiell rekkefølge?

Riff
02/04/14, 09:15
Skal kryssluftes. Men er det ikke 2 per kalipper fremme da?
Lufter ene kretsen først og så den andre.

daihatsu93
02/04/14, 09:17
man skal vel starte lengst unna bremsekraftforsterkeren har jeg hørt, på biltema sine foran, så er det 3 nipler, pr. kaliper. 1 bak.

Riff
02/04/14, 09:24
Ah. Ja, en begynner med passasjersiden bak.

Fant dette i en annen tråd:

Her er riktig rekkefølge på lufting av bremser på Volvo 240 uten ABS:

1. høyre bak
2. nedre indre høyre foran
3. nedre yttre høyre foran
4. øvre indre venstre foran
5. venstre bak
6. nedre indre venstre foran
7. nedre yttre venstre foran
8. øvre indre høyre foran

Hvis du lufter i denne rekkefølgen skal det bli bra.

/Arne

daihatsu93
02/04/14, 09:34
Takk! Verdt et forsøk :)

Riff
02/04/14, 09:35
Ja, mine ble bra når jeg luftet på denne måten.

Zeeker
02/04/14, 14:26
Ah. Ja, en begynner med passasjersiden bak.

Fant dette i en annen tråd:

Her er riktig rekkefølge på lufting av bremser på Volvo 240 uten ABS:

1. høyre bak
2. nedre indre høyre foran
3. nedre yttre høyre foran
4. øvre indre venstre foran
5. venstre bak
6. nedre indre venstre foran
7. nedre yttre venstre foran
8. øvre indre høyre foran

Hvis du lufter i denne rekkefølgen skal det bli bra.

/Arne

Jeg pleier å gjøre nesten alt motsatt :D

1. venstre bak
2. ventre forran oppe
3. høyre forran oppe
4. høyre bak
5. høyre nippel høyre forran (nippelen midt på i høyden)
6. venstre nippel høyre forran (nippelen midt på i høyden)
7. høyre nippen venstre forran (nippelen midt på i høyden)
8. venstre nippel venstre forran (nippelen midt på i høyden)

Om pedalen din er konstant høy, så kan du skru av bremsepumpa, og dra den rett ut. Det går uten å ødelgge rørene, men vær forsiktig.
Bak der sitt ei lita stang som går mot pumpa. Denne kan du justere. Enten så drar du den ut, eller finner ei nepptang med bør og holder igjen røret rundt og skrur på nippelen i midten. Skru den litt inn, men tell antall runder. Da kan du enten justere inn/ut etterpå igjen hvis du ikke blir fornøyd med pedalen.

Riff
02/04/14, 15:13
Ja, det viktige når det gjelder lufting er vel mest at en jobber med samme kretsen når en lufter ;)

daihatsu93
03/04/14, 09:36
Den justeringa du snakker om, den har jeg snart skrudd i filler tror jeg, hehe, tror jeg skal satse på og bytte masterpumpa også jeg.. Kjørte bilen noen mil i går, første sjekk så hadde plugga blitt vesentlig svartere igjen, som er bedre enn helt lyse. kjører noen mil til så kommer det fjusk, og plugga har blitt lyse igjen, nå har jeg kjørte uten tomgangsregulator og uten lambda, da denne blir druknet i olje av turbo.

daihatsu93
05/04/14, 10:42
Fikk gjort underverker i går, byttet turbo! garret t3, med nye slanger på tur, og retur :) Slet litt med oljelekasjer, men fikk strammet det meste, så ble det bedre, kjører ca 0-8 i ladetrykk og fungerer som 1 kg ladetrykk med 13c, men får ladetrykk 500 omreininger tidligere med t3 :) Ble også kvitt alle fjusk problema mine, nå har jeg bare en svær vannlekasje jeg ikke har funnet ut hvor kommer fra, men må etterfylle vann på bilen hver halvtime.

Riff
05/04/14, 14:27
Ja, mye stygt som kan skje med en turbo som lekker ;) Håpe det var bare den som var problemet nå da :)

daihatsu93
06/04/14, 12:50
Bilen har ikke fjusket en eneste gang, og kjorte hele fredag, og lørdag kveld/ natt. har bare etterfylt vann, en god del med vann..

Voolvoo
06/04/14, 13:00
Bra dette :) sjekka pluggene? kan jo være toppakning:)

daihatsu93
07/04/14, 11:04
Har ikke sjekket pluggende, men det drypper vann fra undersiden av torpedoveggen :P Skal skru av olje tur, og retur slangende i dag og modifisere dem litt igjen, retur må kortes inn, og tur skal jeg bytte flensen, da den jeg bruker lekker.

daihatsu93
09/04/14, 13:22
Vannlekasje fikset, var ene slangen inn på varmeapperatet som lakk. hadde også null oljelekasje, i noen timer, jeg byttet ut flensen på olje til turbo, men så løsnet koblingene på slangene, hadde på gjengeteip så ble det tett, men moroa kan jo ikke vare, plutselig knakk olje til flensen i alu.. så jeg måtte berges med henger hjem. kjenner meg lei de slangene nå, og olje lekk. Hvis det er noe trøst så hentet jeg den nye bakakselen i går :) Ble litt skuffa når jeg så det satt gamle og dårlgie gummiforinger i akselen, så disse må byttes, jeg må også handel inn enda mere deler, da jeg ikke skal ha på noe gammel dritt når den blir montert.

Fredrik93
09/04/14, 14:53
Vannlekasje fikset, var ene slangen inn på varmeapperatet som lakk. hadde også null oljelekasje, i noen timer, jeg byttet ut flensen på olje til turbo, men så løsnet koblingene på slangene, hadde på gjengeteip så ble det tett, men moroa kan jo ikke vare, plutselig knakk olje til flensen i alu.. så jeg måtte berges med henger hjem. kjenner meg lei de slangene nå, og olje lekk. Hvis det er noe trøst så hentet jeg den nye bakakselen i går :) Ble litt skuffa når jeg så det satt gamle og dårlgie gummiforinger i akselen, så disse må byttes, jeg må også handel inn enda mere deler, da jeg ikke skal ha på noe gammel dritt når den blir montert.

Nå må da snart uhellet ditt ta slutt ve! Vært mye i det siste nå:/
Er vel en stor trøst at du har fått ny aksel da, får håpe den funker :)

daihatsu93
09/04/14, 15:15
Nå som bilen faktisk ikke fjusker, så skal det være noe annet, en oljelekasje er bare en bagatell, men at det skal være noe støtt!. Har bestilt ny flens fra pedersen, håper denne holder bedre enn NAI racing sin. bestilte også polyforinger til den nye bakakselen. så er den montert, og oljelekasjer borte, er det bare og se fram til lørdag den 19! da blir det banekjøring. hvis ikke så drar jeg v70n utpå :P

Riff
09/04/14, 15:21
Har sett NAI racing har mye forskjellig, men aldri kjøpt noe der. Fått en liten følelse av at det er mye jalla produkter.. :p

Kjedelig med problemer. Men "heldigvis" bare bagateller. Får håpe ting blir bedre på den fronten nå :D

daihatsu93
09/04/14, 15:26
trur det er no billig kina dritt aluminium. den pedersen har ser lik ut, og samme kobling, forhåpentlighvis bedre kvalitet. AN4 koblinga er generelt spinkel, og aluminum tåler ikke så mye.

Fredrik93
09/04/14, 15:48
trur det er no billig kina dritt aluminium. den pedersen har ser lik ut, og samme kobling, forhåpentlighvis bedre kvalitet. AN4 koblinga er generelt spinkel, og aluminum tåler ikke så mye.

Kan fort hende det er no billig kopi dritt ja!:o vil tru den er litt bedre ja :)
Får bygge om til AN6 da veit du :) hehe

daihatsu93
09/04/14, 15:53
har akkuratt byttet fra en an8 eller 6, denne var hjemme sveiset, og lakk olje..

Fredrik93
09/04/14, 20:37
har akkuratt byttet fra en an8 eller 6, denne var hjemme sveiset, og lakk olje..

Åfaen:/

daihatsu93
20/04/14, 11:48
Fikk kjørt masse på ringbanen i går, brukte opp 16 bakdekk. måtte gi meg der, for bilen begynte og stoppe når jeg tok piruetter, ikke bra for glodvarm turbo, fikk startet igjen med en gang, kjennes veldig ut som bensin mangel, for det samme skjer i sladd nå, og mangle på bensin skal det ikke være, for det er minst 45 liter på tanken. Men, ingen store oljelekasjer i det minste!

ellingsøyern
20/04/14, 12:01
nye akslingen funka med andre ord? har du film? hva er oppsettet på motoren atm?

daihatsu93
20/04/14, 12:10
Akslingen virker den, det er litt uvant, for den sperrer ikke alltid med en gang, feks i krappe svinger, når innerhjulet nesten løfter, begge hjula må ha bakkekontakt for at den skal sperre, men det går da greit :) film kommer etterhvert, har pc typ rævva, som hele nettet klikker på når jeg prøver og laste opp film. Aarnes på forumet har lagt ut bilder på hjemmesiden sin, masse bilder :) Samme motor oppsett, bare med t3 turbo, som jeg synes lader lite, ca 0.8 bar. men det virker, helt til den fikk bensinkutt i sving/ sladd på slutten av dagen.

Fredrik93
20/04/14, 13:24
Var frisk kjøring i går ja! :D
Artig å se på :)

E.Winjum
20/04/14, 22:46
Sleit ikke du med bensin kutt på Rudskogen ifjor også?

daihatsu93
21/04/14, 11:04
Stemmer det, men det var under halv tank, nå har jeg full tank, Enda dårlige nyheter, da jeg skulle prøve bilen igjen i går for og sjekke for fjusk, kom ikke veldig langt før jeg måtte slepes hjem igjen, Trenger jeg skrive hva som har ryki igjen? :P

Fredrik93
21/04/14, 11:17
Stemmer det, men det var under halv tank, nå har jeg full tank, Enda dårlige nyheter, da jeg skulle prøve bilen igjen i går for og sjekke for fjusk, kom ikke veldig langt før jeg måtte slepes hjem igjen, Trenger jeg skrive hva som har ryki igjen? :P

Kassa? :p

daihatsu93
21/04/14, 11:27
niks. OLJE til turbo flens!

ellingsøyern
21/04/14, 11:28
lag det skikkelig da:P om det så koster så gjør du det bare en gang uansett..

daihatsu93
21/04/14, 11:29
Helt riktig, synes selve flens patenten er helt på trynet, når akkuratt samme turbo Saab brukte på sine motorer, forskjellen var at den var gjenget inn på turbo slik som spå 13c, mye bedre løsning, Men jeg må lage til det jeg har, og det skal bli flens i stål.

daihatsu93
21/04/14, 11:45
Vært lite bilder i det siste, legger ut noen som Fredrik93 tok på lørdag:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1496.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10250802_10151965341651627_1712785468_n_zpsf277033 1.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1497.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10248900_10151965344021627_1073926223_n_zpsb8d966e f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1498.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/1616444_10151965345676627_1641705257_n_zpsb144fbb6 .jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1499.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10287299_10151965344511627_1700482981_n_zps4a2878d 6.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1500.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10299322_10151965338606627_589716062_n_zps2abfa6d2 .jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1501.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10264905_10151965346391627_1163021532_n_zpse365db9 6.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1502.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10287079_10151965345746627_1089313126_n_zpscb6fe4f 7.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1503.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10264773_10151965345316627_224228770_n_zps7cf15980 .jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1504.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10261749_10151965346081627_639439395_n_zpsb0b358fa .jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1505.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10261840_10151965341816627_1151134657_n_zps31b6e51 e.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1506.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10261749_10151965346081627_639439395_n1_zpsed5bb51 7.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1507.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10250836_10151965345641627_1704635235_n_zps27defc2 d.jpg.html)

Det meste av dagen gikk med til og bruke dekk. tilsammen kun 16 hjul strøk med. men moro var det! :)

ellers så har det jo vært diverse motor bytte, bakakselbytte,samt turbo bytte, har også fjernet listene nede på døra og sveiset igjen hullene på kanalen. ikke fornøyd med resultatet, og heller ikke lakkeringa, men men!

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1508.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/1395412226841_zps88afbc7c.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1509.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/1397571741825_zps6e1df6bd.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1510.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/20140417_102419_zps468d0ece.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1511.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/1397655319455_zps78fd3c9b.jpg.html)

ellingsøyern
21/04/14, 14:34
venter spent på film:) såg jo greit ut på bildene den lakkeringa da?

daihatsu93
21/04/14, 18:58
Fargen er alt for lys, når jeg fikk den mørkere, ble den alt for mørk hehe. Fin på kveldstid

Fredrik93
24/04/14, 19:47
Proff fotograf! :) hehe
Når kommer det film av kjøringa a? :)

daihatsu93
25/04/14, 09:30
Film kommer når jeg finner en pc, som ikke mister alt internett kun når jeg prøver og laste opp film, noe som skjer på denne pcen :)

Update fra i går, fant oljelekasjen, olje tur selvfølgelig, men denne gangen var det selve koblinga før flens som hadde takket for seg, reklamerte på dette og fikk ny :) Skrudd sammen og montert, ca 2 minutter senere ruser bilen litt. da renner det vann som pokker, dette kommer fra vannpumpa. I skrivende stund står vannpumpa av, venter bare på og skrape reint litt og montere en annen :)

Brubakk
25/04/14, 10:12
Får håpe du blir kvitt alt detta små tullet snart! :)

daihatsu93
25/04/14, 10:14
Hehe, ja mildt sagt alltid noe og gjøre :P men så lenge jeg finner feilen og får gjort noe med det så er mye gjort! :)

Brubakk
25/04/14, 10:17
Ja, finner man feilen så går det jo, men når man ikke finner noe feil osv da blire brått litt værre:)

daihatsu93
25/04/14, 10:19
Men det hadde vært godt og bare kunne kjørt uten og skru hver dag nå :P trodde det var derfor man hadde volvo :P

Brubakk
25/04/14, 10:20
Ja, sånn jeg hadde det med min og det, kjøre en tur så hjem å skru :P

daihatsu93
28/04/14, 11:44
Nå ser det ut til at alt er i orden. vannpumpe bytte hjalp på lekasjen, samt koblinga inn på turbo :) Har en liten lekasje rundt bunnbanne når bilen kjøres hardt. mistenker at bunnpanna er dårlig. Noen som har erfaring med og justere wastegaten på t3 turboen? denne lader ca 0.8 som var standard på 740? vil opp til 1. 1.1 bar.

Riff
28/04/14, 11:52
740 hadde vel 0.5/0.6 (Min hadde iallefall det.)
Har du den typen med gjenger på? Da er det jo veldig enkelt å stille :D

daihatsu93
28/04/14, 11:57
har montert t stykke, men det ga lite virkning, det er gjenger på det ja, så hvis jeg forlenger? staget, så skal det vel bli mere trykk?

HansOla
28/04/14, 11:58
Du korter inn staget for mere trykk:-)

ArneR
28/04/14, 16:19
Det eneste du oppnår med å justere på staget er forspenn på aktuatoren, det stiller du som regel sånn at du ser halve tappen gjennom hullet på enden, og drar den ut og over og fester med klips.

Justerer du denne for slapt vil den bygge trykk sent da den tyvåpner, og er den for stram vil du oppleve boost creep, da den ikke får sluppet ut nok eksos.

Skal du ha høyere trykk må du enten ha en annen aktuator eller en bleedventil.

Brubakk
28/04/14, 20:07
Bare å lade fullt! neida, jeg kjørte jo først 1,6 på min det var litt væl men jeg hadde 13c turbo da, men jeg ville nok gått for 1,3 ca motorn tåler det helt fint ! :)

daihatsu93
29/04/14, 11:20
Får prøve meg litt fram, må ha mer trykk i all fall, har ikke budsjett en til mere deler, men er heller ikke stor fan av jalla løsninger :p

daihatsu93
01/05/14, 14:10
Fikk justert opp ladetrykket på wastegaten i går. Fikk opp trykket til ca 1 bar. Virket greit en stund. Men så begynte den med bensinkutt etterhvert. Slet aldri med det på 13c når den virka på 1.bar. bensinchip som er klar for oppgradering? Tanken er full med bensin.

Zeeker
01/05/14, 16:18
Fikk justert opp ladetrykket på wastegaten i går. Fikk opp trykket til ca 1 bar. Virket greit en stund. Men så begynte den med bensinkutt etterhvert. Slet aldri med det på 13c når den virka på 1.bar. bensinchip som er klar for oppgradering? Tanken er full med bensin.

Bruk heller pengene på ei skikkelig bensinpumpe.
Walbro 255 rett i tanken er en bra upgrade.
Og legg opp nye ledninger til pumpa og bruk strømkabelen ut fra bensinrelèet til styring på ett nytt relè med friske kabler.
Jeg kjørte med 1.5 i trykk & 320 whp uten problemer med den pumpa :)

Riff
01/05/14, 19:56
Og når du da kjøper deg en walbro, så kjøp ekte. Ikke den kina dritten, da kan du heller sette fyr på pengene. Da har du iallfall gjort noe fornuftig med dem ;)

daihatsu93
01/05/14, 21:11
Hmm. Jeg mener fortsatt at bosh 044 gjør jobben bra nok med og levere. For den gir mer enn nok bensin til vanlig. Men får vel koste på noe mer da. Har ikke vært problem med bensintilførsel før. Jeg vet også at chippen jeg har er egnet kun til 210 hester.

Riff
02/05/14, 05:20
Ah, tankpumpe? 044 skal jo holde lenge den om den får nok bensin.

Zeeker
02/05/14, 05:38
Hmm. Jeg mener fortsatt at bosh 044 gjør jobben bra nok med og levere. For den gir mer enn nok bensin til vanlig. Men får vel koste på noe mer da. Har ikke vært problem med bensintilførsel før. Jeg vet også at chippen jeg har er egnet kun til 210 hester.

Kjører du med 044 under bilen og med org matepumpe i tanken ?

daihatsu93
02/05/14, 11:29
Stemmer det :P

Zeeker
02/05/14, 19:25
Stemmer det :P

Okey.
Da tror jeg den drar falsk luft til slutt. Den løftepumpa klarer ikke å mate den 044-pumpa skikkelig :/
Ville enten ha putta i ei anna tankpumpe, eller solgt 044'n og satt i ei walbro/aeromotive trykkpumpe rett i tanken.

ellingsøyern
02/05/14, 19:27
er da mulig å sette 044 i tanken vel?

E.Winjum
02/05/14, 22:50
Mener å ha hørt at det skal gå fint?

ellingsøyern
02/05/14, 22:52
har sett flere med filter til montering i tank vertfall.

daihatsu93
03/05/14, 13:18
prøvde meg på en piruett igjen i går, da problemet skejdde sist, i det jeg legger inn 2 gir og får godt driv, så dør bilen helt ut, for også fungere, i rett linje, hadde en veldig stygg lyd når det skjedde i går, hørtet ut som noe metall hadde løsnet, men lyden forsvant etter 10 sekunder, og kom ikke tilbake igjen. Men åssen vil 044 og evnt. walbro matepumpe fungere da?

V90
03/05/14, 15:35
Høres ut som du trenger en catch-tank så du unngår bensinkutt ved f. eks. sladd...

daihatsu93
03/05/14, 15:44
Må nok modifisere noe i tank, eventuelt prøve med en tankpumpe. for problemet kommer når det er ca 40 liter eller mindre på tanken oftest. men har skjedd med nesten helt full tank også.

ellingsøyern
03/05/14, 16:13
bestill en slik (http://www.jayracing.com/fuel-filters-c-2_14/bosch-fuel-pump-prefilter-fuel-sock-for-044-p-62.html) å noe slikt (http://www.jayracing.com/fuel-fittings-brackets-adapters-c-2_12/bosch-motorsports-fuel-pump-6an-to-516-barb-adapter-fitting-p-320.html)

jeg har ikke erfaring med dette, men kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal gå, ville vært sikker på at strømtilkoblingen på selve pumpa var skikkelig festa vertfal. om du søker på bosch 044 intank ser du flere eksempel på det.

daihatsu93
04/05/14, 01:50
Prøvde og bruke opp bakdekka i dag. Og som vanlig var ikke olje til turbo kobling enig i det. Lekasjer som pokker! Kjenner meg smålei

ellingsøyern
05/05/14, 00:00
skaff deg en turbo med skikkelige skrukoblinger så slipper du flenshelvetet:P

daihatsu93
05/05/14, 11:39
Det frister, kan ikke beskrive hvor lei jeg er det der nå :P har bare at flaks at det ikke har tatt fyr der, rødglødene turbo med olje på, nå brenner vel ikke olje like godt som bensin, men uansett. Vurderer helt annen motor generelt da jeg synes det går for dårlig :P

gaupe
05/05/14, 11:44
Det frister, kan ikke beskrive hvor lei jeg er det der nå :P har bare at flaks at det ikke har tatt fyr der, rødglødene turbo med olje på, nå brenner vel ikke olje like godt som bensin, men uansett. Vurderer helt annen motor generelt da jeg synes det går for dårlig :P

Det er ikkje bensin eller oljen som brenn, men gassen, og oljen kjem det plenty med gass frå....

HansOla
05/05/14, 15:39
Har akkuratt brent totalt opp en 740tic i bygda her pga. olje på rødglødende turbo ;-) så anbefaler at du ordner en bedre patent enn den du har :-P

daihatsu93
05/05/14, 23:05
Lungene mine kan svare på hvor sunt det ikke er og puste inn varmolje damp/ brent røyk. Kan dele at det var koblinga på flensen som røyk igjen. Har nå knekt 2 stk flens er fra 2 ulike leverandører. Disse var vel og merke i aluminium en fra Kina og den andre fra Pedersen. Sendte mail og klagde.men var ikke reklamasjon. Så nå har jeg bestilt fra turbopower flens og kobling i stål! Da bør det bli bra. For detta er farlig, og irriterendes problem. Må løse et problem av gangen :) bensin problemetil tar jeg senere. Det blir det vel et løsning som gjør at jeg går bensin trykk til enhvertid :)

Joachimbg
06/05/14, 21:13
Okey.
Da tror jeg den drar falsk luft til slutt. Den løftepumpa klarer ikke å mate den 044-pumpa skikkelig :/
Ville enten ha putta i ei anna tankpumpe, eller solgt 044'n og satt i ei walbro/aeromotive trykkpumpe rett i tanken.

Jeg har Walbro-GSS341 (http://www.turbomeck.se/Walbro-GSS341) (255l/h) i tanken.
Her i vinter demonterte jeg tanken min for vedlikehold under bilen. Fant ut at jeg skulle tappe den ettersom den var halvfull.
Koblet direkte strøm på pumpa så jeg slapp å løfte og helle av tanken og søle masse. Det som skjer er at 255-pumpa drar unna så fort at det kammeret som pumpa står i går tomt fortere enn det kommer bensin inn fra utsiden og dermed startet og trekke luft. Selvfølgelig skvalper det rundt når man kjører og det returnerer forhåpentligvis noe fra fuelrail, men er redd for at jeg også egentlig kan ha få problemer med kutt etter det jeg erfarte.
Hva tenker dere?

Kristian N
06/05/14, 21:22
Catchtank?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zeeker
06/05/14, 21:23
Jeg kjører med samme pumpe og har aldri hatt disse problemene.
På rudskogen kjørte jeg nesten tanken helt tom uten bensinkutt. (Var igjen 10 liter)

At den dro tom bøtta uten motstand i røret og uten retur tror jeg på. Den pumper en hel del denna lille fiffige saken :)

daihatsu93
06/05/14, 21:56
Enten så funker det, ellers så funker det ikke har jeg fått inntrykk av på biler med innspurt. Må finnes en god løsning. Fuelcell med engang?:)

Joachimbg
06/05/14, 21:57
Jeg har lyst til å montere fuelsurge. Men som Zeeker skriver så har heller ikke jeg hatt problemer med bensintilførsel selv når tanken nærmet seg tom. Men har aldri målt det. Får fort svar på om det kutter når Maxxecu er koblet opp, mappet og man får kjørt litt.

daihatsu93
08/05/14, 09:25
Har en 3LMM for hånd, noen tips til chipper som passer til dette. ellers rimelig standard oppsett, utenom 531 med vx kam, og 3" eksos? vil ha mer enn 200 hester. må jeg bytte dyser også? tenker ikke mer enn 30-40 hester mer.

daihatsu93
08/05/14, 11:55
Da har jeg demontert turbo og manifold, litt borring og gjenge opp, så skal jeg få tak i noen bolter som tåler litt juling, håper det blir bra, skal også prøve å korte inn downpipe så den ikke ligger så nærme bakken. har ca 2-3 cm og gå på til den butter i girkasse traversen.

daihatsu93
09/05/14, 15:51
Da er nye pinnebolter montert! orginale volvo. typ kr 309 kr med rabatt for 4 stykk, synes dette var sinnsyk pris. med låse mutter 4 stk så kosta det egentlig 750 kr. det skjedde bare ikke. fikk 16 kobber låse muttere på mekonomen for 16 kr, mye trevligere :) synes kanskje det ble litt lite gjengeparti med mutterne skrudd på, men må bare prøve. venter på Olje flens i stål enda, og skal korte inn downpipe så den ikke subber så lett :) Manifold og turbo er montert på motor igjen :)

Riff
09/05/14, 16:15
Kjøpte ifra bcb, det kom på rundt 200,- for 16 stk pinnbolter og muttre.. da er det de muttrene med skive på mutteren.

daihatsu93
09/05/14, 16:49
Jeg kunne sikkert leita og funnet noe bedre! når jeg skulle stramme selve grenrøret på toppen, så knakk jaggu en pinnebolt der også. gammel moro, ihjelskrudd tenker jeg :P

Riff
09/05/14, 17:07
Ja, derfor jeg kjøpte nye til 530 toppen min. Gidder ikke å begynne å montere alt igjen for å knekke en bolt eller lignende :)

Brubakk
09/05/14, 19:48
s60r eller siemens deka dyser, 3"lmm, å 300 chip skal vel funke? :)

Zeeker
09/05/14, 21:00
Tror du burde fikse bensinproblemet ditt før du skal gi motoren enda mere bensin :)

daihatsu93
12/05/14, 18:19
Sant nok, men kan jo alltids prøve.

I dag har jeg montert sammen turbo, kortet inn downpipe, og satt på eksos bandasje, og laget en ekstra feste brakett til til donwpipe. så ikke turboen tar all påkjenning av festinga, så kanskje jeg slipper at mutterne løsner hele tiden. venter på pakke fra turbopower med flens til meg! håper på og få sammen bilen, og få vist den på PKK!

daihatsu93
13/05/14, 15:14
Da er bilen eu godkjent for 2 nye år!

Riff
13/05/14, 15:38
Nice :D
Alltid fint å få bilen igjennom :D

daihatsu93
13/05/14, 15:46
Det er ikke vondt det :) Må bare bytte et motor feste, mistenker også at dette kan ha skyld i knekt turbo flens, da slangen ligger ganske nærme karosseriet.

daihatsu93
14/05/14, 23:08
Mottok 2 nye dekk i dag :) Blir satt på når de andre er brukt opp. Har også vært av med begge fjørbeina i dag. Og fjører bak. Har justert høyden noe. Sikkert ikke populært her. Eller ellers, men andre billige måter finnes ikke til 240. Er forsatt spenn i fjørene foran :) ble helt grei høyde bilde kommer :)

Fredrik93
15/05/14, 13:08
Mottok 2 nye dekk i dag :) Blir satt på når de andre er brukt opp. Har også vært av med begge fjørbeina i dag. Og fjører bak. Har justert høyden noe. Sikkert ikke populært her. Eller ellers, men andre billige måter finnes ikke til 240. Er forsatt spenn i fjørene foran :) ble helt grei høyde bilde kommer :)

Hvor mye friserte du fjørene foran og bak a? :)

daihatsu93
15/05/14, 14:24
Tok 1 runde på senkesett foran. Så.vidt fjøra er i spenn. Samme bak. Men skal ta litt til der. Driver og monterer USA blinkers nå ;)

Fredrik93
15/05/14, 14:48
Ikke mer? :p hehe
Har du sånne blinkeners også? :p har sånne liggende på lur jeg også :)
Må legge ut bilder når du er ferdig da! :)

daihatsu93
15/05/14, 18:11
Ikke mer nei. Men det er lavt nok. Subber da så. Japp. Spent på hvor lenge dem sitter. Måtte kappe festene. Så nå henger dem i tape i vente på at tec7 skal tørke. Har montert hockeypuck også. Samt byttet bremserør og lufta :)

Fredrik93
15/05/14, 21:55
Ikke mer nei. Men det er lavt nok. Subber da så. Japp. Spent på hvor lenge dem sitter. Måtte kappe festene. Så nå henger dem i tape i vente på at tec7 skal tørke. Har montert hockeypuck også. Samt byttet bremserør og lufta :)

Vært skikkelig effektiv idag ja :) hehe
Men du glemte bilde da! :p

daihatsu93
15/05/14, 23:27
Er litt vanskelig med bilder fra tlf :P skal senke litt mer bak i mårra og vaske osv. Så kommer bilder :)

Fredrik93
16/05/14, 14:03
Er litt vanskelig med bilder fra tlf :P skal senke litt mer bak i mårra og vaske osv. Så kommer bilder :)

Neida, bare å ha photobucket app det :)
Høres bra ut! :)

Fredrik93
25/05/14, 18:45
Hvor blir det av bildene? :)

daihatsu93
25/05/14, 21:52
Tja si det. Hehe. Spotta deg i stad. Du må svinge innom esson :)

Fredrik93
25/05/14, 22:17
Tja si det. Hehe. Spotta deg i stad. Du må svinge innom esson :)

Hvor da? :)
Var innom esso nord hvertfall, men der var det ingen :p

daihatsu93
25/05/14, 23:08
Så du kjørte forbi rundkjøringa esso nord i 8-9 tia :P spotta en blå førr med supert dtm vinge å trapp :)
Over til bilen min. Fikk smake i dag på treff den :) kom hjem uten problemer :)

Fredrik93
26/05/14, 15:17
Så du kjørte forbi rundkjøringa esso nord i 8-9 tia :P spotta en blå førr med supert dtm vinge å trapp :)
Over til bilen min. Fikk smake i dag på treff den :) kom hjem uten problemer :)

Åja :p sikkert på vei hjem :)
Bra bilen holdt da! :)

daihatsu93
01/06/14, 02:44
Nok en negativ update. Har kjørt en stund med bilen uten problem. Så da var der på tide med et. Kjørte i hele dag. Stoppen bilen ved en bensinpumpe. Og etter det så slutta bensinpumpa og virke. Sikriger er ok. Og reléet klikker. Og er full tank med bensin. Men pumpa starter ikke. Måtte taues hjem. Har jeg klart og ødela en bosh 044 pumpe, på 2 år?

ellingsøyern
01/06/14, 10:55
fort gjort å tvangskjøre for å prøve vel?

Joachimbg
01/06/14, 12:45
Releet kan sikkert klikke uten at det legger helt inn. Bare å måle spenning det :)

daihatsu93
01/06/14, 14:14
Prøvde et nytt relé i dag uten hell. Har ikke hatt tid til å feilsøke da jeg driver med dashbord bytte på v70.

daihatsu93
01/06/14, 20:20
Har fått låne meg en ny walbro tankpumpe som jeg tenker og prøve! men jeg må ha en pumpe under bilen uansett? duger det med orginal pumpa?

ellingsøyern
01/06/14, 20:52
Har fått låne meg en ny walbro tankpumpe som jeg tenker og prøve! men jeg må ha en pumpe under bilen uansett? duger det med orginal pumpa?

har du prøvd å tvangskjøre med + å - rett på den da? skal da godt gjørest de gir seg uten ulyder osv...

daihatsu93
01/06/14, 21:04
Har ikke prøvd det. skal prøve i morgen :)

Riff
02/06/14, 14:38
Om det er ei gss340 eller lignende så slipper du pumpe under bilen.

daihatsu93
06/06/14, 13:29
Har demontert pumpa og tvangskjørt den, og den virker.. Ledninger ser ok ut til pumpa på bilen. + at sikringer og relë er ok. Da er det bare en ting igjen jeg kan prøve. bensin hjerne, kan dette være problemet?

daihatsu93
06/06/14, 23:06
Trenger litt tips her. Bensinpumpa er i orden. Men det kommer ikke strøm til pumpa. Relé og Sikriger er i orden. Har også prøvd en annen tenningkontakt. Kan tyvjukse og få pumpa til å virke ved å sette + på sikring 4. Det er en gul og rød ledning. Som går til bensinpumpe relé. Men det går ikke strøm dit. Hva kan det være? Har lest koblingsskjema og alt. Men finner ikke noe

HansOla
06/06/14, 23:19
Merkelig! Og kablene var i skjønneste orden?

daihatsu93
06/06/14, 23:42
Synlige kabler er i orden ja. Synes det er rart. Da det ble sånn helt plutselig.

Voolvoo
07/06/14, 10:16
ta ett multimeter og sjekk at det er kontakt mellom kabelen fra releet til pumpa. (pluss i ene enden og minus i andre) :) sånt kan svi seg uten grunn virker det som :P
På min var det en ledning mellom tennings og bensinhjerne som gjorde at hele tenninga gikk på tryne :)

daihatsu93
07/06/14, 22:43
Feilen funnet. Ledningen til bensinpumpa gjennom bilens kontakt fra reléet. Kontakt hadde svidd seg på kun en ledning. Laget ny lednings baypass og nå virker det. Har litt bensin kutt av og til enda.

ellingsøyern
07/06/14, 22:52
det er tvilsomt pga 044 pumpa du får bensinkutt, såg du noe på det jeg linka til for en tid tilbake for å få den i tanken? tror kanskje matepumpa di eller filteret burde byttes, vanskelig å si når det er i sladd du får kutt..

fåpå skumfylt tank i bagasjerom:P hehe

daihatsu93
08/06/14, 00:26
Feilen funnet. Ledningen til bensinpumpa gjennom bilens kontakt fra reléet. Kontakt hadde svidd seg på kun en ledning. Laget ny lednings baypass og nå virker det. Har litt bensin kutt av og til enda.

daihatsu93
08/06/14, 00:28
Har byttet plugger og sjekket at jeg har full tank. Enda så fusker den litt. Begynner å bli lei :P

Amundsen T5r
08/06/14, 11:17
Mye problemer med bensin her ser jeg. Bra du fant ut av pumpa, var meg du lånte relee av på årnes ;) Håper du finner ut av fjuskinga! Snart er det vell min tur til å kødde når jeg skal ha inn annen motor :)

Fredrik93
08/06/14, 12:14
Må vel snart bli kvitt alt av problemer på denna bilen nå? :p
Vært mye i det siste nå:/

daihatsu93
08/06/14, 20:46
Dritt lei turbo. Det er ikke noe galt med selve.motoren. så om noen er interessert si i fra ;) har fått tak i no andre gromdeler i dag :)

Fredrik93
08/06/14, 21:51
Dritt lei turbo. Det er ikke noe galt med selve.motoren. så om noen er interessert si i fra ;) har fått tak i no andre gromdeler i dag :)

Får laga deg Weber motor da ;)

daihatsu93
08/06/14, 22:28
blir kanskje å bygge ny motor nå. bilde sier mer enn tusen ord :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/463.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/Snapchat-20140608103936_zps979b7d85.jpg.html)

Riff
08/06/14, 22:45
Ooooh :D Snadder :D

daihatsu93
08/06/14, 22:51
Lurer på om det ikke blir bygging av en brukbar sugemotor! satser på 8v en liten stund til :) 2.5 veiv, balansert veiv, smidde stempler. råeste 530/531 med større ventiler, maks porta og plana. grenrør og letta svinghjul. så kan jeg selge turbo motoren :) ikke noe som slår lyden av doble gassere og kjapp gassrespons :)

jabbajohn
08/06/14, 22:58
Åhh lyden av grom sugemotor er det ingenting som slår :) Go for it, dette har jeg trua på :)

daihatsu93
08/06/14, 23:00
Har ikke lagt store planer, da jeg har mye annet og bruke penger på også. og penge inntekta er dårlig, da jeg har gått på nav et halvt år, har fått meg en 3 mnds jobb nå men, får selge unna no deler så blir det bygging sakte men sikkert vil jeg tro, har ikke detta for å la det ligge :)

daihatsu93
08/06/14, 23:02
Mye spennende å finne til salgs på bilcross løp! vet ikke helt om detta er no smart på bil som brukes på vei også :P disse bygger ut og mer fram enn orginalt :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/467.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/Snapchat-20140608104333_zpseb841ac8.jpg.html)

Fredrik93
09/06/14, 11:20
Lurer på om det ikke blir bygging av en brukbar sugemotor! satser på 8v en liten stund til :) 2.5 veiv, balansert veiv, smidde stempler. råeste 530/531 med større ventiler, maks porta og plana. grenrør og letta svinghjul. så kan jeg selge turbo motoren :) ikke noe som slår lyden av doble gassere og kjapp gassrespons :)

Det der må jo bli gromt! :)

daihatsu93
09/06/14, 11:25
Er villig til å selge alt av turbo deler for å få sammen en skikkelig sugis!

HansOla
09/06/14, 13:27
Hør med tor24 om sugemotor, han er flink :-) han hjelper meg, og han kommer med gode råd og er flink til å svare på spørsmål og han gjør et prisoverslag for deg også ;-)

Voolvoo
09/06/14, 16:09
God 13c liggende?

daihatsu93
09/06/14, 18:12
Dagens update. Girkasse havari! Jeg er så lei nå at det kom ikke som noe sjokk for meg engang.

Riff
09/06/14, 18:24
Svært så uflaks du har da..

Christian
Girkasse havari slipper du med sugemotor vettu.. :p

Voolvoo
er det mulig å være mindre heldig nå da ?

daihatsu93
09/06/14, 18:58
Bruker Bilen også da. Men var ingen ulyder i kassa eller noe. Må bytte igjen da. Har heller ikke penger til å bygge ny motor uten og selge turboen. Men har veldig lyst på suge motor på 200-250 hester med et mye bedre register og finere lyd ;)

Brubakk
13/06/14, 15:23
Bare å få bygd sugemotor å kaste turbo motorn på dynga! :)

daihatsu93
13/06/14, 20:25
Hehe ja. Mye trøbbel her. Blir girkasse bytte i mårra. Klarte og kjøre bilen på hengeren. Men er stygge lyder i kassa. Selv på tomgang

daihatsu93
14/06/14, 23:51
Bytta kassa i dag. Det virker. Men den detter lett ut av 3 gir. Hadde heller ikke olje på den. Noe jeg starta å høre med en gang. Glemte å sjekke. Fylte på litt olje :P merker nå at clutchen skurer litt hvis jeg skal prøve å burne.

daihatsu93
17/06/14, 20:32
Henta meg enda et sett med snowcaps i dag, kjekt og ha :P Har også bytte til gullboks, og bensinhjerne med viking chip, bilen gikk noe bedre, men problem med kutt av og til er fortsatt på plass.

daihatsu93
19/06/14, 17:20
I dag har bilen fått ny frontrute. Ellers så fjusker den som vanlig! Kjenner meg dritt lei av den motoren nå. Og lekker olje av motor. Girkasse og bakaksel. Så alt er som det pleier :)

E.Winjum
19/06/14, 19:17
Bygg sugis nå, drit i turbo skvalet ;) Sugis med bmw kasse, og pakk om bakakslen :)

daihatsu93
19/06/14, 20:20
Blir nok det etterhvert. Bytta olje på kassa i dag. Hadde på 80-90w olje. Ikke atf som det skal være. Sveisa også short shift. Bytta styreenhet igjen. Hjalp noe.

kimove
20/06/14, 09:57
Blir nok det etterhvert. Bytta olje på kassa i dag. Hadde på 80-90w olje. Ikke atf som det skal være. Sveisa også short shift. Bytta styreenhet igjen. Hjalp noe.

80-90 olje på kassa :eek: M47 ? :p det hørtes ikke ut som noe kupp :p ville heller ha brukt 5-30 motorolje :p

Nilsson
20/06/14, 10:34
80-90 olje på kassa :eek: M47 ? :p det hørtes ikke ut som noe kupp :p ville heller ha brukt 5-30 motorolje :p

Hadde heller latt være å bytta olje på m47 :p etter 3 kasse skift på ei måned heiv jeg oppi m45, holder som bare det :)

daihatsu93
20/06/14, 13:35
Har kjørt 80.90 olje på ene bilcrossbilen jeg hadde med m45. aldri noe problem, men ATF som det står det skal være, mere skeptisk til, olje betaler jeg ikke noe for så det er ikke noe porblem :). 4, 4 trinns kassa jeg er på den. den første bytta jeg fordi den var tung å få i gir, den andre lakk olje som faen, den 3 havarerte 3 gir på, og nå den 4, detter lett ut av gir synes jeg, men utenom det så virker den. kan også si at jeg måtte bytte medbringer fra den gamle. hvis ikke så passet ikke boltene på mellomakselen.

Fredrik93
22/06/14, 15:21
Trur ikke det er meninga at du skal bruke bilen din jeg :p
Får la den stå å samle støv en stund :p hehe
Vært mye problemer i det siste:/

daihatsu93
22/06/14, 18:16
Blir vel rullemalt og kappa helt i bånn. Kappa tak og a motor på denna. Fortjener ikke noe annet.

Fredrik93
22/06/14, 18:39
Blir vel rullemalt og kappa helt i bånn. Kappa tak og a motor på denna. Fortjener ikke noe annet.

Så gæli er det vel ikke? :o

daihatsu93
22/06/14, 22:14
Hehe :P.

daihatsu93
23/06/14, 18:29
Synes det var på tide med noe annerledes. så bytta lister og rullemalte. bytta også hjul :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/1206.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10488036_254177418121249_8763185369658691951_n_zps db15f297.jpg.html)

Fredrik93
23/06/14, 22:49
Synes det var på tide med noe annerledes. så bytta lister og rullemalte. bytta også hjul :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/06/1206.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/10488036_254177418121249_8763185369658691951_n_zps db15f297.jpg.html)

Feil skiltnr :p

daihatsu93
29/06/14, 14:14
Byttet LMM i går. Som vanlig så hjalp det ikke noe. Jeg kan dra på noen ganger uten fjusk. I 1 og 2 gir. Men i 3 gir går det vare etter 3500 omdr hvis jeg tror pent på pedalen til over det turtallet. Hva kan være feil? Full tank med bensin også.

ellingsøyern
30/06/14, 23:26
Byttet LMM i går. Som vanlig så hjalp det ikke noe. Jeg kan dra på noen ganger uten fjusk. I 1 og 2 gir. Men i 3 gir går det vare etter 3500 omdr hvis jeg tror pent på pedalen til over det turtallet. Hva kan være feil? Full tank med bensin også.
bensinfilter tett?

Fredrik93
01/07/14, 02:18

Alle rør og slanger er tette? :)
Intercooler er tett? :)
Ligger det noen feilkoder inne?

daihatsu93
01/07/14, 16:03
Bensinfilter nytt. Har ikke sjekka så mye. Da lysta er lik null. Da det stort sett ikke hjelper å sjekke eller bytte noe på denna bilen.

Fredrik93
01/07/14, 18:07
Bensinfilter nytt. Har ikke sjekka så mye. Da lysta er lik null. Da det stort sett ikke hjelper å sjekke eller bytte noe på denna bilen.

La bilen stå å gå også bruker du startgass på rør, slanger og cooler :)
Går tomgangen opp så ere lekkasje der du spraya :p

daihatsu93
07/07/14, 17:29
har sjekka falsk luft 100 ganger, hva mener folk om fjerning av forpumpe i tank, I teorien min så vil da 044 pumpa lettere, klare og suge ut bensin, og ikke gjennom en pumpe som mest sannsynlig ikke virker.

Riff
07/07/14, 17:41
Ville heller funnet en annen pumpe å ha i tanken da :) En 040 eller noe sånt.
044 er ikke så god på å suge opp i fra tanken.

Nilsson
07/07/14, 19:15
Kjører med kina 044 pumpe og defekt tankpumpe, går så det griner det. Bruker bilen 15mil hver dag uten tull jeg :)

daihatsu93
07/07/14, 21:16
jeg og mener 044 skal klare jobben selv, men best uten pumpe, Skal sies at bilen har virka et år helt uten problemer, kun nå ved juletider og fra da til nå bilen har tullet mye. Tror fortsatt ikke problemet ligger i bensintilførselen, da den oppfører seg så ulikt.
måtte prøve bilen litt på regnværet i dag, moro når det virker, men det er 1 av 10 ganger jeg kan ha fullt drag, men så går det att skauen, det fjusker/ putrer og smeller i luftfilteret, hvis jeg gir full gass når dette skjer, så gir den seg litt etterhvert, men da med veldig lite ladetrykk, kan av og til dra på , men først etter 3000 omrd. da kan jeg kanskje ha full gass till, med noe lugging. Skal prøve på enda et nytt sett med tenningsdeler, samt sjekke for falskluft. er heller ikke så fin lyd i motoren når jeg drar på nå.

gaupe
10/07/14, 13:22
har sjekka falsk luft 100 ganger, hva mener folk om fjerning av forpumpe i tank, I teorien min så vil da 044 pumpa lettere, klare og suge ut bensin, og ikke gjennom en pumpe som mest sannsynlig ikke virker.

Det går ikkje, sidan 044-pumpa skal ha mating for å kunne suge skikkeleg. Men du kan ha ei skikkeleg pumpe i tanken, og klare deg utan forpumpe. Evt så lagar du swirlpot mellom forpumpe og hovudpumpe, som vil vere eit veldig robust oppsett.

daihatsu93
10/07/14, 16:05
walbro pumpe+044 da? da er det værtfall ikke mangel på bensin som er problemet.

sekse
10/07/14, 17:36
Det holder i lange baner :) Egentlig litt overkill.

gaupe
10/07/14, 17:44
Walbro i tanken er nok ja

daihatsu93
11/07/14, 18:30
Drittbil. I dag tok jeg ut tankarmaturet. Fikk det ikke ut. Så klippe like greit flotøren til tankmåleren da denne er fucka uansett. Modifisert og satt inn større tankpumpe. Prøvd den med + og - på batteri og den virker. Kobler til baki bilen jord. Pluss kontakta med 3 ledninger. Vrir om tenninga. Selvfølgelig virker den ikke. Men 044 pumpa inder bilen går.. Kjenner meg så utrolig lei denne bilen!

Kristian N
11/07/14, 18:36
Hva er du ikke har prøvd nå egentlig?

Sent from my iPhone using Tapatalk

daihatsu93
11/07/14, 19:29
Drittbil. I dag tok jeg ut tankarmaturet. Fikk det ikke ut. Så klippe like greit flotøren til tankmåleren da denne er fucka uansett. Modifisert og satt inn større tankpumpe. Prøvd den med + og - på batteri og den virker. Kobler til baki bilen jord. Pluss kontakta med 3 ledninger. Vrir om tenninga. Selvfølgelig virker den ikke. Men 044 pumpa inder bilen går.. Kjenner meg så utrolig lei denne bilen!

daihatsu93
11/07/14, 19:31
Gasser motor har jeg ikke prøvd. Men det blir nok det neste. Bygge om alt som trengs til gasser motor. Har sagt til meg selv at jeg aldri skal selge bilen. Men har lyst på noe volvo bakhjulstrekk som virker og går fælt.

Fredrik93
11/07/14, 23:49
Skal ikke værra lov å værra så uheldig som deg med en bil vett! :o

daihatsu93
12/07/14, 01:55
Lei av og bare skrive negativt her også. Mulig jeg er en elendig mekaniker. Men virker gjør det ikke. Godt en har v70 med vag motor. God som gull :)

Fredrik93
12/07/14, 08:02
Greit å ha en bil som er krutte go da ja :) hehe

Kristian N
12/07/14, 09:13
Ja klem på med 2,8 gasser eller noe! to dobble, 3" eksos med en demper er jo helt vilt deilig og høre!:cool:

daihatsu93
12/07/14, 10:46
Har enten lyst å kaste på en værsting topp på f blokka. Eller bygge på en 2.5 b23 penta blokk

Kristian N
12/07/14, 12:23
begge deler?

Zeeker
12/07/14, 13:28
Hvis du testa at pumpa virka før du satte den nedi så er det vel strøm inn på pumpa baki som er problemet?
Hva slags tankpumpe satte du nedi?
Har du målt at det er strøm i kontakta, eller satt strøm på pumpa direkte med ett ekstern batteri baki?
Hvor tar pumpa under bilen strømmen sin ifra?
Det gjelder å feilsøke i riktig rekkefølge og ikke forsøke en annen løsning før feilen er funnet.

daihatsu93
12/07/14, 17:04
Laget nye ledninger fra pumpa under bilen til tanken bak nå virker det. Begge pumpene går. Men for det ikke tro at bilen virker. Fjusker like bra enda.

daihatsu93
12/07/14, 19:12
Men nå er værtfall ikke bensinmangel et problem. Men det var heller ikke mye med saken og gjøre. Får kjørt bilen. Men ikke kjørt hardt. Har også prøvd og justere på.såpass mye bensin at bilen nesten dør på tomgang. Men samme problem på turtall. Prøve bytte trykkrør osv igjen.

V90
13/07/14, 17:58
Mener det var en annen på forumet som flyttet lmm lengre bort fra turboen og det løste problemet som du har...

daihatsu93
13/07/14, 21:09
Stemmer det ja. Lenger unna turboen. Men nå har jeg den på innsug siden. Så i teorien så er det ikke lang vei etter at lufta blir målt som den kan suge falsk luft. Men det kan jo selvsagt være et annet sted også.

daihatsu93
15/07/14, 20:37
Ja fikk kjørt ca en dag. Jeg skulle til en ekspert med bilen i dag. Men det slapp jeg da den nye bensinpumpa har kortslutta eller noe. For sikringa bare ryker... Vurderer sterkt salg av denne bilen nå.

daihatsu93
16/07/14, 21:00
Satte inn det gamle tankarmaturet i dag, mend kun sugerør ned i tanken, ikke noe annet, da virka den en del bedre, men ikke helt frisk, justert btr også, skal prøve den orginale i mårra!

Nilsson
17/07/14, 05:17
Kom på noe, bruker du de originale tur/retur røra tel bensin?
Når jeg bygde om fruen sin til f, kappa keg plast røra rett før pumpa og tredde på slange derfra til pumpa, men bruke for stor slange, så stramma klemma såpass att plastrøret blei strupa, den hadde sine øyeblikk innimellom, til jeg fant feilen.

daihatsu93
17/07/14, 09:19
Er de originale f. Bensinrøra her. Når jeg laga lenger rør ned i tanken i går så brukte jeg litt bensinslange. Og kobberrør nederst for og unngå problemer du sier. Kanskje alt som er av gummi skulle vært bytta til noe som ikke trekker seg sammen.

daihatsu93
17/07/14, 22:03
Var på bcb i dag, og snakket med en som kunne litt, han mente at KUN 044 pumpa, og ikke noe annet holder til nesten 700 hester, alt annet er bare tullprat. så tok like greit med enda en NY 044 pumpe, for den jeg har låter litt rart. så skal lage meg et armatur meg kun sugerør på :) fikk også tak i modell tilpasset ALU cooler :) Blir og bytte dette i mårra, samt orginalt BTR :)

Zeeker
18/07/14, 00:04
Laget nye ledninger fra pumpa under bilen til tanken bak nå virker det. Begge pumpene går. Men for det ikke tro at bilen virker. Fjusker like bra enda.

Men nå er værtfall ikke bensinmangel et problem. Men det var heller ikke mye med saken og gjøre. Får kjørt bilen. Men ikke kjørt hardt. Har også prøvd og justere på.såpass mye bensin at bilen nesten dør på tomgang. Men samme problem på turtall. Prøve bytte trykkrør osv igjen.

Hvis du testa at pumpa virka før du satte den nedi så er det vel strøm inn på pumpa baki som er problemet?
Hva slags tankpumpe satte du nedi?
Har du målt at det er strøm i kontakta, eller satt strøm på pumpa direkte med ett ekstern batteri baki?
Hvor tar pumpa under bilen strømmen sin ifra?
Det gjelder å feilsøke i riktig rekkefølge og ikke forsøke en annen løsning før feilen er funnet.

Satte inn det gamle tankarmaturet i dag, mend kun sugerør ned i tanken, ikke noe annet, da virka den en del bedre, men ikke helt frisk, justert btr også, skal prøve den orginale i mårra!

Som sagt. Feilsøking før en fikser neste problem.
Først var noe i bensinsystemet ødelagt, også i orden. Også ødelagt, også i orden

Var på bcb i dag, og snakket med en som kunne litt, han mente at KUN 044 pumpa, og ikke noe annet holder til nesten 700 hester, alt annet er bare tullprat. så tok like greit med enda en NY 044 pumpe, for den jeg har låter litt rart. så skal lage meg et armatur meg kun sugerør på :) fikk også tak i modell tilpasset ALU cooler :) Blir og bytte dette i mårra, samt orginalt BTR :)

Og nå sier du at pumpa du har kanskje ikke har vært helt god og har kjøpt ny?

daihatsu93
18/07/14, 11:19
Ja det er litt mye surr her, men den orginale tankpumpa var deffekt, så jeg byttet den ut med en annen en, som nå har kortslutta, i skrivende stund så har jeg ikke tankpumpe i det hele tatt, kun sugerør ned i tanken, samt kun 044 pumpa under, jeg skal ikke bytte denne før jeg har prøvd nye trykkrør, grunnen til at jeg kjøpte med ny pumpe, er at den jeg har går litt rart og lager diverse lyder :P Skal drive med dette i dag, så kanskje bilen er og se på gardermoen i morgen :)

daihatsu93
19/07/14, 02:02
Må legge opp nye kabler til bensinpumpa under bilen før den kan virke ..

daihatsu93
28/07/14, 22:36
Har gjort litt med bilen i dag. la opp ny pluss kabel, og jording til bensinpumpe under bilen. Så nå virker den. pumpa bråker veldig! 044. Har også lånt en 940 turbo(som virker) Lånt trykkrør av denne og vacumslanger osv, intercooleren min er NY aluminium. Og LMM FØR turbo og ingen dumpventil!Ikke noe forskjell, med mindre jeg fjerner t-stykket til wastegaten. da går bilen som en bøtte møkk. 0.4 i ladetrykk ca. da er det ingen fjusk. men jo mer den lader jo værre blir det. er det turboen som er deffekt igjen? er snart som for ideer.

Daniel.B
28/07/14, 23:14
Helt utrolig hvor mye du skal slite med denne bilen. Forstår at det er slitsomt.

Hvordan pluggap kjører du med? Juster til 0,6 mm og vri opp trykket til 1 bar (eller det du vil kjøre) og ta en tur.

daihatsu93
28/07/14, 23:19
det vil seg liksom ikke denne her. kjører med standard pluggåpning. ngk bp6es. Bilen virka en stund med den nye turboen(t3) på 0.9-1 bar ladetrykk. skal ikke mye over 0.5 før det begynner å tulle og smelle. Hørtes ut som det var skyting ved ene prøveturen i dag, det smalt noe sinnsykt når jeg skulle gasse på, og det kom den svarte skya ut av eksosen, virka greit etter det da..

Amundsen T5r
29/07/14, 08:44
Er regreima tima riktig? Min ryker litt svart men jeg VEIT tenninga (hjulet) står noe galt. Må bare ta meg sammen å fikse ;) Går på ca 500omdr ved tomgang :p

daihatsu93
29/07/14, 09:55
Jeg må nok sjekke det tror jeg. denna går på tomgang etter humør og om tomgangsregulatoren er kobla til eller ikke, når jeg var ute og kjørte i går, med LMM før turbo, så stoppa bilen etter hver gang jeg hadde gitt på litt, og tomgang veldig lav, dette slipper jeg når lmm står på innsugs side.

Amundsen T5r
29/07/14, 10:43
Jeg har lmm så nærme innsug som mulig. Null problem der :)

Nilsson
29/07/14, 12:15
Har lmm på rett før en 45graders bøy før turbon, fungerer bra det, må bare mellom gasse litt i kryss og slik siden jeg ikke har resirk dump.

daihatsu93
29/07/14, 14:55
Tror jeg har kommet fram til nok et turboras eller dårlig wastegate. Kjøpte nytt t-stykke/pysventil fra biltema i dag. Og Ladetrykket er ekstremt ustabilt. Akkuratt som den var før også.

daihatsu93
29/07/14, 22:16
Startet demontering av turbo i dag. Har fått tak i 2 turboer, en garrett t3 med mye slakk, men denne har bra eksoshus(uten sprekker=) som jeg har tenkt og montere over i den jeg allerede har. så fikk jeg en garrett turbo fra en saab, planen er og bruke wastegate fra denne. noen meninger? har aldri demontert turbo før, noe jeg må passe på?

ellingsøyern
29/07/14, 22:31
Har gjort litt med bilen i dag. la opp ny pluss kabel, og jording til bensinpumpe under bilen. Så nå virker den. pumpa bråker veldig! 044. Har også lånt en 940 turbo(som virker) Lånt trykkrør av denne og vacumslanger osv, intercooleren min er NY aluminium. Og LMM FØR turbo og ingen dumpventil!Ikke noe forskjell, med mindre jeg fjerner t-stykket til wastegaten. da går bilen som en bøtte møkk. 0.4 i ladetrykk ca. da er det ingen fjusk. men jo mer den lader jo værre blir det. er det turboen som er deffekt igjen? er snart som for ideer.
har du fått trøbbel med den nye 044 pumpa allerede?! eller den som har stått på en stund?

daihatsu93
29/07/14, 22:40
Tror ikke det er noe galt med den. men husker ikke at den låt så mye, men kan hende den jeg hadde var sliten, samt at ledingene til pumpa, har blitt dårlige, har nå byttet disse, og bensinpumpa. må bare få målt bensintrykket så skal det være i orden :) Må bare bygge opp turboen først.

daihatsu93
30/07/14, 22:35
demontert eksos hus på begge turboene i dag, og flyttet over det med mindre sprekker på den jeg har, når jeg skulle montere dette så gikk dette dårlig, fikk nesten ikke snurret på innmaten, den ville nesten ikke røre seg, noen tips?

Hassel
31/07/14, 17:05
demontert eksos hus på begge turboene i dag, og flyttet over det med mindre sprekker på den jeg har, når jeg skulle montere dette så gikk dette dårlig, fikk nesten ikke snurret på innmaten, den ville nesten ikke røre seg, noen tips?

Mye koks i eksoshuset der hvor han spinner?

daihatsu93
31/07/14, 19:50
Null koks i turbo. Planen med og bytte turbin hus gikk ikke. Så kjører med det samme. Men jeg har byttet wastegate. Og droppet t-stykke. Lader ca 0.6-7 bar nå og den virker greit. Også fikset bensinlekkasje. Skal prøve og justere wastegate litt i mårra.

daihatsu93
31/07/14, 21:23
Det var mere hvitt inni turbinen enn sot :P

andersg
31/07/14, 22:38
Pysventilen fra Tema er ustabil, prøvd den kontra KL sin billige i messing og Biltema sin var bare sorgen. Har bensinslanger som trykkslanger så argumentet med bløte og lange slanger utgår :p Har bestilt pysventil med kule og fjær nå, det er det nest råeste man får utenom wastegate med mottrykk.

daihatsu93
31/07/14, 22:54
merket det at tema sin var dårlig, jeg hadde et slikt t stykke med fjørbelastnings skrue før. Men denne og tror jeg var sliten. Prøver litt på wg stanga først, selv om det er fy fy. Tror jeg har funnet ut av at t3 orginal turboen ikke er glad i mye justering, der er ikke 13c like nøye.

henrik940
01/08/14, 10:14
Kjøpte den fra TurboXS, meget stabil og fin! Dyr da..

daihatsu93
01/08/14, 10:26
Detta er vel dyrt uansett i lengden, hehe :P kommer med update etter justering av WG,

daihatsu93
02/08/14, 11:24
Da kan jeg melde bilen, nesten friskmeldt, kjører nå på ca 0.8 i ladetrykk og bilen går reint, prøve byttet også til lysegrønne dyser og gassåjeldsensos fra 940 med fk maskin. Uvitende om hva som egentlig var galt, så tror jeg det er at garret t3 turbo ikke liker mye ladetrykk.

daihatsu93
03/08/14, 12:54
Vet ikke helt hvor frisk bilen er, for den er ikke villig til å gå skikkelig på ladetrykket jeg vil ha, var bare 0.7 i trykk ca, som er for lite :P

Knipsa noen bilder med bilen til en kompis:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/93.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/Snapchat-20140731082151_zpsd94c272b.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/94.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/Snapchat-20140731082211_zpsa40d3968.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/95.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/Snapchat-20140731082140_zpsec034787.jpg.html)
Sveisa sperre på 945`n jeg har lånt litt deler av:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/1.mp4 (http://i1139.photobucket.com/albums/n542/daihatsu93/Snapchat-20140801051808_zps74a4d1dc.mp4)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/96.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/Snapchat-20140801040802_zpsa194f9a4.jpg.html)
Noen stiper av truetracken min:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/97.jpg (http://s1139.photobucket.com/user/daihatsu93/media/Snapchat-20140801051712_zps054a81bc.jpg.html)

ellingsøyern
03/08/14, 13:20
du må jo filme når du børner med 240n og!

Fredrik93
03/08/14, 14:01
Du får tåle 0,7 til du får deg en turbo som orker litt mere trykk :p
Enig med ellingsøyeren!
940'n til Kimmern du har lånt deler av og sveisa sperre på? :)

daihatsu93
03/08/14, 19:43
hehe ja. må finne noen som kan filme da. hehe. Stemmer ja, funker bra den 940n, med kun chip og t stykke, funker bedre enn min :P

Fredrik93
04/08/14, 06:04
hehe ja. må finne noen som kan filme da. hehe. Stemmer ja, funker bra den 940n, med kun chip og t stykke, funker bedre enn min :P

Bare å si ifra det :)
Haha, det er litt trist :p

ellingsøyern
04/08/14, 11:57
du kjøpte komplett aksling på bakaxel.se du? der står jo bare torsen diff, ikke noe om hvilken type det er, er det truetrac altså? 588 slutt nr?

Amundsen T5r
04/08/14, 14:07
Kjøre på skogen den 16 eller?

daihatsu93
04/08/14, 17:05
Jeg kjøpte "komplett" aksel fra bakaksel.se ja. Truetrack/torsen diff. Måtte montere drivaksler osv selv da det ikke følger med.
Planen er og kjøre på skogen ja. Noe drit at denna ikke er friskmeldt. Må ha bil som orker litt der :P

Amundsen T5r
04/08/14, 18:17
Tenkte å prøve litt sjæl :)

daihatsu93
04/08/14, 20:03
Morsom bane værtfall ;)

daihatsu93
06/08/14, 21:57
Har ikke fått feilsøkt noe mer. Da det ikke er noe og feilsøke. Tenninga skulle vært justert litt. Den er på 15 grader og skal være på 12? Lurer også på og bytte til standard 530 topp med a kam. Vil dette virke bedre enn enn 531 som er porta med vx kam? Tenker eventuelt og flytte 531 toppen over på en a motor og motsatt..