PDA

Vis full versjon : kammer rødblokk



depress
11/04/10, 16:46
forskjell på kammer?. kg2t vs vx3

volvoRsport
11/04/10, 16:57
http://www.turbobricks.org/resources.php?content=camspec

depress
11/04/10, 19:11
i see. hvem av dem er "best" da? vet ikke hva som er viktig når det gjelder kammer. å hva de forskjellige gradene utgjør.

ArneR
11/04/10, 23:36
Du må gjerne komme med mer info om bruksområdet da..

Men KG2T er en bra kam til husmortrim som jeg har forstått det, lite overlapp og høyt løft på eksos gjør at den fjerner mye baktrykk når man har en liten turbo, som 13c eller t3'n fra 740 tic..

VX3 er en kam for sugemotor, mye løft inn og lite ut gjør at du får fylt sylindrene godt, men en slik kam kombinert med en turbo lik de nevnt over blir bare piss, da baktrykket blir høyt. Med et skikkelig stort turbinhus funker det sikkert greit, men det stemmer fremdeles ikke i hodet mitt.. Ser for meg at A-kam er bedre da..

depress
12/04/10, 09:22
skal brukes til 300hk turbo oppsett:
har begge cammene får hånden, så er bare spørsmål om hvem som er best til denne bruken. står at kg2t økte momente tidligere. skulle jo tro den vil egne seg best

- B230 FT/FK
- Spesial chip (mange leverandører)
- S60R Dyser, det omkalte -968
- 3" LMM, fra 960 -012
- Linjær 1:1 BTR, justeres til 3,8 bar, da fløder dysene 465cc
- Alu intercooler
- Annen kam, f.eks VX3, finnes utalige spesial slipte kammer til turbobruk.
- Turbo oppgradering. t3/t4 eller kkk24

volvo242
14/04/10, 15:58
kg2t kan jeg gå god for! har brukt den i kombinasjon med 531 topp (40,46 ventiler), datasprut og rotomaster race turbo++ Funka meget godt hær!

Har også brukt den på b230et med h-profil råder, kina turbo (t3/t4) orginal topp og sprut.. Funka bra hær å, meget turtallsvillig kam!

ChrML
14/04/10, 18:56
kg2t kan jeg gå god for! har brukt den i kombinasjon med 531 topp (40,46 ventiler), datasprut og rotomaster race turbo++ Funka meget godt hær!

Har også brukt den på b230et med h-profil råder, kina turbo (t3/t4) orginal topp og sprut.. Funka bra hær å, meget turtallsvillig kam!
Hvordan ble effektkurven kontra andre original kammer du har prøvd på lignende oppsett? Er KG2T dårligere eller bedre enn fex VX3 på bunnen av registeret?

volvo242
16/04/10, 22:20
Hvordan ble effektkurven kontra andre original kammer du har prøvd på lignende oppsett? Er KG2T dårligere eller bedre enn fex VX3 på bunnen av registeret?

datasprutet bla mappa på gata så jeg har ingen bremsepapirer og vise til.. Men jeg plukka ut vx3 kammen å satte inn kg kammen etter anbefaling av erfarne motorbyggere hær i byen! Synes den er mye bedre en alle orginalkammer som jeg har prøvd, inkl K og A

Men den b230et`n ble en helt annen bil med Kg2t kammen ifra A kammen som ble tatt ut, Meget turtalsvillig! Hadde en b21et med K kam før og den oppfører seg ganske likt men Kg2t funker bedre fra lavere turtall.

desverre så ble toppen og kg2t kammen samt turbo, grenrør, wg og turbo stjålet i høst..... :(

depress
17/04/10, 00:35
liker detta:=) har 531 topp som skal få guleventilfjærer og kg2t kammen:D