PDA

Vis full versjon : Vurderer ny bil? Sett på denne 940'n.



Svirre
19/03/12, 00:07
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33545320

Som sagt, og de som har fått det med seg, så begynner jeg å få følelsen av at jeg lenger etter en bil å kjøre, ikke skru på. Så har jeg bare titta litt rundt. Kjenner ikke så godt bil B motorene som jeg kjenner til D motorene. Så da lurer jeg litt på om dette er en FT motor? Ser også at dette er USA import og da er den jo proppa med utstyr. Hvis bilen er så bra som det ser ut som så vil jeg si at dette er en bra bil i forhold til pris! Er også interessert i å kjøpe en bil med automat da jeg savner dette en del :)

Så da spør jeg kort og greit; noe jeg bør se etter motormessig? Skal ringe på bilen i morra og høre om den er solgt. Hvis ikke så kommer jeg til å prøvekjøre den en tur. Er ikke bestemt om jeg skal kjøpe noe enda, men det er greit å kunne prøve litt forskjellig.


EDIT: Siden den har orginalt anlegg og annet som fremdeles er orginalt. I tillegg til at det ikke er ettermontert noe (av det jeg ser) så virker det som om den er seriøst behandla og tatt godt vare på.

Revell
19/03/12, 00:14
Sier bare en ting;) HOLD DEG HELVETES LANGT UNNA DEN FYREN!!!!!!!!!!!! Søker du på google etter Ove's bil så finner du bare negativ omtale;) Broren min handlet en 92 Chevrolet Silverado av han og ble rundlurt deluxe. Han fikk en bil som visstnok var vist og godkjent uten feil. Ifølge verkstedet her hjemme burde den bilen aldri hatt skilter. Med byggskum og sparkel i ramme, knekt bladfjør m.m så ville nok leita litt etter ett annet sted og handle;) kan se bra ut ved første øyekast men er sjeldent bra;)

Svirre
19/03/12, 00:15
Sier bare en ting;) HOLD DEG HELVETES LANGT UNNA DEN FYREN!!!!!!!!!!!! Søker du på google etter Ove's bil så finner du bare negativ omtale;)

Såpass ja. Mye tull med han?

Revell
19/03/12, 00:19
Folk føler seg lurt og svindlet av fyren. Og oppdager du en ting som åpenbart gjør att du har krav på opphevet kjøp så er han plutselig ikke så trivelig og medgjørlig lenger...

Han hadde også litt trøbbel med lovens lange arm etter att han visstnok skal ha drevet med switching med chassisnr eller no slikt har også hatt en sak på TV2 Hjelper deg

Svirre
19/03/12, 00:22
Folk føler seg lurt og svindlet av fyren. Og oppdager du en ting som åpenbart gjør att du har krav på opphevet kjøp så er han plutselig ikke så trivelig og medgjørlig lenger...

Aha. Takk for tipset ;) Men sånn objektiv ang. bilen? Sånn at jeg har litt å gå etter :)

Revell
19/03/12, 00:29
hvor mye skal du legge i en 940 da? Den bilen på bildene syntes jeg så nokså sliten ut i lakk og interiør. Motoren er nok en FT men de hadde 165hk originalt så derfor stusser jeg på 170HK som han skriver. Ville nok sitte litt på gjerde og sett etter en som var noen år nyere og noen km mindre og heller legge noen tusen til og handlet en bra bil:)

Svirre
19/03/12, 00:32
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33159432

Prata i 20 min med han her over tlf. Bilmek. og har i tillegg jobba 8år på Bilia så han har holdt den vedlike. Gjort veldig mye med bilen. Syns ikke prisen var så ille heller. Alt var ok med bilen :) Hatt den selv i 4år og tatt den igjennom 2 EU kontroller uten å løfte en finger omtrent. Klarte å dra ned prisen litt over tlf, men nevner ikke det her ;)

Revell
19/03/12, 00:35
Den der har jeg sikla på også;) Så sier bare GO FOR IT!! :D

Svirre
19/03/12, 00:38
Den der har jeg sikla på også;) Så sier bare GO FOR IT!! :D

Har sikla på den også :p Men har dog ikke råd til det. Da må jeg kvitte meg med 760'n, og det er stygt å si det. Men nå får jeg mer igjen for den hvis jeg selger deler! Beregna ca 20 000kr i deler! Siter ganske mye snacks på den :p

Revell
19/03/12, 00:40
Selge øyelokk, lister under lysa og de 3 tusingene til meg;)

Svirre
19/03/12, 00:42
Hehe. Anlegget og lysene beholder jeg selv ;) Fått det noe billigere enn jeg skulle, så selger ikke det :p 15 922kr så er lyktene og listene dine ;) Det holder akk til resten av lånet :p

Revell
19/03/12, 00:47
hadde det vært stv så hadde jeg gitt 16.000kr for den glatt;)

Svirre
19/03/12, 00:49
Hehe. I den stand den står i nå? :p Hadde jeg fått 16 000kr for den som den står nå så hadde den blitt solgt. Trur jeg. Hadde fått med tilhørende motorer og div som tilhører bilen. I tillegg til 18" panter sommerfelger og masse digg ;)

EDIT: Da kunne jeg ha vurdert å selge med lysene :)

Svirre
19/03/12, 00:53
Ved interesse så kan jeg sette sammen bilen uten å fikse pin boltene på toppen. Er jo bare en bagatell, men jeg begynner å bli lei :p Da følger ikke lysene med. DONE!

R.G
19/03/12, 06:37
jeg trenger ett rullende komplett karosseri til d24tic motoren min:p

Svirre
19/03/12, 07:48
jeg trenger ett rullende komplett karosseri til d24tic motoren min:p

Hvor mye vil du gi? :p

jacobsen
20/03/12, 16:25
Selge øyelokk, lister under lysa og de 3 tusingene til meg;)

øyelokk...usj ;)

Dieselsmoke
24/03/12, 23:05
ville ikke gått for noen av de bilene. Oves bil er en svindler, og den blå er overprisa, og ser halvferdig ut :) Men det er nå min oppfatning :)

Svirre
25/03/12, 00:45
ville ikke gått for noen av de bilene. Oves bil er en svindler, og den blå er overprisa, og ser halvferdig ut :) Men det er nå min oppfatning :)

Ove's bil skal jeg holde meg unna, men den blå er overhodet ikke overprisa. Hvis han hadde lagt den ut til 70.000kr og den hadde vært manuell så hadde den blitt solgt rimelig fort fortalte han. Folk snur i døra bare pga at det er automat. Hatt den ute for salg en god stund, så hvis jeg er så heldig og få opparbeida meg en real sum etter å få solgt bilen og få ting til å gå i 0, så får vi se hva jeg kan få gjort.
Bilen er i veldig bra stand. Grunnen til at den ikke er bygd om til langpanser er fordi panseret blåste opp før lakkering og da blei det å montere tilbake orginale. Syns det høres litt rart ut, men skal sjekke div. ting en gang til før jeg evt. kjøper. Bor jo ikke langt unna, så er ikke noe problem med å ta en tur til :)

Bilen generelt var veldig bra stand, men det jeg syns var litt rart er det at når den vart eid at polti, så vart det solgt utrolig mye deler over disk. Ikke utført reparasjon på volvo :S

Dieselsmoke
25/03/12, 08:27
samtidig så er ikke bilen lakkert i motorrom. Det syns jeg minner om garasjelakk. Men er ikke jeg som skal handle bil :p

Sondre93
25/03/12, 09:16
Kan fortelle litt om min egen erfaring. Eg har kjøpt ein del brukt biler det siste året, og er det noko eg har lært så er det at å kjøpe omlakkerte biler(spessielt i en annen farge), er veldigt skummelt. For ofte er er det flere grunner til at har vert lakkert, det kan være alt fra rust, kolisjonsskader osv.. Erfaringsmessigt har også mine omlakkerte biler og mopeder hatt veldigt mykje trøbbel med andre tekniske ting, det kan ofte tyde på at bilen har levd et hardt liv og/eller har vert skrudd mykje på før den ble lakkert.

Eller ser du på bildene at lakken har flasset litt på framskjerm, bakskjerm og bak med ene lykta. Det er typisk på omlakkerte biler siden lakken ikkje heng like godt og er like mostandsdyktig mot steinsprut som org lakk.

Men visst prisen er god, kan du sikkert få deg ein grei bil som du får mykje oppmerksomhet med:)

Sjølv hadde eg nok heller sett i retning en pen, velholdt og orginal 940 turbo i samme prisklasse. Noe i retning denne her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33863661

R.G
25/03/12, 10:15
nei jeg likte egentlig ikke den 945/90. noe som ikke falt i smak. motorrom ser jo ut til ingen har brydd seg, rusta innerskjærm/batterikasser. rusta rammevang mot torpedo-innerskjærm. begynt å få di klassiske skadene.

maks 20000 for denna. og sjøl om den er en 97.
ser å på bilder att det ikke er orginale brytere til vindusheiser, da dem er med lys i fra 1994 og nyere. bagatell men:p

nei likte ikke denna bilen

Svirre
25/03/12, 11:23
Hmm...prosjekt bil da :p Det begynte å komme boblerust under skjøtene der han hadde skjøtt på 940 skjermene til A-stolen, og syns det var noe dårlig jobb da han hadde lagt så mye tid i denna bilen. Ellers fant jeg ikke noe rust annet enn det du ser i motorrommet. Men et spørsmål til: er det riktig at jeg skal ha mer utvendig støy i denne bilen enn i 760'n min? Syns den virka noe..."billig". Også var det hjullagerstøv fra framhjulene, så føler at jeg selv ikke ville ha gitt mer enn 25 000kr for den.

Svirre
25/03/12, 11:48
Så denne i går kveld
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33943710

Virka generelt sliten, men samtidig i bra stand og orginal.

-------------------------------



samtidig så er ikke bilen lakkert i motorrom. Det syns jeg minner om garasjelakk. Men er ikke jeg som skal handle bil :p

Lakkert av lærling (undersøkt litt), som selger har fortalt meg. Så du ser hvor han har bomma, men overraskende lite/ikke noe sig i lakken :S Men da kommer grunnarbeidet -> hvor lenge holder det!

Dieselsmoke
25/03/12, 12:05
Så denne i går kveld
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33943710

Virka generelt sliten, men samtidig i bra stand og orginal.

-------------------------------




Lakkert av lærling (undersøkt litt), som selger har fortalt meg. Så du ser hvor han har bomma, men overraskende lite/ikke noe sig i lakken :S Men da kommer grunnarbeidet -> hvor lenge holder det!


sikkert ett tonn med sparkel, dårlig rust jobb osv. Ville heller satsa på en klin orginal en i grei stand med orginal lakk. Og heller gjøre ditt eget preg på den. Skummelt å kjøpe sånne som den blå. For kan være mer skjulte feil enn du tror. 940 LT har jo falt en del i pris siste tiden. Så til rundt 25.000,- så får du en veldig bra en :)

Svirre
25/03/12, 12:18
sikkert ett tonn med sparkel, dårlig rust jobb osv. Ville heller satsa på en klin orginal en i grei stand med orginal lakk. Og heller gjøre ditt eget preg på den. Skummelt å kjøpe sånne som den blå. For kan være mer skjulte feil enn du tror. 940 LT har jo falt en del i pris siste tiden. Så til rundt 25.000,- så får du en veldig bra en :)

Titta på den bilen jeg la ut? :)

Ja, det kan godt tenkes at det er flere feil enn jeg veit om, men aldri godt å vite. Selv er jeg på jakt etter en turbobil, men sikler da mest på automat. Men har du noen link til den du nevner? :)

Revell
25/03/12, 12:24
handle min for 55k;)

Svirre
25/03/12, 12:25
handle min for 55k;)

Si det til banken da :rolleyes:

Kodja
25/03/12, 12:44
kjøp 945n min... nylakkerte nye SE skjørt og org addon og fanger foran.
følger med 19" R felger... rail +++ som skal kvittes seg med... twinpipe ;)

Svirre
25/03/12, 12:52
kjøp 945n min... nylakkerte nye SE skjørt og org addon og fanger foran.
følger med 19" R felger... rail +++ som skal kvittes seg med... twinpipe ;)

Og da snakker i pris? ;)

jacobsen
25/03/12, 13:16
sikkert ett tonn med sparkel, dårlig rust jobb osv. Ville heller satsa på en klin orginal en i grei stand med orginal lakk. Og heller gjøre ditt eget preg på den. Skummelt å kjøpe sånne som den blå. For kan være mer skjulte feil enn du tror. 940 LT har jo falt en del i pris siste tiden. Så til rundt 25.000,- så får du en veldig bra en :)

Bra 940 LT til 25.000 ?? hvis du er en jævel på å prute så kanskje :p
Men den røde 98-modellen Svirre linka til virka ganske ålreit, og veldig billig. Galaxy felger og!

Svirre
25/03/12, 13:39
Bra 940 LT til 25.000 ?? hvis du er en jævel på å prute så kanskje :p
Men den røde 98-modellen Svirre linka til virka ganske ålreit, og veldig billig. Galaxy felger og!

Man skal være god til å prute :) Legge fram beinharde fakta og overbevise selger om at slik er det ;)

Den jeg linka til vart solgt med en gang. Borte allerede!

Dieselsmoke
25/03/12, 16:06
Bra 940 LT til 25.000 ?? hvis du er en jævel på å prute så kanskje :p
Men den røde 98-modellen Svirre linka til virka ganske ålreit, og veldig billig. Galaxy felger og!

Hvis du kommer her å påstår at man ikke får tak i en bra 940 turbo til 25.000,- så burde du særiøst sjekke markedet på nytt. For disse bilene har sunket MYE i pris siste året. Greit, du får ingen 98 mod med alt utstyr. Men hvem f*** gidder betale 70-80.000,- for en gammal volvo? Det er jo rett og slett sykt. Å jeg føler med de med såpass dårlig dømmekraft. Du får en MYE bedre bil til den prisen. Ta en 2-3 år eldre bil, som har gått 100k mer, så kan du glatt trekke fra 40-50 k.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33951412

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33927397

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33832268

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33749753

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33418480

Sjekk linkene, så kan du prøve og overbevise meg om at 940 turbo fremdeles er dyrt etterpå. Disse tok med 5 minutter å finne på finn.

Link nr 1 og 3 tror jeg er mye bil for penga :)

Svirre
25/03/12, 18:13
Mye fint her :) Men hvordan er det å shimse ut WG på en LT? Slik at den yter 170-180hk? Eller må jeg gjøre noe annet for å få den effekten? :)

Kodja
25/03/12, 18:52
min blir lagt ut til rundt 60/70 med prutingsmonn :-)
alt utstyr unntatt soltak. sort skrynkelskinn. trepaneler på alt. ferdig oppgradert understell, eksos og drivverk for høyt effektuttak ellers original motor. putt inn større turbo/trykk og chip og tut og kjør. dønn stiv. supre seter og fryktelig komfortabel til kunne cruise eller kjøre fort :-) aldri vært spøla/børna noe med i mitt eie. hydra med piggfri på vinter. 19'' r felger på sommer. spacere må benyttes. litt kosmetisk men ellers bra utgangspunkt. nye SE skjørt og original addon foran. 3'' dp og racekat. 2,5'' feritta derrifra og ut eller twinpipe ut. har potter for å kunne ha begge deler. som smaken tilsier...
alt jeg har av 940 dilldall sendes med for å bli kvitt det!

Svirre
25/03/12, 18:56
Som sagt; blir en litt billigere bil ;)

Dieselsmoke
25/03/12, 20:55
Mye fint her :) Men hvordan er det å shimse ut WG på en LT? Slik at den yter 170-180hk? Eller må jeg gjøre noe annet for å få den effekten? :)

chip og øke trykket litt :)

Svirre
25/03/12, 21:38
chip og øke trykket litt :)

Den er brun :) kommer til å spørre litt hvis det blir en bil med det første ;) Totalt ukjent på bensinområdet :p

Dieselsmoke
26/03/12, 09:10
Mange innpå her med god kunnskap om bensinmotor. Så skal nok få den hjelpa du trenger :)

Svirre
26/03/12, 20:59
Mange innpå her med god kunnskap om bensinmotor. Så skal nok få den hjelpa du trenger :)

Det er bra :) Fant også en annen 940 turbo til 25 :) Eid av eldre kar.

Dieselsmoke
26/03/12, 21:06
Det er bra :) Fant også en annen 940 turbo til 25 :) Eid av eldre kar.

Ja der kan du se :) Er ikke nødvendig å legge 80.000,- i en gammel 940 for å få en bra bil :)

Revell
26/03/12, 21:09
nååå selv om en eldre mann skal selge så betyr ikke det automatisk att der er en bra bil:p Derimot han gamle kallen her i Ulefoss har en gullfarget 945 høytrykksturbo som er 2 seter. Den har bare gått 50.000km og skal visstnok selges snart for 30.000kr. Skal prøve og få kloa i den :D

Dieselsmoke
26/03/12, 21:12
nååå selv om en eldre mann skal selge så betyr ikke det automatisk att der er en bra bil:p Derimot han gamle kallen her i Ulefoss har en gullfarget 945 høytrykksturbo som er 2 seter. Den har bare gått 50.000km og skal visstnok selges snart for 30.000kr. Skal prøve og få kloa i den :D

Ville heller kjøpt en orginal "hattkall" bil med noen feil å mangler, enn å kjøpe en ungdomskjørt opphora bil som er rævkjørt :)

Svirre
27/03/12, 19:40
Ganske enig i den :) Revell: ikke lysst til å si i fra? ;D

Svirre
28/03/12, 22:32
Har prata med han som har denne bilen, og har så og si "reservert" meg på 18k :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33957836

Hel og pen bil uten noen form for rust (antydning til en flekk på v. side av bakluke, eller bare en skygge?). Eneste utvendige minuset med bilen er at den flasser på taket (se bilde). Gubben har kun hatt denne til langkjøring (gått jevnlig 12-16 mil hver dag). Ser bra ut :)

Dieselsmoke
29/03/12, 04:41
nå var jo sjølsagt finn nede for oppdateringer :p Men høres bra ut :) Da kom du ut av det relativt billigere enn 50k som den førsste du linka til :) Koster vel ikke all verden å få lakkert opp att ett tak, hvis du har litt kontakter :)

Svirre
29/03/12, 09:25
nå var jo sjølsagt finn nede for oppdateringer :p Men høres bra ut :) Da kom du ut av det relativt billigere enn 50k som den førsste du linka til :) Koster vel ikke all verden å få lakkert opp att ett tak, hvis du har litt kontakter :)

Den første hadde ikke kosta meg mer enn 35k :p Skal ringe til han bare for å høre om jeg kan ta den for 20k :p Ellers har jeg den andre i porsgrunn :)

jacobsen
29/03/12, 14:44
Var voldsom til klarlakk-flassing på den 945n. Har litt selv på min 95/96 modell. vanlig problem dette?

Dieselsmoke
29/03/12, 19:04
Den første hadde ikke kosta meg mer enn 35k :p Skal ringe til han bare for å høre om jeg kan ta den for 20k :p Ellers har jeg den andre i porsgrunn :)

Huff. Ville gått for den røde uansett jeg men :p

Var voldsom til klarlakk-flassing på den 945n. Har litt selv på min 95/96 modell. vanlig problem dette?

Jepp

Svirre
29/03/12, 21:28
Jeg har i hvertfall mulighet til å leite litt og se på biler i fremtida nå, for 760'n forsvant for et par timer sia...:(

Dieselsmoke
30/03/12, 15:23
Jeg har i hvertfall mulighet til å leite litt og se på biler i fremtida nå, for 760'n forsvant for et par timer sia...:(

Ser ut til at min kanskje forsvinner på søndag å =)

Svirre
30/03/12, 20:38
Jasså? Hvor kommer den til å gå?

BTW: Hvorfor selger du din også? :p

Dieselsmoke
01/04/12, 14:19
Jasså? Hvor kommer den til å gå?

BTW: Hvorfor selger du din også? :p

Min går nå på vestlandet ;) Jeg solgte fordi jeg vil ha 240 igjen. Dessuten er det visse ting i hverdagen som gjør at jeg ikke stoler på no anna enn F motor :) Har bare gode erfaringer med de motorene. Byttet bare termostat på min forrige iløpet av 1,5 år :) Dessuten syns jeg 240 har en spesiell sjarm som ingen annen volvo har :)

Revell
01/04/12, 15:00
Denna er pen og godt tatt vare på:) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33828995

Svirre
01/04/12, 20:42
Ser slik ut :) Men la merke til at det ikke var turbo i denna, men det er vel mulig å ettermontere det. Uansett så må jeg vente med kjøp av bil allikevel...akk flytta og reparasjoner på firmabilen gjør at jeg må vente med nytt bilkjøp :(

Revell
01/04/12, 20:45
jaja:p

Svirre
01/04/12, 21:16
jaja:p

Men har stadig øya åpne for noe :)

The Sven
01/04/12, 21:24
Hvis du kommer her å påstår at man ikke får tak i en bra 940 turbo til 25.000,- så burde du særiøst sjekke markedet på nytt. For disse bilene har sunket MYE i pris siste året. Greit, du får ingen 98 mod med alt utstyr. Men hvem f*** gidder betale 70-80.000,- for en gammal volvo? Det er jo rett og slett sykt. Å jeg føler med de med såpass dårlig dømmekraft. Du får en MYE bedre bil til den prisen. Ta en 2-3 år eldre bil, som har gått 100k mer, så kan du glatt trekke fra 40-50 k.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33951412

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33927397

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33832268

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33749753

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33418480

Sjekk linkene, så kan du prøve og overbevise meg om at 940 turbo fremdeles er dyrt etterpå. Disse tok med 5 minutter å finne på finn.

Link nr 1 og 3 tror jeg er mye bil for penga :)

Alle 940 med turbo til under 30 000 ser mer eller mindre ut som et dass, for de som er litt mer pirkete enn deg er det like greit å kjøpe en bil man slipper å koste på en masse for å få den fin. De som er nokså fine må en nok belage seg på å gi 50+ for enda. Så kan en jo vurdere hva som er billigst... kjøpe en sliten en med høy km til 30 og koste på den rustjobb, ny lakk og masse slitedeler, eller kjøpe en som er fin i utgangspunktet for 20-30k mer.

Hvis ikke formålet er å kjøpe seg et prosjekt da selvsagt..

Dieselsmoke
01/04/12, 21:31
Alle 940 med turbo til under 30 000 ser mer eller mindre ut som et dass, for de som er litt mer pirkete enn deg er det like greit å kjøpe en bil man slipper å koste på en masse for å få den fin. De som er nokså fine må en nok belage seg på å gi 50+ for enda. Så kan en jo vurdere hva som er billigst... kjøpe en sliten en med høy km til 30 og koste på den rustjobb, ny lakk og masse slitedeler, eller kjøpe en som er fin i utgangspunktet for 20-30k mer.

Hvis ikke formålet er å kjøpe seg et prosjekt da selvsagt..

det er nå din mening. Jeg står fremdeles på mitt. Kan skifte mye slitedeler for 30k gitt. Og biler til 30 k er ikke nødvendigvis opprusta som du antyder.

The Sven
01/04/12, 21:35
det er nå din mening. Jeg står fremdeles på mitt. Kan skifte mye slitedeler for 30k gitt. Og biler til 30 k er ikke nødvendigvis opprusta som du antyder.

Er iallfall rust på alle de bilene du linka til... Og er det ikke ille nå, så blir det om man ikke gjør noe med det.

Revell
01/04/12, 21:44
Kikka på mange 940er før jeg havnet på min:) den kom på 45.000kr og den har litt små skavanker så er ikke lett og finne en strøken bil til under 50.000kr;)

The Sven
01/04/12, 21:54
940 har ramla mye i pris siste årene fordi det dukker opp mye annet å få i samme prisklasse. Men tror nok mange fortsatt setter pris på enkel og lettskrudd teknologi og problemfritt bilhold. Pluss at det er bakhjulstrekk...

Svirre
05/04/12, 19:58
940 har ramla mye i pris siste årene fordi det dukker opp mye annet å få i samme prisklasse. Men tror nok mange fortsatt setter pris på enkel og lettskrudd teknologi og problemfritt bilhold. Pluss at det er bakhjulstrekk...

Det er vel egentlig det som gjør at jeg ønsker å forholde meg til den enkle, og gamle volvoen :)



Til en forandring har jeg sett litt på denne:
http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1425899&SimilarAdItemId=1425899

Hvordan er 2.0l turbo å dra henger med? På automat? Veit at motoren i seg selv er litt lat mtp akselerasjon, men hvordan er momentet?

Svirre
07/04/12, 13:34
Er det meg, eller var det noe rart med denne 740'n? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34171821

Det er en tyskimportert 745 '90 mod. Godt med utstyr, men orginalt levert med FT. Nå sitter det FT m/AW71 kasse fra en '96 940 i den. Selger virka veldig frampå med opplysninger om bilen, og den er ikke rustfri som det står i annonsen. Var no rusthøl i hjulbua ved batteriet (standard) og slikt...ellers var alt ok. Motorlampa lyste også, så når den ble starta under -5 grader så senka ikke turtallet seg når den blei varm uten å starte bilen opp igjen. Ikke hatt noe problem med dette. Syns hele greia virka litt rart. Motor og kasse blei bytta bare pga høy km stand. Trur ikke han bytta det bare pga at km stand var høy, for dette kan jo holde mye lenger.

Børge Vikebø
07/04/12, 14:39
Da har jeg et langt bedre utgangspunkt til deg her ;)

Svirre
07/04/12, 15:25
Da har jeg et langt bedre utgangspunkt til deg her ;)

Din tenker du på?

Børge Vikebø
07/04/12, 16:25
Den skal selges, men har ikke vært så veldig aktiv på salg av den enda.

Svirre
07/04/12, 17:13
Den skal selges, men har ikke vært så veldig aktiv på salg av den enda.

Da blir det et langt lavere bud enn hva du har prisa bilen til fra meg :rolleyes:

Børge Vikebø
07/04/12, 17:47
Da blir det et langt lavere bud enn hva du har prisa bilen til fra meg :rolleyes:

Kan vente til du har råd :P

Svirre
07/04/12, 18:19
Kan vente til du har råd :P

Deeeeet tar sin tid :p

VolvoForsell
10/04/12, 17:41
Har en kompis som handlet bil hos denne karen, HOLDT DEG UNNA, han betaler ingen regninger, så fort du har kjøpt bil av han får du aldri svar igjen om du ringer!
jeg bare advarer etter en kompis sin erfaring!. BE AWERE! ;)

Svirre
10/04/12, 20:10
Hvem da tenker du på? Mange biler som er lagt ut for forslag her.

Revell
10/04/12, 20:35
Tipper Ove's bil;)

Svirre
10/04/12, 21:30
Tipper Ove's bil;)

Hope so :p Og har fått flere tilbakemld på det, så den er utelukka uten tvil!