PDA

Vis full versjon : Feilkode på ABS 0070 - spørsmål knyttet til bytte av styreenhet



Børge Vikebø
18/03/12, 09:46
Hei.

Som topic, har feilkode 0070 på ABS-systemet, og rundt på foraer så finner jeg mye info om dårlige loddinger etc. Det jeg lurte på er om noen har erfaringer knyttet til bytte av styreenheten som ofte blir byttet og da spesielt; må denne programmeres på nytt?

Ser at vparts selger disse enhetene, så lurte på å bestille derfra og bytte den.

MadAss
18/03/12, 21:30
Er hovedsaklig V70 av første generasjon som er mulig å lodde styrenheten på. Biler med CAN-nett (fra 1999), har det vel ikke vært gjort så mye loddinger med hell.
Ved bytte av styreenhet, må du laste programvare ja. Det er fullt mulig å sette i en brukt styreenhet også, men da må verkstedet mest sannsynlig følge Tie Journal 5735 for å bli kvitt feilkode BCM-0076: Konfigurasjonsfel. Det er en ganske enkel prosedyre.

Børge Vikebø
18/03/12, 23:20
Er vel mest aktuellt med ny enhet tenker jeg. Regner med det lar seg gjøre å kjøre bilen med byttet styreenhet til verkstedet, eller kan man bruke dice?
Styreenheten, er den skrudd direkte på abs-actuatoren?

MadAss
19/03/12, 06:51
Er ikke sikkert at du får start med ny ABS modul uten programmering. En del årsmodeller blir startsperra aktivert når du kobler bort ABS styreenheten, og mulig at det samme vil skje med en ikke-programmert enhet også. Men det er jo bare å prøve. Er ikke noe vanskelig sak å bytte. Er skrudd med noen bittesmå utvendige torx-skruer, om jeg ikke husker helt feil.