PDA

Vis full versjon : Trenger litt råd ang montering av motor i bilcrossbil..



HarryVolvo
17/03/12, 23:58
Hei.. Holder på å bygge opp en bilcrossbil i disse dager.
Er en E30 jeg skal montere inn en Audi R5-motor og volvo m45-kasse.. Har fått motor og gir inn i bilen, men motoren må ligge på traversen/forstillinga pga høyde og for å få panseret på plass.
Kommer ikke til å ha noen form for gummi ellernoe slikt på noen fester. Har mekka meg girkassetravers i firkantstål uten noen form for gummi, pga det rett og slett ikke er plass til at motoren eller girkassen kan beveges what so ever. :P

Har dette noen ulemper? Tenker da på at siden bunnpanna ligger på forstillinga (ligger ikke på styring/stabstag, kun traversen).. Og siden jeg mekker meg solide motorfester som sveises fast i bilen, og skrus fast i motoren, må da vel dette gå bare fint det?? Eller....?

Revell
18/03/12, 00:22
får en jævlig vibrasjon i bilen da:p også får motoren en del slag. Men den sitter jo fast så det eneste ulempen er ristinga ;)

HarryVolvo
18/03/12, 00:28
Skal være litt risting og vibrasjoner i en bilcrossbil.. :)
Eneste jeg er usikker på som sagt, er om det gjør noe at motoren ligger rett oppå forstillinga.. Kan ikke løfte motoren noe opp heller.. :\

Revell
18/03/12, 00:36
Kan du ta ett bilde av hvor motoren vil stange i panseret? for er jo mulig og skjære hull i panseret der motoren stanger oppi og dra opp fliken av panseret også sveise fast slik att du hever ett punkt av panseret:) altså ett scoop uten hull;)

HarryVolvo
18/03/12, 00:42
Da må jeg isåfall heve omtrent halve panseret på høyresiden. Pga innsuget er ganske høyt på disse motorene, samt bensinmengdefordeleren og alt det styret der.. Slik det er nå, tar innsuget i panseret med ca 2cm, men går å presse det på siden jeg har 4 festepunkter på panseret. :)

Revell
18/03/12, 00:48
kan jo heve festepunktene på panseret noen cm da;) Skal sjekke med regelverket imorra;) Har trossalt regelverket liggende siden jeg er med på teknisk kontroll noen ganger;)

HarryVolvo
18/03/12, 01:17
Er vel noen cm du kan heve panseret ja, men dersom hevingen blir fjernet, skal panseret kunne legges på original plass etter hva jeg har lest meg frem til i regelverket.. :\
Er derfor jeg igrunn må ha det slik det er nå.

HarryVolvo
18/03/12, 11:34
Flere som har innspill?