PDA

Vis full versjon : Bremsedeler til V70II



morrun
17/03/12, 22:56
Hei. Det er tid for bytte av bremseskiver og klosser fremme på min V70 2.4D 2008. Klosser finnes det hos flere nettbutikker, men når det gjelder bremseskiver lurer jeg på om ettermarkedet henger etter ... Har kun funnet EBC skiver som alternativ til original. Har dere noen tips om nettbutikker som er mer oppdatert på nyere V70? Helst noe innenlands.
Mvh Morten

Kristian Søreide
18/03/12, 01:17
Hei! :D

Jeg fikk nettopp byttet klosser framme på min Volvo V50 2006, kjøpte alt komplett hos BSbildeler (http://www.bsbildeler.no/), er ganske fornøyd med dem, de fikk sendt ut tidligst på morgenen. Jeg bestilte EBC Greenstuff, fikk disse nylig montert i dag. Kanon klosser til pris!

Bsbildeler skriver du bare inn registrerings nummeret på bilen så finner den klossene du skal ha. :rolleyes:

Cane
23/03/12, 19:54
Hei. Det er tid for bytte av bremseskiver og klosser fremme på min V70 2.4D 2008. Klosser finnes det hos flere nettbutikker, men når det gjelder bremseskiver lurer jeg på om ettermarkedet henger etter ... Har kun funnet EBC skiver som alternativ til original. Har dere noen tips om nettbutikker som er mer oppdatert på nyere V70? Helst noe innenlands.
Mvh Morten
Har dsv ingen direkt anbefalning på nettbutikk, men vil likevel anbefale deg å satse på Volvo original. Det er ikke veldig stor forskjell i pris hvis du kjøper i Sverige. I tillegg er det tryggere for neste eier å kunne se papirer på at bilen består av originale deler.

Jeg har samme bil som deg og fikk byttet fire bremseklosser for et par uker siden. Pris: cirkus 3400 SEK. Hvis jeg hadde trengt å ta bremseskivene på samme gang, mener jeg å huske at prisen skulle endt rundt 8000,-

Opp til deg, men da vet du om alternativet. :) Lykke til!

morrun
15/04/12, 20:48
Takk for tips. Hadde av hjulet i dag og lurte først på om volvo prøvde å lure meg for penger, siden hverken skivene eller klossene umiddelbart så nært på oppbrukte ut. Etter nærmere inspeksjon så jeg at skiver og klosser var langt mer slitt på skivenes baksider.

Har lyst å gjøre jobben selv. Skal bytte skiver og klosser forann. Kan noen av dere lenke meg til en DIY, gjerne med bildeillustrering? Synes det var fælt mange bolter å velge feil blandt på callipperen. Har ikke lyst å skru bilen mer i biter enn nødvendig.

Mvh Morten