PDA

Vis full versjon : Volvo forhandler får ikke kontakt med OBD2 porten



Kenneth D
17/03/12, 17:26
Hadde for en stund siden fått lys i motorfeillampa, men merket ikke noe galt med motoren verken på tomgang eller under kjøring. Så jeg kjøpte meg en feilkodeleser på biltema men den funket ikke så trodde den var noe galt med den og fikk igjen pengene. Handlet så en elm327 bluetooth leser og brukte torque app fra android marked, den funket heller ikke. Før den tid så sviktet batteriet i bilen og jeg skiftet batteri, så feillampa forsvandt jo. Så jeg leverte bilen hos nardo bil i uke her. Men det får heller ikke kontakt med OBD2 porten i bilen. Er det fordi motorlampe ikke lyste eller er det noe feil med ledningsnette for feilkodesystemet i bilen min eller er det noe annet? Kjedelig å få feil på bilen uten å ha mulighet for å lese ut feilkoder.

Christian
17/03/12, 17:56
Du skal kunne lese ut feilkoder og ellers gjøre endringer uten at det nødvendigvis ligger en feilkode der. OBD porten brukes til å teste hele bilens elektriske system, så det er jo veldig greit at den funker. Hvordan du skal løse problemet ditt vet jeg desverre ikke.

hgnubel
17/03/12, 18:08
Sikring? Men det burde strengt tatt en volvoforhandler sjekke...

MacGyver
17/03/12, 21:41
jeg har også en OBD2 leser som jeg kjøpte på netthandelen. (som vist her (http://www.netthandelen.no/prodbilder/large/109322.jpg)) men jeg får heller ikke kontakt med feilkodene. jeg følger også instruksene til punk og prikke..... kan det være noe lås for å hindre uønsket tilgang?

her ligger forresten bruksanvisningen til Northmark OBD2 kodeleseren (http://www.netthandelen.no/ProdBilder/Docs/PDF/IT018008%20OBD2%20kodeleser.pdf)

Erlend
17/03/12, 22:21
De vanlige feilkodeleserne fungerer ikke på våre 10v motorstyringer, selv om vi har obd2. Der må du bruke ordentlige lesere, verksted eller volvo sin:) 20v skal funke med de fleste lesere:) ligger oversikt på
Forumet hvordan du kan lese ut ved hjelp av motstand og diode:)

MacGyver
18/03/12, 01:35
De vanlige feilkodeleserne fungerer ikke på våre 10v motorstyringer, selv om vi har obd2. Der må du bruke ordentlige lesere, verksted eller volvo sin:) 20v skal funke med de fleste lesere:) ligger oversikt på
Forumet hvordan du kan lese ut ved hjelp av motstand og diode:)

ehh,, jeg lagte en kablel for lenge siden med noe diodestyr en gang men den brant opp idet jeg trigget bryteren for å aktivere. hehe.. luktet litt svidd da ja.. :rolleyes:

men takk så mye for svar jeg skal se om jeg kan få laget noe skikkelige greier :-D

hgnubel
19/03/12, 23:07
Trådstarter nevner det ikke her, men hvis det er 850R-en hans han sliter med så er det en motorstyring som skal funke som de fleste obd2-lesere forventer.

En sånn "flash reader" til 10v motorene er lett å lage, finnes flere guider på nettet. Poster fra mobilen nå så ikke så enkelt å finne linker, bare så ikke folk tror jeg er ei klyse :) Men ja, bare husk å ha penn og papir klart på forhånd når du bruker blinke-leseren...