PDA

Vis full versjon : Bremsespørsmål!



Marius Skau
15/03/12, 23:52
Hei.

Prøver og finne ut av forskjellen på ATE og GIRLING bremser.

Hva er forskjellen?

Jeg har per dags dato uventilerte bremseskiver, men ska bytte til ventilerte.
Må jeg da skifte kalipter etc? Og vil de passe?


Mvh

TurboNoob
16/03/12, 00:41
Ved bytte fra uventillerte til ventillerte skiver må calippere skiftes siden skivene er ca dobbelt så tykke. Calipperne passer rett i festene på demperbeinet.

Ang forskjellen på ATE og Girling så er det en forskjell ved hulla til pinnene på klossene. Den ene typen har ører og den andre er flat.

Marius Skau
16/03/12, 00:46
Okei :)

Så da er det ikke nøjje hvilken kaliptere jeg handler?

Er det noen fordeler eller er de the same shit?

Svirre
16/03/12, 00:49
ATE og Girling er to forskjellige typer, akk. det samme som Bendix og lucas bremser på 7 og 9 serien. Så da regner jeg med at det er også to forskjellige kalipper typer også.

TurboNoob
16/03/12, 16:51
Kjøp Girling.
Girling og Lucas er samme, mener jeg å ha hørt.

Svirre
16/03/12, 20:19
Det er fordi bremse heter Lukas Girling ;)

Marius Skau
18/03/12, 02:00
Tusen Takk før all hjelp :)

motormania
18/03/12, 13:37
på biltema sæll de girling caliptera før 599 disse e før ventilerte skive. e jo heilt nye caliptera, ikke sånner bytte caliptera.

Svirre
18/03/12, 17:10
på biltema sæll de girling caliptera før 599 disse e før ventilerte skive. e jo heilt nye caliptera, ikke sånner bytte caliptera.

De selger girling der ja, men opplevd nå i det siste at det har vært mye tull i sortimentet dems. Men der selger de byttecalippere, ikke nye.

PS: Hold deg til enten bokmål eller nynorsk når du skriver ;)

Mafaioz
20/03/12, 02:29
De selger girling der ja, men opplevd nå i det siste at det har vært mye tull i sortimentet dems. Men der selger de byttecalippere, ikke nye.

PS: Hold deg til enten bokmål eller nynorsk når du skriver ;)

Definer bytte calipere??

motormania
21/03/12, 06:51
De selger girling der ja, men opplevd nå i det siste at det har vært mye tull i sortimentet dems. Men der selger de byttecalippere, ikke nye.

PS: Hold deg til enten bokmål eller nynorsk når du skriver ;)

Feil, står jø i katalogen at dette er fabrikknye caliptere ikke såkalte byttecaliptere. Og marius skjønner hva jeg skriver. men skal prøve å lavære å skrive dialekt:p

Svirre
21/03/12, 09:18
Har aldri opplevd å få fabrikkny calippere. Da har de hvertfall hatt en "overhalt" stil. Og i tillegg når noen av dem inneholder bremsevæske så er de jo ikke fabrikknye da.

Ang. skrivemåten så er det ikke om hvem som skjønner hva du skriver, men det er en av reglene til forumet at du skriver på enten bokmål eller nynorsk. Noe som du aksepterte da du laget deg bruker her. That's why :)

motormania
21/03/12, 17:32
er bare å lese i katalogen da, står svart på hvitt:) og angånde bremseveske blir de vell testet før de blir sendt.

haha, okey.

850GLTsilver
21/03/12, 17:35
Har aldri opplevd å få fabrikkny calippere. Da har de hvertfall hatt en "overhalt" stil. Og i tillegg når noen av dem inneholder bremsevæske så er de jo ikke fabrikknye da.

Ang. skrivemåten så er det ikke om hvem som skjønner hva du skriver, men det er en av reglene til forumet at du skriver på enten bokmål eller nynorsk. Noe som du aksepterte da du laget deg bruker her. That's why :)

Også fabrikksnye calipere testes fullt ut med bremsevæske, så det er ingen indikasjon på at de er brukte dette at de inneholder en liten skvett bremsevæske nei.

Svirre
21/03/12, 18:24
Også fabrikksnye calipere testes fullt ut med bremsevæske, så det er ingen indikasjon på at de er brukte dette at de inneholder en liten skvett bremsevæske nei.

Nei, nei. Da har vi lært noe nytt i dag også :)